shlomomos1
21-01-12, 16:06
לאחר שאני נוסע 7 שנים עם חופש בדיפרנציאלים, החלטתי שאם כבר פותחים ומתעסקים עם כיוונים ושמן, אז כדאי כבר להתקין נעילה אחורית. למען איכות הנסיעה בכביש, נפסלה נעילה אוטומטית.
ל ARB, ובולסטר הדומה / זהה לה, יש שני חסרונות: העיקרי זה המחיר, המשני הוא השימוש בחיבור אויר סובב שהאטמים שבו עובדים כל הזמן גם כשהנעילה לא מופעלת. למרות שבסך הכל הן אמינות, העדפתי משהו אחר.
ניצלתי נסיעה לאנגליה (עם הילד לראות משחק כדורגל), כדי לקפוץ ללוטון ולקנות נעילה מתוצרת אשקרופט. נעילה זו מוועתקת מנעילת מקנמרה שכבר לא נמכרת ומבוססת על בוכנה קבועה שלוחצת על טבעת ברונזה המשמשת כמיסב ומועמסת רק כאשר הנעילה מופעלת.
(פגשתי את דייב וקיבלתי שירות מצויין).
הנעילה מתוארת באופן מפורט באתר היצרן : http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=260 ולכן לא צילמתי.
הרכבתי בעצמי לפי המדריך בג'יפולוג - ההסבר מצויין ומפורט, רק נושא ה PRE LOAD של המיסבים לא מודגש מספיק, המיסבים צריכים להיות לחוצים זה לזה (ללא חופש כפי שיש במיסבי גלגל למשל), לצורך זה ייצרתי "כלי יעודי" לסיבוב האומים: 55202
על הדרך החלפתי גם מחזיר שמן, לפירוק אוגן הדריישפט ייצרתי כלי: 55205
בסוף זה נראה כך: 55203
ועכשיו לחלק היצירתי: מע' האויר.
איזה מערכת ואיפה להתקין:
תא המנוע צפוף ולא ידידותי למדחס מבחינת תנאי סביבה, בתא הנהג והנוסעים אין מקום המאפשר התקנה יפה.
מדחס ARB או בולסטר יעודיים לנעילה יקרים (יחסית) ומיועדים לפעולה למשכי זמן קצרים ולכן פחות מתאימים לניפוח גלגלים. החלטתי להשתמש במדחס לניפוח גלגלים מהסוג שנמכר ב ל.כ. ודומיו ומוכיח את עצמו אצלי כבר שנים רבות. פירקתי את מגש החול ואת צינור היציאה עם המחבר המהיר והתקנתי אותו קבוע בחלק האחורי של תא המצבר.
המדחס מחובר למיכל אויר שבניתי מצינור 3 צול שנחתך ממגן ההיגוי המכוער שפירקתי מהרכב. 55207
עובי דופן של 5.5 מ"מ 55206 איפשר ביצוע הברזות ללא צורך בעיבוי והמיכל משמש גם כסעפת.
על המיכל חוברו:
שס' אל חוזר בכניסה כדי למנוע לחץ לכיוון המדחס כשאין צורך.
שעון לחץ.
שס' ביטחון - פורק ב 120 PSI.
סולנויד הנעילה (הגיע איתה) + הכנה ליציאה לסולנואיד לנעילה קידמית עתידית.
ברז ידני, לשיחרור לחץ, ניקוז מים וחיבור מהיר חצינור לניפוח גלגלים.
פרסוסטט ל 100 PSI.
הכל נבדק לאטימות, נצבע בצבע אבץ והורכב על הקיר המשופע אחרי כסא הנהג בתוך בית הגלגל האחורי שמאלי.
55204
להפעלת המערכת השתמשתי בשני מפסקים "אדומים" שלא חוברו עד עכשיו (שאר ה 3 מפעילים תאורה חיצונית) ההפעלה היא ישירות מהמצבר (דרך פיוזים) ומבוקרת ע"י הפרססוסטט.
55208
אני רוצה להודות ל:
לארנון מרוק סוליד שנתן לי הצעת מחיר הוגנת להתקנה, ולאחר שהחלטתי לבצע בעצמי ("רכב שטח בונים ולא קונים") הציע את עזרתו באופן חברי.
לשי מבולסטר על הערות למע' האויר.
זהו, עד הפרוייקט הבא.
ל ARB, ובולסטר הדומה / זהה לה, יש שני חסרונות: העיקרי זה המחיר, המשני הוא השימוש בחיבור אויר סובב שהאטמים שבו עובדים כל הזמן גם כשהנעילה לא מופעלת. למרות שבסך הכל הן אמינות, העדפתי משהו אחר.
ניצלתי נסיעה לאנגליה (עם הילד לראות משחק כדורגל), כדי לקפוץ ללוטון ולקנות נעילה מתוצרת אשקרופט. נעילה זו מוועתקת מנעילת מקנמרה שכבר לא נמכרת ומבוססת על בוכנה קבועה שלוחצת על טבעת ברונזה המשמשת כמיסב ומועמסת רק כאשר הנעילה מופעלת.
(פגשתי את דייב וקיבלתי שירות מצויין).
הנעילה מתוארת באופן מפורט באתר היצרן : http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=260 ולכן לא צילמתי.
הרכבתי בעצמי לפי המדריך בג'יפולוג - ההסבר מצויין ומפורט, רק נושא ה PRE LOAD של המיסבים לא מודגש מספיק, המיסבים צריכים להיות לחוצים זה לזה (ללא חופש כפי שיש במיסבי גלגל למשל), לצורך זה ייצרתי "כלי יעודי" לסיבוב האומים: 55202
על הדרך החלפתי גם מחזיר שמן, לפירוק אוגן הדריישפט ייצרתי כלי: 55205
בסוף זה נראה כך: 55203
ועכשיו לחלק היצירתי: מע' האויר.
איזה מערכת ואיפה להתקין:
תא המנוע צפוף ולא ידידותי למדחס מבחינת תנאי סביבה, בתא הנהג והנוסעים אין מקום המאפשר התקנה יפה.
מדחס ARB או בולסטר יעודיים לנעילה יקרים (יחסית) ומיועדים לפעולה למשכי זמן קצרים ולכן פחות מתאימים לניפוח גלגלים. החלטתי להשתמש במדחס לניפוח גלגלים מהסוג שנמכר ב ל.כ. ודומיו ומוכיח את עצמו אצלי כבר שנים רבות. פירקתי את מגש החול ואת צינור היציאה עם המחבר המהיר והתקנתי אותו קבוע בחלק האחורי של תא המצבר.
המדחס מחובר למיכל אויר שבניתי מצינור 3 צול שנחתך ממגן ההיגוי המכוער שפירקתי מהרכב. 55207
עובי דופן של 5.5 מ"מ 55206 איפשר ביצוע הברזות ללא צורך בעיבוי והמיכל משמש גם כסעפת.
על המיכל חוברו:
שס' אל חוזר בכניסה כדי למנוע לחץ לכיוון המדחס כשאין צורך.
שעון לחץ.
שס' ביטחון - פורק ב 120 PSI.
סולנויד הנעילה (הגיע איתה) + הכנה ליציאה לסולנואיד לנעילה קידמית עתידית.
ברז ידני, לשיחרור לחץ, ניקוז מים וחיבור מהיר חצינור לניפוח גלגלים.
פרסוסטט ל 100 PSI.
הכל נבדק לאטימות, נצבע בצבע אבץ והורכב על הקיר המשופע אחרי כסא הנהג בתוך בית הגלגל האחורי שמאלי.
55204
להפעלת המערכת השתמשתי בשני מפסקים "אדומים" שלא חוברו עד עכשיו (שאר ה 3 מפעילים תאורה חיצונית) ההפעלה היא ישירות מהמצבר (דרך פיוזים) ומבוקרת ע"י הפרססוסטט.
55208
אני רוצה להודות ל:
לארנון מרוק סוליד שנתן לי הצעת מחיר הוגנת להתקנה, ולאחר שהחלטתי לבצע בעצמי ("רכב שטח בונים ולא קונים") הציע את עזרתו באופן חברי.
לשי מבולסטר על הערות למע' האויר.
זהו, עד הפרוייקט הבא.