צפייה בגרסה מלאה : בעיה! הרכב בולם עצמו לאחר 20-30 דקות
בעיה חדשה ומוזרה.
ברשותי סמוראי טנדר שנת 88. בשבוע האחרון, לאחר נסיעה של 20-30 דקות על כביש מהיר במהירות 80-90 הורגשו בלימות קטנות של הרכב כאילו ישנה רוח חזקה המתנגדת לגיפ (מתנגדת ומרפה וחוזר חלילה).
תדירות הבלימות מתגברות ככול שהנסיעה ממשיכה. במידה ואני עוצר ל10 דקות הרכב שב לתיקנו אך שוב לאחר 20 דקות הבלימות חוזרות.
מספר נתונים שאולי רלוונטיים:
-לאחרונה חיברתי את החימום לרכב.
-לפני מספר חודשים התהפכתי על הצד (בעדינות)
-ניראה כי צג הטמפרטורה תקין ואינו עובר את החצי.
אשמח לשמוע את דעתכם ומציאת פתרונות. רוב תודות וחורף רטוב שני.
תבדוק את מערכת ההצתה או הדלק, נראה שאחד מהם לא עובד תקין
תבתדוק את תקינות מיסבי הגלגלים ויפה שעה אחת קודם. מיסב שלא סגור כראוי (כראוי = Preload לפי הספר ואח"כ סגירה לפי הספר, הכל עם מפתח מומנט ולא עם רגש של אף אחד) יכול להיות גרום לבעיה כזו ומה שמפחיד בזה זה שהשלב הבא הוא נעילה מוחלטת של הגלגל באמצע כביש מהיר.
זה לא פוסל דברים אחרים, אבל זה שווה בדיקה דחופה.
היי שני,
חוצמזה המנוע רגיל?
עובד עגול?
לדעתי בחיבור החימום נגעת במשהו שקשור לצ'וק או לאחת ממעברי המים,
והם שגורמים לרכב להיחנק..
מתקרר... עובד נורמלי.
או שהבתהפכות הקטנה חטפת בקטנה באחד הגלגלים.. תבדוק חופש, אולי המייסבים ...
ובלי קשר זה נראה לי גם שהטנדר שלך מודע לזה שאתה ח*א ולא נעים לו להוביל אותך ממקום למקום שזה לא לבוא לביקור..
תנסה לאחר שהרכב עוצר לשפוך בקבוק מייםעל משאבת הדלק,אם זה הבעייה
אז הרכב ידלק על המקום ואז תמשיך לעבור שלב שלב
גל
90%זו הבעייה!
meir alony
22-01-12, 16:16
פעם עשיתי רגולאג' לבלם היד מתחתי יותר מדי וקיבלתי תופעה דומה, הסנדלים היו צמודים מדי ובהמשך הנסיעה התחממו ונדבקו לדראם.
ערן המסוקס
22-01-12, 19:14
אם יש בעייה של מיסב או ברקס תפוס באחד הגלגלים, אפשר להרגיש איפה ישנה התחממות חזקה של הגלגל, מייד איך שעוצרים את הרכב.
אם יש בעייה של ספיקת דלק, אז כשאתה מרגיש את הבלימות האלה, תנסה ללחוץ יותר גז. אם הרכב נחנק ומאט עוד יותר, אז יש בעייה של ספיקת דלק, או הצתה חלשה.
GodsFather
23-01-12, 05:20
האם בעת התחושה הזו, הרכב מושך לכיוון מסוים ?
אני מכיר את התופעה הזו גם כן מכיוון מערכת הדלק. יכול להיות שהמשאבה מיצתה את חייה או שמשהו סתום בדרך.
האם זה קורה רק במהירויות גבוהות ?
ראשית תודה על התשובות.
להלן כמה תשובות שאוכל לספק כבר עכשיו והשאר לאחר שהנקוט כמה צעדים שנכתבו כאן.
- המיסבים תקינים, והסגירה נעשתה עם מפתח מומנט.
-המנוע רגיל ועובד עגול ויפה.
-אין חופשים בגלגלים בשל ההתהפכות (נעשתה בדיקה)
-גל תשובתך לא הייתה כולכך ברורה , האם אתה מנסה לשרוף לי את הסמוראי??
-רכב לא מושך לכיוון מסויים בעת הבלימות, וכן זה קורה רק במיהירויות גבוהות, טיילתי בשישי שבת (אולי זו מקור הבעיה ה' ישמור :-) ולא הורגשה הבעיה, רק בכביש.
הצעדים הבאים הינם החלפת שני פילטרי דלק קידמי ואחורי, פלאגים ואצא לנסיעה כאשר במידה ותחזורנה הבלימות העצור ואבדוק התחממות חזקה של הגלגל והאזור.
רוב תודות
GodsFather
23-01-12, 11:58
תבדוק גם פילטר אויר וכל צנרת היניקה עד הקרבורטור.
מה שגל מציע הוא בדיקה אם המשאבה מתחממת ומפסיקה לעבוד. הוא לא מנסה לשרוף את הרכב, עדיין :)
פלאגים היו גורמים לזיוף באופן רצוף.
-המנוע רגיל ועובד עגול ויפה.
וכן זה קורה רק במיהירויות גבוהות,
תבדוק את הדיזות בקרב' יכול להיות שאחת מהן סתומה חלקית או שיש איזה ליכלוך שם שמשחק
צביקה קרבורטור
23-01-12, 18:06
ראשית תודה על התשובות.
להלן כמה תשובות שאוכל לספק כבר עכשיו והשאר לאחר שהנקוט כמה צעדים שנכתבו כאן.
- המיסבים תקינים, והסגירה נעשתה עם מפתח מומנט.
-המנוע רגיל ועובד עגול ויפה.
-אין חופשים בגלגלים בשל ההתהפכות (נעשתה בדיקה)
-גל תשובתך לא הייתה כולכך ברורה , האם אתה מנסה לשרוף לי את הסמוראי??
-רכב לא מושך לכיוון מסויים בעת הבלימות, וכן זה קורה רק במיהירויות גבוהות, טיילתי בשישי שבת (אולי זו מקור הבעיה ה' ישמור :-) ולא הורגשה הבעיה, רק בכביש.
הצעדים הבאים הינם החלפת שני פילטרי דלק קידמי ואחורי, פלאגים ואצא לנסיעה כאשר במידה ותחזורנה הבלימות העצור ואבדוק התחממות חזקה של הגלגל והאזור.
רוב תודות
שלום רב !
כל הסימנים מראים על הספקת דלק לקויה במהירות גבוהה, שיכולה לנבוע ממסנני דלק סתומים/מלוכלכים, במקרה הטוב, ומשאבת דלק שהספקה לקוי במהיריות גבוהות במקרה השני, איני רואה על פניו, סיבה לבעית בלמים או מיסבים תפוסים.
קבל את המלצתו של ערן המסוקס ואמיר, והתמקד תחילה מן הקל לכבד, החלפת מסנני דלק, בדיקת ספיקת משאבת דלק, קרבורטור.
בהצלחה.
נ.ב- האם ידוע לך איזה קרבורטור מורכב ברכבך מקורי או של סובארו, ואיזה משאבת דלק מכנית או חשמלית, והיכן מיקומה ליד גלגל ימני אחורי או בתא המנוע?
בהצלחה
צביקה
צביקה
נו,,,,יש פתרון?או שאתה עדיין ,נבלם?
מתחת אותנו!?
גל
שבוע טוב.
אז עם בוא השבת יצאתי לטיולון לאחר החלפת שלושת פילטרי הדלק (שניים קידמיים ואחד אחורי) וארבעת הפלאגים.
לצערי לא חל שינוי ואף יש החמרה בטווח הבלימות.
בזמן הבלימות אני לוחץ על המצמד והרכב זורם יפה כך שלדעתי זו בעיית משאבה.
בנוסף קרה מספר פעמים שבזמן לחיצה על המצמד (בנסיעה מהירה 70-80 :-) הג'יפ כבא.
פניי לכיוון המשאבה ושאלתי היא האם כדי לבדוק דברים נוספים לפני? אולי כבלי הצתה?
מה עלות משאבת דלק?
שבוע טוב.
אז עם בוא השבת יצאתי לטיולון לאחר החלפת שלושת פילטרי הדלק (שניים קידמיים ואחד אחורי) וארבעת הפלאגים.
לצערי לא חל שינוי ואף יש החמרה בטווח הבלימות.
בזמן הבלימות אני לוחץ על המצמד והרכב זורם יפה כך שלדעתי זו בעיית משאבה.
בנוסף קרה מספר פעמים שבזמן לחיצה על המצמד (בנסיעה מהירה 70-80 :-) הג'יפ כבא.
פניי לכיוון המשאבה ושאלתי היא האם כדי לבדוק דברים נוספים לפני? אולי כבלי הצתה?
מה עלות משאבת דלק?
משאבת דלק 200 שקל +-
חוטי הצתה 70 שקל לאיכותיים בשונצינו 1. שכחתי את שם החברה שמיייצרת אתם.
אם אתה רוצה את הסינים יש לי...
GodsFather
29-01-12, 12:47
איזו משאבה יש לך ? חשמלית או מכנית ? ואם חשמלית איזה דגם ?
עליכם השלום.
המשאבה הינה מכנית, הקרבורטור הינו רגיל של סמוראי לא סובארו או שינוי אחר, מיקומה על הבלוק מנוע בצידו השמאלי אחורי.
השלב הבא אליו אני פונה הוא החלפת חוטי הצתה בתקווה שזה יעזור ואם לא אז משאבה.
יש המלצות לחוטי איכותיים? שגיא נזכרת אולי בשמם של החוטים?
גל בדבר שפיכת המים (ולא על מנת לשרוף את הג'יפ, התיחסותי לכך הייתה בהומור :-) אז הרכב מניע בכול מיקרה אם כי עכשיו שאני חושב על זה בנסיעה בשבת לאחר העצירה להתקררות השניה כאשר הנעתי הוא גימגם קצת בהתחלה מה שלא היה לפני כן.
אני לא זוכר בדיוק את החברה כי אני לא בבית.
אבל זה מחבר'ה שמייצרים אותם בארץ לפי מה שהבנתי.
יושבים בשונצינו 1 בתל אביב. קצת לפני גל אור. מחיר בערך70-80 שקל לא זוכר בדיוק.
קולולולולולו בשעה טובה לעת עתה נפתרה הבעיה לאחר החלפת חוטי ההצתה (פרומוטקס בע"מ בשונצינו 1 ת"א, יצור ישראלי 78 שקלים )
שאלתי אותם בנושא משאבת הדלק המכנית ונאמר לי שמשאבת דלק מכנית אינה יכולה לגרום לבעיה זו משום שאין לה מצב בניים או שהיא עובדת או שלא.
בתקווה שאין מצב זה הפוגה זמנית וכי הבעיה לא תשוב :-) במידה וכן אעדכן.
תודה רבה לכולכם על העזרה והתמיכה!!
נפגש בשטח.
שני.
קולולולולולו בשעה טובה לעת עתה נפתרה הבעיה לאחר החלפת חוטי ההצתה (פרומוטקס בע"מ בשונצינו 1 ת"א, יצור ישראלי 78 שקלים )
שאלתי אותם בנושא משאבת הדלק המכנית ונאמר לי שמשאבת דלק מכנית אינה יכולה לגרום לבעיה זו משום שאין לה מצב בניים או שהיא עובדת או שלא.
בתקווה שאין מצב זה הפוגה זמנית וכי הבעיה לא תשוב :-) במידה וכן אעדכן.
תודה רבה לכולכם על העזרה והתמיכה!!
נפגש בשטח.
שני.
מה הקשר חוטי הצתה למה שרשמת בהתחלה "הרכב בולם לאחר כמה זמן ואז אחריי המתנה מניע"
נקווה,בשעה טובה!שזה זה.
גל
ערן המסוקס
02-02-12, 21:51
משאבה מכאנית ועוד איך יכולה לעשות את זה. היא נחלשת עם הזמן ויכולה לגרום לתופעה.
חוטי ההצתה מתוצרת B.S שקנית, כנראה לא יחזיקו לך הרבה זמן ויעשו לך צרות. קנה חוטים מקוריים.
במחיר המקוריים תזמין כבר בוש או ספיטפייר באינטרנט.
ערן החוטים שהוא קנה זה BS אלא של היבואן של וורקו, גם הם מייבאים את החוטים ולוחצים בארץ אבל החוטים באיכות יותר טובה (מורכבים אצלי כבר מס׳ חודשים)
צביקה קרבורטור
02-02-12, 23:46
ערן שלום רב !
החשד שלך לגבי משאבת הדלק, הוא אכן חשד סביר, נכון, והגיוני.
לגבי חוטי ההצתה, הוא כותב שהוא קנה אותם מפטרוניקס, והם חוטי הצתה סבירים וטובים, להבדיל מחוטי ביתן ספארק(BS) הידועים לשימצה.
בברכה
צביקה
מה הקשר חוטי הצתה למה שרשמת בהתחלה "הרכב בולם לאחר כמה זמן ואז אחריי המתנה מניע"
נקווה,בשעה טובה!שזה זה.
גל
ידידי איני יודע לומר מה בידיוק הקשר ואשמח מאוד לקבל מאחד מבעלי הידע כאן באתר תשובה מפורטת!! אך מה שאני כן יודע שהיום טיילתי ולגמתי
מספר רב של קילומטרים על הכביש מבלי להתקל בבעיה ברוך ה' :)
חשוב לציין שלרוב הרכב לא כבא לבד והעצירות היו יזומות ונעשו לאחר שאחלה התופעה וכי גם
לא נוצר מצב בוא כבא הרכב ולא יכולתי להניעו.
תודה שני.
ידידי יש התפתחות חשובה!!
לאחר שני טיולים הבעיה המדוברת חזרה ומשום כך הוחלפה המשאבת דלק מהכאנית בחדשה ממכשירי תנועה!
טרם יצאתי לנסיעה ארוכה של יומיים אך ניראה כי הבעיה באה לסופה.
במידה ולא אעדכן.
שלום לך!
אני לא חזק בענייני קרבורטור, אבל איך הרכב בעליות תלולות? האם המנוע מייצר את כל המומנט שהוא מסוגל להוציא גם בשיפועים חדים?
למומחי הקרבורטור: במידה ולא, האם יכול להיות קשור?
ידידי יש התפתחות חשובה!!
לאחר שני טיולים הבעיה המדוברת חזרה ומשום כך הוחלפה המשאבת דלק מהכאנית בחדשה ממכשירי תנועה!
טרם יצאתי לנסיעה ארוכה של יומיים אך ניראה כי הבעיה באה לסופה.
במידה ולא אעדכן.
על זה אומרים ובא לציון גואל!!!!!
נ"ב
מי זה ידידי?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.