צפייה בגרסה מלאה : זקוק לחומר טכני על TPI
מה שנקרא tuned port injection
מישהו יכול להפנות אותי?
polar bear
07-06-03, 22:04
לא.
אבל אפשר להסביר לך בקיצור מה זה עושה.
בשורה התחתונה זו הזרקה רב נקודתית עם "טוויסט".
הבעיה הגדולה ביותר של הזרקות חד נקודתיות וקרבורטורים זה גודל מעבר כניסת האויר, במעבר לרב נקודתיות, מאחר והמזרקים נמצאים בכניסה לצילינדר ולא צריך להתחשב בגודל המזרק, גדלו להם פחי יניקת האויר.
באה GM ועשתה צעד נוסף { שהיום קיים בצורה זו או אחרת בכל מנוע שמכבד את עצמו} בדמות מעברי אויר, לצורך שיפור זרימת האויר בסל"ד נתון.
לבערה טובה האויר צריך לזרום במהירות מסוימת, עכשיו, נגיד יש פתח כניסה צר - אז בסל"ד נמוך זה יהיה טוב, כי גם ככה לא צריך הרבה אויר ומה שניכנס יכנס מהר ועם פחות מערבולות. אבל בסל"ד גבוה - לאויר יהיה "קשה" להכנס, והיעילות תרד.
מצד שני - מעבר עבה אחד יגרום לזרימת אויר איטית יחסית בסל"ד נמוך, זרימה לא "נקיה", אבל זה כן יהיה טוב לסל"ד גבוה.
לכן במע' הזרקה רב נקודיות של GM יש פתח כניסה מחולק שניפתח בהתאם לדרישה. שיטה נוספת היא ליצר סעפת "כפולה" כאשר ישנם שני צינורות לצילינדר, אחד פתוח כל הזמן והשני נפתח בהתאם לצורך.
מידע ספציפי אני יכול לחפש, אבל אחר כך.
polar bear
07-06-03, 22:45
http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/148_0207_tpi/index.html
ויותר נחמד........
http://www.nastyz28.com/fuelie.html
זה יותר נחמד כי הוא טוען ש - In reality, TBI is not inferior to TPI.
יש עוד באיזשהו מקום, לא זוכר איפה.
נערה - יכול להיות שמה שנכתב בהודעה למעלה לא מדויק לגבי TPI אלא להזרקות חדשות יותר.
יבדק.
עודד, זה בעיקר מה לחפש כשאתה הולך לקנות את המערכת ופחות חומר טכני.
אני צריך גרפים (מוזר לכשעצמו), אני צריך לדעת אם הדבר הזה טוב לHOT ROD או שזה גם טוב לשטח.
עומר, אני אנסה לחפש מידע נוסף...בנתיים...זה מה שאתה צריך:
http://www.jagsthatrun.com/Pages/Chevrolet_TPI_TBI_V-8.html
http://www.novak-adapt.com/catalog/jtr_manual.htm
קצת חומר נוסף בלינק המצורף:
http://pub145.ezboard.com/fxdrfrm3.showMessage?topicID=93.topic
אריק, תודה.
אבל שוב, אני עוד לא צריך חוברות על איך להסב, אני מנסה לבדוק קודם אם זה כדאי לרכב שטח.
שמע, יש הנחה על :
better mileage
more power & torque
instant cold start
ואולי זה יעזור לך ?
http://www.howell-efi.com/technical_support/brochure.pdf
http://www.howell-efi.com/technical_support_index.html
אגב, משאבת דלק של TBI נדרשת לתת 18-20 PSI
כאשר בTPI היא צריכה לתת לפחות 45 PSI !!
מלבד זה, שלחתי לך למייל שני קבצי PDF.
כפי הנראה שה TPI נועד לעבוד יעיל יותר בסל"ד גבוהה, מעבר לעובדה שהוא הותקן בעיקר ברכבי ספורט (קאמרו, מוסטנג, פיירבירד) ה ram air שבנוי בו אמור לעבוד יותר טוב במהירויות גבוהות (מספק יותר אויר למנוע ביחס ישר למהירות הרכב)
לא תמיד...הנה אחד שהותקן על בלייזר:
http://www.blazzinor.rockcrawler.com/custom2.html
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.