PDA

צפייה בגרסה מלאה : נקישות ממערכת ההנעה קידמית



itay-rover
28-01-05, 23:16
שלום
8) יש לי לנד רובר סידרה 2a משנת 1966 אני שם את השאלה הזו כאן כי אני לא חושב שלמישהוא בקטגוריית לנד רובר יש את הדגם הזה,והשאלה היא יותר הנדסית,הנושא זה נקישות מהסרן הקידמי אבל קודם אני אפרט לגבי שיטת מערכת ההנעה:בעיקרון המערכת מאוד דומה למערכת בוויליסים הישנים ובCJ-5,6 הישנים:כוח עובר מהמנוע לתיבת ההילוכים,משם לתיבת העברה בת שלושה מצבים גבוה נמוך(D-9)ובניים כשיציאות הכוח לסרנים מקבילות,העברת הכוח מיתבצעת על ידי גלגלי שיניים והמצב ה"רגיל"הוא הנעה אחורית בלבד.
לא מיזמן קראתי כאן דיון בנושא מיפרקים אוניברסליים בגלי הינע,והפרש "פאזה"הנוצר בהם כתוצאה מהתקנה לא נכונה ורציתי לדעת האים יש סיכויי שאני סובל מבעיה זו גם?התופעה היא שכאשר אני משלב לארבע על ארבע,אני שומע ומרגיש "דפיקות"מהאיזור הקידמי של מערכת ההנעה (אני בטוח במאה אחוז שזה מהאיזור הקידמי)בקצב של מכה אחת לכל בערך חמישים מטר נסיעה.הסרן הקידמי (קורונה פיניון)במצב טוב,כמו כן גם תיבת ההעברה וכן בדקתי אפשרות של אי התאמה ביחסי ההעברה בין סרנים קידמי לאחורי,והם תואמים,לכן אני חושד בגל ההינע.
אים מישהוא ניתקל בתופעה דומה ברכב עים מערכת הנעה דומה או שיש למיהוא רעיון,אשמח לשמוע :roll: :idea:

חנן א.
28-01-05, 23:24
תוכל לספר לנו אם זה מצב קיים שנתקלת בו לאחר קניית הרכב, או שהכול היה בסדר, ואז משהו השתבש?

חנן א.
28-01-05, 23:26
הפרש הפאזה שאתה מדבר עליו גורם לרעידות בקצב של שתיים או ארבע לכל סיבוב גל הינע, לא לדפיקה כל 50 מטר.

שאלה מפגרת, אבל בשביל הרקורד: הצמיגים מלפנים ומאחור תואמים? באותו לחץ אוויר? הניסוי התבצע על מצע עם אחיזה טובה או גרועה?

זאביק
29-01-05, 01:41
לא מכיר לנד-רובר סדרה 2 ואת מערכת ההנעה שלה,
אבל חיזוב מתמטי פשוט:
קוטר הצמיג הוא בין 25" ל-32" (הנחה שנראית לי סבירה, לא קטן יותר, לא גדול יותר).
לכן, היקף הצמיג הוא 2-2.5 מטר.
דפיקה כל 50 מטר = כל 20-25 סיבובי גלגל וקורונה.

אפשר להמשיך שאם יחס ההעברה בסרנים הוא בין 1:2 עד ל-1:4,
אז מדובר על דפיקה כל 40-100 סיבובי דרייבשפט פיניון.

לכן, נראה הגיוני שמשהו לא מתואם במערכת ב-100% ולוקח זמן עד שחוסר התיאום הזה מיתרגם למשהו קריטי ( = רעש ).
אם לא שינית / שיפצת / פתחת משהו במערכת ההנעה,
הייתי הולך על חוסר תיאום סרן קדמי וסרן אחורי,כנראה צמיגים קדימה ואחורה (מידות, לחץ אויר וכדומה).

עוד הנחה שתתמוך בהשערות של חנן ושלי, אין לוקרים, ולכן המערכת הקדמית עד הטרנספר מסתובבת כל הזמן. רק כשהיא עובדת יחד עם המערכת האחורית ושתיהן מחוברות לאותה נקודה (טרנספר) אז מופיעה הבעייה.

עירא
29-01-05, 09:33
יכול ליהיות שיש חופש גדול מאוד בין היוק לסליפ יוק בדריבשאפט.
עירא

itay-rover
29-01-05, 14:33
קודם כל תודה לכל המנסים לעזור!!!!! :D
לגבי השאלות הטריוויאליות,לחץ האוויר זהה,הצמיגים זהים,לגבי יחסי ההעברה את הסרן הקידמי שיפצתי ליפני שנתיים ובדקתי את יחס ההעברה 1:4.7 בשני הסרנים,ניבדק מספר פעמים,כמו כן אתמול ניתן האישור הסופי לכך:שברתי ציריה אחורית, :cry: ונסעתי עד הבית בהנעה קידמית בלבד,דרך אגב,זה שירשור נוסף אבל יש למישהוא שיטת אצבע טובה להוצאת החלק השבור מתוך הביצה?(מכיר את השיטות של מוטות,מגנטים וביצוע צלחת-לא עזר)לפני שאני מפרק את הביצה?
בכל מקרה,יש לי גם לוקרים בגלגלים הקידמיים,כך שכל עיניין חוסר התאום לדעתי נופל,אני חושד בגל ההינע:או שזה עיניין הפרש המופע-לפי מה שהבנתי ממכם(חנן)כנראה שזה לא ברזולוציה שאני מדבר עליה לכן נותר לי לבדוק חופש בסליפ יוק-חופש זניח בקיצור כנראה שהבעיה נובעת מהגבהה של הרכב (מצטער שכחתי לציין-פרט שולי)למרות שעל הליפט כשהמיתלים פתוחים לגמרי-אין דפיקות.בקיצור אני בודק כרגע את נושא גל ההינע. :D

חנן א.
30-01-05, 00:49
אני לא אוהב להיות נביא זעם, אבל התיאור שלך עושה לי תחושה לא טובה שהיכנשהוא במערכת ההינע, בגלל הצטברות של הפרשי מהירויות כל נקישה כזו מציינת קפיצת שן. זה יכול להיות בלאי רציני בסליפ-יוק וזה יכול להיות גם מכל מקום אחר.

itay-rover
27-03-05, 18:32
:lol: :lol: :lol:
יש!!!!!סופסוף פתרתי את הבעיה!!!!(אומנם באיחור כי יש לי הנעה אחורית ובגלל העבירות המדהימה כימעט ואין צורך בקידמית :wink: מה גם שהיא עבדה!!)

בכל אופן הפיתרון כאן הוא רלוונטי לכל נועלי הלוקרים הידניים הקידמיים של superwinch (אוליי גם אחרים אבל זה מה שמורכב אצלי) אחד הלוקרים,שמאל,פשוט "מחליק" כאשר הוא מועמס בעןמס מסוים (לא גבוה האמת-תחילת נסיעה פחות או יותר) עקב חופש גדול במיסב החלקה שבחלקו הפנימי של הלוקר-זה העשוי פלדה-לא אלומיניום.
כעת אני מחפש דרכים לשפץ את הלוקר-למישהוא יש רעיון? :?:
בעיקרון כרגע אני נוסע עים הטבורים המקוריים של הלנד רובר-היינו ללא לוקרים כך שהמערכת הקידמית סובבת תמיד גם אים היא לא מקבלת כוח מתיבת ההעברה. :D :D

asafk
27-03-05, 23:50
:lol: :lol: :lol:

בעיקרון כרגע אני נוסע עים הטבורים המקוריים של הלנד רובר-היינו ללא לוקרים כך שהמערכת הקידמית סובבת תמיד גם אים היא לא מקבלת כוח מתיבת ההעברה. :D :D

נו???....???
ולמה לא להמשיך ככה? פחות חלק שיכול להתקלקל.

אסף.

שחף110
28-03-05, 00:08
:lol: :lol: :lol:

בעיקרון כרגע אני נוסע עים הטבורים המקוריים של הלנד רובר-היינו ללא לוקרים כך שהמערכת הקידמית סובבת תמיד גם אים היא לא מקבלת כוח מתיבת ההעברה. :D :D

נו???....???
ולמה לא להמשיך ככה? פחות חלק שיכול להתקלקל.

אסף.

כי זה לנדרובר וזה יתקלקל באיזשהו שלב. :evil:

itay-rover
31-03-05, 09:41
:( :(
אני רוצה למחות על כיוון הזזת ההודעה שלי!!!!
צודקים לגבי זה שהיא לא שייכת ל"פורום הבונים+הנדסת ג'יפים" אבל האמת שהיא גם לא כל כך רלוונטית ללנד רובר כיוון שרוב הלנדרוברים כאן באתר הם מודרניים ולהם מערכת הנעה קבועה לכל ארבעת הגלגלים!!!! :twisted:
ההודעה כן רלוונטית לכל בעלי הג'יפים האמריקאים למינהם וכן הסמוראים(אך בעיקר האמריקאים שכן הם משתמשים בלוקרים מתוצרת superwich או warn ) :!:
בקיצור ניראה לי שמקומה של ההודעה הוא בפורום הכללי.(ותיסלחו לי על הקטנוניות אבל אני באמת חושב שאים מישהוא יתקל בבעיה דומה,שירשור זה יכול לעזור לו) :wink:

-->