PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגדלת צמיגים והחובה של שינוי טרנספר, מדוע בעצם?



ניבו
27-01-12, 21:04
אז ככה
יש לי ג'ימני ושאלה אחת.

אם במידה 215 לא צריך לעשות כלום, אפשר לשים רק את הצמיג איכשהו.
למה פתאום ב235 חובה שיהיה לפחות 2" גובה, ויחסי העברה וכל שאר הירקות?

נצא מנקודת הנחה שאני מלביש 235 ומבחינה פיזית הצמיג לא נוגע לי בשום חלק ברכב גם במהלך מלא.
בשביל מה היחסי העברה? להקל על הקלאץ'?
ואם זה נועד רק כדי להקל על הקלאץ', למה חייבים לשנות טרנספר? אי אפשר לחזק את הטרנספר הנוכחי?
כי בעצם ממה שהבנתי כשמגדילים מידה השרשרת של הטרנספר מחליקה (??) ולכן צריך טרנספר של סמוראי.

לא מובן לי הסיפור.
מדובר על ג'ימני 2007 (VVT) ידנית

תודה מראש

ישי.פ
27-01-12, 21:54
קוטר הגלגל הוא חלק מ"יחסי ההעברה" של הרכב.
כלומר כאשר אתה מגדיל את קוטר הגלגל המהירות הסופית עולה(כביכול) אבל הכוח נפגע.
דמיין שלרכב אין הילוך ראשון! המנוע יהיה אנמי וחסר כוח.
ע"י החלפת יחסי העברה בטרנספר מתקנים את היחס הסופי.

ניבו
27-01-12, 22:01
את הקטע הזה הבנתי.
אבל לא הבנתי איך ב215 לא צריך לעשות כלום, וב235 פתאום צריך לשנות חצי אוטו.
הבנתי גם משהו על זווית של הדרייב שאפט ולהוסיף לו ספייסר :|
מסובך מידי!

sapog
27-01-12, 22:19
ניבו, עשית סלט ממשהו שהוא לא בהכרח כה מסובך.

תאורתית, גם בשינוי ל-215 יש צורך לתקן את היחס ההעברה. פשוט השינוי יחסית לא קיצוני\מהותי ככה שאפשר "לבלוע" אותו.
מעבר ל-235 כבר משמעותי יותר.

אין קשר לזוית של הדרייבשאפט (זה בא כתוצר נלווה שמגיע מהכיוון של ההגבהה שעושים לג'ימני בשביל להכניס צמיג 235).


אגב, ממליץ לחזור קצת ליסודות ולהבין למה בכלל יש צורך ביחסי העברה השונים מלכתחילה - זה יענה לך על השאלה המקורית שלך.

GodsFather
28-01-12, 14:14
ניבו, תעלה על אופני הרים ותשחק עם ההילוכים, זה יעזור לך להבין. אני לא צוחק, זו פשוט הדרך הכי קלה לראות הלכה למעשה איך גיר עובד ומהם יחסי העברה.

לצמיג 235, מעבר לקוטר הגדול יותר (מ205 ל235 יש עליה של 13 אחוז), יש גם משקל גדול יותר. לשינוי בטרנספר יש השפעה גם על כך.

ניבו
28-01-12, 19:38
אין קשר לזוית של הדרייבשאפט (זה בא כתוצר נלווה שמגיע מהכיוון של ההגבהה שעושים לג'ימני בשביל להכניס צמיג 235).
כלומר, שאם מבחינת הגבהה הנוכחית שלי אני יכול להכניס פיזית 235 ובפתיחת מהלך לא מתנגש שום דבר והכל מתפקד כראוי, אין לי סיבה לחשוש מהדרייב שאפט, אמת?
וקראיתי בפורומים בחו"ל שהם גם שמים גיר של סמוראי ולא רק טרנספר. מה הקשר בין השניים?

ולעוד אחת מהשאלות שלי, אין אפשרות פשוט "לחזק" את השרשרת בטרנספר על מנת שלא תחליק וזה אמור לפתור את הסיפור?
או שלשים יחסי העברה על הטרנספר הנוכחי? או שבשביל לשים יחסי העברה על הטרנספר המקורי אני צריך לחזק את הטרנספר ורק אז אני יוכל לשים עליו יחסי העברה?

כואב לי הראש :\

gmike
28-01-12, 19:58
הדרייב שאפט הוא לא הבעיה שלך. בסגירת מהלך הצמיגים יגעו בפנים הכנף.אם לא תנמיך במפסטופים.
אם תמצא יחסי העברה לטרנספר שרשרת של גימיני,אתה לא צריך להחליף טרנספר. אי אפשר לחזק שרשרת, עם הזמן היא נמתחת, האורך שלה גדל והיא מחליקה.
אולי יש שרשרת מחוזקת, אין לי מושג..
מחליפים לטרנספר סמוראי כי יחסי העברה בשבילו זה דבר הרבה יותר נפוץ.
נראה לי שהכי זול ועמיד זה להחליף לטרנספר סמוראי עם יחסי העברה, ולמכור את הטרנס' התקין שלך..

מיכאל.

אלדר
28-01-12, 20:07
ניבו, תבדוק עם זוקי פרו לגבי יחסי העברה לטרנספר של ג'ימני.

sapog
28-01-12, 20:22
כלומר, שאם מבחינת הגבהה הנוכחית שלי אני יכול להכניס פיזית 235 ובפתיחת מהלך לא מתנגש שום דבר והכל מתפקד כראוי, אין לי סיבה לחשוש מהדרייב שאפט, אמת?

אמת.


וקראיתי בפורומים בחו"ל שהם גם שמים גיר של סמוראי ולא רק טרנספר. מה הקשר בין השניים?

אולי בגלל זה:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=44428



ולעוד אחת מהשאלות שלי, אין אפשרות פשוט "לחזק" את השרשרת בטרנספר על מנת שלא תחליק וזה אמור לפתור את הסיפור?
או שלשים יחסי העברה על הטרנספר הנוכחי? או שבשביל לשים יחסי העברה על הטרנספר המקורי אני צריך לחזק את הטרנספר ורק אז אני יוכל לשים עליו יחסי העברה?

כואב לי הראש :\
יחס העברה מופחת לטרנספר המקורי של הג'ימני זה מוצר שהיה קיים (אולי עדיין ישנו), ולא היה מוצלח כל כך - כאמור בשל מגבלות השרשרשת.

שווה אולי בדיקה מחודשת באתרים בחו"ל.

בהצלחה!

ניבו
30-01-12, 00:56
אוקיי. הבנתי.
אגב טל אני מאוד חזק בביג ג'ימני. פורום מטורף ;)
אממ בנוגע לעניין שלי, כנראה שאני אלביש קודם את הצמיגים, נסיעה בכביש, בדיקה בשטח.
כשאראה כמה הרכב באמת מתאמץ אני כנראה אהיה השפן ניסיונות ונתקמבן על קיט יחסי העברה עם שרשרת מחוזקת לג'ימני.
ילך? עוד יותר טוב... לא ילך? כל הז*ן.

ואגב הפיתרון של הטרנספר סמוראי זה ממש לא זול. לקנות טרנספר+שיפוץ+יחסי העברה+הרכבה על הרכב=ים של כסף!
למה הכל יקר בארץ הזאת?? :(

GodsFather
30-01-12, 04:44
לא הכל יקר, אבל אל תספר כי אז ידאגו לסגור קצוות.

הפתרון של טרנספר סמוראי זול ביחס ללהתקע באמצע שומקום עם טרנספר שרשרת שנשברה לו השרשרת...

מה גם שאתה יכול למכור את הטרנספר הנוכחי ובכך לצמצם עלויות מסוימות.

טוב לדעת שיש עוד מישהו שאוהב אקספירימנטים בפורום הזה.

-->