PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיישן vss וקוד התקלה 54



riko
27-01-12, 22:12
אשמח לעזרתכם בשאלה הנ"ל
בסופה משנת 1992 חיישן ה- vss שיושב על הטרנספר מחולק ל-2
1. כבל מכאני - שהולך לשעון מד המהירות
2. קונקטור חשמלי - שלא ידוע תפקידו
השאלה היא למה משמש הקונקטור החשמלי ? , שהרי החיישן קראנק אחראי על מד הסל"ד אבל כשאני מנתק את הקונקטור הזה מהטרנספר לא עובד מד הסל"ד
ולמה לדעתכם מופיע קוד התקלה מספר 15 ( אין אות מחיישן vss) ?
יש לציין שכל היחידה חדשה ( הכוונה ליחידת מד המהירות שבטרנספר) , אבל הכבל של שעון מד המהירות המכאני קרוע
תודה.

shmil
27-01-12, 22:18
תפקודו של החישן ידוע גם ידוע.
הא זה שנותן את אות המהירות למחשב, בדיוק כמו בסופות משנתונים מתקדמים יותר.
זה שהכבל עצמו מיכאני, זה לא משנה למחשב.
אתה יכול להחליף לשעון אלקטרוני, ולחווט בהתאם.
תבדוק אם אין לך קצר/נתק בדרך לחיישן.

riko
27-01-12, 22:33
שמיל תיקנתי את הטעות מדובר על קוד תקלה 15 ולא 54 - סליחה !
כלומר הכבל המכאני מראה לי את המהירות בשעון , אבל החיישן "מדווח" למחשב מה המהירות בכל רגע נתון , הבנתי נכון ?
האם בדיקת רציפות מהמחשב ועד החיישן תצביע על נתק ?
איך לבדוק קצר ?
איזה רגלים במחשב צריך לבדוק ?
תודה

בנוסף שמתי לב שבמצבים שהגיפ לא רוצה להניע ( זה קורה לסירוגין) מד הסל"ד מקפץ עד סוף הסקלה ובחזרה הלוך ושוב , אבל לא מופיע לי תקלה של חיישן קראנק (תקלה 11) , מה יכולה להיות הסיבה

הדסופה
27-01-12, 22:59
לא מכרת?

כשקניתי את הג'יפ החיישן הזה היה מנותק והתופעה היתה שמדי פעם המנוע היה נכבה ברמזורים (מהירות נמוכה/סל"ד נמוך).

riko
27-01-12, 23:30
מכרתי , אבל הקונה נתקע לצערי בדרך הביתה , ואני לקחתי על עצמי לסדר לו את התקלה עד הסוף .
לא ניכבה לי ברמזורים או מהירות נמוכה , אבל כל הזמן מודיע על תקלה 15
ועכשיו הגיפ לא רוצה להניע ,
כל עזרה תתקבל בברכה .

shmil
28-01-12, 10:32
כלומר הכבל המכאני מראה לי את המהירות בשעון , אבל החיישן "מדווח" למחשב מה המהירות בכל רגע נתון , הבנתי נכון ?

הבנת נכון.

לחיישן המהירות 3 חוטים -
אחד מתח 5V, שהוא חולק עם חיישן הקראנק וחיישן הקאמשאפט, מרגל 7 במחשב.
השני - אדמת חיישנים, שהוא חולק עם כל שאר החיישנים, מרגל 4 במחשב
והשלישי - אות המהירות שנכנס לרגל 47 במחשב (ואם יש מד מהירות אלקטרוני - גם אליו).
מד הסל"ד בכלל מתחבר לאות שיוצא מרגל 43 במחשב.

אם הג'יפ לא מניע, ואם יש לזה קשר לבעיית החיישן, סביר שיש בעייה או באספקת ה-5V, או באדמת החיישנים, ואולי אתה בכלל משחזר את התקלה הזו (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=62445).

riko
28-01-12, 15:25
תודה שמיל
היום לאחר התעסקות עם התקלה נמצאו ותוקנו הדברים הבאים
1. רגל אחת של ממסר asd הייתה רפוייה וכנראה נדחפה פנימה לתוך בית הפיוזים
2. ממסר asd הוחלף מחשש שהתחמם ולא עובד כמו שצריך
3. התגלה שהחוטים של חיישן הקראנק היו קרובים מאוד לסעפת הפליטה ולכן לאחר נסיעה כשהכל היה חם , הצמא של חיישן הקראנק היתה בוערת
הארכתי את שלושת החוטים של החיישן קראנק , כך שהם לא יעברו בקרבת סעפת הפליטה . לדעתי כאשר החוטים היו מתחממים עד כדי בעירה
ההתנגדות שלהם היתה משתנה ולכן המתח היה משתנה בהתאם , מה שגרם לקושי בהנעה .
אני מקווה שהמסקנות שלי נכונות , ואם לא אז תקנו אותי בבקשה .
נכון לעכשיו הגיפ מניע ולא "מדווח" על קודי תקלות בכלל (זה מה שמופיע 12 , 33 , 55 ) - תקין !

coas
31-01-12, 15:38
הבנת נכון.

לחיישן המהירות 3 חוטים -
אחד מתח 5V, שהוא חולק עם חיישן הקראנק וחיישן הקאמשאפט, מרגל 7 במחשב.
השני - אדמת חיישנים, שהוא חולק עם כל שאר החיישנים, מרגל 4 במחשב
והשלישי - אות המהירות שנכנס לרגל 47 במחשב (ואם יש מד מהירות אלקטרוני - גם אליו).
מד הסל"ד בכלל מתחבר לאות שיוצא מרגל 43 במחשב.

אם הג'יפ לא מניע, ואם יש לזה קשר לבעיית החיישן, סביר שיש בעייה או באספקת ה-5V, או באדמת החיישנים, ואולי אתה בכלל משחזר את התקלה הזו (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=62445).

בחיישני מהירות מכני/חשמלי, עד 92, יש שני חוטים בלבד, אות למחשב ומינוס. את הפלוס מייצר החיישן עצמו.

riko
01-02-12, 00:26
תודה.

-->