PDA

צפייה בגרסה מלאה : 2 בולמים במערכת ההגה



יורם-דרומי
29-01-12, 21:02
מה הרעיון בשני בולמים במערכת הבאה- למה זה טוב?

http://www.youtube.com/watch?v=WzILu4-ToeU&feature=g-vrec&context=G24f6182RVAAAAAAAAAw

סופת המדבר
29-01-12, 21:14
לפי דעתי ה''רעיון'' של זה שכל בולם רוצה לדחוף את ההגה לצד אחר
ואז יוצא (אם שתי הבולמים דוחפים באותו כוח) שככה ההגה תמיד נמשך \נדחף לאמצע -לישר כי יש כח שווה משתי הצדדים
תאמת נראה רעיון טוב נראה מה יגידו המומחים
ומענייו אם אלו בולמים רגילים

arnonshoshani
30-01-12, 06:49
יורם בוקר טוב

הבולמים שאתם רואים בסרט להערכתי הם בגלל כמה מרכיבים.
1. כי הוא יכול וזה נראה מגניב!
2. יש לו הגבהה 6.5" שיוצרת זווית מאד חדה של מוט ההגה מול הסרן וזה יוצר בעיה שכל תנועה של הסרן צריך לרסן ולמנוע מעבר שלה להגה.
3. יש לו גלגלים גדולים מאד בעלי אופסט גבוה וכל מכה בגלגל מועברת ישירות לנהג שגם את זה צריך לרסן.

הבולמים הם בולמים של חברת BDS (המדבקה לפחות) והם בולמי הגה פשוטים מאד

הרעיון של שני בולמים מנוגדים בדרך כלל זה כאשר מדובר בבולמים שמן / גז. בולם כזה יש לו את הרצון להפתח כל הזמן והוא מתפקד בעצם כמו קפיץ קטן ואז במהלך הנסיעה הוא פשוט דוחף את ההגה ויצר מצב שהרכב מושך לצד אחד. כמו כן בולם מתנגד באופן שונה בין אם הוא במשיכה או בדחיפה (המוט נכנס או יוצא - קומפשן או ריבאונד). לכן כאשר שמים שני בולמים מנוגדים בכיוון שלהם הם מבטלים את האפקט של משיכה לכיוון אחד ומשלימים אחד את השני בניסה יציאה.

מקווה שעזרתי במעט

ארנון שושני

GodsFather
30-01-12, 06:54
ארנון, אז זה טוב או לא טוב ?

אני רואה בזה מתכון לצרות מול סלעים, מה אתה אומר ?

arnonshoshani
31-01-12, 06:46
עדיף בולם אחד ברמה גבוהה מאשר כמה ברמה נמוכה.
בולם אחד טוב נותן את אותה ההתנגדות כמו בולם אחד לא טוב. וכאשר שמים כמה מהם הם יוצרים עומס על מערכת ההגה ותיבת ההגה כאשר מנסים לפנות.
זה מוסיף על העומס שיש כבר שנוצר מהזווית החדה שבו עומד מוט ההגה והתנגדות הגלגל להיגוי בגלל גודלו.
להערכתי הרכב ההוא פשוט היה עם DEATH WOBBLE וזה היה אחד הנסיונות לשכך את זה

ארנון

eysham
31-01-12, 07:18
למה לעצור ב-2...??.... :)

http://128.83.80.200/taco/scary68wes.jpg


איל

yanivcj
31-01-12, 18:51
מה שרואים על הרכב, לא בא במקום בולם הגה. זה נקרה steering stabilizer. יש בולם הגה רגיל שתפקידו למנוע זעזועים מהשטח לתוך תיבת ההגה ולגלגל ההגה. ובנוסף הרכיבו פה מערכת של שני בולמים מנוגדים אחד לשני, כמו שכבר שארו לפנ,י על מנת להחזיר את ההגה למרכז אחרי סיבוב.

לפי דעתי זה מיותר ויש לו חיסרון גדול, ולא רק בגלל העומס שהוא יוצר על תיבת ההגה, אלא יותר בגלל העובדה שאם אחד מהם נדפק ולא משנה למה, בגלל מכה בסלע או בגלל שהבולם התקלל, אתה מוצא את עצמך פתאום רק עם בולם אחד, שדוחף לך את ההגה לכיוון אחד ואתה כל הזמן צריך לתקן.

יניב

arnonshoshani
01-02-12, 06:55
steering stabilizer זה בולם הגה רק באנגלית.
שני הולמים המנוגדים הם לא מחזירים את ההגה למרכז.
מה שמחזיר את ההגה למרכז אלו אוסף הזוויות של קאסטר / קאמבר / זוית קינגפין / אופסט הגלגל...
ברכבים שעברו שינוי של הגבהה / ג'אנטים / גלגלים המערכת הזו יוצאת מהאיזון העדין שתוכנן למערכת.
בסרנים חיים אין אפשרות להגדיל את זווית הקינגפין או הקאמבר. ניתן לשחק עם אופסט של הג'אנט, רוחב הצמיג, וזווית הקאסטר.
כיוון שרכב שעבר הגבהה גדולה 6" יש לו בעיה קשה לייצר את זוית הקאסטר הנידרשת (בגלל זוית דריישפט חדה מדי) אז יש נטייה להפחיתה.
זה יוצר מצב בעייתי שעלול להופיל לתחושה עמומה בהגה ורכב משייט ובמקרים גרועים גם ל death wobble
בשביל להחזיר את ההגה למרכז ישנו בולם הגם עם קפיץ עליו שתפקידו להחזיר את ההגה למרכז.
שני בולמים מנוגדים הם פשוט בשביל לייצר כוח התנגדותי שווה בין היגוי ימינה להיגוי שמאלה.

ארנון שושני

yanivcj
01-02-12, 12:16
אם שני הבולמים שמורכבים למטה הם בולמים שמן/גז, הם יסייעו להחזרת ההגה למרכז, כי שניהם ישאפו להפתח עד שהכוח בינהם יהיה שווה.
אם הם לא עם גז אלא בולם שמן רגיל, אז הם ישמשו לחלוקת עומס שווה בין סיבוב ימינה לשמאלה ולא יסייעו להחזרת ההגה למרכז.
יכול להיות שהוא בא למנוע את רעידת המוות במיקרה של ההגבהה 6.5" הנ"ל.
בכל מקרה לדעתי הוא ממוקם במקום חשוף מדי ועלול להינזק כך או אחרת.
יניב

arnonshoshani
02-02-12, 06:36
אני מסכים עם מה שיניב אמר לגבי מידת החשיפה של בולמים וברכבים כאלו בארצנו עם מה שהם עוברים הבולמים הנ"ל יושמדו בנסיעה הראשונה.
כמו כן שני בולמי שמן/גז שמורכבים הפוך אחד לשני לא יעזרו למרכז את ההגה אלא פשוט יבטלו אחד את הדחיפה של השני ראיתי כבר כמה מוסכים פה בארץ שהתקינו כך בולמים לרנגלרים (בולמי פוקס / בילשטיין) ולדעתי פשוט מחוסר הבנה של פעולת הבולם או פשוט רצו שהלקוח ישלם 3000 ש"ח על סט של שני בולמים עם תושבות.
אין הצדקה ליותר מבולם הגה אחד ועדיף את הטוב ביותר שהכיס מסוגל.
נכון שבולם שמן / גז שמותן במערכת ההגה והגז שלו בלחץ לא מתאים עלול לייצר מצב שבו בנסיעה הוא יימשוך לצד אחד. לא בריא וניתן לתיקון על ידי לחץ הגז בבולם (כאלו שניתן לכוון אותו).

ארנון

-->