PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיוון זויות הדריבשאפט לאחר הגבהה?



ישי.פ
08-02-12, 22:17
לאחר שהגבההתי את הויטרה (קלמיני 3')
נותר לי לוודא את זויות היציאה מהטרנספר ומהסרן האחורי.
אני לא בטוח אם ישנה וויברציה עדינה במהירות של 80 קמ"ש, או שזה רק בראש שלי. החלטתי לוודא את עניין הזוויות בשביל השקט!
לאחר קריאת חומר בנושא: http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PR-shaft/index2.html
ניסיתי למדוד את הזויות בעזרת מד זווית ללא הצלחה.
זה בכלל אפשרי בעזרת מד זוית מהסוג שבתמונה? אם אני מצמיד אותו לדרייבשאפט ההמשך שלו לא יכול להיצמד ליציאה מהפיניון.
מאיפה אני מודד מבחינת נק' יחוס? ברור לי שצריך למדוד מה "סנטר ליין" אבל איך אני מודד אותו?

omri_t
08-02-12, 22:33
הכל אפשרי, אבל למה לשבור את הראש?

אתה מוזמן לבוא ולקחת בהשאלה מד זוית מגנטי שמתאים בדיוק למשימה הזו. (כמו אלו שבאיורים בקישור)

ישי.פ
08-02-12, 22:44
המד זווית שאתה מתאר הוא בייחס לקרקע כמו פלס?

gmike
08-02-12, 23:43
אני מתאר לעצמי שכן. רק שגם האוטו צריך לעמוד על קרקע מפולסת, כדי למדוד מדוייק. עולה גרושים, אפשר גם לא מגנטי, למרות שהוא כמובן יותר נח..

Ranster
09-02-12, 03:08
כל מכשיר אייפון או אנדרואיד בעזרת אפליקציה מתאימה יתנו לך פתרון טוב ומדויק.
תאפס מול קרקע מאוזנת (תחנת דלק לדוגמא) ותצמיד לגל ההינע לצורך מדידה..

omri_t
09-02-12, 07:39
המד זווית שאתה מתאר הוא בייחס לקרקע כמו פלס?

כן.

קל לעבוד ככה.

ישי.פ
11-02-12, 21:06
לאחר שמדדתי את השיפועים של הטרנספר, הדרייבשאפט והסרן התוצאות הן:
טרנספר=˚5
דרייבשאפט=˚11
סרן= ˚7

לפי מה שהבנתי הזויות של הטרנספר והסרן אמורות להיות זהות
לכן ביצעתי כיוון, כרגע הזויות הן: (מצורף שרטוט)
טרנספר=˚5
דרייבשאפט=˚12
סרן= ˚5

אני מרגיש יותר וויברציות כרגע, אבל אני כבר לא יודע מה לחשוב:confused: אולי זה בראש שלי, או אולי זה משהו אחר כמו איזון גלגלים.

gmike
12-02-12, 00:36
הגיוני מאוד שתרגיש ויברציות. הטרנספר והסרן צריכים להיות מקבילים, ולא כמו בציור שלך.
אתה צריך לתקן לכיוון ההפוך, כלומר להנמיך את הפיניון, ב10 מעלות.

לא ציינת איזה דרייבשאפט יש לך,כל מה שכתבתי מתייחס למצב של צלב אחד רגיל בכל קצה.
מיכאל.

ישי.פ
12-02-12, 08:04
צלבים רגילים סטנדרטיים של ויטרה.
איך אתה מסביר את השרטוט הזה?
שהוא דוגמא מהאתר שהבאתי למעלה.

סופת המדבר
14-02-12, 21:48
המידה של המעלות אמורה להתייחס לפלס ואז ממנו 5 מעלות
אתה יכול לבדוק את הזוית של היוק(במיקום של הצלבים) נכון שהוא ניצב לקרקע אבל זוית של 5 מעלות ביוק ביחס לניצב 90 מעלות
תיתן לך 5 מעלות במאונך
בקשר לצורה אני יודע ששתי היוקים אמורים ליהיות מקבילים ז'תומרת להוריד את הפיניון
בעיקרון בשביל לסדר את האוזן הטרנספר צריך ליהיות(נגיד) במינוס 5 מעלות (מתחת לקו הפלס)
והפיניון אמור ליהיות בפלוס 5 מעלות

gmike
14-02-12, 23:02
ואללה,ישי, אני כבר לא בטוח לגבי התמונה שצירפת, אולי זו עוד דרך,וגם היא נכונה.
מה שאני בטוח בו, שכמו שסופת המדבר(עמרי?) אמר, כשהיוקים מקבילים, אין רעידות.
אם יש לך סליפ יוק בין הצלבים,תוודא שהיוקים נמצאים על אותו מישור.מקווה שהבנת...

ישי.פ
15-02-12, 08:08
הסליפ יוק בויטרה הוא ביציאה מהטרנספר.

סופת המדבר
16-02-12, 20:34
נו זה כמו בסופה
ולפי מה שאני יודע היציאות אמורות להיות מקבילות
בתמונה ש-ישי העלה רואים את הפיניון ''יורה'' לשמיים לא נראה הגיוני

ישי.פ
16-02-12, 22:54
בכדי להסביר טוב יותר הוספתי המשך דימיוני לקווי היציאה מהטרנספר ומהפניון.
בציור אפשר לראות שאכן הקווים מקבילים (אם הזוויות נכונות) בצורה הזאת הפניון "יורה לשמיים" והטרנספר כלפי מטה.
אני כיוונתי את השיפועים של הטרנספר ושל הפניון שיהיו שוות, והתוצאה היא יותר רעידות!?
אני מתכוון לתקוף את העניין בשבת ולגלות מה אני עושה לא טוב!

סופת המדבר
18-02-12, 08:00
עכשיו השרטוט נראה בסדר ככה אמור להיות
אבל מוזר שאתה מרגיש יותר רעידות
אולי בכלל אתה תמצא שיש זוויות אחרות שיש פחות רעידות
אבל השאלה היא אם אתה מגיע לאיזה מצב שאין רעידות? ואין המצב הזה תקין מבחינת הזוית עבודה של הצלבים?
בדקת אולי יש לך איזה חופש בצלבים או צלב תפוס

ישי.פ
18-02-12, 10:25
הצלבים נבדקו, הם פיקס!
אני מחכה לשים צמיגים חדשים לאחר איזון גלגלים יהיה לי יותר קל להרגיש אם יש וויברציה או אין.

בנתיים שבת לא נראית זמן טוב לעבוד על הרכב. בעיקר כשהוא כולו מלא בבוץ לאחר שאתמול היינו תקועים שש שעות בבוץ :)

ישי.פ
17-11-13, 14:00
טוב.. לאחר תקופה ארוכה שבה נסעתי עם הויטרה אחרי כיוון זווית הדרייבשאפט לפי האוזן וההיגיון. החלפתי את הקפיצים האחוריים כי הקודמים שקעו.
שמתי לב שלקפיצים יש בטן, כלומר בסגירה הקפיץ נוטה לצורת בננה. וחלק מהסיבה לעניין היא שהפניון מכוון אצלי כלפי מעלה.
ברגע שאני משטיח את הפיניון הקפיצים יושבים הרבה יותר טוב אבל זויות הצלבים בדריישאפט גדלה.
ושוב נותרתי עם הדילמה של כיוון ה-V-BAR השגתי מד זווית מקצועי (עם פלס) וניגשתי למדוד זוויות (יכול להיות שכל התקופה נסעתי עם זווית דריבשאפט לא נכונה)

זוית יציאת הטרנספר היא בין 3-4 מעלות וכן גם כיוונתי את היציאה של הפניון. זה אומר שההברגה ב-V BAR סגורה עד הסוף ללא אום הנעילה והיציאה של הפיניון ירדה באופן ניכר (כלפי הרצפה)

לאחר הכיוון מחדש בנסיעה מעל 60 קמ"ש כש אני מוריד רגל מהגז יש צליל של ויברציה שרץ לאורך הרכב אם אני משחק עם דוושת הגז הויברציה נשארת

השאלה היא:
-האם הויברציה נובעת מזויות צלבים חדות יותר אבל זווית פניון תקינה?
-מיסב או פניון או יצירת הטרנספר שהעומס עליו גבר ועכשיו הוא מרעיש?
-הזוית כיוון שוב לא טובה.
-צלבים

הצלבים נבדקו והם נעים חלק ללא חופשים

כרגע העליתי את הפניון חזרה כלפי מעלה והרעש קצת נרגע אבל אין הגיון בזוויות

מוני אורבך
17-11-13, 14:42
הצלבים אמורים לעבוד עד זווית מסוימת (לא זוכר בדיוק אבל משהו כמו 8 מעלות)
אם אתה עובר את הזווית הזו, הם יתחילו לעשות שמיניות בכל מקרה.
יתכן שעברת כבר את הזווית המירבית, ולכן על אף ובתאוריה אמורים להיות מקבלים, בתצורה זו עוברים את הזווית ונכנסים לווברציה.

raanan
17-11-13, 14:47
למיטב זכרוני ההפרש בין הזויות צריך להיות -/+1 מעלה מכסימום.
האם אתה מודד מול פלס או משקולת מוחזקת בחבל ?
כמובן שהמדידה צריכה להיות כשהרכב לאחר נסיעה קצרה ועל הקרקע.

רענן

ישי.פ
17-11-13, 15:11
82064

זה המד זווית הוא מאוד מדוייק (גם אני :cool: )
כן הרכב לאחר נסיעה ובמצב "רגיל"

זוית עבודת הדרישאפט היא בערך 8 מעלות

raanan
17-11-13, 15:14
זוית עבודת הדרישאפט היא בערך 8 מעלות
זה פחות מעניין.
כמה ההפרש בין זוית היציאה מהטרנספר לזוית הפיניון ?

רענן

ישי.פ
17-11-13, 16:26
כששתיהין שוות (3 מעלות) אז יש את הוויברציה בעזיבת דוושת הגז שתיארתי בניגוד להגיון!
אלא אם הבעיה היא מכיוון אחר בכלל.

קצת תמונות:

820678206882069

raanan
17-11-13, 17:30
דבר איתי בטלפון . לא מצליח להבין את עניין ה 3 מעלות ואיך בדיוק וכלפי איזה יחוס אתה מודד.

רענן

eyal1979
17-11-13, 20:00
בתמונות האחרונות שלך שמתי לב שאין לך ספייסר בדרייבשאפט.

gmike
17-11-13, 21:39
זה גם היה הכיוון מחשבה שלי, חפיפה לא מספיקה בסליפ יוק בדרייבשאפט, או חופש שנוצר שם.
אם הצלבים תקינים והזויות נכונות (מקבילות בין ציר יציאה מהטרנספר לפיניון) זה הכיוון שנשאר..

ישי.פ
18-11-13, 00:00
נכון! הוצאתי אותו בעבר. (חשבתי שבסגירת מתלה הוא נסגר יותר מדי ונותן מכה לגיר)
החפיפה הייתה מספקת בדקתי אין חופש בסליפ יוק.

נראה לי שהפתרון הנכון הוא הנמכת גיר או הטייה שלו יש לכם הצעות?
בכל אופן נראה לי שאפנה לאיש מקצוע:( (וארים טלפון לרענן ;) )

eyal1979
18-11-13, 02:14
ציינת שהחלפת קפיצים..לאיזה קפיצים החלפת והאם הרכב עלה יותר בגובה מאחור ביחס לקפיצים הקודמים של הקיט או לא?(ייתכן והחרפת את הבעיה כך)
בדקת איזון של הדרייבשאפט?אולי הוציאו משקולות שהיו?.. מספיק זריקה קלה ביותר של הדרייבשאפט כך שאחרי ההגבהה יכולה ליצור ויברציה גדולה יותר.
לגבי הספייסר לדרייבשאפט:
הוא מגיע בקיט ומטרתו לפצות על המרחק.
ייתכן ואין חופש כשהרכב במצב מנוחה אבל סביר יותר גם שאין חפיפה מלאה לאורך כל שיני ההזחה בין יציאת הטרנספר ליוק, בעיקר בפתיחה מלאה של הסרן.
לדעתי, ה"מכה" שהרגשת בסגירת מתלה כפי שציינת נובעת מסגירת כריכות של הקפיצים האחוריים המהוללים בקיט קלמיני - ציינת שהחלפת אותם הרי.
מציע לך להחזיר את הספייסר כי לא קיימת בעיה כזו כפי שציינת.

הנמכת גשר גיר\טרנספר או הנמכת תושבת טרנספר בהחלט משפרת את זויות העבודה של הצלבים(בעיקר העליון) וכנראה תקטין לך גם רעשים או ויברציות.

eyal1979
18-11-13, 02:47
תבדוק עוד דבר נוסף - תושבות המנוע שלך.
במידה ואחת מהן או שתיהן גמורות\קרועות המנוע שקוע יותר, הגיר והטרנספר ברכבת הכח מצביעים יותר מעלה, ויכולים להרע לך את זוית היציאה של הטרנספר מול הדרייבשאפט

ישי.פ
18-11-13, 10:29
החלפתי לזוג קפיצים חדש של קלמיני בתקווה שיהיה יותר טוב.
כרגע הקפיצים רעננים יותר אבל, זה לא נראה להיט.

בנוגע לספייסר וה"מכה" שהורגשה אתה צודק זה הגיע מכיוון הקפיצים.
אני אחזיר את הספייסר ואבדוק האם חל שיפור. בכל אופן בדקתי שהחפיפה מספיקה לפני שהסרתי אותו.

על הדריבשאפט כל המשקולות המקוריות. (ללא הרפיה של דוושת הגז אין ויברציה)

האמת שממש מבאסת אותי ההתעסקות הבלתי נגמרת הזאת עם הקיט הזה.
גם לא בא לי להוציא עוד סכומי כסף עליו זה כבר נהיה מוגזם. (ביחס לתמורה)

הייתי שמח להחליף לקפיצים איכותיים ונורמליים:
1. לא בטוח מה יספק את הסחורה
2. כסף! לא רוצה להוציא יותר מ-500 ש"ח

eyal1979
18-11-13, 13:02
ניתן להשתמש בקפיצים של gv מהקיט של קלמיני או 4xfourart.
הם הכי מתאימים מכל שאר האופציות
הם קצרים אמנם מהקפיצים של הויטארה ב4-5 ס"מ אך עבים יותר והכריכות פחות צפופות.
כדי לשמור על הקפיצים הקיימים שלך עד כמה שניתן, תאריך באמפסטופים.

-->