התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיבור קומפרסור של ל.כ ......



נוה
11-02-12, 14:44
מעוניין לחבר לקומפרסור של ל.כ ,
מפסק on- off ,
האם יש צורך ברליי ???


נוה

kobiarava
11-02-12, 15:54
רצוי מאוד, או ממסר (ריליי), או מפסק לעומס גבוה, 30A יהיה בסדר למשימה.





קובי

zviki
11-02-12, 16:06
לא אין צורך.יש ממסר כבר בגוף המדחס.אני יוצא מתוך הנחה שאתה רוצה להפעיל את המדחס לא דרך המפסק המובנה שלו אלא מנקודה יותר רחוקה[אולי תא הנהג] כאשר הוא מחובר קבוע למצבר ולא דרך תנינים.
אפשרות 1. מפסק המדחס על מצב ON קבוע והפעלה דרך מפסק נוסף בהמשך החוט במקום שאתה מעוניין .
אפשרות 2. לפרק את המפסק המובנה [אין בעיה , לחיצה במברג דקיק על 4 תפסני פלסטיק גמישים בהקף] לגשר בין 2 החוטים שלו ולהשתמש בו כמפסק יחיד [עדיף] במקום הנוח לך. סגור את הפתח שנוצר עם סיליקון.
בגוף המדחס האפור של ל.כ. קיים ממסר 40 A
בגוף מדחס ה- T-MAX [הצהוב הגדול] קיים ממסר 60 A

kobiarava
11-02-12, 16:15
צביקי ידידי, תרשה לי לחלוק עליך. אמנם אם הבחור עובד לפי אופציה ב' לא יהיה צורך בריליי נוסף, אבל במידה והשואל מעוניין למתג את המדחס על קו ההזנה, כמו באופציה א' שלך, אין שום משמעות לממסר שמורכב בגוף המדחס והוא יצטרך להשתמש בממסר נוסף (בעדיפות ראשונה) או במפסק לעומס גבוה






קובי

zviki
11-02-12, 16:53
קובי, אי הבנה. צריך לגשר בין שני הכבלים העבים [למעשה אותו הכבל] שהיו מחוברים למפסק דרך הממסר.
מפסק בעומס גבוה אסתטי מתאים לתא נהג יקר להחריד ולכן חיברתי על קו הזינה מהמצבר למדחס מפסק ידית [טרקטורים] עם כבלים מתאימים לעומס [הסופה אוכלת הכל]

shlomomos1
11-02-12, 18:21
נוה שלום,
לפני כמה שבועות התקנתי מדחס כזה, מתברר ש:
ההזנה של המדחס עוברת דרך המפסק הקטן שעל המדחס. ז"א שהוא לא מפעיל ממסר אלא מנתק את הזרם עצמו.
קשה להאמין אבל הוא עומד בזרם שהמדחס צורך. גם אם יש ממסר פנימי הזרם עובר במפסק.

בכל מקרה אתה צריך להשתמש במפסק ל 30A: או או מפסק ידני, או מפסק מפוקד (ממסר - ריליי).
אני התקנתי ממסר - לדעתי יחס עלות תועלת הכי טוב.

שלמה

asafk
11-02-12, 20:46
חבל לחסוך על ממסר. בסופו של יום המדחס צורך את כל הזרם, לא משנה אם יש ממסר פנימי והמפסק ממתג אותו, עדיין המדחס צורך זרם גבוה. ממסר עולה מעט ונותן הרבה שקט.

אסף.

נוה
11-02-12, 23:55
הוחלט לשים רליי ,
מכוון שיש בנמצא { תמיד טוב מחסן }
אפשר הסבר קצר איך מחברים רליי ,
:-)

asafk
12-02-12, 00:20
יש לממסר 4 רגליים (או 5, אבל צריך רק 4).
30 - חוט עבה שמגיע מהמצבר, ממנו אתה יכול להוציא עוד חוט דק שהולך למפסק.
87 - חוט עבה של הקומפרסור
85 - חוט דק לצד השני של המפסק
86 - מינוס

בהצלחה

אסף.

55802

נוה
12-02-12, 01:31
תודה ....

ממתין ליום שישי ...

zviki
12-02-12, 02:13
רלוונטי- רק במידה שהמדחס אצלך הוא מסוג ה T MAX . מל. כ. למשל. [אני לא יודע מה יש לך] אין לסמוך על המפסק הטרמי [השחור] שצריך להפסיק את הזינה עת המדחס מתחמם מדי והוא אמור לנתק את הזרם. נשרפים בתדירות גבוהה. רצוי להתקין נתיך 50 A על כבל ה + [אם אנחנו מדברים על T- MAX בלבד ] 40 A נשרף לאחר כמה דקות בשימוש רצוף.

-->