PDA

צפייה בגרסה מלאה : גרנד דיזל העברה לקפיצי אויר



מלכי
13-02-12, 21:17
ברשותי גרנד04 דיזל נסועה שנתית 35-40 אלף ק"מ ואני שוקל להחליף את הקפיצים לכריות אויר הרעיון הוא נוחות מקסימלית בכביש(90% מהזמן) והגבהה בעת הצורך בשטח של 50,60 מ"מ,מחיפוש ברשת מצאתי מס' אופציות בארה"ב, שאמורות להתאים סביב 2000$ שם.הצעה ממוסך מקומי לקיט והרכבה היתה 27,000 ש"ח +מע"מ מורכב בארץ.
השמח לחוות דעת לגבי יתרונות / חסרונות טכניים של המערכת וכן למחיר.

שגיא S
13-02-12, 21:41
לדעתי יש דרכים יותר זולות לשפר את הנוחות בכביש...בכסף הזה אתה יכול לקנות עוד פרייבט קטן ונוח ;)
מה עם להחליף בולמים וקפיצים עשית את זה? מה היא מידת הצמיג שלך? אולי החתך נמוך וזה גם משפיע..

בקשר למחיר - אני מתאר לעצמי שאין הרבה מבחר של בעלי מקצוע ולכן אין מה לעשות סקר שוק, חוצמזה 27 זה רק ההתחלה..מגלים דברים בדרך שרוצים/צריך להחליף וכו'.

גראנד צ'רוקי אמור להיות דיי נוח - אולי תבדוק סטים של קפיצים ובולמים שונים, פוקס אמורים להיות ממש טובים, אם אתה רוצה להשקיע פחות אז קוני...

eysham
14-02-12, 08:56
הבעיה היא לא הנוחות של הגראנד במצב מקורי.
בעיה היא שכשמגביהים, מהר מאוד הנוחות הזו מתדרדרת...

קפיצי אוויר הם פיתרון מעולה למי שרוצה להינות משני העולמות.

אבל...לגבי 27K...
נראה לי קצת הרבה השקעה בשביל אוטו ששווה 70-80. בייחוד שזה לא כולל כל מיני דברים נוספים שבטוח תצטרך וזה יהפוך ל-30-35 בלי שתרגיש.


איל

ishc
14-02-12, 09:41
היחיד לפי מה שאני יודע שהרכיב לויטרה כריות אויר לקפיצים הוא נדב42 (שלא פעיל כאן יותר). אני יודע שהוא מאוד מאוד מרוצה מהם והעלות הייתה הרבה יותר נמוכה. אמנם תצטרך כמוהו להתעסק עם חיפושים באינטרנט וכדומה ולייבא את הקיט לבד אבל זה בטח יותר טוב מלהוציא 27K.
בנוסף יש כאן את יניב ממוסך הייטק מוטורס ברעננה (לא מכיר אותו אישית) שפרסם כבר פעמיים לדעתי התקנות של כריות אויר ב-JEEP, יכול להיות שיהיו לו תובנות בשבילך בנושא.
אם תרצה קשר עם נדב תעביר לי את המס' שלך בהודעה פרטית ואני אעביר אותו לנדב.
בהצלחה.

GodsFather
14-02-12, 09:59
סמואל מטריפנט משווק מוצר כזה ואם אני לא טועה, ההתקנה שיניב עשה היא של מוצר של סמואל. ראיתי עוד כמה הדגמות של המוצר הזה גם על פטרול ולנד רובר, כולל כמובן הדיפנדר המצויד למשעי של סמואל עצמו.

מהפעם האחרונה שאני ביררתי מחיר לזה (לא לסמוראי), זה לא היה 27, בערך חצי מזה להכל כולל הכל, אבל צריך לבחון כל רכב לגופו.

יש עוד בחור שהביא קיט מחו"ל והרכיב לבד על גרנד ויטרה - ZIVO, גם כן גולש פה. היה נשמע שהוא מאד מרוצה מהשדרוג. הוא ונדב חקרו היטב כדי להביא את הכריות הנכונות ולהתאים קומפרסור נכון וכד'. חיפוש בפורום יעלה תובנות שלהם על המערכות, השרשורים של שניהם קיימים פה, אפילו שנדב כבר לא גולש פה.

הנה הכתבה של נדב

http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1835-jeepolog-archive

eysham
14-02-12, 11:08
זוקונים יקרים... אתם אורחים כאן בפורום האינדיאנים...
כאן גראנד זה גראנד צ'ירוקי... לא ויטרה.... :)

(טוב שלא נתתם עיצות של פונטיאק גראנד-פרי...)


איל

שגיא S
14-02-12, 11:13
צודק...
מה גם שאצל נדב הכריות לא החליפו את המתלים אלא באו לתמוך...

27K זה בשביל מערכת שתחליף את המתלים..כמו בג'יפ JK שפורסם פה לא מזמן.

GodsFather
14-02-12, 11:28
אני יודע על איזה גרנד מדובר :)

לגבי החלפת המתלה באופן מוחלט, קטונתי אם כך.

grand
14-02-12, 12:43
לא בטוח שהרכב יהיה לך נוח, ממה שאני קראתי פחות נוח מהקפיצים המקוריים, ובשטח כאשר הרכב מוגבה, הרבה הרבה פחות נוח.

Bernard
14-02-12, 21:27
לא בטוח שהרכב יהיה לך נוח, ממה שאני קראתי פחות נוח מהקפיצים המקוריים, ובשטח כאשר הרכב מוגבה, הרבה הרבה פחות נוח.
בטוח שיהיה נוח יותר, בשטח ובכביש - אין ספק.
אם יותקן כמו שצריך אבל זה נכון לגבי כל מערכת.

ה"מערכת" שמורכבת בסוזוקי, היא לא מתלי אויר.
זו בסה"כ כרית אויר שמשנה מעט את התנהגות הקפיץ הרגיל - אין מה להשוות בכלל.

לעניין התקנת מתלי אויר בגראנד - מ ע ו ל ה !!
זהו מועמד מהיותר מתאימים להחלפת הסלילים באויר.
מערכת מתלי אויר (עם הקפיצים הארוכים של סמואל. יש שני גדלים) מאפשרת מהלך מתלה טוב יותר מקיט הגבהה של "6 - ללא הגבהה!!!
בכביש, גובה הנסיעה לא יהיה כמו של איזה BIG FOOT, לא ימשוך תשומת לב מיותרת של לובשי המדים ולא יצריך סולמות לכניסה לרכב.
גובה המינימום יהיה מוכתב על ידי גודל הצמיג ולא אורך קפיץ הסליל הסגור, הדרוש למהלך.
אם רוצים - תלוי ברצון ומצב הרוח של הנהג :cool:..

כעיקרון, ההחלפה פשוטה מאוד. זויות המתלים של הגראנד (עם או בלי קיט מתלים) כאילו נבנו לאויר. נשאר רק לייצר תושבות עליונות לקפיצי האויר - לא משהו "בשמיים" ובטח לא מדע טילים.
העניין הוא, וזו,כנראה, הסיבה למחיר הגבוה, שעל מנת למצות את פוטנציאל המהלך של הקפיץ, צריך לשפר את מהלך המתלה, באמצעות קיט מתלים של "4/"6.
הממצה והמתאים ביותר לאורך הקפיץ שסמואל מוכר הוא קיט "6 LONG ARM וזה מה, שבד"כ, מתקינים בארה"ב - גם "4 עובד מעולה, אבל "מפסידים" כמה אינצ'ים של פוטנציאל לא ממומש של מהלך...
אם לוקחים בחשבון שמחיר קיט כזה הוא כ-15K ש"ח, הרי שתוספת מערכת שליטה + קפיצי אויר + חיווט/צינרור, של כ- 12K ש"ח, היא הגיונית.

בעיקבות ויכוח ידידותי, שהיה לי בשבוע שעבר עם ארז ("השמן" :)), אני חושב שצריך להבהיר דבר מה.
כשמעמיסים או פורקים רכב, שמצוייד בקפיצי אויר המערכת משתנה או, במילים פשוטות יותר, רכות הקפיץ וגובה הרכב משתנים ברמה כזו או אחרת, וכך גם התנהגות הרכב.
על מנת לקצר (אם תירצו, ארחיב), אני ממליץ בחום, להצטייד גם במערכת אוטומטית לשמיה על גובה הרכב.
למרות שהדבר נשמע מסובך/מתוחכם, יש מערכות פשוטות לגמרי לשימוש, במחירים של 700-1500 דולר.

מערכת כזו כוללת מוח, לוח בקרה/תצוגה, 4 סולנואידים (כפולים) ו-4 חיישני גובה.
המערכת למעשה "מחליפה" את מערכת השליטה והתצוגה, כפי שהתקינו ב"היי-טק מוטורס" ברנגלר.
בנוסף לשליטה ידנית על כל גלגל, המערכת מתוכנתת (ע"י בעל הרכב) ל 3-5 גבהים קבועים ומייצבת לגובה הנבחר באופן אוטומטי לחלוטין - ללא קשר לעומס/משקל הרכב.
זו, למעשה, מערכת דומה מאוד לזו המותקנת בריינג' רובר לדורותיו ולדיסקברי 3-4 אך יותר מתוחכמת (לוקחת בחשבון גובה + לחץ אויר בקפיץ) וגמישה בהפעלה.
בתערוכת SEMA האחרונה, אפילו ראיתי ממשק לאייפון/אנדרואיד.

לדעתי, ההבדל בין המערכת "המכנית" שבכתבה של דרור, למערכת האוטומטית, הוא בערך 300 דולר.

מסובך למצוא ולהביא את הקפיצים לארץ ולדעתי עדיף להעזר בסמואל, שהוא הנציג של הקפיצים האלה בארץ.

לעניין האמינות.
קראתי כתבה של FOUR WHEELER, לפני כמה שנים, על הטיול/מסע השנתי שלהם, הכולל עבירויות שלא מהעולם הזה (שלנו) ומשתתפים בו כלי רכב משופרים עד ומעבר לקצה.
היה שם גראנד 2001, עם מערכת מתלי אויר (של OFF ROAD ONLY, שמייצרים ומוכרים קיטים כאלה) והוא עבר את כל המסע ללא כל תקלה או שבר במערכת המתלים (או בכלל..).

הקיביצר - אני מאוד בעד!
בזמנו (לפני כשנתיים), לאחר שהריינג' שלי נפח את נשמתי, חשבתי לעבור לגראנד ואף הכנתי את כל הרכיבים להסבה לאויר.
לא מצאתי גראנד שיקסום לי אבל אם היה כזה, היה עובר לאויר מיד.

וואוו.
התלהבתי קצת בכתיבה :confused::confused:

yanivcj
14-02-12, 21:52
בטוח שיהיה נוח יותר, בשטח ובכביש - אין ספק.
אם יותקן כמו שצריך אבל זה נכון לגבי כל מערכת.

ה"מערכת" שמורכבת בסוזוקי, היא לא מתלי אויר.
זו בסה"כ כרית אויר שמשנה מעט את התנהגות הקפיץ הרגיל - אין מה להשוות בכלל.

לעניין התקנת מתלי אויר בגראנד - מ ע ו ל ה !!
זהו מועמד מהיותר מתאימים להחלפת הסלילים באויר.
מערכת מתלי אויר (עם הקפיצים הארוכים של סמואל. יש שני גדלים) מאפשרת מהלך מתלה טוב יותר מקיט הגבהה של "6 - ללא הגבהה!!!
בכביש, גובה הנסיעה לא יהיה כמו של איזה BIG FOOT, לא ימשוך תשומת לב מיותרת של לובשי המדים ולא יצריך סולמות לכניסה לרכב.
גובה המינימום יהיה מוכתב על ידי גודל הצמיג ולא אורך קפיץ הסליל הסגור, הדרוש למהלך.
אם רוצים - תלוי ברצון ומצב הרוח של הנהג :cool:..

כעיקרון, ההחלפה פשוטה מאוד. זויות המתלים של הגראנד (עם או בלי קיט מתלים) כאילו נבנו לאויר. נשאר רק לייצר תושבות עליונות לקפיצי האויר - לא משהו "בשמיים" ובטח לא מדע טילים.
העניין הוא, וזו,כנראה, הסיבה למחיר הגבוה, שעל מנת למצות את פוטנציאל המהלך של הקפיץ, צריך לשפר את מהלך המתלה, באמצעות קיט מתלים של "4/"6.
הממצה והמתאים ביותר לאורך הקפיץ שסמואל מוכר הוא קיט "6 LONG ARM וזה מה, שבד"כ, מתקינים בארה"ב - גם "4 עובד מעולה, אבל "מפסידים" כמה אינצ'ים של פוטנציאל לא ממומש של מהלך...
אם לוקחים בחשבון שמחיר קיט כזה הוא כ-15K ש"ח, הרי שתוספת מערכת שליטה + קפיצי אויר + חיווט/צינרור, של כ- 12K ש"ח, היא הגיונית.

בעיקבות ויכוח ידידותי, שהיה לי בשבוע שעבר עם ארז ("השמן" :)), אני חושב שצריך להבהיר דבר מה.
כשמעמיסים או פורקים רכב, שמצוייד בקפיצי אויר המערכת משתנה או, במילים פשוטות יותר, רכות הקפיץ וגובה הרכב משתנים ברמה כזו או אחרת, וכך גם התנהגות הרכב.
על מנת לקצר (אם תירצו, ארחיב), אני ממליץ בחום, להצטייד גם במערכת אוטומטית לשמיה על גובה הרכב.
למרות שהדבר נשמע מסובך/מתוחכם, יש מערכות פשוטות לגמרי לשימוש, במחירים של 700-1500 דולר.

מערכת כזו כוללת מוח, לוח בקרה/תצוגה, 4 סולנואידים (כפולים) ו-4 חיישני גובה.
המערכת למעשה "מחליפה" את מערכת השליטה והתצוגה, כפי שהתקינו ב"היי-טק מוטורס" ברנגלר.
בנוסף לשליטה ידנית על כל גלגל, המערכת מתוכנתת (ע"י בעל הרכב) ל 3-5 גבהים קבועים ומייצבת לגובה הנבחר באופן אוטומטי לחלוטין - ללא קשר לעומס/משקל הרכב.
זו, למעשה, מערכת דומה מאוד לזו המותקנת בריינג' רובר לדורותיו ולדיסקברי 3-4 אך יותר מתוחכמת (לוקחת בחשבון גובה + לחץ אויר בקפיץ) וגמישה בהפעלה.
בתערוכת SEMA האחרונה, אפילו ראיתי ממשק לאייפון/אנדרואיד.

לדעתי, ההבדל בין המערכת "המכנית" שבכתבה של דרור, למערכת האוטומטית, הוא בערך 300 דולר.

מסובך למצוא ולהביא את הקפיצים לארץ ולדעתי עדיף להעזר בסמואל, שהוא הנציג של הקפיצים האלה בארץ.

לעניין האמינות.
קראתי כתבה של FOUR WHEELER, לפני כמה שנים, על הטיול/מסע השנתי שלהם, הכולל עבירויות שלא מהעולם הזה (שלנו) ומשתתפים בו כלי רכב משופרים עד ומעבר לקצה.
היה שם גראנד 2001, עם מערכת מתלי אויר (של OFF ROAD ONLY, שמייצרים ומוכרים קיטים כאלה) והוא עבר את כל המסע ללא כל תקלה או שבר במערכת המתלים (או בכלל..).

הקיביצר - אני מאוד בעד!
בזמנו (לפני כשנתיים), לאחר שהריינג' שלי נפח את נשמתי, חשבתי לעבור לגראנד ואף הכנתי את כל הרכיבים להסבה לאויר.
לא מצאתי גראנד שיקסום לי אבל אם היה כזה, היה עובר לאויר מיד.

וואוו.
התלהבתי קצת בכתיבה :confused::confused:

Like
מסכים עם כל מילה.
קפיץ האויר הוא מאד רך, גם כאשר הוא מנופח ביותר PSI, גם כאשר הוא בגובה המקסימלי הוא יותר רך מקפיץ ספירלי באותו אורך.
הבעיה שהייתה ברנגלר נבעה מהדרישה של הלקוח שהרכב יהיה נמוך מאד בנסיעה יום יומית כאילו היה ללא הגבהה בכלל ושיהיה רך.
לכן הבולמים (FOX) שוסתמו על מצב רך מאד, מה שהסתבר כטעות, מכיוון שכל קפיצה הכי קטנה גרמה למהלך להסגר עד הסוף ולהגיע לבאמפסטופ ואז הרגשת מכה איומה. לאחר שיסתום מחדש של הבולמים, הרכב מתנהג מדהים גם בכביש וגם בשטח. הרבה יותר נוח מקפיץ ספירלי.
על מנת להתקין מע' כזאת ברכב שאין לו קיט מוכן, צריך לתכנן ולייצר מתאמים בין הקפיץ לשלדה/מרכב ובין הקפיץ לסרן.
כמובן שעדיף להתקין על הדרך גם קיט של LONG ARMS על מנת לנצל את היכולת המלאה של קפיצי האויר.
יניב

yanivcj
14-02-12, 22:00
לדעתי יש דרכים יותר זולות לשפר את הנוחות בכביש...בכסף הזה אתה יכול לקנות עוד פרייבט קטן ונוח ;)
מה עם להחליף בולמים וקפיצים עשית את זה? מה היא מידת הצמיג שלך? אולי החתך נמוך וזה גם משפיע..

בקשר למחיר - אני מתאר לעצמי שאין הרבה מבחר של בעלי מקצוע ולכן אין מה לעשות סקר שוק, חוצמזה 27 זה רק ההתחלה..מגלים דברים בדרך שרוצים/צריך להחליף וכו'.

גראנד צ'רוקי אמור להיות דיי נוח - אולי תבדוק סטים של קפיצים ובולמים שונים, פוקס אמורים להיות ממש טובים, אם אתה רוצה להשקיע פחות אז קוני...

שגיא - זה לא רק רק עניין של נוחות נסיעה אלא גם, יכולת להנות משני העולמות, גם לנסוע רך ונמוך בכביש ללא הוצאת עיניים וגם להנות מהגובה בשטח וממהלכי מתלה הכי טובים שתוכל להסיג מכל סוג של הגבהה.
יניב.

Bernard
14-02-12, 22:19
לדעתי יש דרכים יותר זולות לשפר את הנוחות בכביש...בכסף הזה אתה יכול לקנות עוד פרייבט קטן ונוח ;)


גם לפרייבט, הייתי מחליף לאויר אבל בלי כיוונים ושינויי גובה/לחץ...

yoni 110
15-02-12, 01:56
יעקב, התחלת להדליק אותי בנושא
הרחב פרט והבא דוגמאות בבקשה (אם תמשיך לפרט ככה סביר להניח שזה עוד יקרה :))

יוני

arnonshoshani
15-02-12, 06:14
שלום לכולם

המערכת מתלי אוויר שמותקנות היום ברכבים בארץ הן אכן מערכות מצויינות. (סמואל)
נכון להיום אחרי שנה של פעילות של חברת רוק סוליד בתחום הותקנו כבר מספר רב של מערכות כאלו בינהם על דיפנדרים, דיסקברי 1,2 , פטרולים, JKים (עם גלגלים 35") ופרדוים ...
כמו שיניב כתב עיקר העבודה היא לפתח קיט מתאמים לתושבות המקוריות.
הקיט המותקן כעת בישראל ומיובא לארץ הוא קיט עם הפעלה ידנית, בשני רכבים עד היום התקנו גם תוספת, אחד קיט חיישני גובה מכניים לשמירת גובה (ללא התערבות הנהג) והשני קיט שכל השינויים בקפיצי האוויר כולל גובה ויציבות נעשים באופן אלקטרוני.
מערכת בסיסית ללא אלקטרוניקה מתחילה ב 21,000 ש"ח.
כל שינוי שנדרש באיכות הקומפרסור, מיכל האוויר, מערכת השליטה, הבולמים, הזרועות מתלה (מומלץ בחום) הן תוספת.
נכון להיום בעצם לכל רכב בעל סרנים חיים (גם אם רק אחד) וקפיצי סליל ניתן לבצע את השינויי ולהמיר אותו לקפיצי אוויר.

ארנון שושני

GodsFather
15-02-12, 06:20
למעשה, מהדברים שלכם, אין מצב / לא מומלץ לשלב את המערכת עם סט קפיצים קיים או משופר קלות 2-3 אינצ'. אני צודק ?

מלכי
15-02-12, 06:59
המטרה היא - גובה סטנדרטי בכביש והגבהה של מינימום 50מקסימום 60 מ"מ בשטח לא מפלצת עבירות ולא הנמכה לחריכת צמיגים בפניות אדוקות על הכביש, נוחות יומיומית אם אפשרות להגביה בשני צול רק כשצריך.
ברשותי מיזה חודשיים פרטית מסוג מרצדס שנת 99 אם קפצי אויר אורגינלים הקפיץ הזה לא דומה לשום דבר אחר ויש לי לא מעט נסיון.
הגבהת ה-ZJ הקודם בספיסרים שני צול פגמה באיכות הנסיעה,ושחקה מכלולים ברכב בלי שום פרופורציה ליעילות בשטח ואישית לא באה בחשבון.

Bernard
15-02-12, 07:34
למעשה, מהדברים שלכם, אין מצב / לא מומלץ לשלב את המערכת עם סט קפיצים קיים או משופר קלות 2-3 אינצ'. אני צודק ?
אתה לא צודק. זה לא מה שאני (לפחות) אומר.
גם לא מדובר על לשלב עם קפיצים קיימים - זה ה"פטנט" שנראה בסוזוקים. מדברים על החלפת קפיצי הסליל הקיימים, בקפיצי אויר.

כתבתי שיש שתי מידות, לקפיצים של סמואל - קצר יותר וארוך יותר.
לדעתי, התקנת קפיץ ארוך, מבלי לנצל את הפוטנציאל שלו, היא סוג של ביזבוז. כמו להתקין קיט של "6 עם בולמים של "3 (בהתאמות הנדרשות). אפשרי ועובד אבל..
אם כבר שמים קפיץ ארוך, למה לא לנצל אותו.

לענייך.
יש מגוון של קפיצים/כריות, כולל כאלה המתאימות למהלך של "2-"4 מהלך ולכל רכב (שני הלינקים האחרונים, שצרפתי ליוני).
אם אתה מאושר מסטאפ המתלים שיש לך, אין בעייה להחליף רק את הקפיצים לקפיצי אויר, ולהשיג את יתרונות האויר.
למעשה, זה מה שעושים ברוב הלנרוברים והפטרולים, שעוברים הסבה לאויר (ואני לא אומר פה כלום על כך שבכל משפחת ה-JEEP, צריך להחליף את כל מערכת המתלים, על מנת לקבל איכות דומה ...:)).


יעקב, התחלת להדליק אותי בנושא
הרחב פרט והבא דוגמאות בבקשה (אם תמשיך לפרט ככה סביר להניח שזה עוד יקרה :))

יוני
בוקר טוב, יוני ו..בוקר טוב, יוני!!
שנים אנחנו מדברים על זה ואתה רואה מה אני עושה לריינג'ים ורק עכשיו, עם WJ, אתה מתחיל "להדלק"?

הדברים די פשוטים, מאז שסמואל נכנס לעניין.
קפיצים/תושבות/נסיון וכו', יודעים היכן להשיג - סמואל.
מערכות שליטה אוטומטיות ניתן למצוא, בין יתר פה (שם):
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=131/category_id=71/home_id=59/mode=prod/prd131.htm

http://www.ridetech.com/store/ridepro-e3-digital-4-way-system.html

http://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=131/category_id=71/home_id=59/mode=prod/prd131.htm

בשני הלינקים האחרונים, ניתן למצוא דוגמאות וקיטים ורעיונות, לכמעט כל רכב קיים.
ניתן גם לשלב בין קפיצי אויר, לשליטה אלקטרונית לא אוטומטית אבל, כמו שהזכרתי בויכוח עם ארז, יש לזה חסרונות, לעומת האוטומטית וההפרש לא גדול, אז..

ד"א.
אין באתרים האלה את הקפיצים של סמואל (הם לא "הולכים" על מהלך...).
הקפיצים של סמואל הם יחודיים באורך המהלך ביחס לקוטר. אין קפיצים אחרים שנותנים מהלך של כ-"15 על קוטר של פחות מ-18 סמ' - יכול לבוא במקום כל קפיץ של WJ/JK/TJ וכו'.
יתרון נוסף הוא המבנה שלהם, שהוא אף יותר פרוגרסיבי מקפיצי אויר "רגילים".

בסוף עוד "יחשבו" ולכן אבהיר: אין לי כל קשר עיסקי עם סמואל ואו האתרים שהזכרתי...

Bernard
15-02-12, 07:46
המטרה היא - גובה סטנדרטי בכביש והגבהה של מינימום 50מקסימום 60 מ"מ בשטח לא מפלצת עבירות ולא הנמכה לחריכת צמיגים בפניות אדוקות על הכביש, נוחות יומיומית אם אפשרות להגביה בשני צול רק כשצריך.
ברשותי מיזה חודשיים פרטית מסוג מרצדס שנת 99 אם קפצי אויר אורגינלים הקפיץ הזה לא דומה לשום דבר אחר ויש לי לא מעט נסיון.
הגבהת ה-ZJ הקודם בספיסרים שני צול פגמה באיכות הנסיעה,ושחקה מכלולים ברכב בלי שום פרופורציה ליעילות בשטח ואישית לא באה בחשבון.

הרבה חברים מגביהים מבלי לשים לב לכל המכלולים.
אם שמים ספייסרים לקפיצים, צריך לשים ספייסרים גם לבולמים.
צריך לשים לב למוטות הפנהרד (פחות קריטי ב-"2).
צריך לעשות התאמות לתושבות המוטות המייצבים.
וכו'.
אין שום סיבה שבהגבהה של "2, עם ספייסרים, תיפגע הנוחות.

אני הייתי הולך על הקפיצים הקצרים יותר.
בגלל ביקוש נמוך יותר, הזמינות לא כמו של הארוכים.

ishc
15-02-12, 07:46
זוקונים יקרים... אתם אורחים כאן בפורום האינדיאנים...
כאן גראנד זה גראנד צ'ירוקי... לא ויטרה.... :)

(טוב שלא נתתם עיצות של פונטיאק גראנד-פרי...)

איל

מתנצל, אשכרה לא שמתי לב באיזה פורום אני.

Bernard
15-02-12, 07:57
מתנצל, אשכרה לא שמתי לב באיזה פורום אני.

מה אתה מתנצל, מה?
אני בכלל עם לנד רובר.
החבר'ה האלה, עם ה JEEP-ים שלהם, יכולים ללמוד מכוווולם:cool:
הם קונים JEEP ואח"כ מתחילה מסכת השיפורים/שינויים שתביא אותם לנוחות והעבירות של לנד רובר, לפשטות חסרת התקלות של הסוזוקי וכשמוכרים, הם רוצים סחירות כמו של הטויוטות ובדרך, יורדים על כולם:).

sos4u
15-02-12, 08:45
מה אתה מתנצל, מה?
אני בכלל עם לנד רובר.
החבר'ה האלה, עם ה JEEP-ים שלהם, יכולים ללמוד מכוווולם:cool:
הם קונים JEEP ואח"כ מתחילה מסכת השיפורים/שינויים שתביא אותם לנוחות והעבירות של לנד רובר, לפשטות חסרת התקלות של הסוזוקי וכשמוכרים, הם רוצים סחירות כמו של הטויוטות ובדרך, יורדים על כולם:).

כל החכמה זה לקחת את הטוב שבכל העולמות.
נראה אותך מכניס בסמוראי את הנוחות של הגרנד ...
או לחילופין נראה אותך עם לנד רובר מגיע ליכולות של גרנד...
ולגבי הסחירות של הטויוטה, אני מוכן "לשלם" על כל המחלות של הגרנד [ צ'רוקי כמובן ] ולא לנסוע ברכב שגם אם ותשקיע בו 300,000 ש"ח הוא עדיין יראה כמו כל טויוטה אחר ברחוב ...
אז במשפט שלך "החבר'ה האלה, עם ה JEEP-ים שלהם, יכולים ללמוד מכוווולם:cool:" צריך לתקן רק דבר אחד והוא יהיה בסדר ראה למטה ...

החבר'ה האלה, עם ה JEEP-ים שלהם, יכולים ללמד את כוווולם:cool: - עכשו הכל תקין ...

Bernard
15-02-12, 09:00
... או לחילופין נראה אותך עם לנד רובר מגיע ליכולות של גרנד...


אל תתחיל עם זה, אפילו...:rolleyes:

eysham
15-02-12, 09:24
יוסי... איפה הכנסת האורחים שלך??.... לא יפה...

זכותם לטעות... :)

http://i23.photobucket.com/albums/b374/4x4PH/Website/Features/clash-header.jpg

ori abr
15-02-12, 09:25
מניסיון...הגרנד מסובב יותר ראשים מהפראדו.

Bernard
15-02-12, 09:26
מניסיון...הגרנד מסובב יותר ראשים מהפראדו.

גם אורית פוקס..

ori abr
15-02-12, 09:34
אבל בגרנד אין כל כך הרבה סיליקון...חח

GodsFather
15-02-12, 09:50
אין ספק, הרבה אוויר יש פה אצל כולם, והם קופצים יופי :)

וכל זה בגלל שני זוקונים ;)

eysham
15-02-12, 09:56
המלכה ב-LR

http://static.stuff.co.nz/1314319069/119/5513119.jpg


ועוד מלכה, הפעם בג'יפ

http://sandrarose.com/images11/beyonce-jeep1.jpg


השאלה היא איזו מלכה אתם מעדיפים....


מצטער... לא מצאתי מלכה בסוזוקי

yoni 110
15-02-12, 10:33
הם קונים JEEP ואח"כ מתחילה מסכת השיפורים/שינויים שתביא אותם לנוחות והעבירות של לנד רובר



למה אתה מדליק אותי????

arnonshoshani
16-02-12, 06:39
רק נקודה קטנה לחידוד

הקפיצים של סמואל לא מגיעים בשתי מידות אורך.
שניהם באותה מידה כמעט מבחינת האורך ונותנים לכם מהלך של כ -14" שזה יותר מכל יכולת מהלך של קפיץ קיים ורוב הבולמים.
ההבדלים בקפיצי אוויר הם בקוטר של הכרית.
הקפיצים הדקים יותר בנויים לרחבים קלים יותר כמו הJK והגרנדים
והקפיצים הגדולים יותר בנויים לרכבים כמו פטרולים, דיפנדרים טויוטה 105 ודומיהם.

ארנון

GodsFather
16-02-12, 06:40
אז איך אתה מגביל מהלך ? פרסוסטט ורצועות גובלות ?

Bernard
16-02-12, 07:07
בוקר טוב.
חשבתי שרק אני קם מוקדם..


רק נקודה קטנה לחידוד

הקפיצים של סמואל לא מגיעים בשתי מידות אורך.
שניהם באותה מידה כמעט מבחינת האורך ונותנים לכם מהלך של כ -14" שזה יותר מכל יכולת מהלך של קפיץ קיים ורוב הבולמים.
ההבדלים בקפיצי אוויר הם בקוטר של הכרית.
הקפיצים הדקים יותר בנויים לרחבים קלים יותר כמו הJK והגרנדים
והקפיצים הגדולים יותר בנויים לרכבים כמו פטרולים, דיפנדרים טויוטה 105 ודומיהם.

ארנון

הקפיצים "הדקים" של סמואל מיוצרים בשני אורכים, סיומת 26D וסיומת 25D.
כמו שאמרתי, בשל ביקוש נמוך (חוסר ביקוש), הזמינות נמוכה...

הקפיצים "השמנים" מיוצרים בהמון אורכים. המון.



אז איך אתה מגביל מהלך ? פרסוסטט ורצועות גובלות ?

אין שום קשר בין פרסוסטט לבין מהלך.

גובל המהלך הוא כמו ברוב כלי רכב, היינו הבולם.

רצועות הגבלה, בד"כ, משמשות להגנה על רכיבי המתלה האחרים (זרועות, צלבים, דרייב שאפטס) ובלימה (צינורות), כשהקפיצים/בולמים מאפשרים מהלך גדול, ממה שיתר הרכיבים מסוגלים לו.
כמובן שניתן להרכיב בולמים ארוכי מהלך ולהגביל אותם ע"י רצועות אך אז מה הטעם ברכישת בולמים ארוכי מהלך כאלה (או שמכינים לשיפור הבא).

ואחרי שאמרנו את כל זה, כן.
אפשר להגביל את מהלך הקפיץ גם עם רצועות..

GodsFather
16-02-12, 07:14
שאלתי את השאלה כי בסופו של יום, מהתיאור שלכם, הכרית יכולה להתנפח עד קצה מהלכה שהוא 14", אז מה מגביל אותה ?

נכון שאפשר עם הבולם, זה לא אומר שזה הכי טוב.

חשבתי על פרסוסטט, שגם ככה אמור להיות מורכב כדי לשמר על הלחץ במערכת ולאזן את הכריות לגובה הרצוי לכל אורך הפעילות.

ורצועות, כי ככה עושים במקומות אחרים, ואישרת שזו אפשרות.

שוין...

Bernard
16-02-12, 07:16
יוסי... איפה הכנסת האורחים שלך??.... לא יפה...

זכותם לטעות... :)

http://i23.photobucket.com/albums/b374/4x4PH/Website/Features/clash-header.jpg

רק עכשיו ראיתי את התמונה.

זה רק נדמה לי או שה-JK מנסה לדמות ליצור אנגלי שיופיו מותל בספק (לכל הפחות) ושלנד רובר ייצרה במשך 50 שנה, עד מותו הצפויי בשנה הבאה?
כנראה שבאמת JEEP מנצחים. הצעיר בן השש-שבע שלהם ניצח את הזקן הגוסס בן השבעים...
אכן, חדשנות ויצירתיות היא אבן יסוד ב-JEEP - שלא לדבר על המעבר למתלים נפרדים (כולל קפיצי אויר בדגמים הבכירים/יוקרתיים), כמה שנים אחרי לנד רובר...

נראה לי שהרכב הבא שלי יהיה JEEP.
או..
או שבמקום לקנות חיקוי, אעבור ישירות למקור - לטטא :):):)

GodsFather
16-02-12, 07:17
לפחות ההגה במקום הנכון

Bernard
16-02-12, 07:25
שאלתי את השאלה כי בסופו של יום, מהתיאור שלכם, הכרית יכולה להתנפח עד קצה מהלכה שהוא 14", אז מה מגביל אותה ?

נכון שאפשר עם הבולם, זה לא אומר שזה הכי טוב.

חשבתי על פרסוסטט, שגם ככה אמור להיות מורכב כדי לשמר על הלחץ במערכת ולאזן את הכריות לגובה הרצוי לכל אורך הפעילות.

ורצועות, כי ככה עושים במקומות אחרים, ואישרת שזו אפשרות.

שוין...

בוקר.

ומה גובל את המהלך שלך היום?
אם תרים את הרכב ותפרק את אחד הקצוות של הבולמים (מקורי או קיט מתלים), תגלה שהסרן יורד עוד, עד הדבר המגביל הבא (תיזהר שזה לא צינורות הבלמים וכבלי ה-ABS/TC) - אצלי היה מוטות הפנהרד המקוריים.

פרסוסטט שומר על לחץ מקסימלי במערכת אויר. גם עם נתקין פרסוסטט בכל קפיץ, מה יהיה בפתיחת הקפיץ, הרי הלחץ בתוכו יורד ובכל מקרה, לחץ או חוסר לחץ לא יעצור את הקפיץ (אלא אם מדובר בווקום חזק מאוד אבל זה סיפור אחר לגמרי).

ושוב, אפשר גם עם רצועות (עוד הוצאה).

Bernard
16-02-12, 07:35
לפחות ההגה במקום הנכון
והדוושות.

יש לי חבר, שנסע שנים, בדיפנדר קצר.
אחרי שעבר לרכב אחר (ואח"כ גם ל-TD5), הוא כל הזמן התלוננן על כאבי גב - לקח לו שנים ליישר את העקמומיות שיצרו בגבו השילוב הגה-דוושות-כיסא בדיפנדר.
לאחרונה חזר לדיפנדר קצר-פתוח.
לך תבין את המשוגעים האלה...

השועל
16-02-12, 08:13
ככה זה מתחיל..

קודם כל מרחרחים מה קורה בפורום של הצירוקי
אח"כ שואלים שאלות טכניות "בשביל חבר"
אח"כ מתייעצים על מחלות של הצירוקי'ם, משגעים אותך בטלפונים ("בשביל חבר כמובן")
אחר כך בשקט בשקט ומבלי שאף אחד שם לב.. קונים את הרכב בשמחה רבה..

ואז כמו תמיד, מודיעים בפומבי, (בפורום כמובן) שהרכב נקנה בהפתעה או בגלל סיבה אחרת (החבר התחרט, אז קניתי את שלו) ויוצאים מהארון.

הם כמובן כבר חלק מהתפאורה של הפורום ונהנים מכל רגע.. או בקיצור הופכים להיות חלק מהשבט בעלי צירוקי מהמניין..

אז חברים, תחסכו את המשחק המקדים.. :)
אנחנו יודעים למה אתם מסתובבים בשדות זרים.

אמיר מ
16-02-12, 08:17
רק עכשיו ראיתי את התמונה.

זה רק נדמה לי או שה-JK מנסה לדמות ליצור אנגלי שיופיו מותל בספק (לכל הפחות) ושלנד רובר ייצרה במשך 50 שנה, עד מותו הצפויי בשנה הבאה?
כנראה שבאמת JEEP מנצחים. הצעיר בן השש-שבע שלהם ניצח את הזקן הגוסס בן השבעים...
אכן, חדשנות ויצירתיות היא אבן יסוד ב-JEEP - שלא לדבר על המעבר למתלים נפרדים (כולל קפיצי אויר בדגמים הבכירים/יוקרתיים), כמה שנים אחרי לנד רובר...

נראה לי שהרכב הבא שלי יהיה JEEP.
או..
או שבמקום לקנות חיקוי, אעבור ישירות למקור - לטטא :):):)

JEEP או טאטא, הזקן עדיין דופק את סבתא.
כוחו עדיין בין מותניו וגלגליו ועושה זאת טוב ממתחריו.

אמיר

sos4u
16-02-12, 08:41
ככה זה מתחיל..

קודם כל מרחרחים מה קורה בפורום של הצירוקי
אח"כ שואלים שאלות טכניות "בשביל חבר"
אח"כ מתייעצים על מחלות של הצירוקי'ם, משגעים אותך בטלפונים ("בשביל חבר כמובן")
אחר כך בשקט בשקט ומבלי שאף אחד שם לב.. קונים את הרכב בשמחה רבה..

ואז כמו תמיד, מודיעים בפומבי, (בפורום כמובן) שהרכב נקנה בהפתעה או בגלל סיבה אחרת (החבר התחרט, אז קניתי את שלו) ויוצאים מהארון.

הם כמובן כבר חלק מהתפאורה של הפורום ונהנים מכל רגע.. או בקיצור הופכים להיות חלק מהשבט בעלי צירוקי מהמניין..

אז חברים, תחסכו את המשחק המקדים.. :)
אנחנו יודעים למה אתם מסתובבים בשדות זרים.


ואללה דני, קלעת בול...
עכשו אני מבין מה מקור כל השאלות בזמן האחרון.
לא יודע מה זה אומר, אבל, מעולם לא מצאתי משהו מעניין בפורמים אחרים.
ומשום מה אני כל הזמן שומע מבעלי סוזוקי / לנדרובר/ טויוטה / ניסן שהם יודעים בדיוק מה הולך אצלנו בפורום.
לתומי חשבתי, שזה אצלי שמשהו לא בסדר ...
אני מקווה שיישארו מספיק ZJ / XJ / WK / WJ לכולם...

Bernard
16-02-12, 09:01
תפסיקו לעוף על עצמכם.

הפורום פה פעיל יותר (אם אני לוקח את הדברים של יוסי), משום שתמיד יש צורך בשיפורים ותיקונים ואיתור בעיות.
תמיד טוב ללמוד ומה טוב מללמוד ללמוד מנסיון (טעויות?) של אחרים.
קונים ג'יפ ומיד רצים לפורום לקרוא ולשאול מה עושים כש... וברוך השם, יש מה ועל מה לקרוא.
פה חייבים להגביה, משום שבמקור א י א פ ש ר לרדת לשביל ושם צריך להחליף חלקיקון במיזוג וכאן הדרייב שאפט קורס ואצל ההוא זרוע ה-A נשברת והמיסב לא מחזיק והחלון לא עולה/יורד וב-5.2 יש בעיית חימום ודנה 44 אלומיניום ודנה 30 חלש ודנה 35 לא מתאים וטרנספר כזה וטרנספר אחר ווורילוק כן עובד ולא עובד וקוודרה אחד וקוודרה שניים וסרנים של TJ ושל JK ושל אממו...
יאללה.

בלנד רובר יש שני מצבים עובד (נדיר יותר) ו"נח" (נדיר פחות). זהו - הפרטים הקטנים, לא חשובים.
אם תחפש, ברור שתמצא (פעם קראו לזה אופי. כזה שהאיטלקים ניסו לחקות אבל יצא להם סתם חסר אמינות...), אבל זה זניח לעומת האושר שבבעלות אצולה בריטית מפוארת..

אצל הסוזוקי זה בכלל יותר פשוט - מכה קטנה עם פטיש (מספיק 2 קג') והכל מסתדר - ואם לא, לא נורא, גם ככה הוא לא היה איזה גליק גדול. מכסימום, קונים אחר.

ובאמת חבר שלי קנה - לא משקר. באמת:rolleyes:

השועל
17-02-12, 12:52
תפסיקו לעוף על עצמכם.

הפורום פה פעיל יותר (אם אני לוקח את הדברים של יוסי), משום שתמיד יש צורך בשיפורים ותיקונים ואיתור בעיות.
תמיד טוב ללמוד ומה טוב מללמוד ללמוד מנסיון (טעויות?) של אחרים.
קונים ג'יפ ומיד רצים לפורום לקרוא ולשאול מה עושים כש... וברוך השם, יש מה ועל מה לקרוא.
פה חייבים להגביה, משום שבמקור א י א פ ש ר לרדת לשביל ושם צריך להחליף חלקיקון במיזוג וכאן הדרייב שאפט קורס ואצל ההוא זרוע ה-A נשברת והמיסב לא מחזיק והחלון לא עולה/יורד וב-5.2 יש בעיית חימום ודנה 44 אלומיניום ודנה 30 חלש ודנה 35 לא מתאים וטרנספר כזה וטרנספר אחר ווורילוק כן עובד ולא עובד וקוודרה אחד וקוודרה שניים וסרנים של TJ ושל JK ושל אממו...
יאללה.

בלנד רובר יש שני מצבים עובד (נדיר יותר) ו"נח" (נדיר פחות). זהו - הפרטים הקטנים, לא חשובים.
אם תחפש, ברור שתמצא (פעם קראו לזה אופי. כזה שהאיטלקים ניסו לחקות אבל יצא להם סתם חסר אמינות...), אבל זה זניח לעומת האושר שבבעלות אצולה בריטית מפוארת..

אצל הסוזוקי זה בכלל יותר פשוט - מכה קטנה עם פטיש (מספיק 2 קג') והכל מסתדר - ואם לא, לא נורא, גם ככה הוא לא היה איזה גליק גדול. מכסימום, קונים אחר.

ובאמת חבר שלי קנה - לא משקר. באמת:rolleyes:

ברנרד - אני רואה שאתה בקיא בענייני הפורום. אתה רוצה לספר לנו משהו? יש לך משהו על הכוונת?

בכרכרה האנגלית תמיד יש שני מצבים כמו לדוגמא - עקמת בגב -> בלתי הפיכה או הפיכה. או שאם אין נזילת שמן אז כנראה שנגמר השמן.. ועוד כל מיני כאלה.
ואני מסכים איתך שגם היום לנהוג באנגלייה זה אופי.. ואין בזה שום דבר רע.. עד שמתחילים לפזול לכיוונים אחרים.. רק מברר בשביל חבר כבר אמרנו.

והסוזוקי הוא אחלה רכב, אומנם קטן אבל לא רע. חלקים זולים ובשפע בטויס אר אס.. תמיד יש מבצעים והנחות.

בקיצר ברנרד משעמם לך בפורום של האנגליות נכון..

yanivcj
17-02-12, 13:45
ברנרד - אני רואה שאתה בקיא בענייני הפורום. אתה רוצה לספר לנו משהו? יש לך משהו על הכוונת?

בכרכרה האנגלית תמיד יש שני מצבים כמו לדוגמא - עקמת בגב -> בלתי הפיכה או הפיכה. או שאם אין נזילת שמן אז כנראה שנגמר השמן.. ועוד כל מיני כאלה.
ואני מסכים איתך שגם היום לנהוג באנגלייה זה אופי.. ואין בזה שום דבר רע.. עד שמתחילים לפזול לכיוונים אחרים.. רק מברר בשביל חבר כבר אמרנו.

והסוזוקי הוא אחלה רכב, אומנם קטן אבל לא רע. חלקים זולים ובשפע בטויס אר אס.. תמיד יש מבצעים והנחות.

בקיצר ברנרד משעמם לך בפורום של האנגליות נכון..

ואללה הרגת אותי, מזמן לא צחקתי כך.
"טויס אר אס" - גדול, גדול.

Bernard
17-02-12, 18:15
ברנרד - אני רואה שאתה בקיא בענייני הפורום. אתה רוצה לספר לנו משהו? יש לך משהו על הכוונת?

בכרכרה האנגלית תמיד יש שני מצבים כמו לדוגמא - עקמת בגב -> בלתי הפיכה או הפיכה. או שאם אין נזילת שמן אז כנראה שנגמר השמן.. ועוד כל מיני כאלה.
ואני מסכים איתך שגם היום לנהוג באנגלייה זה אופי.. ואין בזה שום דבר רע.. עד שמתחילים לפזול לכיוונים אחרים.. רק מברר בשביל חבר כבר אמרנו.

והסוזוקי הוא אחלה רכב, אומנם קטן אבל לא רע. חלקים זולים ובשפע בטויס אר אס.. תמיד יש מבצעים והנחות - גדול!!!.

בקיצר ברנרד משעמם לך בפורום של האנגליות נכון..

האמת.. קצת.

פה, "אצלכם" יש דרמות ושינויים קיצוניים - כאן מחליפים ל-LONG ARM ושם מייסבי קצה מתוחכמים עם שמות מפוצצים, אצל זה המהלך הקדמי פוער פה (אבל את המוט המייצב האחורי, לא מנתקים..) ואצל ההוא נשבר המיסב של זרוע ה-"A" כבר פעם שישית ואצל האחר הדרייב שאפט מתקתק לאחור מ-10 - כל הזמן מעניין (באמת).

"אצלינו", בפורום למטה, אין שם דרמות של שיפורים והחלפות של 3/4 מהרכיבים על מנת להשיג מהלך מתלה "משוגע" - מקסימום מחליפים קפיצים ובולמים (היתר מגיע מובנה) ומגיעים ל-"14 (קדימה ואחורה). ולא צריך לחתוך 1/2 אוטו/פגוש על מנת להכניס גלגל "31 (כולה 31...)
אז ברור שפה יש יותר אקשן - אקשן טוב.

אבל זו הרי המהות של האצולה האנגלית - האנדר-סטיימנט:cool::cool:.
אז מה אם האוטו צריך "לנוח" מדי פעם - להיות חלק מהאצולה, זה לא עבודה כ"כ קלה..

ואני פה באמת, באמת (מה שנקרא: באימממשלי), עבור חבר. יש לו גראנד - כבר איזה ארבעה שבועות. אחלה אוטו (למי שמסתפק בפרולטריון..;)).


ואת המושב שלי, אם הייתי יכול, הייתי לוקח איתי לכל רכב.

sos4u
17-02-12, 18:23
ואני פה באמת, באמת (מה שנקרא: באימממשלי), עבור חבר. יש לו גראנד - כבר איזה ארבעה שבועות. אחלה אוטו (למי שמסתפק בפרולטריון..;)).


ואת המושב שלי, אם הייתי יכול, הייתי לוקח איתי לכל רכב.

הנה , דני, הנה זה מתחיל...
והשמועות מספרות על מודעת מכירה שרצה על איזה רינג' משופר ...
גם לי היה פעם חבר כזה ...

zik5
19-02-12, 17:47
http://www.streetbeatcustoms.com/2001/Jeep/Grand-Cherokee/Suspension/Air-Suspension-Kits/

Bernard
19-02-12, 20:17
אם הקיטים כוללים את הקומפוננטים שבתמונות, לא הייתי נוגע בהם (לגראנד "שלנו":)):


מדובר בקיטים שמחליפים את הקפיצים המקוריים ולא מגדילים את המהלך לעומת הסטאפ מהמקורי - אולי להיפך (שני הקיטים הזולים והאחוריים של היקר).
הקיטים לא כוללים מערכת שליטה אוטומטית ומערכת המתגים הנכללת, היא בגודל של 1/2 קופסת נעליים (בערך) עם מתגים ענקיים - משהו באמת מזעזע.
הקפיצים הקדמיים, בקיט היקר יותר, לא עומדים/עמידים בעומס גדול ולא אמורים להיות מותקנים ברכב "בגודל מלא" (מיועד בעיקר להוט-רוד ולסיוע לעלים)
הקיט היקר יותר מחייב חיזוקים ואו תושבות שונים, משום שהחיבור של הקפיצים/בולמים הוא לתושבות הבולמים, שלא אמורות לעמוד בעומסים שבהם הקפיצים נושאים.
אלה, למעשה, קיטים ל"הנמכה" של הוט-רוד וטנדרים - בדיוק ההיפך ממה שאנחנו (הרשאתי לעצמי, שוב, להיות שותף:)) מחפשים.
הכריות/קפיצים, שנראות כמו פנקייק, בנויות לעומסים/משקלים אדירים (עד ויותר מ-600PSI) ולא דורשות שימוש בבאמפ-סטופ. לכן ניתן, למעשה, להוריד את הרכב עד לשילדה ממש.
המהלך של הקפיצים האלה קטן יחסית, במיוחד ביחס לקוטר (הגדול מאוד שלהם ) שלהם - על מנת להתקין קפיץ כזה למיקום בגראנד, יש צורך בקפיץ בקוטר קטן מאוד = מהלך קצרצר.

בקיצור: אין (בכלל, בכלל) מה להשוות עם הקפיצים/כריות "של" סמואל.


ועדיין, ניתן לראות שיש קיטים להסבה לאויר, לכל רכב, כמעט.
צריך רק להגדיר את הצרכים והציפיות ולהבין מה מקבלים.

-->