PDA

צפייה בגרסה מלאה : רדיאטור כועס - ממש רותח



טליס
13-02-12, 21:44
העליתי את הנושא גם בפורומים אחרים אך טרם קיבלתי תשובה שהניחה את דעתי.

ספורטאז 96 התחמם בקטע טכני בינוני במאמץ מתמשך של כ 15 דקות.

מד הטמפרטורה עלה בשני קווים מעל המקום הקבוע, בעצירה מיד לאחר הקטע הטכני, הרדיאטור השמיע את דעתו או בקיצור "רתח" מכסה הרדיאטור תיפקד ואיפשר לנוזל לעבור למיכל העודפים.
יש לציין שבמאמץ המתמשך (התקדמות איטית כתוצאה מהחלקה על סלעים ובוץ, הרבה קדימה ואחורה כדי לשפר נתיב לעיתים הרבה סל"ד וכו)לא הייתה זרימת אוויר רגילה והקירור נתמך רק בעזרת המאוורר.
דקות בודדות לאחר הקטע הטכני ורתיחת המים מד החום חזר למקומו הרגיל ונשאר שם גם בעליה ארוכה המובילה ליישוב בו אני גר (רכב מלא, 5 נוסעים+ כלב גדולּ+ציוד).
לאחר שהרכב התקרר בדקתי ומצאתי שמפלס המים ברדיאטור תקין, היינו מלא.
יש לציין שהרכב משמש אותי רק לטיולים ולכן השאלות הבאות.

האם זה סטנדרטי שרכב במאמץ מגיע לטמפרטורה של רתיחת נוזל הקירור? בעוד שמד הטמפרטורה רחוק מהקו האדום או שבשום מקרה אסור שמצב כזה יקרה.
מה המשמעות של הוצאת התרמוסטט?
מה המשמעות של קיבוע המאוורר כך שיעבוד כל הזמן בהתאם למהירות סיבוב הפולי?
כמובן שבקרוב אבצע ניקוי רדיאטור ובדיקת פאן קלצ'

תודה

טליס
14-02-12, 16:24
הרבה צפיות ואף תגובה?

YosSima
14-02-12, 17:00
(רכב מלא, 5 נוסעים+ כלב גדולּ+ציוד)

תודה

כל זה בתוך ספורטאז'?!
:)

אם תקבע את המאוורר תהיה שחיקה גדולה יותר של המיסב ואולי גם קירור יתר במצב עבודה רגיל

danob
14-02-12, 17:49
האם זה סטנדרטי שרכב במאמץ מגיע לטמפרטורה של רתיחת נוזל הקירור? בעוד שמד הטמפרטורה רחוק מהקו האדום או שבשום מקרה אסור שמצב כזה יקרה.

תודה
בטיול ספורטז'ים שעשינו בשנה שעברה, באחד מהימים החמים ביותר באותה שנה חלק מהרכבים התחממו עד בערך לשלושת רבעי הסקלה בנסיעה איטית עם מזגן (כולל שלי) אבל לאחר כיבוי המזגן הטמפ' חזרה...כך שמניסיוני המצב שאתה מתאר לא סטנדרטי (כאמור, יום מאוד חם ומזגן דולק).
מצד שני, הרכב בכל זאת בן 16 ויכול להיות שהרדיאטור לא ממש תקין (חדש תחליפי 600 ש"ח...החלפה פשוטה יחסית, בערך שעה עבודה).

ליאור

hadtomer
14-02-12, 18:18
העליתי את הנושא גם בפורומים אחרים אך טרם קיבלתי תשובה שהניחה את דעתי.



ידידי-מה פירוש "שתניח את דעתך"? שאלת, אנשים עם ניסיון ענו, זה מה יש. למען הסדר הטוב- אלה הדברים שאתה צריך לעשות, לפי הסדר הזה- בין המהלכים האלה קח שבוע ותעבוד בשיטה של אלימינציה-ותחסוך כאבי כיס...:

1. שתה בירה קרה. זה טוב לנשמה. תביא גם לנו אחת, אנשים פה צמאים. ותחליף שמן גיר. למה שמן גיר? ההסבר בסוף....

2. פתח צינור רדיאטור עליון וצינור רדיאטור תחתון. תן לו באים אימא שלו עם צינור גינה. לא כמו משוגע-שלא תשבור משהו-אבל תריץ דרך הרדיאטור ככה כמה ליטרים טובים. לאחר הניקוז המלא-שים נוזל קירור איכותי. לא זבל של אוטודיפו בצבע ירקרק ב20 שקל. כשאתה מנקז תעיף מבט, יוצא ג'יפה? אם כן-סבבה. סע....תשחזר את המצב שהתקלה קרתה. קרה שוב? צעד הבא....

3. קנה רדיאטור חדש. המחיר-כ600 שקל אצל א.ב.אביפרטס בפתח תקווה. אני לא עושה לו פרסומת-אבל בחברה ביקשו 1800 שקל...אז מגיע מילה טובה. תרכיב את הרדיאטור החדש-שעה עבודה עם חבר עם ידיים שמאליות ומנת משכל של פסיפלורה (רמז: הוא יעץ כאן קודם על נושא הרדיאטור ב600 שקל). יאללה-נוזל קירור וסע שוב. עובד? יופי. לא עובד? אז שלב הבא

4. הגיע הזמן להחליף פאן קלאצ'. מוסך מורשה קיה ושלום. לא עובד? אז

5. מאוורר חדש. ואם זה לא עובד אז-

6. ראש מנוע....מזל טוב, תגיד לילדים שהתכניות ללמוד באוניברסיטה יצטרכו להיגנז.


קח בחשבון שלפי כל מה שתיארת-מערכת הקירור שלך פשוט חלשה. היא מתעייפת כי זה מה יש. האוטו לא חדש. מערכת קירור פירושו רדיאטור-פאן קלאצ' מאוורר-וגם משאבת המים. מה שקרה לך אינו נדיר- בקיה אוטומטית קירור הגיר די מחורבן. (לכן המלצתי לך להחליף שמן גיר- השמן מעביר חום וצריך צינון) הגיר מחובר למנוע. מתכת על מתכת. במאמץ קיצוני הגיר מתחמם ומעביר את החום אל המנוע. ואז מערכת הקירור צריכה להיפטר מהחום הזה. מערכת קירור חלשה לא תצליח במשימה. חזרת אל הכביש-אין יותר מאמץ-ולכן לא יתחמם לך. אבל יש דרכים למנוע את הסרט מראש-מצנן נוסף לגיר (400 שקל) ומאוורר נוסף. שווה כל שקל.

לגבי כל השאר- עזוב. בלי תרמוסטט האוטו יהיה קר מדי. תקבע את הפאן קלאצ' אז יהיה לך חלק שבחברה תכננו נגיד לעבוד 3 דקות על כל 19 דקות של נסיעה. ואז יש לך חלק שעובד פול טיים-כלומר אורך חייו יתקצר מאוד. לא שאורך חייו כל כך קריטי - אבל זה סתם בזבוז של אנרגיה....תסדר את מה שצריך קודם כל.

טליס
14-02-12, 19:11
ידידי-מה פירוש "שתניח את דעתך"? שאלת, אנשים עם ניסיון ענו, זה מה יש. למען הסדר הטוב- אלה הדברים שאתה צריך לעשות, לפי הסדר הזה- בין המהלכים האלה קח שבוע ותעבוד בשיטה של אלימינציה-ותחסוך כאבי כיס...:

1. שתה בירה קרה. זה טוב לנשמה. תביא גם לנו אחת, אנשים פה צמאים. ותחליף שמן גיר. למה שמן גיר? ההסבר בסוף....

2. פתח צינור רדיאטור עליון וצינור רדיאטור תחתון. תן לו באים אימא שלו עם צינור גינה. לא כמו משוגע-שלא תשבור משהו-אבל תריץ דרך הרדיאטור ככה כמה ליטרים טובים. לאחר הניקוז המלא-שים נוזל קירור איכותי. לא זבל של אוטודיפו בצבע ירקרק ב20 שקל. כשאתה מנקז תעיף מבט, יוצא ג'יפה? אם כן-סבבה. סע....תשחזר את המצב שהתקלה קרתה. קרה שוב? צעד הבא....

3. קנה רדיאטור חדש. המחיר-כ600 שקל אצל א.ב.אביפרטס בפתח תקווה. אני לא עושה לו פרסומת-אבל בחברה ביקשו 1800 שקל...אז מגיע מילה טובה. תרכיב את הרדיאטור החדש-שעה עבודה עם חבר עם ידיים שמאליות ומנת משכל של פסיפלורה (רמז: הוא יעץ כאן קודם על נושא הרדיאטור ב600 שקל). יאללה-נוזל קירור וסע שוב. עובד? יופי. לא עובד? אז שלב הבא

4. הגיע הזמן להחליף פאן קלאצ'. מוסך מורשה קיה ושלום. לא עובד? אז

5. מאוורר חדש. ואם זה לא עובד אז-

6. ראש מנוע....מזל טוב, תגיד לילדים שהתכניות ללמוד באוניברסיטה יצטרכו להיגנז.


קח בחשבון שלפי כל מה שתיארת-מערכת הקירור שלך פשוט חלשה. היא מתעייפת כי זה מה יש. האוטו לא חדש. מערכת קירור פירושו רדיאטור-פאן קלאצ' מאוורר-וגם משאבת המים. מה שקרה לך אינו נדיר- בקיה אוטומטית קירור הגיר די מחורבן. (לכן המלצתי לך להחליף שמן גיר- השמן מעביר חום וצריך צינון) הגיר מחובר למנוע. מתכת על מתכת. במאמץ קיצוני הגיר מתחמם ומעביר את החום אל המנוע. ואז מערכת הקירור צריכה להיפטר מהחום הזה. מערכת קירור חלשה לא תצליח במשימה. חזרת אל הכביש-אין יותר מאמץ-ולכן לא יתחמם לך. אבל יש דרכים למנוע את הסרט מראש-מצנן נוסף לגיר (400 שקל) ומאוורר נוסף. שווה כל שקל.

לגבי כל השאר- עזוב. בלי תרמוסטט האוטו יהיה קר מדי. תקבע את הפאן קלאצ' אז יהיה לך חלק שבחברה תכננו נגיד לעבוד 3 דקות על כל 19 דקות של נסיעה. ואז יש לך חלק שעובד פול טיים-כלומר אורך חייו יתקצר מאוד. לא שאורך חייו כל כך קריטי - אבל זה סתם בזבוז של אנרגיה....תסדר את מה שצריך קודם כל.

קודם כל אהבתי את תשובתך עד מאוד.
הכוונה תניח את דעתי הייתה - האם מערכת קירור מתוכננת להגיע למצב רתיחה של הנוזל??. הרי לא סתם תכננו פקק ברדיאטור שנכנס לעבודה כשיש אדים. להזכירך מחוג החום טיפס בסה"כ שני קווים מעל הנקודה בה הוא רגיל לעמוד ולא המשיך לטפס.
אנא הסבר את סעיף 4
אשמח לשמוע יותר פרטים על מצנן נוסף לגיר( היכן מותקן?) ומאוורר נוסף( היכן מותקן?)
בנוסף, האם נכון שבמצב LOW הפולי שמסובב את המאוורר מסתובב לאט יותר מאשר במצב HIGH?


תודה

hadtomer
14-02-12, 21:44
קודם כל- כל מערכת קירור מועדת להגיע למצב רתיחה של הנוזל....ולא מועדת לכך.למה הכוונה? מועדת לכך-כי בגלל זה שמו לך פקק ומיכל עודפים. לא מועדת-כי הקיה עובדת על טמפרטורה של 89 מעלות. סרגל. פלס. תמיד מילימטר תחת קו החצי. קיה תקינה לא זזה מזה, ישרף העולם. (למרות שכמובן תמיד יש לך את ההוא שהוא הרבה יותר קשוח מאחרים-ולכן כשהוא עלה את מעלה השטן הנוראי הנסתר הסודי הנורא נורא נורא נורא נורא קשה-אז כן התחמם לו.....). זה מעין מנגנון כשל.....זה כמו שבבקבוק קולה יש פס ביטחון סביב הפקק שקורעים כמעט בלי לשים לב. למה זה שם אם ברור שיפתחו את זה כדי לשתות??? למקרה שחלילה בקבוק יתפוצץ....זה לא שבקיה תכננו מערכת שנועדה לרתיחה של האוטו שלך- כי הוא לא אמור לרתוח. בקיה תכננו מערכת שנועדה לתת פיתרון גם במקרה הלא נעים והלא רצוי -בו האוטו שלך ירתח.

לגבי טמפרטורת העבודה-אני מצטער-אבל השעון יושב בול על מילימטר תחת החצי. ממה שאתה מתאר-המערכת שלך התחממה כי היתה העברה של חום מהגיר למנוע. זה לא נורא-זה לא סוף העולם וכל עוד השעון לא הגיע עד קצת מעל 3/4 בערך-אין נזק ואין מה לדאוג-על אחת כמה וכמה אם אתה אומר שהאוטו לא מאבד נוזל קירור בכלל.

שים לב היטב-אתה אולי תופתע לשמוע-אך בפעם הבאה שזה קורה לך-אתה צריך להגדיל את הנצילות של מערכת הקירור-באמצעות זריקה של יותר אוויר-שים אותה על ניוטראל-ותן גאז. 2000 סל"ד קבוע-אתה תופתע לראות שלפתע הטמפרטורה יורדת...כי יש לך לפתע יותר רוח. אגב-זה אומר שהפאן קלאצ' שלך עלול כבר להיות בסוף הקריירה.

לגבי מה ששאלת-סעיף 4- הפאן קלאצ'...יש כאן בג'יפולוג הסברים מעולים על מהו פאן קלאצ'

http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-38081.html

א (http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-38081.html)ם הנסיונותלסדר את הרדיאטור לא צלחו-אז זה מה אתה חייב להחליף. אל תדאג....לא יקר.

המצנן הנוסף זה סיפור אחר. הקיות -וגם הרבה מכוניות אחרות-באות מהמפעל עם פיתרון מצוין לנושא הטמפרטורה של הגיר האוטומטי-אם אתה חי באיסלנד.

השמן של הגיר האוטומטי דורש צינון וגם חימום-ולכן אם תסתכל בתחתית הרדיאטור שלך אתה תראה 2 צינורות גומי שמגיעים מהגיר-מה שקורה זה ששמן הגיר "עושה סיבוב" בתוך הרדיאטור של הרכב (כמובן שהנוזלים לא מתערבבים, השמן זורם בצינור סגור)-יש לזה 2 מטרות-נוזל קירור מתחמם יותר מהר משמן הגיר-אז כשאתה קם לך בבוקר קפוא ברייקיאוויק, ומניע את הקיה שלך-אז הנוזל ברדיאטור מחמם את שמן הגיר. ובנסיעה הרדיאטור מקרר את שמן הגיר. כאמור-זה עובד יופי אם אכן אתה גר באיסלנד. בישראל-שיותר חמה מאיסלנד, לא צריך לחמם שום שמן. ויותר מזה-הרדיאטור אינו יעיל בצינון שמן הגיר. אז לוקחים את 2 הצינורות האלה שמתחברים אל הרדיאטור- ומחברים אותם אל רדיאטור קטן-נגיד בגודל אידיאלי של קופסת נעליים. את הרדיאטור הקטן ממקמים לפני הרדיאטור של האוטו. לא בצד של מאוורר המגן. ואז הולכים לחנות אביזרי רכב וקונים מאוורר רדיאטור -יש ים חברות. אני אוהב SPAL וממקמים אותו לפני הרדיאטור גיר הקטן והחביב שהתקנת. ומכינים מתג שמפעיל אותו. ואז, אם אתה מגיע לאיזה עליה אימתנית, אתה מפעיל מראש את המאוורר הנוסף שמקרר את שמן הגיר. ושלום על עם ישראל.

לגבי הפולי-לא נכון.....הפולי בקיה פועל בהתאם לסל"ד.

tzagi
15-02-12, 05:23
רצוי להזכר בחוקי דיאגנוסטיקה של מערכת קרור
1.התחממות במעל ל 50 קמש'- בעיה בזרימת מים
2. התחממות מתחת ל50 קמ'ש- בעיה בזרימת אויר.
כלומר, אם הרכב מתחמם בנסיעה איטית בלבד, אין מספיק זרימת אויר, יתכו שהרדיאטור סתום חיצונית ו-או פאן קלאטץ' גמור.

טליס
15-02-12, 07:29
זה מידע חיוני בהחלט.
תודה

-->