צפייה בגרסה מלאה : "מדריך" לכיוון Tdi300
בהצלחה.
http://www.outerlimits4x4.com/PHP_Modules/phpBB2/viewtopic.php?t=35657
איציק - 4X6ZH
02-02-05, 09:59
חומר מאד מאד חשוב
למנהלי הפורום במידת האפשר לקשר לפורום הזה לפני שהחומר נעלם .
****
איציק
קראתי את מה שהחברה כתבו (כולל הגיר אוטומטי וצמיגי 205) ולא ראיתי שום התיחסות לירידה באורך החיים של המנוע, אז מה דעתכם יש ירידה או אין ואם יש עד כמה היא דרסטית?
הוספת אינטרקולר גדול תוריד את ממוצע ה EGT ותתקן את הבעייה שגורמת לקיצור אורך חיי המנוע
יתרה מזאת אסי, תוריד גם את הממיר והורדת גם את הEGT.
חשוב לקבל חיווי EGT לפני תחילת כל שינוי במע', ועדיף להתקין שעון קבוע כך שתתרגל לראות ערך מסוים כפונקציה של דרך שאותה אתה רגיל לבצע ביום יום או בטיולים.
אם לאחר השינויים בחצר הEGT נשאר בגדר הנורמל (גם בעומס) יש לעקוב אחריו לאורך זמן מה עד שאפשר להגיד "נרגעתי". לכן שוב אחזור על זה, כדאי שעון EGT ברכב.
גילוי נאות, לי אין ואני לא מתכוון להתקין. אבל אני גם לא מתכוון לשחק עם לחצי/תזמון משאבת הזרקה. לטעמי אין ערך רב לבצע זאת על מנוע שעבר את חצי זמן חייו, אולי לאחר שיפוץ מנוע וגמר הרצה.
עוד קישור בעניין:
http://www.landroveraddict.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Board=LR_technical&Number=91564&page=1&fpart=all
סליחה על הבורות - מה זה EGT ??
שלמה
EGT :
Exhaust Gas Temperature guage
כלומר מדידת טמפ גז הפליטה , נתון שיכול להגיד הרבה על פעולת המנוע.
יתכן מצב שמד טמפ המים יראה נתונים רגילים , וחום גז הפליטה יהיה מעל למידה המותרת - ויגרום נזק(סעפת פליטה , טורבו,ראש מנוע). במיוחד עם משנים את הכיוונים מבחינת הזרקה וכו , צריך לבדוק את נתוני גז הפליטה כדי לוודא שלא מגיעים לטמפ מסוכנות.
בפירוט :
The EGT gauge reads instantaneous Exhaust Gas Temperature in the exhaust manifold before the turbo. Excessive heat here will cause engine damage and damage to the turbo / manifold assembly. – such as manifold cracks (Tdi), turbo failure, cylinder head warping or cracking. All this can happen without your engine cooling system boiling.
This temperature has a direct relation to how hard the engine is working and is much quicker to respond than the vehicles own temperature gauge. The vehicle’s standard temperature gauge is totally useless at indicating temperature as it has been “clamped” to remain in the “normal” position and moves very little with engine temperature changes. The cooling system will also “absorb” additional heat the engine generates making it seem as if everything is ok.
The EGT will rise while the engine is making power or while you are accelerating and it will drop sharply when you let off the accelerator. An idling engine will have an EGT of 150 to 200 degrees centigrade. When the engine does work the temperature can go to over 800 degrees centigrade at which time the engine will get saturated with heat and it will start overheating, while going down the other side of the hill the EGT can drop to below 200.
Any temperature of over 720 degrees centigrade for a long period of time (such as a long hill) should be avoided at all costs. By letting off the accelerator by even a tiny bit the EGT will come down quickly to below 720 thus rescuing your engine from possible damage.. A conservatively tuned diesel engine will not reach this temperature easily, such as a Td5 (600 Deg C) Tdi’s are usually set a bit richer and will attain higher EGT’s quicker. Each engine is different but any of the following could cause increased inlet temperatures: · Blocked intercoolers (internally or externally) · Restricted air filters. · Bad injectors · Bad engine timing (Advanced) · Blocked exhaust system
It is quite safe to increase the fuelling on any diesel engine as long as you are able to monitor the EGT and prevent it from going over the threshold maximum temperature.
איציק - 4X6ZH
18-10-07, 10:03
לפני עידן חישני החמצן למדה . (ג)
היתה מערכת בשוק האמריקאי ( קליפורניה) שדגמה את תערבות הדלק ומוסיפה דלק ( בריסוס )
על ידי מרסס נוסף בהתאם לצורך . ( מרסס תדר בתרגום גס לעברית )
המנוע היה עובד על תערובת עניה ומקבל תוספת בהתאם לצורך .
תערובת עניה גורמת לעליה חדה בטמפרטורת של גזי הפליטה ( וגם של המנוע ) .
לצורך מעקב היה חישן שמודד חום גזי פליטה EGT .
לימים השוק היפני הפך זאת לתקן ועד היום יש חישני EGT במזרח .
בחלק מכלי הרכב המגיעים לארץ יש שילובים שונים של מערכות המבוססות על מדידת טמפרטורה
של גזי פליטה .
*****
כללית לטובת המנוע רצוי לפרק במידת האפשר .
מעשית בדרך כלל זה בלתי אפשרי כי הם משולבות בכלל מערכות ניהול המנוע .
******
לטובת איכות הסביבה רצוי שמערכות אלה יעבדו .
*****
איציק
עד כמה שאני מבין (כישוריי וידיעותיי בתחום המיכאני) בהחלט מוגבלים -
מנוע TDI300 (להבדיל ממנוע TD5 ) הוא מנוע "טיפש" כלאמר מנוע עם הזרקת סולר מיכאנית שאינה מפוקחת על ידי מחשב ניהול מנוע.
שוב, עד כמה שאני מבין, מחוון חום המנוע שבלוח המחוונים (ברכבים עם מנועי הTDI 300 ) אינו מחובר לחיישן EGT ?? נכון ??
אם ככה - האם בכלל יש חיישן EGT במנועי TDI ואם כן מהתפקידו ??
איציק
מדוע אתה ממליץ לפרק את חיישן הEGT לטובת המנוע ??
שלמה
איציק - 4X6ZH
18-10-07, 19:19
אני ממליץ לפרק אותם במידת האפשר !
אני אומר שהמערכות המופעלות על ידי חישנים אלה הם מערכות שכל תפקידם זיהום אויר .
מנוע טיפש הוא מנוע שמזהם אויר
מנוע טיפש הוא מנוע שאין לו מערכות כאלה .
כאשר המנוע מתחיל להתחכם לפעמים יהיו מערכות אלה . ואז זה לא תמיד אפשרי לנתק \ לפרק .
EGT בדרך כלל כשיש לו התראה לנהג זאת מנורה . ולא שעון .
אין קשר ישיר בין שעון חום המנוע
למערכת EGT .
****
איציק
איציק
תודה. הבנתי. אין EGT ב- TDI300 .
שלמה
golan tishbi
22-04-10, 20:34
מעבר לקידום משאבת הסולר ישנו קידום או איחור הצתה בציר המשאבה עצמו
דבר שמשפיע על ביצועי המנוע בצורה הכי ישירה בראש ובריאשונה
השאלה היא מתי זה בדיוק ואיך מודדים ויודעים עם הכיוון במקום- ולא עם האוזן והניסיון!!
האם יש מיכשור האם יש למישהו חומר על המשאבה הזאת של בוש ומדובר
בתדי 300 פשוט אבל מצד שני כניראה שלא כל כך?
איציק - 4X6ZH
22-04-10, 21:02
הוראות יצרן לכיוון המבוקש
ron.yardenay
18-10-12, 16:23
איציק הקישורים כבר לא עובדים
אתה יכול לרענן את הלינקים?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.