PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפול בסרן?



moriseven
02-02-05, 20:50
שאלה בקשר לכתבה של חנן על ניקוז לביצה של הסרן.
בכתבה על זיהוי סרנים בסרני דנה מה זה הבורג שנמצא שם בביצה האם זה לא בורג ניקוז.
הסיבה שאני שואל היא כי אני רוצה לעשות טיפול ואני רוצה לדעת האם אני צריך לפרק את כל הכיסוי של הביצה כדי לנקז את הזמן ואז כמובן גם להביא אטם חדש וכל מה שדרוש.
אשמח גם אם תוכלו לפרט שלבים של הטיפול (למי שעשה) סוג השמן ששמים וכו'

coas
02-02-05, 21:04
הבורג נמצא בחצי גובה המכסה, בערך, והוא משמש למילוי. חנן הוסיף בורג בתחתית המכסה לריקון מהיר ללא צורך בהסרת המכסה, הרכבת אטם חדש או RTV ואז מילוי בשמן.
אצלך אני מניח שאין בורג ניקוז ולכן תצטרך לפעול בדרך השגרתית ולמלא שמן 80-90.
שים לב למצב השמן המשומש, צבע ואם ישנם שבבי מתכת.

t_uri
02-02-05, 21:16
המיכסים שאתה רואה במדריך לזיהוי סרנים הם ללא פתח ניקוז. הברגים האלה הם פתחי המילוי. כך כשממלאים שמן צריך למצא עד שיוצא שמן מהפתח. יש אמנם מיכסים מקוריים עם פיתחי ניקוז אבל לא נראה לי שלדנה 30. בדנה 44 שלי היה כזה פתח מקורי.

הבורג כאן הוא פתח מילוי:
http://www.raingler.com/shop/images/30pic.jpg



אורי טל.

moriseven
02-02-05, 22:31
תודה עכשיו עוד שאלה קטנה.
אצלי שמתי לב שלמעלה בביצה מחובר צינור שיש לו פקק
למה הוא משמש? בהתחלה חשבתי שדרכו ממלאים את השמן אבל עכשיו אחרי תגובתכם אני חושב שאולי הצינור הוא מאין פתח לאידוי של החום של השמן.
האם אני צודק? אם לא למה אז הוא משמש?

coas
02-02-05, 22:53
זה הנשם, תפקידו לשחרר אדים מחלל הסרן. הוא ממוקם גבוה למניעת חדירה של מיים. רצוי לבדוק את מצב הצינור והנשם עצמו ואם צריך, להחליף.

t_uri
02-02-05, 23:21
אם עדיין לא מחובר לשם צינור נוסף, מאריך, שמחובר לנקודה גבוהה ביותר (נניח על הכנף או אפילו מחוץ לג'יפ - לא חובה) כדאי מאד להוסיף. אחרת בשלוליות יכנסו לך מים משם.

נ.ב. לדנה 30 יש מחזירי שמן מסוג מיוחד. הם מאפשרים כניסה חופשית של מים במעברי שלוליות כך האפילו נשם בגובה קילומטר לא יעזור.

אורי טל.

UNIX
03-02-05, 10:47
בדנה 30 שלי יש פקק ניקוז מקורי (לפחות לא שאני עשיתי)

נמרוד
03-02-05, 10:50
בדנה 30 שלי יש פקק ניקוז מקורי (לפחות לא שאני עשיתי)

יש מכסים עם פקק ניקוז, יש בלי. באלו שמגיעים מג'יפי הימ"ח של סמו יש פקקי ניקוז, שנראים כמו אלתור של הצבא או תע"ר. בדנה 30 מקורי כמו של מוריס, לדעתי אין.

moriseven
03-02-05, 20:14
מה זאת אומרת מחזירי שמן שנותנים למים לחדור!
זאת אומרת שאחרי כל נסיעה במים אני צריך לעשות טיפול לסרן?!
או שאני יכול להיות רגוע?
דר"כ אגב אם מפרקים את המכסה של הביצה יש איזה חשש שמשהו יתפרק בפנים(אם הכל תקין כמובן) או שאני יכול לעשות את זה לבד?

t_uri
03-02-05, 20:45
מה זאת אומרת מחזירי שמן שנותנים למים לחדור!
זאת אומרת שאחרי כל נסיעה במים אני צריך לעשות טיפול לסרן?!
או שאני יכול להיות רגוע?

זה סוג של פלא טכנולוגי. מים נכנסים לסרנים האלו ובאמת כדאי לרוקן ולהחליף שמן בתדירות גבוהה (בעיקר בחורף)


דר"כ אגב אם מפרקים את המכסה של הביצה יש איזה חשש שמשהו יתפרק בפנים(אם הכל תקין כמובן) או שאני יכול לעשות את זה לבד?

אין לך מה לחשוש. הכל מחובר. תפתח את הביצה, תנקה ותסגור.

אורי טל.

moriseven
03-02-05, 21:22
יש איזה חומר מיוחד לנקות איתו?
ואני אשאל שוב איזה סוג שמן משתמשים ואיפה קונים?

six 4 life
03-02-05, 21:51
1. נקה עם בנזין ומברשת עדינה כלשהיא עד לתוצאה שתשביע את רצונך.

2. סוג השמן לסרנים הוא אותו שמן לגיר ידני או לטרנספר- 80-90.

בהצלחה.

-ארז 8) -

moriseven
03-02-05, 21:59
כדרך אגב במקום לפתוח שרשור חדש
איך מחליפים שמן בטרנספר אצלי אם אני לא טועה דנה 300.(הגיר עצמו אוטומטי)

six 4 life
03-02-05, 22:22
מוריס,
את ספר הטיפולים לCJ כבר הורדת מספריית האתר? כי ממתינות לך שם תשובות לפחות ל 90% מהשאלות שלך.

מומלץ בחום.


-ארז 8) -

moriseven
03-02-05, 22:24
האמת שעוד לא יצא לי
תודה שהזכרת לי

-->