PDA

צפייה בגרסה מלאה : שינוי סטטוס מגיפ סגור לפתוח ברשיון - מה האמת?



הנהג השלו
29-02-12, 19:58
יש לי ג'יפ סגור מתכתי ואני מעוניין לפתוח אותו. כיום, הגיפ של מוגדר "סגור" ברשיון רכב ואני מעוניין לשנות אותו לפתוח. כל האופציות פתוחות כלוב+ברזנט, בסטופ..אשמח להמלצות גם בנושא זה, אבל השאלה העיקרית מה הפרוצדורה לשינוי סטטוס. האם מדובר בתהליך "עמדה מספר1" שלמשרד הרישוי/תחבורה, או שמדובר בתהליך יחסית פשוט שזה אומר לגשת למכון רישוי, להצהיר בפני הבוחן על השינוי, לשאול מה הדרישות (קשתות..)ואז לחזור ולקבל אישור לשינוי.
שמעתי היום שהשינוי מ"סגור" ל"פתוח" אינו בעייתי כמו שמתארים, לעומת שינוי מפתוח לסגור שייתכן והוא יותר מורכב מבחינת משרד הרישוי. מה האמת? מישהו עשה את השינוי יכול לכוון/לייעץ. אשמח להתייחסותכם. תודה

six 4 life
29-02-12, 20:07
תצטרך לגשת לעמדה 1 בחולון או כל מעבדה אחרת מוסמכת משרד תחבורה (בכל איזור בארץ יש כזו).
סיפור לא פשוט, אבל גם תלוי על איזה בוחן נפלת, יש כאן גם עניין של מזל והנה סיפור לדוגמה-
לחבר היה סיקס ארוך וסגור ברשיון. כמוך, הוריד את הגג ורצה לשנות מסגור לפתוח ברשיון. ניגש, דרשו ממנו להציג אישור מתע"ר על שינוי המבנה, דרשו שקילה, ועוד מספר דברים. בסופו של דבר הוא ויתר על שינוי ההגדרה ונסע ככה.
עבר זמן, ולאחר ימים חבר אחר קנה את אותו ג'יפ, ניגש למעבדה המתאימה באיזור מגוריו (מעבדה שונה מזו שהלך אליה החבר הקודם) וקיבל את שינוי הסטטוס תוך מספר דקות על המקום בלי דרישות הזויות (או בכלל).
איך? אפשר לקרוא לזה מזל... ואפשר לאמר שהוא פשוט נפל על בוחן הגיוני ונחמד.

סופת המדבר
29-02-12, 20:14
ארז מה הפירוש של ''מעבדה מוסמכת משרד התחבורה''? משרד הרישוי?
אם לא אז איפה באזרנו יש מעבדה כזאת?
והאם כדאי להוריד את הגג וליסוע אליהם שיראו את הגיפ שהוא כבר פתוח
או שעדיף סגור?

דרור ברלי
29-02-12, 20:34
עמרי, אתה לא מצפה שיכתבו לך כאן מי זה הבוחן ואיפה בדיוק, ובעוד יומיים פקחי משרד התחבורע יפשטו על המעבדה שהוא עובד בה, והבחור יפוטר ואולי אף תפתח איזו חקירה נגדו כי לא טירטר והתעלל מספיק לפי דרישות הספר... שכחת באיזה מדינה דמוקטטורית אנחנו חיים?...

six 4 life
29-02-12, 20:46
גם אם אכתוב באיזה מעבדה/ עמדה מס' 1 זה נעשה זה לא ישנה כי אני מכיר מקרה נוסף של חבר שמתגורר באיזור אחר בארץ, שניגש לאותו מקום (בלי קשר למקרה הקודם, הוא פשוט היה באיזור עם הרכב) בעניין אישור כלשהו ולא קיבלו אותו בגלל שהוא לא שייך להם איזורית. לפי מה שנאמר לו במקום, רכב יכול לגשת רק למעבדה שהוא שייך אליה לפי הכתובת, וזה לא כמו ללכת לטסט איפה שמתאים לך. אם זה נכון או לא אני לא יודע אבל נוטה להאמין שזה נכון.
אני מציע שתבדוק באתר משרד הרישוי או טלפונית איתם איפה המעבדה/ עמדה מס' 1 שאליה אתם שייכים נמצאת (יש מצב משהו בבאר שבע, תבדוק). שוב אומר - יכול להיות שסתם סיפרו לו סיפורים שם כדי לא לקבל אותו כי לא היה בא להם באותו רגע, אין לי מושג. תבדוק בכל אופן.
לגבי איך לגשת - כמובן שפתוח (עם ברזנט כדי שהג'יפ לא ידליק דברים שעדיף שישארו כבויים אצל החבר'ה שם), זה מה שאתה רוצה לאשר.

איתמר_DRZ
29-02-12, 21:16
בתור אחד שגר בנגב והלך לעמדה מס1(והכל היה בסדר דווקא) בחולון אני יכול להגיד לך בוודאות שזה חרטא :D

asafk
29-02-12, 21:31
תלוי במצב הרוח של הבוחן.

אבל חשוב מאוד שכשמגיעים - הג'יפ יהיה מסודר ונקי והמושבים מעוגנים כמו שצריך ועם חגורות בטיחות, וששתי קשתות ההתהפכות יהיו מחוברות כמו שצריך (וכאן עלולה להיות בעיה כי יש למשל ג'יפים עם בודי של סופה סגורה לשעבר שבו אין הכנה לקשתות ההתהפכות).

אם בכל זאת נדרש אישור מתע"ר - מרימים טלפון, ואז שולחים את הרשיון הסרוק ותמונה של הג'יפ מכל הכיוונים. אם יש ספק יבקשו ממך להגיע עם הג'יפ פיזית. דמי עריכת מסמכים של "ככה וככה" ויהיה לך אישור - הכל כמובן בתנאי שהפתיחה נעשתה לתצורה המקורית, שום דבר אחר לא יאושר.

אסף.

סופת המדבר
29-02-12, 21:49
פה יש בעיה (לא גדולה)
בעיקרון הגג מתפרק עם ברגים, כבר פורק בקיץ האחרון והוחזר בחורף לטסט זה לא שחותכים ועושים משהו לא חוקי
אבל בבודי הקיים אין תושבות לקשתות של הברזנט יש קשת אמצעית מאחורי הכסאות
אבל אני מאמין שאם עדיף להגיע עם הרכב שהוא פתוח עם ברזנט אז כבר נבנה לו תושבות לקשתות לא בעיה גדולה
עוד טיפים יתקבלו בברכה.

דרור לא שאלתי איפה יש מאכר שיעביר את הגיפ ב2 שקל
שאלתי כולה איפה יש מעבדה
אבל כמו שארז אמר עדיף לשאול במשרד התחבורה \ רישוי

riko
29-02-12, 23:44
חשוב לציין שאם מדובר בברזנט בסט טופ אין צורך בקשתות המקוריות של תע"ר , אלא רק בקשת התהפכות תיקנית כלומר עם דיאגונלים תומכים (אלכסון לאחור) , הרי החוק מתיר
לנסוע עם ברזנט וקשת התהפכות מרכזית בלבד , אז כל העיניין של המקום המיועד לקשתות לא רלוונטי לברזנט בסט טופ (שיש לו את הקשתות שלו) .
בקשר לשינויי ברשיון , אני בתמימותי חשבתי שכל מכון טסטים יכול לבצע/לאשר את השינויי , כנראה שזה יותר מורכב .
בהצלחה

-->