צפייה בגרסה מלאה : Phoenix - הCJ7 של Coas
זה הג'יפ שלי בשנה וחצי האחרונות, סיפור הקניה מעט מוזר, ראיתי את הג'יפ בביה"ח תל השומר, שמתי על החלון פתק שאני מעוניין לקנות ושכחתי מהעניין, חצי שנה אחר כך מתקשר אליי הבעלים ושואל אם אני עדיין מעוניין, יומיים אח"כ כבר קניתי במחיר ראלי, 12500 ש"ח.
קבלתי את הג'יפ עם מנוע עייף, גיר מרעיש, ברזנט של בסטופ ללא דלתות (נגנבו) וכסאות מקוריים שנלקחו מרנגלר. הבעלים הקודמים קנה את הג'יפ ממכרז של הכוח הרב לאומי בסיני והחזיק בו 15 שנה. בסה"כ, הוא שמר על הרכב ברוב התקופה להוציא את הסוף שניכר היה שכבר נמאס לו.
לצערי לא צילמתי את תהליך השיפוץ, הג'יפ פורק, שויף במקומות שצריך, הורדתי חלקי חלודה וצביעה, צבע יסוד, פילר ועליון. כל זה נעשה בערבים וסופי שבוע ולקח בערך 4 חודשים.
הוחלף מנוע, גיר, וצמיגים Bridgstone MT, סרן אחורי הוחלף מANC 20 לDANA 44 בעקבות החויה שעבר עירא, כנראה שבקרוב יוחלף גם הקדמי. הוחלפו קפיצים קדמיים אחרי שהתברר שאחד מהם קצר מהשני(?????) זוג אחוריים מחכה להחלפה.
מערכת החמום המקורית שופצה והורכב מאוורר שנלקח מוואן GMC , הרבה יותר חזק- כמה שזה משמעותי עכשיו..... פשוט קייץ בפנים. השיפור המשמעותי ביותר לאיכות החיים.
השיפור המשמעותי ביותר: ראש מנוע של 242 על בלוק מקורי.
התיקון המיותר ביותר:החלפת תיבת הילוכים, T176, הייתה תקינה אבל מרעישה (גלגלי השניים נאכלו ע"י חלודה, החלפת הההילוכים היתה תקינה לחלוטין כולל הילוך שני בבוקר קר), משועמם...
בעתיד תורכב נעילה אחורית Noslip וקרבורטור Weber.
אחרי הרבה עבודה, זמן וכסף זאת התוצאה:
http://img238.exs.cx/img238/1107/img00101xz.jpg
הג'יפ נקנה עם הברזנט אבל ללא הדלתות שהבאתי מאוחר יותר מארה"ב:
http://img193.exs.cx/img193/5702/img00092ni.jpg
http://img146.exs.cx/img146/7830/img00066uo.jpg
המתקן לגלגל הרזרבי נזרק ע"י הבעלים הקודמים, בניתי חדש בהתבסס על הצירים הקיימים ותמונות מהאינטרנט, השתשמתי בפרופיל 3X3 בעובי 3 מ"מ, התחתון כופף בהתאם למקורי. הוספתי פנס בלם שלישי :
http://img221.exs.cx/img221/7886/img00042xt.jpg
http://img201.exs.cx/img201/1687/img00075ob.jpg
גיסתי, שתחיה, חזרה עם מכולה מארה"ב, ניצלתי את ההזדמנות להביא כנפונים רחבים של Xenon ,שנחשבים לעמידים ביותר גם אם לא היפים ביותר, וקונסולה של Bestop:
http://img238.exs.cx/img238/7271/img00032aq.jpg
http://img99.exs.cx/img99/5512/img00071cr.jpg
http://img238.exs.cx/img238/7731/img00048vf.jpg
הוספתי שעוני סל"ד ולחץ שמן גדולים:
http://img228.exs.cx/img228/4708/img00014ts.jpg
שעון הסל"ד תואם למקורי ושעון לחץ השמן, הדומה ביותר שמצאתי, הורכב במקום שהיה מיועד לשעו זמן, מיותר לחלוטין במיוחד לאור הגודל והמחיר (80$).
http://img99.exs.cx/img99/3985/img00025qi.jpg
http://img221.exs.cx/img221/1595/img00133fr.jpg
http://img216.exs.cx/img216/79/img00101ut.jpg
המנוע המקורי היה מצויד במחשב, כל זה הורד הרבה לפני זמני והוחלף בקרבורטור וצמה סטנדרטים, לאחר הקניה המנוע, שופץ ע"י חמיס, היה בן שנתיים בלבד אבל במצב גרוע. שטיפת מנוע שעשיתי, ברוב חכמה, הביאה לסופו והורכב מנוע חדש:
http://img221.exs.cx/img221/5696/img00021ut.jpg
המנוע שהורכב במוסך, סבל מבעיה חוזרת בראש המנוע (תושבת שסתום) הוחלף ללא חיוב והחלטתי שאם כבר אז נחליף לבלוק של 258, אוברסייז 030 וראש מנוע של 242:
http://img221.exs.cx/img221/9448/img00069im.jpg
בזמן ההרכבה:
http://img173.exs.cx/img173/1158/img30411ud.jpg
ראש המנוע, 242, עם מעברי המיים שרותכו:
http://img145.exs.cx/img145/1565/img30275gw.jpg
סעפת פליטה משומשת של סופה תוקנה והורכבה, עד היום 6000 ק"מ אחרי עדיין מחזיקה מעמד:
http://img223.exs.cx/img223/1060/img30441bs.jpg
בסה"כ החלפת הראש מאוד משתלמת, המנוע הקודם, גם חדש, היה הרבה יותר איטי וחלש על הכביש, הנוכחי מגיב מהר בתחום הסל"ד הנמוך כמו הקודם ובנוסף מאיץ מצוין בסל"ד גבוה. לא מדדתי תאוצה אבל בהשוואה לסופה ארוכה סטנדרטית, התאוצה דיי דומה (מבלי להתחשב בכך שמדובר ברכב קל יותר ומנוע חדש). צריכת הדלק השתפרה מעט, 1:7-8, וזה כשאני מתאפק עם הרגל על הדוושה.
אני עדיין חייב לספק תוצאות של בדיקת מחשב למנוע.
למה פניקס? שם שמתאים כמעט לכל Jeep, אחרי שהם נשחקים, מחלידים ונשברים, מישהו משפץ אותם שוב. :shock:
יפיוף..
פונקציונלי ויפה.
כשתרצה למכור,
0526518498.
:twisted:
אם תוכן לספר על ההגבהה (אם יש לפי מה שנראה בתמונות) כי גם לי יש SEVEN ואני שוקל להגביה אותו.
המליצו לי על 2.5" איזו יש בשלך (חברה, בולמים במה כרוך השינוי ומחיר אם אפשר)
באמת אחלה ג'יפ.
אם החלפת מנוע יכולת כבר להחליף למנוע של סופה.(אצלי עובד מצויין אפילו חזק מאוד לג'יפ הזה)
הג'יפ לא מוגבה, מלבד עירגול קפיצים הכל סטנדרטי.
אם החלפת מנוע יכולת כבר להחליף למנוע של סופה.(אצלי עובד מצויין אפילו חזק מאוד לג'יפ הזה)
למה? ואז להתחיל לחפש איזה חיישן השתגע היום? המנוע בתצורה הנוכחית, יותר ממספיק מבחינת כח המנוע בכביש ובשטח, ועדיין פשוט לטיפול ותיקון.
אני זוכר עוד שראיתי אותו כשעשית כיוונים אצל טדי. פשוט יפיפה.
ממש גורם לי לרצות JEEP באחד הימים :twisted:
COAS המנוע לא מחובר עם שום חיישן וללא מחשב הוא קרבורטור עם הסעפת יניקה של קליפור
גם אני לא רציתי שום עניין עם חיישנים
מוריס, תן לי לראות אם הבנתי, מורכב אצלך מנוע של סופה עם קרבורטור ללא בקרת מחשב?
כן מנוע של סופה קרבורטור WEBER על סעפת יניקה של קליפורד
אני קניתי את הג'יפ ככה אבל אני יכול לנסות לברר ולשאול (הג'יפ היה של חבר)
שכחתי דבר חשוב המנוע ללא מחשב!!
תבדוק אם אתה יכול. הקונפיגורציה הזאת צורכת המון דלק.
פשששש...יפיפה "סחתיין עליכם" 8) לראות ולרצות... :wink: תתחדש
COAS לראות אם אני יכול מה לשאול את החבר או האם התכוונת אם אני יכול לשנות את הקנפיגורציה להזרקה אם התכוונת לראשון אז אני אברר ואם התכוונת לשני אז כן אני יכול אבל האמת שטוב לי ככה.
יותר קל לעבוד על הג'יפ בלי להתחיל להסתבך עם חיישנים וחדירת מים למחשב בשטח וכו'.
ד.א - מה האופנה של מנועים בכחול ? אני יודע שההמשך של "צבע בכחול " הוא "וזרוק לים" ... :lol:
six 4 life
06-02-05, 02:47
אופנת אודי מזרחי:lol:
-ארז 8) -
הצבע הכחול נראה לי במקור מהצבא. אני יודע כי במנועים של טנקים ונגמ"שים כשמשקמים מנוע צובעים אותו בכחול.
בכל אופן הייתי צובע בשחור-מט עמיד לחום.
דעתי, רכב יפיפה שעושה חשק. כל הכבוד על העבודה.
יפיפה,ניכר שהשקעת בפרטי-פרטים הגיפ נראה מטופח וכייפי ,נפגשנו לא מזמן אצל אודי במוסך והוא נראה מצוין,יש תמונות שהוא פתוח?הבנתי שפחחות-צבע עשית לבד?תן קצת פרטים באיזה כלים וחומרים השתמשת.מהי צריכת הדלק עם המעבר לראש סופה?
לט יצא לי לראות הרבה CJ`S מטופחים כמו זה.
יפה. ראיתי את הגיפ שלך באילת לפני כחודשיים והתרשמתי מאוד.
אריק, אני מקווה שאני זוכר נכון, איך יצא מכסה השסתומים?
לצערי אין עדיין תמונות כשהג'יפ פתוח, בקייץ.
לגבי הצביעה, אפשר לכתוב ולכתוב על התהליך, לדעתי הדרך הטובה ביותר היא לראות כיצד פחח עושה את זה. או שתקרא לי או לעירא כשתגיע לצביעה ממש. הדבר החשוב ביותר- תקנה או תשאיל מלטשת אקצנטרית עם מהירות משתנה, המחיר הוא בסדר גודל של 400-600 ש"ח למלטשת ביתית.
צריכת הדלק השתפרה מעט, בכמה אני לא יודע להגיד, עם השיפור בכח כך גם הלחיצה על הדוושה. עם המנוע הסטנדרטי עליה בסל"ד מעבר ל2500 לא הוסיפה הרבה, עכשיו... יש תאוצה ואני מנצל אותה.
אוקי. בהזדמנות אמצא איזה פחח ללמוד על תהליך העבודה בצורה יסודית,העבודה שאני רוצה לבצע כרגע היא על רצפת הגי'פ ללא צביעה מיוחדת.
הרכבת מכסה השסתומים יצאה בסדר גמור רק מה... מכסה השסתומים שבגינו הגעתי למוסך בהנחה ששבור היה שלם :evil: הנזילה היתה כתוצאה מכך שחיזקתי את אחד האומים של המכסה חזק מדי ואטם השעם נשבר,עכשיו יש מכסה -שסתומים ספר :wink:
עדכונים
הקרבורטור המקורי הוחלף למוטורקראפט 2100, MC2100. קרבורטור פשוט ויעיל שכמעט ואינו מציף בשיפועים. בנוסף, הספיקה בקרבורטור הזה היא 287CFM לעומת 193CFM בקרטר BBD.
צריכת הדלק לא השתנתה אבל התקבל יותר כח בסל"ד גבוה, סרק יציב יותר ופשטות טיפול.
http://img175.imageshack.us/img175/9600/adapters1ql5.jpg
עם בית הפילטר המותאם לMC2100 בעזרתו של קרוב משפחה של אביגדור:
http://img242.imageshack.us/img242/4598/img0435115yp.jpg
http://img260.imageshack.us/img260/4554/img042712ak.jpg
בינתיים אני יודע על עוד 4-5 שראו כי טוב והחליפו לMC2100.
מערכת ההצתה הוחלפה לHEI, מפלג של GM, התוצאה הייתה טובה בהרבה מהמערכת מקורית אבל הגודל של המפלג הפריע לי וחיפשתי משהו אחר.
מפלג HEI וMC2100:
http://img119.imageshack.us/img119/8827/img11224kl.jpg
התברר שיש אופציה נוספת, מכסה מפלג ורוטור של פורד שמתאים למפלג של CJ (למעשה זהו אותו מפלג עם שינוים קלים) המכסה רחב יותר ומאפשר שימוש בקויל חזק יותר.
http://img318.imageshack.us/img318/6116/img043013mc.jpg
המערכת משתמשת במודול של GM 4פינים שמורכב על גבי Heat sink.
http://img84.imageshack.us/img84/1598/ignmodulewi7.jpg
במדידה עם מכשיר יעודי נמצא שהניצוץ עם המערכת החדשה (TFI) חזק ב40% מזה שהתקבל עם הHEI. אותו ג'יפ אותה מערכת חשמל.
בסה"כ, השיפור המשמעותי ביותר הוא עדיין החלפת ראש המנוע לזה של סופה. החלפת הקרבורטור ומערכת ההצתה הוסיפו עוד אבל לא באותה מידה.
השיפור הבא הוא הידרובוסטר, כבר נקנה אחד ועכשיו איסוף חלקים ומתאמים. ג'ו טורח בעניין לא מעט....
http://img147.imageshack.us/img147/7613/hb1vs8.jpg
תגיד לי, מה עם ההסבה לV6 twin cam?
Great way to keep it hashed up....
סוף סוף ההידרובוסטר מורכב.
יש דיי והותר מרווח לבית פילטר אוויר המקורי:
http://img149.imageshack.us/img149/7867/img1341oq5.jpg
הורכבו ציבורות ברקס חדשים, זה היה החלק הקשה ביותר, לפרק את הצינורות משסתום החלוקה:
http://img176.imageshack.us/img176/8953/img1350gb6.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/658/img1340lz5.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/7202/img1344fb2.jpg
הצינורות ההידראולים הורכבו עם הקצוות המקוריים להתאמה מקסימלית מתחת לרדיאטור.
הבחור שהרכיב אותם מקצוען אמיתי.
http://img411.imageshack.us/img411/4692/img1335go1.jpg
עדיין לפני נסיעת מבחן, אין זמן לנקז אוויר מצנרת הבלמים, אבל זה כן הזמן להגיד תודה ענקית לדוד מאמריקה, ג'ו, תבורך.
six 4 life
29-11-06, 00:14
תתחדש אשר
נראה עוד יותר טוב במציאות
מחכה לשמוע תוך כמה שניות אתה עוצר מ100 לעמידה מוחלטת... :twisted:
מברוק!!!
With the amount of time that I spent on this project
I whould have expected a thank you fitting the
באבא סאלי
:-)
ג'ו, רק תגיד ועוד פרה תכיר את בוראה...
מצד שני, כשתחזור לטקסס לא ישאר לך הרבה במקרר,
you got to feed the dog....
I have a news for you
There is nothing left already
I happened to "starve' him on Saturday
Then I had to listen to lectures on how to feed him every couple of hours or else
Need less to say, there has been regular feedings since
He is becoming quite fond of Mexican food
Mostly Carne Asada Tacos
פרויקט הזרקת הדלק נגמר (כמעט) וזאת התוצאה:
פילטר אוויר של TJ, זול לקניה ויקר במשלוח:
http://img523.imageshack.us/img523/7708/mpfi008ps2.jpg
סעפת יניקה של מנועי ה4.0L משנת 99 ואילך, אמורה לספק כ10-15 כ"ס יותר:
מזרקים עם ספיקה מוגדלת שירדו מרכב של פורד, מזרקים עברו שיפוץ והחלפה של כל מה שניתן. הוחלפו גם ה o-rings של ווסת הלחץ.
http://img222.imageshack.us/img222/2686/mpfi007kh0.jpg
צינור דלק חדש הולך לאורך צד הנוסע וצינורות ממסילת הדלק עד לשלדה, תודות לארז.
החלק הזה היה הסיוט של הפרויקט, להוליך צינור מתכת גולמי כאשר המרכב במקומו.
http://img241.imageshack.us/img241/7799/mpfi011mz0.jpg
PDC ממוקם כמו בYJ ותושבת לפילטר שנבנתה עם הרבה עזרה של אמיר שוורץ:
תודה לשימי עבור תושבת הPDC. התושבת פורקה והותאמה מחדש למיקום השונה.
http://img147.imageshack.us/img147/1787/mpfi009fh2.jpg
חיישן קרנק על הבלנסר, קל להתקנה ונגיש לתחזוקה.
החיישן שהרכבתי בהתחלה היה של OBDII, כמובן שלא מתאים לOBDI. קניתי חיישן חדש באי ביי ב15$ כולל משלוח כאשר בארץ ביקשו 600 ש"ח עבור חיישן משומש... קניתי עוד אחד לרזרבה עם אחריות לכל החיים בפחות מ60$.
http://img371.imageshack.us/img371/7987/mpfi015aw3.jpg
המחשב, תודה לאמנון מרדיאטור מודיעין על ריתוך האומים:
http://img340.imageshack.us/img340/9707/mpfi013nw9.jpg
חיישן חמצן, עבודת ריתוך "לא טובה" שנעשתה ע"י מוסך בירושלים, לשם אני לא חוזר
http://img371.imageshack.us/img371/9672/mpfi014jb7.jpg
חסרה תמונה של חיישן המהירות, מחירו של אחד, חיישן+מתאם+קונקטור הוא בסביבות 150$.
וכמובן, תודה לאיש שללא עזרתו הפרויקט לא היה מתחיל בכלל, ג'ו, tzagi, שטרח, נסע וחיפש, התווכח עם המקסיקנים, ארז, שלח ויעץ.
תודה!
six 4 life
05-04-08, 18:41
תתחדש !!!!!!!!! :grin:
1,000,000$ baby
אחד הכלים הנדירים במצבם, והנדיר ביותר באפלקציות שלו.
הרבה כבוד.
האמת
נפל בחלקי הכבוד לעשות "סיבוב"
למי שלא מבין וכל אלה שחושבים שהם מבינים.... זה משהו אחר לגמרי !!!!!!!!!
מדהימה ההרגשה ,תגובת המצערת , יציאה מהמקום , ...בכלל המנוע מגיב פשוט מדהים
אשר
אתה חייב לשים תמונות ? רק כדי להראות לחברי הפורום - מה זאת עבודה עברית ברמה אחרת
המפעל בארה"ב יכול ללמוד כיצד עושים זאת נכון
נ.ב אני הבא בתור
רוב החלקים כבר פה ועוד מעט יולד לCJ-7 של אשר אח תאום
מצטרף ומחזק את דברי אבי
גם אני זכיתי בסיבוב אין מילים פשוט אין מילים האוטו שועט והכל חלק
לרגע חשבתי שאני בכלל במזדה 3
תתחדש ותבלה
נראה כעבודה יפה מאד, ואני מאמין גם לדוברים אודות תוספת הכח.
זה בדיוק הזמן לכתבה מפורטת יותר.
שאלות:
סעפת הפליטה, עליה אתה מדבר, מהן מידותיה ורמת ההתאמה למנוע 258.
בפירוט יתר:
מה רוחב הסעפת? סעפת פליטה של סיקס צרה יותר מזו של סופה. הסעפת שבתמונה נראית צרה יותר משל סופה. מה הרוחב, ומהם ההפרשים בינה לבין סופה/258.
מנסיון, זכור לי שבהתאמת סעפת 258 למנוע סופה יש צורך לשנות שתי אוזניים לחיבור עם הבלוק. מה רמת ההתאמה כאן? האם אין "התנגשות" עם סעפת הפליטה המקורית של ה-258?
שמיל, אתה מתכוון לסעפת יניקה מן הסתם, סעפת הפליטה היא סטנדרטית של מנוע ה4.0L .
אין כאן עניין של התאמות משום מורכב אצלי ראש מנוע של ה4.0L, הכל מתברג ללא שינוי.
הסעפת שאצלי צרה יותר בחלקה האחורי מסעפת סטנדרטית של סופה אבל הנפח גדול הרבה יותר, 4.3 לעומת 2.6 ליטר. החלק הקדמי זהה.
היתרון העיקרי של הסעפת הוא בכך שכל הצינורות המובילים לצילינדרים באורך דומה, כך שכל בוכנה מקבלת נפח אוויר זהה לשניה.
http://img214.imageshack.us/img214/4007/inlet020lj7.jpg
בנוגע לתוספת הכח, למרות הנאמר מעלה, ההבדל בביצועים אינו דרמטי, השיפור הוא בעיקר בחדות התגובה ובניהול המנוע.
אם תיקח בחשבון את רמת המורכבות שנוספה לרכב לעומת השיפור אני לא בטוח שהעסק משתלם (אם מוציאים מהמשוואה את האתגר והסיפוק שבפרויקט כזה).
המוטורקראפט וההצתה שהיו מורכבים אצלי סיפקו רמה דומה של ביצועים בהרבה יותר פשטות.
אם אתה רוצה לשפר את המנוע הקיים תתחיל בהחלפת ראש המנוע.
אין מה להגיד, פשוט מדהים, ולא רק הפרויקט של ההזרקה.
שאלה, בהחלפת ראש מנוע הוחלף רק ראש מנוע או גם גל זיזים?
הוחלף רק ראש המנוע, הקמשאפט המקורי נשאר לטובת מומנט בסל"ד הנמוך, אני מעדיף את האופי של 258 על זה של ה4.0L. אוליי בעתיד אחליף לקמשאפט בעל אופי דומה אבל עם פתיחת שסתומים ארוכה יותר.
הקמשאפט של מנועי ה4.0L החדשים יותר, 99 ומעלה, מתאים יותר לטעמי, האופי דומה יותר למנועי 258.
אכן התכוונתי לסעפת יניקה, וענית לי על מה שרציתי לשאול.
תודה.
באמת עבודה יפה.
באמת מזל טוב....הגיע הזמן,למרות שהפסדת במרוץ להיות הראשון...
שמיל: צעד ראשון להחליף לראש סופה ו RV CAM
באותו זמן, כול שאר המטעמים אחרי זה.
אם קיבלתם רעיונות, אולי זה יעניין מישהו....
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=26867
קובי
שוב, שיפור לשם העניין והאתגר (לפני שג'ו קופץ), מניפה חשמלית.
עד להחלפה נסעתי עם מניפה+קלאצ', המניפה עבדה מצויין ולא גזלה יותר מידיי כח, אבל החלטתי לנסות מניפה חשמלית כדיי לווסת טוב יותר את חום המנוע וכדיי לראות אם ישנו שיפור בביצועים וחיסכון בדלק.
אם כבר מתעסקים במערכת הקירור זו הזדמנות טובה להחליף את הרדיאטור הזקן באחד חדש, קניתי רדיאטור ולאו (Valeo) מגיא ורועי ובדקתי התאמה למניפה:
http://img243.imageshack.us/img243/7110/coolingfan017kv8.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/2639/coolingfan015wj9.jpg
את המרווח סגרתי עם פח שהמשיך את הכונס.
http://img385.imageshack.us/img385/7449/coolingfan021ps9.jpg
המניפה שנבחרה צורכת לא מעט חשמל אבל מספקת 3400CFM במהירות הגבוהה, לכן השתמשתי בחוטים 6ממ"ר:
http://img403.imageshack.us/img403/2210/img3968aw1.jpg
למהירות הנמוכה קניתי בקר מכני מתכוונן, פשוט, זול ואמין:
http://img144.imageshack.us/img144/5189/coolingfan012ot7.jpg
ניתן לכוון את טמפ הכניסה לעבודה ואת טמפ הפסקת העבודה.
המהירות הגבוהה נשלטת ע"יי מחשב ההזרקה שירד מצ'ירוקי, טמפ הכניסה היא 220F וכיבוי ב200F. להבדיל מצ'ירוקי שם המחשב שולט במניפה אחת, דיי חלשה, שמכסה חצי משטח הרדיאטור, כאן פועלות שתיי מניפות עם כיסוי מלא וספיקה הרבה יותר גדולה.
המהירות הנמוכה, 75% מהספיקה המקסימלית, מספקת בהחלט לשמירה על טמפ, קבועה של 200F, הפעלה ב210F כיבוי ב200F. תמיד מעל טמפ' הפתיחה של הטרמוסטט.
המניפה ניתנת להסרה ע"יי פתיחה של בורג אחד, התושבות המקוריות בשימוש כך:
http://img503.imageshack.us/img503/9600/coolingfan010wf9.jpg
אספקת החשמל באמצעות שניי ריליי, למהירות הגבוהה ריליי 75 אמפר של Tyco (בוש) והנמוכה באמצעות ריליי 70 אמפר.
http://img359.imageshack.us/img359/7485/coolingfan011qx5.jpg
שניי מחזיקיי Maxi Fuse אחד 60 אמפר והשני 40.
http://img359.imageshack.us/img359/4013/coolingfan014fa8.jpg
והעסק מורכב ועובד:
http://img372.imageshack.us/img372/4995/coolingfan016rg6.jpg
http://img368.imageshack.us/img368/7084/coolingfan020zs8.jpg
מרווח לנקודה הקרובה ביותר:
http://img229.imageshack.us/img229/585/coolingfan013vb7.jpg
בסה"כ פרוייקט נחמד ולא מסובך, התוצאה דיי משכנעת ביעילות ואכן יש שיפור כלשהו במהירות נסיעה גבוהה בה הפן קלאצ' גזלה כח ללא תועלת.
מוצאת חן בעניי במיוחד השליטה בטמפ' העבודה והאמינות משום שישנם שני מעגלית נפרדים לשתיי המהירויות כאשר כל אחת מספקת, שניי מאוורים זהים כאשר גם אחד יספק במהירות הגבוהה ושליטה נפרדת, מחשב ובקר פשוט. בקר רזרבי נמצא בארגז הכלים וספק אם יהיה בשימוש.
six 4 life
23-07-08, 19:56
מברוק יא COAS:lol:
כרגיל עבודת מחקר והתאמות ברמה גבוהה, ביצוע לא פחות ברמה- הכל נקי מהודק ומתוקתק:D
לא הייתי חושף את דגם רכב/ חברת/ מקור היעוד של הוונטות , סוד מקצועי ומחקר זה זמן וזמן זה $$$...:twisted: (לבחירתך..;) )
תתחדש!!!
coas - נכס צאן ברזל לפורום
יכול להיות שעליך נכתבה השורה הבאה?
"בלעדיך אני חצי בן אדם"
...במקרה של הרבה חברים פה בפורום
המצאת לנו את הCJ מחדש ,בזכות הידע והאהבה ללמד הרצון לחלוק , הבאתם אתה והגרינגוס TZAGI ל"רוב חברי הפורום " המון הנאה וכייף באחזקת הג'יפ.:D:D:D:D
סוג של חלום
אין מילים.
תאווה לעיניים.
אין מילים.
דווקא יש מילים
זה מה קורה כשמשעמם, ורואים יותר מידי JEEP PORN
באינטרנט
או בלועזית:
Idle hands=the devils workshop
:-) :-) :-)
דווקא יש מילים
זה מה קורה כשמשעמם, ורואים יותר מידי JEEP PORN
באינטרנט
או בלועזית:
Idle hands=the devils workshop
:-) :-) :-)
This is from the one who doesn't suffer from "idle hand", simply b/c he have 10 or so junk vehicles in his backyard, front yard, living room, rest room...
This is from the one who doesn't suffer from "idle hand", simply b/c he have 10 or so junk vehicles in his backyard, front yard, living room, rest room...
הנה בבקשה,
אדם שיודע איך להתחנף ולפרגן,
ולידיעתך, ניקיתי את השרותים מהכמויות האדירות של החלפים שלך,
איך אומרים במרוקאית...and the horse you rode on???????????
מברוק יא COAS:lol:
כרגיל עבודת מחקר והתאמות ברמה גבוהה, ביצוע לא פחות ברמה- הכל נקי מהודק ומתוקתק:D
לא הייתי חושף את דגם רכב/ חברת/ מקור היעוד של הוונטות , סוד מקצועי ומחקר זה זמן וזמן זה $$$...:twisted: (לבחירתך..;) )
תתחדש!!!
סוד מקצועי? אפשר לחשוב.
הוונטות בטח של פורד, לפי שיש הבדלי גובה בין הונטות, יושבות באלכסון.
אני מנחש שהדגם הוא פורד מונדיאו שנים 95-99.
אחרי הרבה נסיונות כיוון והתאמה בין הבקר המכני שקורא טמפ מהרדיאטור לבין מחשב ההזרקה שקורא מבית הטרמוסטט (הייתי צריך להבין מוקדם הרבה יותר..) החלטתי ללכת לכיוון של בקר אחד לשתי המהירויות.
ראיתי כאן באתר מודעה על בקר מתוצרת דיקסל שמשמש לרוב בעלי לנדרובר לשם בקרת טמפ' ראש המנוע, בדקתי באתר של היבואן וראיתי בקר שמתאים בדיוק לצרכים שלי XT121C (http://www.dixell.co.il/product_datasheet.php?prod=XT121C&lang=_l1&code=623).
הבקר מכיל שני ריליי הפועלים לפי טמפרטורה, שתי ההפעלות אינן תלויות אחת בשניה, כמו ברוב בקרי הקירור, וניתנות לכיוון מלא, כלומר גם טמפ ההפעלה וגם טמפ ההפסקה. בנוסף ישנה אופציה לזמזם.
ישנה גם אפשרות לבחירת ברירת מחדל במקרה של תקלה ברגש, ניתן לבחור שההמניפות יעבדו באופן קבוע או לא.
עכשיו ההפעלה של המהירות הנמוכה היא ב206F וכיבוי ב201F. מכיוון שהרגש מותקן בצינור החימום ישנה עדיין עליה של 1-2 מעלות עד שמתחילה ירידה.
המהירות הגבוהה פועלת ב208F וכיבוי ב201F
ההפעלה ממחשב ההזרקה עדיין מחוברת לריליי מהירות גבוהה במקביל לבקר.
הרגש ממוקם בצינור המוליך לרדיאטור החימום כלומר אינו מושפע או לפחות מושפע פחות מחום המנוע.
ממוקם מתחת ללוח שעונים בהתקנה זמנית, החליף גם את השעון הנוסף:
http://img504.imageshack.us/img504/6802/img4788rp8.jpg (http://imageshack.us)
http://img517.imageshack.us/img517/5619/img4789dk9.jpg (http://imageshack.us)
http://img128.imageshack.us/my.php?image=img4789ru7.jpg
תם ונשלם, הג'יפ נמכר.
מזל טוב לשגיא, הקונה בר המזל.
מצד אחד מברוק,
מהצד השני.....די עצוב, סוג של סוף-של-תקופה.
מזל טוב לשגיא, הקונה בר המזל.
בהחלט בר מזל,
מזל טוב (אני חושב) ותמשיך להיסתובב כאן :)
כל מי ששלח לי הודעות פרטיות...
זה לא אני שקנה את האוטו...הלוואי!
six 4 life
20-02-10, 13:00
הקונה לא מסתובב כאן.
אשר- סוף טוב הכל טוב.
עד הפעם הבאה..................:cool:
איך נפלה עטרה מעל ראשינו...
נותרנו כצאן ללא רועה..
אשריקו,
שיעבור בקלות
ובינתיים - נראה לי שזה יכול להיות כיוון מעניין עבורך לפרוייקט הבא:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1949-Ford-Hot-Rod-School-Bus-F-6-F-6-RV_W0QQitemZ280466189577QQcmdZViewItemQQ ptZBuses?hash=item414d166d09
אל תצחק, אחד החלומות הוא לקחת אוטובוס אגד ישן ולהסב לקראוון משפחתי בגודל מלא. ואז לצאת לטיול מחוף לחוף ואולי גם לעצור למקצה בשר ובירה בדנטון טקסס...
http://www.rvcruzer.com/images/0785_Bus_RiverRoad_XGA.jpg
שים לב לרכב מאחור...
עצוב או לא, הג'יפ הלך הידע נשאר וזה מה שחשוב.
עם כול הכבוד (שאין)
שנייכם דורשים קב'ן
אני לא יודע מה אתכם, אבל..
אני עוקב די מקרוב על המטאמורפוזה שעובר ,/עבר הגיפ.
רבותי,מפלצת כזאת עוד לא ראיתם.תמונות בהזדמנות.
על המנוע הבשרני הזה הלבישו גיר 5 הילוכים סופה.
סט רוביקון 4.5 על צמיגי 33 אכזריים עם יח"ע 4/10 .
הגיפ נראה,להנזיל ריר.וגם מתנהג בהתאם ,איזה נהימות עם כל מכת גז.
והכל תחת פיקוחו ושרביטו של יריב.
מה אומר ומה אגיד .
אשר לא יכיר את בן טיפוחיו.
יריב קלר ברוך
21-12-10, 21:59
ומה עים זוג נעילות רוני ;) וקומפרסור מובנה עם מיכל
מתי אשר מכר אותו???
19-02-10, 13:32
כנראה כמה דקות קודם...
תקרא את השרשור.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.