PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע נכבה סמו 90.



MOALEM
08-03-12, 12:57
שלום רב לכולם.
(אכן המון זמן).
אז ככה : רכב תקין, מנוע תקין הכול סבבה. יורדים לשטח, עוברים מיכשול או שניים.... המנוע נכבה.
מניעים, מרימים טורים, עובד חלק. מכניסים הילוך משחררים קלאץ' ... נכבה!!
ככול שהיום עובר, טמפ' מנוע עולה, הבעיה גוברת.
חוזרים הבייתה (חצי דרך בגרירה כי המנוע לו נישאר דלוק), הכול תקין כאילו כלום לא קרה.
שבועיים אחרי, נוסעים לשטח, כבר בדרך אותה בעיה. חוזרים הבייתה, הכול תקין.
מפרקים קרבורטור, מנקים, מחזירים. הבעיה לא נעלמה!!
שולחים את הרכב למוסך: הדיזה של הסרק לא נוקתה, בוצע ניקוי קרבורטור....
כעבור נסיעה או שתיים אותה תופעה חוזרת!!!
שולחים את הרכב לחבר מומחה!! הבן–אדם מפרק את הקרבורטור לגורמים, לא מוצא כלום, מרכיב בחזרה, עובד פיקס!!!
חוזרים הבייתה, אותה תופעה חוזרת!
השאלתי קרבורטור נוסף, (עדיין לא הותקן) בכדי לבדוק את הרכב/מנוע עם קרב' אחר, חבר אמר לי שהוא קרא באינטרנט שהבעיה אינה בקרב', אלא באטם ראש מנוע.......
בדקתי מים בשמן, שמן במים: נקי!
בדקתי קומפרסיה של המנוע: בספר רכב כתוב מינ' 170, מקס' 200. כול ארבעת הבוכנות בין 172 ל– 180.

סליחה על הסיפור הארוך. אבל חיפשתי תשובות בכ'’כ הרבה מקומות ואצל כ''כ הרבה אנשים.

מה לעאזזל עושים......???? רעיונות.........

תודה רבה לקוראים ולמשיבים.... דני מועלם , ניו–זילנד.
חג–פורים שמח!!!!

צביקה קרבורטור
08-03-12, 23:35
לאבי מועלם באוקלנד הרחוקה בניו זילנד שלום רב !
בדוק את אחת מהאפשרויות הבאות:
טנק דלק מלוכלך, שגורם לסחיפת לכלוך לקרבורטור בעיקר בעת מאמץ המנוע.
משאבת דלק מכנית שמתחממת ומספקת ספיקת דלק נמוכה, האם במנוע קר חל שיפור כלשהו?
דיזה סרק חשמלית לא תקינה כשהיא מתחממת.
לכלוך חוזר בקרבורטור, המתמקם תמיד בדיזה סרק בקרבורטור, נפוץ מאד בקרבורטור זה, ונובע כפי שציינתי בתחילה, בדלק מלוכלך בטנק.
האם משאבת הדלק מכנית או חשמלית?
האם הקרבורטור מקורי איסן, או קומבינה ישראלית של סובארו?
בברכה
צביקה

GodsFather
09-03-12, 05:51
דני (לא אבי :) ) - צביקה נתן לך יופי של כיוונים.

1. סתימת דלק בדרך לקרב'.
2. משאבה מזייפת.
3. העובדה שאתם נוסעים שם בכיוון ההפוך :)

קדימה לעבודה.

צביקה קרבורטור
09-03-12, 14:03
דני מצטער על שיבוש השם.!
טוב שאמיר נמצא פה בשביל לתקן אותי.
בדיעבד אמיר צודק הנסיעה בצד שמאל נורמת לכך, עבור לנהיגה בימין, חזור לארץ.:cool:;)

MOALEM
14-03-12, 13:31
שוב שלום לחברי הפורום היקרים.
צביקה, תודה רבה על העצות.
אמיר, חבל לי מאוד שלא הספקתי לארח אותך.
ולכול השאר, הייתי בביקור בארץ, והייתי אמור להצטרף לאחד הטיולים עם מורי. כך גם להכיר את חלקכם..... אך לצערי זה לא יצא לפועל. (חיבוקים מורי).
צביקה: עלי לציין כי מיכל הדלק שלי די מעוך . אך עד כמה שזכור לי, כבר חששתי שצינור העברת הדלק מהמיכל אל קידמת הרכב נסתם. ליפני מספר חודשים פירקתי מיכל דלק , "עברתי" על כול צנרות הדלק בחיפוש אחר סתימה, הכול עובר חלק.
בעזרת מעט דלק במיכל ניערתי את המיכל, רוקנתי, והתקנתי חזרה. פילטר דלק נראה די נקי.
הרכב הינו רכב נוסף, כך ש"ליפני מספר חודשים" אומר ליפני 2-3 נסיעות.
די בטוח שהקרב' הינו מקורי( כבר העלתי תמונות שלו בעבר, ואתה התפלאת לגלות שהצ'וק הוא ידני).
האם זה אומר שנשאר לי רק ליבדוק את משאבת הדלק??
עד כמה שאני יודע, משאבת הדלק היא מכאנית מקורית.
אכן הבעיה פחות נוראית במנוע קר, וגוברת עם התחממות המנוע.

( יום יבוא ואני עוד אתקין מנוע ויטרה 16V מוזרק) אבל עד אז........................?

ושוב תודה רבה, ויום מקסים!
ד"א תודה על התגובות המהירות. וסליחה על התגובות האיטיות שלי.

tomerbt
16-03-12, 07:54
תנסה לבדוק את מע' הפליטה, היה לי בעיה דומה וגם אחרי חיפושים והשקעה בניקוי ושיפוץ קרב' , החלפת משאבת דלק,הוספת שסתום בועות ועוד כמה ירקות מיותרים הבעיה נמצאה...... זה היה האטם בין סעפץ הפליטה לאגזוז. 5 דקות אצל אגזוזן והאוטו נהיה שד

MOALEM
17-03-12, 02:07
תודה רבה. אני אבדוק ברגע שיתאפשר לי, ואעדכן...........

MOALEM
23-04-12, 04:02
5821758218

OK
זה הולך להיות טיפשי, אבל אני חייב לשאול...!
כמה מטופש זה יכול להיות....
פתחתי את מכסה הקרב' וראיתי שמסת הג'יפה בחלקו הפנימי העליון של הקרב' מגוחכת, ברמת הבוץ מגוחכת!
ואז רק שמתי לב שהאטם (טבעת גומי) בחלקו החיצוני העליון של הקרב' פשוט נראה רפוי, כאילו גדול במידה.
רואים בברור שחול / בוץ וכו' יכולים להשתחל בקלות.
ועם פילטר האויר, שטח הפנים הפנימי שלו נקי, בעוד ששטח הפנים החיצוני שלו "חצי מצופה" בבוץ. כנ"ל תיבת הפילטר.
אני אתחיל בהחלפת האטמים , ניקוי קרב' נוסף. ונראה משם.....
בתקווה שהדבר הפשוט והמטופש הזה הינו הבעיה / פתרון.......
אשמח לתגובות............... אחלה יום לכולם!!

סוזי המשתוללת
23-04-12, 09:28
אתה מחפש סתם דברים מיותרים
תחליף את כל הצנרת הגמישה במערכת הדלק /ואקום
תבדוק שהמצוף לא מתפורר יש להחליף אותו אחת למספר שנים
תשיג קרוברטור של l200 ישן תחליף לו דיזו וייאלה הוא יהיה פנתר

lirongamil
24-04-12, 22:18
לי היית בעיה דומה , החלפת צינור גומי של 30 סנטימטרים ביציאה מהמיכל פתרה את הכל , כנראה משך משם אוויר..

MOALEM
16-05-12, 00:56
אם רק הייתי יודע שלוקח שתי שניות להחליף קרב'...
התרשמות משלוש דקות נסיעה:
הרבה יותר כוח. יותר זמין. מנוע יותר חלק ונעים.
אבל לא מחזיק טורים!!!!
חבר אמר לי שזה רק ה"מזרק טורים". נראה לי מאוד הגיוני היות ומקרה כזה בדיוק קרה לי בעבר.
מקווה לנקות אותו כבר השבוע! אעדכן בהקדם.
תודה לכם על התגובות.
ד"א, הוחלף האטם העליון. והקרב' שהוצאתי מהרכב היה מפוצץ בבוץ מבפנים.

GodsFather
16-05-12, 05:29
מזרק טורים ? מה זה בדיוק ?

liron_al
16-05-12, 07:05
אני חושב שהוא מדבר על דיזת הסרק..

MOALEM
16-05-12, 14:37
IDLE JET
נראה לי באמת שבעיברית זה דיזת הסרק....
עד כמה שזכור לי, ישנם שתי דיוזות של "גז" בצד אחד של הקרב'. ואחת נוספת בצד השני שפשוט שומרת על הטורים של המנוע כשלא "נותנים גז".
אנא סילחו לי על המושגים העניים שלי.....


(אמיר, טלפון...)

GodsFather
16-05-12, 17:17
כן, דיזת סרק :)

טלפון טלפון, אין בעיה.

MOALEM
17-05-12, 10:48
הוווווווווווווופה....!!!!
איזה תענוג לשמוע את המנוע עובד שוב...!
לא נסעתי בו, הוא פשוט במחסן. אבל איך שהוא עובד...
עומד על טורים חלק כמו דולפין.
עכשיו כול מה שנשאר זה לצאת לשטח, ולתקן דברים אחרים....

תודה רבה לכולם על התמיכה!!
ד"א , פתחתי שירשור נוסף לתומכים בנושא ברקסים......
שיהיה אחלה של יום! :D

-->