PDA

צפייה בגרסה מלאה : מחפש בוכנת בקליט לקליפר בלם של סופה.



קיד
06-02-05, 20:39
מחפש בנרות בוכנת בקליט, או קליפר מושלם לגלגל ימין, עבור גי'פ סופה.
תודה,
קיד.

איציק - 4X6ZH
06-02-05, 22:36
למיטב ידעתי לינוביץ יש בוכנות כאלה כחלק חילוף
או שהבוכנה שפורקה היתה מבקליט והחלק שסופק היה פלדה . ( לא בטוח )
מה החשיבות לבקליט ?
****
איציק

קיד
07-02-05, 22:02
איציק,
יש שני סוגי קליפרים. לא ניתן להעביר בוכנות מסוג אחד למישנהו.
לי יש קליפרים בעלי בוכנת בקליט.
ינוביץ אמר לי שיש לו רק קליפר מושלם.
תודה,
קיד.

איציק - 4X6ZH
08-02-05, 09:06
למה לא ניתן להעביר ?
הקוטר שונה המידות לא זהות ?
במקרה אחד שאני מכיר בפרוש הוחלפה הבוכנה לאחת אחרת שסופקה מינוביץ ולא היתה כל בעיה בהחלפה .
הרכב נוסע מאז כבר יותר משנה .
****
איציק

קיד
08-02-05, 19:40
האמת שאין לי מושג,
אבל זאת ההוראה של צה"ל.
קיד.

איציק - 4X6ZH
08-02-05, 21:10
תגיד כל הסופה הזאת גם כשהיא בצהל היא בדיוק לפי ההוראות :D :D ??
כבר בבית החורשת ( עלק בית חרושת ) בנצרת כל הרכב הזה הוא קומבינה ישראלית מוטרפת .
מה שמזדמן להם מרכיבים על הרכב
אז יום אחד היה בוכנות כאלה בהזדמנות ולמחרת מי שהוא כתב הוראות ואתה מחפש את היום של אתמול .
אז נכון זאת מערכת בלמים .
תגיד גם את הדרמים אתה תמיד מחליף לפי הוראות היצרן ?
נראה לי שגם אתה מקורב למקצוע אז תפעיל שיקול דעת וקדימה .
*****
איציק

קיד
08-02-05, 21:54
אסביר בקצרה,
נניח.... שמחר אני קונה בוכנת קליפר חדשה + סט אטמים.
לאחר יום העבודה שלי, אני מפרק את הקליפר, מרכיב בוכנה חדשה, ואז בדיוק ברגע בו אני רוצה לנסוע הביתה, אופס... נזילה מהקליפר.
מה אז?
אילו היו לי מידות (קטרים) של הבוכנות, אזי לא הייתי חושב האם לבצע. למיטב ידיעתי, בצבא יש אפילו מק"טים שונים לאטמים.

דרך אגב, בוכנה מתכתית יש לך??
קיד.

דרור ברלי
11-02-05, 12:58
בוכנות מתכתיות יש אצל ינוביץ כחלק חילוף.
אצלי נתפסו בוכנות הבקליט והוחלפו למתכת לפי כמה וכמה חודשים. מאז אין שום בעייה ושום נזילה.

קיד
13-02-05, 00:32
איציק,
חשבת על העובדה שלבוכנת הבקליט התפשטות טרמית שונה מזו של הבוכנה המתכתית?
לכן על בית הבלמים להיות בעל אפיצות שונה.
עכשיו השאלה היא: האם ההבדל יהיה בקוטר הבוכנות, או בקוטר הקדח של הקליפר?
בדקתי היום בספר העבודה של קרייזלר. שם כתוב בפרוש שאין להחליף בוכנות בין קליפרים שונים.

קיד.

asafk
13-02-05, 00:39
בספר הירוק (YJ וXJ שנת 95) של קרייזלר רשום לא להחליף בין הסוגים. לא ברור לי למה- בשביל זה צריך למדוד ולראות אם יש שוני ממשי בין הקליפרים.
מצד שני- דרור החליף והכל בסדר....
אז?

אסף.

קיד
13-02-05, 01:05
יופי אסף.... :roll:
איזו מין תשובה? :?: ענית לי בשאלה :!:
את השאלה אני שאלתי :wink:

אתה כבר מכיר אותי, ויודע שאני רוצה תשובה מדעית.
תודה בכל אופן,
קיד.

asafk
13-02-05, 01:12
התשובה- צריך להכין שיעורי בית. לקחת שני קליפרים ולמדוד את הקוטר הפנימי.

אסף.

איציק - 4X6ZH
13-02-05, 07:56
בוקר טוב

אני לא פוסל את האפשרות שיש כאן איזה מגבלה טכנית .
אבל יש אפשרות שיש כאן מחשבה מסחרית .
אישית אני מכיר הרבה מוצרים שהיצרן אוסר שימוש בהם ולאחר שנים ( כאשר המוצר כבר ישן
או שמאיזה סיבה אין במלאי פתאום אתה מקבל אישור לשימוש ) !
מצד שני נתקלתי לא פעם בבוכנות למערכות בלמים \ ומצמד מכל מיני חומרים .
ללא כל מגבלות איסור שימוש
אני מכיר עוד בעל רכב סופה שעשה כזה שינוי ונוסע כבר למעלה משנה .
*****
איציק

חימושניק
13-02-05, 18:12
בדקתי בספר הכחול של קרייזלר (XJ ו-YJ שנת 1993) וגם שם כתוב שאסור לערבב בין חלקי המערכות מפלדה לחלקים מבקליט.
ביררתי גם עם החברים המכונאים שלי. בצבא מחליפים את שני הקליפרים הקדמיים למתכתיים במקרה של תקלה באחד הקליפרים העשויים מבקליט.
יכול להיות שבאמת יש מחשבה מסחרית מאחורי העניין, אבל אני לא הייתי סותר הוראת יצרן חד-משמעית, במיוחד כאשר מדובר במערכת הבלמים., מה-עוד שאפילו בצבא, ארץ ה"חפיף", מצייתים להוראה הזו.

דרור ברלי
13-02-05, 19:16
ביררתי גם עם החברים המכונאים שלי. בצבא מחליפים את שני הקליפרים הקדמיים למתכתיים במקרה של תקלה באחד הקליפרים העשויים מבקליט.
...אבל אני לא הייתי סותר הוראת יצרן חד-משמעית, במיוחד כאשר מדובר במערכת הבלמים., מה-עוד שאפילו בצבא, ארץ ה"חפיף", מצייתים להוראה הזו.

חימושניק, יש כאן איזה סתירה, לא?
מצד אחד, אתה מודה שבצבא מחליפים לבוכנות מתכת כאשר אלה מהבקליט מתנפחות ונתפסות.
שתי שורות אחר כך, אתה טוען בצבא כן מצייתים להוראת היצרן?

אז מה קורה באמת?

נ.ב.
את ההחלפה ביצעתי לאחר התייעצות עם מכונאי ג'יפים מאוד מאוד ותיק, אולי הכי ותיק בתחום הסופות והסיקסים. הוא קבע חד משמעית שבוכנות הבקליט בעייתיות (??? - החזיקו כמעט 200,000 ק"מ בלי בעייה) ויש להחליפן במתכתיות.

חימושניק
13-02-05, 20:34
חימושניק, יש כאן איזה סתירה, לא?
מצד אחד, אתה מודה שבצבא מחליפים לבוכנות מתכת כאשר אלה מהבקליט מתנפחות ונתפסות.
שתי שורות אחר כך, אתה טוען בצבא כן מצייתים להוראת היצרן?

אז מה קורה באמת?

נ.ב.
את ההחלפה ביצעתי לאחר התייעצות עם מכונאי ג'יפים מאוד מאוד ותיק, אולי הכי ותיק בתחום הסופות והסיקסים. הוא קבע חד משמעית שבוכנות הבקליט בעייתיות (??? - החזיקו כמעט 200,000 ק"מ בלי בעייה) ויש להחליפן במתכתיות.

דרור, חוששני שלא הבנת אותי נכון.
בצבא מחליפים את שני הקליפרים הקדמיים בשלמותם לקליפרים עם בוכנות ממתכת.

קיד
13-02-05, 21:35
י ו ר י ק ה !
נקנה קליפר מושלם עם בוכנה פנולית.
זה כנראה הקליפר האחרון מסוגו בישראל.
והמחיר? סביר בהחלט.
אז תודה לכולם.
אני מבטיח בהזדמנות ראשונה, למדוד עם מיקרומטר את קדח בית הבלם של שני הסוגים, ולהעלות את המדידות באתר.
תודה לכולם,
קיד.
נ.ב. אתם בהחלט יכולים להמשיך לדון בנושא.

Neilman
31-01-10, 11:12
מקפיץ את השרשור....
יש מסקנות לגבי ההבדל בין הבוכנה מבקלית לבוכנת מתכת?
ועוד שאלה, איך אני יודע אם מה שיש לי הוא ממתכת או בקליט? פירקתי את הקליפר והבוכנה במצב רע... אני רק לא יודע מאיזה חומר היא...

דרור ברלי
31-01-10, 12:03
מכיוון ששרשור בן 5 שנים הועלה מהאוב....

אני זוכר טוב מאוד שבוכנת הבקליט היתה בצבע שחור ובוכנת המתכת היא בצבע... מתכתי שכזה.

אגב - אותן בוכנות מתכת שהחליפו את בוכנות הבקליט בסופה הירוקה האבודה שלי, עבדו מצוין מין הסתם... רק אצלי הן נסעו 100K ק"מ ללא נזילות ולא בטיח עד שהג'יפ נגנב. בטח הן ממשיכות לעבוד נפלא עכשיו אצל הגנב.

קצת קשה לי לקבוע מדעית/רשמית ובניגוד להוראות היצרן שהן ברות החלפה זו בזו - מנסיוני האישי זה עובד וזה בסדר. אין לי מושג איזה בוכנות יש בסופה הנוכחית, אבל אם אצטרך להחליף ובוכנות מתכת זה מה שיהיה אצל ינוביץ/רועי וגיא/עזראכו/ראוף ו/או כל ספק חלפים אמין אחר שמתעסק בג'יפים ומכיר אותם - זה מה שארכיב שוב.

Neilman
31-01-10, 12:21
תודה על התשובה....
בהמשך לאותו עניין... אחרי שאני מפרק את הקליפר מהרוטור (עדיין מחובר לצינור נוזל בלם) ומרכיב את הרפידות החדשות, אי אפשר להרכיב את הקליפר חזרה מכיוון שכעת אין מספיק רווח כדי שהרוטור ייכנס... איך אני מכניס את הבוכנה פנימה קצת כדי לפנות מקום??

דרור ברלי
31-01-10, 12:27
לא יעזור לך. תצטרך לפתוח את מכסה מיכל נוזל הבלם כדי שתוכל לדחוס את הבוכנה פנימה לתוך הקליפר.

Neilman
31-01-10, 12:47
פתחתי את המכסה, עדיין הבוכנה לא נכנסת פנימה.... אני מנסה להכניס אותה עם היד... אולי צריך עם מלחציים?

hitoy
31-01-10, 14:07
כליווה/קליבה = מלחציים קטנים וניידים המשמשים בעיקר בעבודות נגרות.
זה הכלי הנכון לעבודה הזאת.
תבדוק טוב את המפלס של הנוזל בלמים, הדחיסה של הבוכנה מעלה את המפלס במיכל של המשאבה ויש מצב שיגלוש .

יואב

קיד
06-02-10, 11:41
נמאס לי מהשמועות ומ"נדמה לי..."
ביצעתי מדידה מדעית....מינסרה + מיקרומטר.
בוכנת הבקליט (פנולית) גדולה מבוכנת הפלדה ב+ 17 מאיות המילימטר.
ראו תמונות.
בברכה,
קיד.

-->