PDA

צפייה בגרסה מלאה : אורות גבוהים הפסיקו לעבוד



rinzai
12-03-12, 13:52
הסימפטומים:
א. אורות גבוהים לא נדלקים - לא מידית המשיכה ולא מהידית צד (נורת ה-"אורות הגבוהים" בלוח-בקרה נדלקת כמו שצריך)
ב. לא מגיע מתח ל-2 פיוזים של אורות גבוהים (נראה לי ככה - בדקתי עם וולט-מטר).

מתג אורות גבוהים:
56540

לפי הסרטוט החשמלי אל המתג הנ"ל אמורים להתחבר 3 חוטים: חום-כחול (מהמצבר), אדום (לאורות דרך), וכחול (לאורות גבוהים). אלא שבפועל מחובר למפסק הנ"ל חוט רביעי אדום-עבה שמקצר פרטיזנית לחוט כחול לבן - זה לא נראה משהו שהגיע מהיצרן: יש מתח בחוט החום, והמתח ממותג ל-2 החוטים (כחול ואדום ע"פ הצפי/התכנון). גם שיש מתח בחוט הכחול-לבן, נראה שלא מגיע מתח לתיבת הפיוזים שבין הנוסע לנהג מול ידית ההילוכים ..יש 2 פיוזים לאורות הגבוהים (שורה תחתונה של הפיוזים, שלישי ורביעי מימין).

לפי השרטוט החשמלי (אני לא מצליח לצרף אותו להודעה), החוט הכחול-לבן הוא החוט שאמור להוביל מתח לאורות הגבוהים. אלא שהוא עצמו מקבל מתח דרך ממסר שנתפס בהפעלת סויץ', ולא דרך קיצור מהסוג שנראה בתמונה.

מישהו מכיר?

shachar
12-03-12, 16:00
החיבור עם הברגים נראה אלתור
אולי זה סוג של "מגבר אורות"
ניסית לפתוח ולראות אולי יש פיוז פנימי ?


Sent from my GT-I9100T using Tapatalk

rinzai
12-03-12, 17:11
א. העליתי את השרטוט החשמלי, שיהיה בסיס לדיון:

56545 (ההערות שהוספתי על השרטוט הן "למיטב הבנתי" בלבד - אולי אני טועה)

ב. ברגים לא אורגינליים? (ד"א זה TD5 שנת 2000)

ג. (בלי קשר לתקלה) האם כדאי להעיף את החוט האדום הפרטיזני? (כך הרכב נרכש) ורק אז לוודא שכל החשמליאדה עובדת כמו שצריך?

shachar
12-03-12, 17:31
זה לא נראה חיבור אורגינאלי ואל תעיף לפני שתבין מה.
נראה שמישהו אילתר משהו כדי להוריד עומס מהידית אורות.

נ.ב
גם לי יש td5

Sent from my GT-I9100T using Tapatalk

rinzai
12-03-12, 18:23
ההזנה לנורית החיווי "אורות גבוהים" בדש-בוארד, מגיעה מאותו מקור שאמור להזין את גופי התאורה דרך תיבת הפיוזים (חוט כחול-לבן). הלוגיקה שלה בסדר: נדלקת/נכבית בדיוק במצבים שצריך. רק גופי התאורה לא מאירים באור גבוה. חוט הכחול-לבן מתחת להגה שרואים בתמונה הראשונה שצילמתי יש מתח שאני מפעיל ידית אורות גבוהים, אבל המתח הנ"ל לא מגיע לתיבת הפיוזים. - כך הדברים ניראים לי נכון לרגע זה.

*** לא ברור לי בכלל למה מחובר חוט רביעי (האדום עבה ..בתמונה ה-1 שהעליתי) לידית-משיכה: אורות / אורות גבוהים. אצלך זה גם ככה? או רק 3 חוטים כמו בשרטוט? ***

rinzai
19-03-12, 13:30
סגירת תקלה: חיברתי חוט "מעקף" לזה שבצמה המקורית: מהחוט כחול-לבן שמתחת להגה (בתוך הקופסא שמכילה את ידיות האיתות / אורות) אל החוט הכחול-לבן שבקופסת הפיוזים שמול מוט ההילוכים (החוט שמזין את 2 נתיכי האורות גבוהים ..ימין ושמאל). כדי לשמור על הסדר חוט המעקף באותו הצבע (כחול-לבן).

אמיר ב.א
20-03-12, 10:49
אם אתה רוצה להיות מן המהדרים ,

שים לב שבחוט המקורי יש עדיין מתח , ואולי למשל הוא ניקרע ,

במקרה הזה יכול להיות לך חוט חשוף עם מתח שיכול לקצר מתישהו בדיוק בזמן הכי לא מתאים ,

כדי למנוע - נתק את החוט ה"מת" בצורה מסודרת , אחרי חיבורי המעקף.

rinzai
20-03-12, 11:13
בעיקרון, אתה צודק. אלא שאני עדיין נותן אפשרות שהחוט לא נקרע, ושיש מצב לשחזר את ההולכה דרך המסלול המקורי ולהעיף את המעקף. אני מעוניין גם להעיף את המעקף של החוט האדום ה-"לא מקורי". דבר ראשון העברתי את האוטו טסט, עכשיו יש זמן להחזיר עטרה ליושנה - לשחזר חיווט מקורי.

-->