צפייה בגרסה מלאה : כמה הייתם משלמים עבור CJ חדש ?
שאלה תאורטית , שאני מקווה שתעורר סוג של דיון כי התשובה באמת מעניינת (אותי לפחות ...)
השאלה מסתכמת בכותרת בפתיח , אבל אם נפרט הכוונה היא למעשה לרכב של פעם , כמעט כמו שיצא מהמפעל , עם שיפורים שמקפיצים את יכולות השטח וההתנהגות שלו , ושמירה על הטעם (והריח..) של פעם .
הכוונה היא דווקא לא להעמיס טכנולוגיה , אלא לרדד אותה , ולשמור על "הברזל" שבו .
אם נפרוט את העניין , זה יראה כך :
CJ8 קצר (שנה לא כל כך חשובה) .
מרכב מחודש - כלומר לאחר ניקוי חול , חיתוך וריתוק חלקים רקובים - פחחות וצבע באבקה , ציפוי תחתון בצבע אפוקסי / זפת .
שלדה מחודשת - ניקוי חול , ריתוכים מקצועיים , חיזוקים + צביעה בצבע עמיד .
מנוע - מקורי חדש - יבוא מארה"ב ללא הזרקה (קרבורטור לא מקורי ) .
גיר - חדש יבוא מארה"ב - ידני / אוטומטי (לא בהכרח מקורי ) .
טרנספר - חדש יבוא מארה"ב (לא בהכרח מקורי ) .
מערכת פליטה חדשה .
מערכת דלק חדשה , כולל מיכל דלק אלומיניום חדש , גדול יותר בנפח .
סרנים חדשים (דנה 44 ) - עם נעילה נשלטת או עם דיפ' מוגבל החלקה .
כמובן שמערכות בולמים ובלמים חדשות - לא מקוריות אלא ע"פ בחירה .
פנים רכב חדש לחלוטין , מורכב ומתוכנן ברמה גבוהה .
מזגן + מערכות שמע - כמובן שלא מקוריים אלא מערכות חדשות שתולבשנה על הרכב .
ברזנט חדש לחלוטין .
כלוב התהפכות מלא .
אפשר להמשיך לרדת לפרטים , אבל אלו הדברים העיקריים .
אני יודע שבטח התגובה הראשונה תהיה - למה לא לרכוש רגנגלר . שאלה טובה , לא בטוח שיש לי תשובה עליה ..
אבל אני בטוח שכמו שאני לפעמים לא יכול להסתכל על רכב שטח עמוס באלקטרוניקה , ולפעמים או לרוב מעריך את ה"ברזל" , יש עוד כמה כאלו פה ..
(אגב זה לא ניסיון למכור רכב כזה שקיים - אם היה לי הוא לא היה נמכר , ל-CJ שלי יש יותר חורים מפח ...) .
אה - ודבר אחרון - הכוונה היא שתגידו מה מחיר המקסימום שהייתם מוכנים לשלם על רכב שכזה , ולא חישוב של הרכיבים למעלה ומציאת מחיר הגיוני ...
אז מי מתחיל ...? :cool:
אני מכיר חבר שבנה cj7 לרמת חדש, כלומר בנה מערימה של חלקים, בהתאמה די גדולה לדרישות שלך, ומכר אחרי כמה שנים.
המנוע היה מנוע ימ״ח, אבל חוץ מזה כל דבר שאפר להחליף חודש.
הרכב נמכר אחרי 5 שנים ב- 75k.
מזכיר את הרעיון של אייקון:
http://icon4x4.com/overview/cj/models
לא הייתי מתנגד לאחד כזה לטיולי סופ"ש
אניט מציע לכל הלכל החולמים לדפדף את כל התמונות מהלינק שמצורף
רק שלא תוזילו ריר
אם בכלי כזה מדובר אז המחיר עובר גם את ה 120000 ש"ח.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150331872477198&set=a.10150322050722198.344192.181467227 197&type=1&theater
הסקרמבלר מדהים, הרבה יותר טוב מחדש אבל נראה לי שלבנות ג'יפ כזה בארץ יעלה יותר מרוביקון חדש
לא הרבה.
אולי מחיר של סופה ממוצעת.
ם אני הולך להוציא 100 אלף שקל אז אני מעדיף את הרנגלר בשנתון הכי מתקדם שאני יכול מאשר CJ8 חדש ומשודרג.
מזכיר את הרעיון של אייקון:
http://icon4x4.com/overview/cj/models
לא הייתי מתנגד לאחד כזה לטיולי סופ"ש
אלוהים איזה כיעור. מה זו החזית הזו? ממש ממש מגעיל.
חוץ מזה, מה בדיוק ג'יפ בזה? המראה הכללי? כל החלקים בכלל לא של הג'יפ. (חוץ מאולי הסרנים, של רוביקון...)
כן הרעיון של icon דיי דומה למה שציינתי מלבד מס' הבדלים :
icon מוכרים את הרכבים שלהם בסביבות ה- 150000 דולר (!!!) בארה"ב . (מאה וחמישים אלף - זו לא טעות ) .
חוצמזה שעליהם אין מגבלות של לשים איזה מנוע / גיר / שלדה שהם רוצים , ולמעשה הם מוכרים רכבים "ישנים" עם מנועים מתקדמים - מה שבארץ הוא על גבול הבלתי אפשרי ...
אם אתה חושב על עסק אז תתמקד בשיפורים ולא בשיפוצים.
לשיפורים יש שוק ויש חלקים, לשיפוצים לא. מה גם שכולם גיבורים על המקלדת אבל להוציא 80 אלף על רכב שגם אם יהיה חדש דנדש יהיה משמעותית נחות מרנגלר או סופה שאתה יכול לקנות באותו סכום, הם לא יוציאו.
יריב קלר ברוך
16-03-12, 07:12
בכסף שלך הכול אפשרי ואני אומר הכול כל סוג מנוע ושיפוץ כולל להפוך את זה למסודר כולל עמדה 1 בחולון עם אישורי מהנדס וטכניון !
כמובן זה יכול לעלות הרבה והרכב יוגדר אב טיפוס אבל הכול אפשרי וזה בדוק ואני לא רוצה לתת דוגמאות על כמה רכבים שאני באופן אישי מכיר !
לא הרבה.
אולי מחיר של סופה ממוצעת.
ם אני הולך להוציא 100 אלף שקל אז אני מעדיף את הרנגלר בשנתון הכי מתקדם שאני יכול מאשר CJ8 חדש ומשודרג.
+++1
אם אתה בונה אותו לעצמך , זה תלוי בעומק השריטה שלך ככה המחיר יהיה בהתאם...
ללכת ולקנות אחד כזה? לא בטוח שהייתי משלם כ"כ הרבה , לא בטוח בכלל שהייתי קונה, למרות החלפת כל המכלולים, אם לא החלפת את השלדה עייפות החומר כבר תגמור אותה בתוספת מכלולים חזקים וחדשים.
אם לקנות אחד כזה, אני עם מיכה בפה מלא מעדיף לקנות חדש באמת , גם שם האלקטרוניקה לא כזאת מפחידה למרות שגם אני מעדיך את ה"אין אלקטרוניקה" (בכל זאת נוסע בניבה :) )..
80000??? , גם אם היו לי מיותרים אחרי שקניתי כל מה שאני יכול לחלום, לא הייתי משלם.. אולי יש כאלה שכן ..
אלקטרוניקה זה לא דבר נורא.
אלקטרוניקה מיותרת או שלא מתאימה לצרכים מהאוטו היא דבר נורא.
אין שום רע במערכות הזרקה רב נקודתיות כאשר יודעים לעשות דיאגנוסטיקה למערכות האלה ויודעים את החולשות והחוזקות.
אם היה לי עכשיו רנגלר חדש, למרוצים בלבד, אז הייתי מוציא ממנו את כל צמת החשמל, פרט לזו של המנוע והגיר כמובן (אם כי הייתי מעדיף לשים גיר אוטומטי טיפש בסגנון הTH400), ובונה צמה מינימאלית.
לא הייתי משלם הייתי בונה אחד כזה באוליי 40000
לא הייתי משלם הייתי בונה אחד כזה באוליי 40000
אתה קצת אופטימי אחי !
אני מכרתי סופה לפני חודש מדוגמת , וקניתי cj8 scrambler ארוך כמובן , הרכב עדיין בחנייה ועד עכשיו אני אוסף חלקים חדשים מחו"ל , הוצאתי כ- 50000 ש"ח ששוכבים במחסן מחקים לתחילת השיפוץ , ואני מאמין שאני אשקיע עוד 20000 . והכל בעבודה עצמית שלי .
אז 40000 אפשר אם הכל משומש - ואז לא עשית בזה כלום - לך תקנה סיקס ביד 2 , זה אותו דבר . תקבל רכב משומש ותקין ב- 40000 ש"ח .
מי ישלם לי על ההשקעה הזו - לדעתי יחידי סגולה !
אני הייתי מוכן לשלם לאדם אני מכיר ומעריך את העבודה שלו כ- 70-80K
אם חברה היתה לוקחת את זה על עצמה גם מעל 150K
בכלל לא סיקס זה לא סופה ואני בונה עכשיו אחד כזה ואני לא עובר את ה40 אלף והחלפתי חזית לרנגלר פודי סופה חיזוק שילדה ניקוי וצביע של השלדה הגבהה הידרו ברקס ועוד תוספות
הכול תלוי ברמת השיפוץ.
אני כרגע בונה סרן דנה 30 קדמי למרוצים עבור הCJ6 שלי. כרגע עד היום הוצאתי עליו קרוב ל7 אלף שקל, כנראה יעלה עוד 5-6 לפחות.
מצד שני, מדובר על סרן שחוץ מהגוף שלו (שכמובן יעבור ניקוי חול), הכול שם חדש. נעילה חדשה, ציריות כרומולי, כל המיסבים הוחלפו, יחסי העברה 4.10 חדשים. בית סטליטים שמתאים ליחסי העברה, ברקסים, נאבות, מוט שפור+מיסבי קצה, בוכנה הידראולית ועוד.
על הרכב הראשון ששפצתי, זה שתמונת פרופיל, הוצאתי לפחות 50 אלף שקל והוא לא היה באותה רמת שיפוץ כמו זה שאני בונה עכשיו.
לא הייתי משלם הייתי בונה אחד כזה באוליי 40000
על זה נאמר, אין חכם כחסר ניסיון...
קובי
אני כרגע משפץ את הג'יפ שלי ברמת הבורג ,וב40,000 ש"ח אפשר אולי לחזור מהמוסך עם אוטובוס הביתה ,לא עם הג'יפ...
boaz avrahami
16-03-12, 18:32
שיפוץ כזה זה לא עסק כלכלי ומי שעורך אותו עושה זאת בשביל הסיפוק האישי.
לא מאמין שמי שעשה שיפוץ יסודי כזה ירצה למכור את הפרוייקט אלא אם הוא בעל מוסך ויש לו אפשרות לבצע כמה פרוייקטים כאלו בימי חייו. למרביתנו לא.
אני חושב שהייתי מלווה לבחור כזה כסף כי מה שמוביל אותו למכור זה כנראה רק מצוקה כלכלית קשה....
מי שחושב לקנות כזה לא יוכל לשקלל באופן רציונלי את ערך היצירה לעולם (זה לע"פ רוב לא נתפס כאומנות)
בשביל לקבל מושג ממישהו שכבר השלים את התהליך שפותח השרשור מדבר עליו: שיפוץ ובניית CJ-7 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=471&highlight=%F4%E9%E8%F8)
העלויות בזמנו (2003) היו 20K ש"ח לרכב הרכב המקורי+50K ש"ח לחלפים וחלקים לחידוש, הרבה מהחלפים הוזמנו והגיעו מארה"ב.
כל מה שאפשר הוחלף/שופץ לרמת חדש.
העלויות הן ללא חישוב שעות עבודה, שבוצעו לבד בחצר.
אני מניח שאפשר לחשב מה ההפרש ביחס למחירים היום.
התמונות לא עולות בשרשור המקורי אז הנה כמה דוגמאות מהתהליך והתוצאה.
תבדקו כמה יעלה אותו דבר רק ברכב זול יותר- סמוראי למשל.
סמוראי מקביל ברמה יעלה 80+- אבל רק מעטים ישלמו את המחיר.
תבדקו כמה יעלה אותו דבר רק ברכב זול יותר- סמוראי למשל.
סמוראי מקביל ברמה יעלה 80+- אבל רק מעטים ישלמו את המחיר.
אני חושב שעל סמוראי חדש מהניילון אף אחד לא היה משלם 80K..... ולא מתוך זלזול בסמוראי או משהו.
אני הייתי משלם!!! ואם היו לי 100k לשפוך על האוטו זה היה על הסמוראי. למה? כי עם שריטות אין טעם להתווכח!!!
צחי, יש התלהבות ויש להוציא. אני התלהבתי מהסיקס ושפכתי עליו כמות מגוחכת של כסף (נכון שבערך 70 אחוז מהכסף הלך על בניית סדנא עם כלים וכל זה עוד לפני שפתחתי מסגריה שמשתמשת בכלים הללו אבל עדיין). אם הייתי יודע אז מה שאני יודע עכשיו אז הייתי קונה סופה. אני מדבר איתך בשנת 2004-2005. לפני המגנום ששתה לי 70 אלף שקל ולפני הסיקס ששתה לי עוד 100 בערך אם לא יותר.
לא שווה להשקיע ברכב ישן אלא אם כן זה תחביב, אבל אז אל תצפה לקבל את הכסף שהשקעת כשתרצה למכור.
מי מצפה לקבל חזרה??? אוטו זו לא השקעה, זו הוצאה ושזה תחביב זו הוצאה גדולה.
אני הוצאתי סכום לא קטן על הסמוראי עד היום, זה הסמוראי השני ותאמין לי שאני לא מדבר סתם. יש עוד חלומות ושריטות יכול להיות שאם כסף לא היה עניין את הסמוראי היה מחליף או בלייזר ישן או ונדרוה 4X4 מוסבת לקרוואן, למה? ככה, כי אלו הרכבים שעושים לי את זה בדיוק כמו שהסמוראי עושה לי את זה.
פותח השירשור כתב כמה היית מוכן לשלם עבור רכב מדוגם.
אנחנו לא ממש קהל היעד כי אנחנו נדגם את הרכב לבד ולא נקנה או נשתמש בשרותים של מישהו אחר כדי לדגם אותו.
אנחנו לא ממש קהל היעד כי אנחנו נדגם את הרכב לבד ולא נקנה או נשתמש בשרותים של מישהו אחר כדי לדגם אותו.
או - עכשיו עלית פה על משהו חשוב...
הדיון לגבי אם אפשר למכור רכב כזה אחרי שמשקיעים בו - לא רלוונטי .
הכוונה שלי היתה להבין (וברור לי שאין פה מדגם מייצג ) כמה אנשים מוכנים לשלם על רכב כזה , בהנחה שסדנה מוכרת תבנה רכבים כאלה (ונכון מי שאמר - משהו בסגנון של ICON) ...
ואכן חלק מהבעיה היא שמי שיש לו כסף יקנה רכב חדש או משומש - חדש , ומי שיש לו כסף וממש אוהב את תחום השטח - יבנה בעצמו .
או שאני טועה?...
טועה..אבל לא לגמרי.
יש לא מעט שמאד רוצים אבל לא יודעים לעבוד על הרכב לבד, והתוצאה היא הליכה למשפרים ומשפצים למיניהם.
הרכב שהבאתי כדוגמא נמכר ב- 75k אחרי שבעליו נהנה ממנו 5 שנים, והחליט לעבור לדבר הבא (עלויות הבנייה היו 70k רק לחלקים).
זה לא שאפשר לגזור מזה שיש שוק אמיתי לתחום, אבל משוגעים לדבר שמוכנים לשים את הכסף בהחלט יש.
אני כרגע משפץ את הג'יפ שלי ברמת הבורג ,וב40,000 ש"ח אפשר אולי לחזור מהמוסך עם אוטובוס הביתה ,לא עם הג'יפ...
חחח תלוי מי?
או - עכשיו עלית פה על משהו חשוב...
הדיון לגבי אם אפשר למכור רכב כזה אחרי שמשקיעים בו - לא רלוונטי .
הכוונה שלי היתה להבין (וברור לי שאין פה מדגם מייצג ) כמה אנשים מוכנים לשלם על רכב כזה , בהנחה שסדנה מוכרת תבנה רכבים כאלה (ונכון מי שאמר - משהו בסגנון של ICON) ...
ואכן חלק מהבעיה היא שמי שיש לו כסף יקנה רכב חדש או משומש - חדש , ומי שיש לו כסף וממש אוהב את תחום השטח - יבנה בעצמו .
או שאני טועה?...
אתה לא טועה לדעתי. מי שבאמת ישקיע כזה סכום ברכב לפי דעתי אמור לדעת מה לעשות. כלומר, תמיד תמצא מישהו שישלם לאיזו סדנא שתשפר לו את הרכב והוא ישלם המון כסף על זה. אבל לבנות מזה עסק זה לא מעשי. כמה כבר לקוחות יהיו לך? שלא לדבר על זה ששולי הרווח שלך יהיו נמוכים אם אתה בכלל רוצה למכור. אף אחד לא ישלם 80 אלף שקל על רכב שתוכנן לפני חצי מאה וכבר לא מייצרים 30 שנה. מי שכן, זה רק לאספנות אבל כמה כאלה כבר יש?
רוצה עסק? תשפץ רכבי אספנות.
לא הייתי משלם הייתי בונה אחד כזה באוליי 40000
אחינו אתה אופטימי !!!
בנוסף לתגובות שקיבלת על אנשים ששפכו פי שתיים מהסכום הנ"ל , אני שיפצתי את שלי לפני 12 שנה שיפוץ כללי כולל ניקוי חול , כיפוף פח מגולבן , ניקוי שלדה וצביעה בתנור , שחזור כל מערכת הדלק , חשמל , קירור , היגוי , מכונאות כללית ומנוע חדש , הזמנת קרבורטור וובר , שיפוץ סרנים , ברזנט בסטופ חדש וריפוד דפנות מבפנים , החלפת כסאות , צמיגים חדשים . יש לציין שלאורך כל השיפוץ (7 חודשים) נצמדתי למקוריות ולא שיניתי כלום , השיפוץ עבר את ה 90.000 ש"ח .
קח בחשבון שנדיר מאוד שמישהו ימכור את הג'יפ אחרי שיפוץ כזה .....
ראיד
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.