PDA

צפייה בגרסה מלאה : הידוק תיבת ההגה ?



JustDoB
17-03-12, 19:26
שבוע טוב,
צ'ירוקי 95,
יש חופש מסוים בהיגוי שכנראה מקורו בתיבה (תפוחים במצב טוב וכד'). בנוסף, תיבת ההגה נוזלת מעט.
ראיתי שבמספר פורומים (http://www.cherokeeforum.com/f2/steering-wheel-looseness-98-xj-adjust-steering-box-24180/) עוסקים בהידוק הבורג המרכזי בתמונה כחלק בהידוק ההיגוי כולו,
56832
עם הרבה דגש לעבודה זהירה וניסוי תו"כ.
אני אשמח לבחון את זה לפני כניסה לשיפוץ וכד',
למישהו יש ניסיון עם תהליך כזה ? סדר פעולות ? דגשים ?
תודה !

kobiarava
17-03-12, 19:56
לא מתעסקים עם הבורג בתיבת ההגה. הבורג לא נועד לניטרול חופשים אלא מכוון את מרחק הגגש"ים בתוך הסקטור, בדומה לכיוון קורונה-פיניון. הידוק שם יכול להוביל לחפיפת יתר בין הגגש"ים, חימום ושחיקה, ועד כדי הרס של התיבה. לחופשים יש סיבה, וצריך לטפל בה בשיפוץ\החלפת חלקים נדרשים, אין פתרון קסם של הידוק-זבנג-וגמרנו





קובי

shmil
17-03-12, 20:16
לחזק את דבריו של קובי - חיזוק לא מבוקר שלו יכול להוביל גם לנעילת התיבה באמצע הנסיעה.

JustDoB
17-03-12, 22:07
תודה, טוב ששאלתי.

Ersten
19-03-12, 06:47
כן מתעסקים עם הבורג והוא כן נועד לביטול חופשים בהגה. וכמו שכתב shmil

חיזוק לא מבוקר שלו יכול להוביל גם לנעילת התיבה באמצע הנסיעה

six 4 life
19-03-12, 12:19
כן מתעסקים עם הבורג והוא כן נועד לביטול חופשים בהגה.
לא, הוא לא.

Ersten
19-03-12, 12:43
תראו מה כתב kobiarava

הבורג לא נועד לניטרול חופשים אלא מכוון את מרחק הגגש"ים בתוך הסקטור
מרחק גדול בין גג"שים - פירושו חופש בהגה. כמובן חופשים יכולים לנבוע מסיבות אחרות ולרוב זה כך, אבל הבורג הנ"ל הוא כן מכוון מרחק וכן מבטל חופש בהגה אשר מקורו בתיבת ההגה. בתיבה החדשה הכל מכוון מהמפעל ואין שום סיבה להיכנס לשם. אך עם הזמן חלקים נשחקים ובסופו של דבר מרחק בין גג"שים גדל וישנו צורך בכיוון מחדש. זה קורה אחרי הרבה מאוד קילומטרים אבל זה כן קורה. וכמובן צריל לדעת לכוון אחרת אפשר להיכנן למצבים לא נעימים.
בנוסף אני רוצה לומאר שבד"כ השחיקה אינה אחידה לאורך הסגמנט ולכן כיוון מחדש עוזר לא להרבה זמן ובסופו של דבר תצטרכו לשפץ את התיבה.

shmil
19-03-12, 19:42
מרחק גדול בין גג"שים - פירושו חופש בהגה. כמובן חופשים יכולים לנבוע מסיבות אחרות ולרוב זה כך, אבל הבורג הנ"ל הוא כן מכוון מרחק וכן מבטל חופש בהגה אשר מקורו בתיבת ההגה. בתיבה החדשה הכל מכוון מהמפעל ואין שום סיבה להיכנס לשם. אך עם הזמן חלקים נשחקים ובסופו של דבר מרחק בין גג"שים גדל וישנו צורך בכיוון מחדש. זה קורה אחרי הרבה מאוד קילומטרים אבל זה כן קורה. וכמובן צריל לדעת לכוון אחרת אפשר להיכנן למצבים לא נעימים.
בנוסף אני רוצה לומאר שבד"כ השחיקה אינה אחידה לאורך הסגמנט ולכן כיוון מחדש עוזר לא להרבה זמן ובסופו של דבר תצטרכו לשפץ את התיבה.

אכן הוא יכול "לבטל" חופש, אבל לא זה תפקידו, והוא נועד לקבוע את העומס.
דווקא בגלל הסיכון, ובגלל בממילא איפה שהוא "מבטל" חופש הוא גם יוצר חיכוך ונעילה בחלק אחר של החלזון - לא מתעסקים איתו.
לא הגולש הממוצע, וגם הבודדים מגולשי הפורום הזה שמבינים מה הם עושים - יחשבו 50 פעם לפני שייגעו בו.

מבלי לפגוע בך, חלילה, אינני יודע מהו נסיונך ומה הידע שלך, מר שטרן, אך אני מציע שתזהר כאשר אתה מסכן גולשים תמימים. ובמקרה זה, בהמלצתך להתעסק עם הבורג הזה, אתה בפירוש מסכן ומסתכן.

talw
19-03-12, 20:02
שבוע טוב,
צ'ירוקי 95,
יש חופש מסוים בהיגוי שכנראה מקורו בתיבה (תפוחים במצב טוב וכד'). בנוסף, תיבת ההגה נוזלת מעט.
ראיתי שבמספר פורומים (http://www.cherokeeforum.com/f2/steering-wheel-looseness-98-xj-adjust-steering-box-24180/) עוסקים בהידוק הבורג המרכזי בתמונה כחלק בהידוק ההיגוי כולו,
56832
עם הרבה דגש לעבודה זהירה וניסוי תו"כ.
אני אשמח לבחון את זה לפני כניסה לשיפוץ וכד',
למישהו יש ניסיון עם תהליך כזה ? סדר פעולות ? דגשים ?
תודה !

שלום דובי
יש גם את האפשרות לקיום חופש במוט הפנהרד (שמחבר את הסרן לשילדה),חופש באחד מחיבורי הקצה "מקרין" תחושת חופש בהיגוי.

בהצלחה
טל

Ersten
19-03-12, 21:05
אכן הוא יכול "לבטל" חופש, אבל לא זה תפקידו, והוא נועד לקבוע את העומס.
דווקא בגלל הסיכון, ובגלל בממילא איפה שהוא "מבטל" חופש הוא גם יוצר חיכוך ונעילה בחלק אחר של החלזון - לא מתעסקים איתו.
לא הגולש הממוצע, וגם הבודדים מגולשי הפורום הזה שמבינים מה הם עושים - יחשבו 50 פעם לפני שייגעו בו.

מבלי לפגוע בך, חלילה, אינני יודע מהו נסיונך ומה הידע שלך, מר שטרן, אך אני מציע שתזהר כאשר אתה מסכן גולשים תמימים. ובמקרה זה, בהמלצתך להתעסק עם הבורג הזה, אתה בפירוש מסכן ומסתכן.

תפקידו של הבורג חד וברור - לקבוע מרחק בין גלגל שיושב על ציר סיבוב שעליו יושב זרוע פיטמן ובין חלזון שמחובר להגה. עומס זה תוצר לווי של חיכוך בינהם וזה לא רצוי.
ואתה בהחלט צודק - לא מתעסקים עם הבורג אם לא יודעים.
אינני המלצתי להתעסק איתו, פשוט רציתי להדגיש שהבורג כן מבטל את החופש. לדעתי חשוב שאנשים בפורום יבינו מה תפקידו של כל פריט ברכבם כדי שלא יהו חלום רטוב של כל מוסכניק שחוגג על חשבונם. ברור שלא כל המוסכניקים הם כאלה, אך אם נופלים בידיים של אחד כזה, לפחות שידעו על מה מדובר וכך אפשר להימנע מבזבוזים מיותרים.

-->