PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ (וגם רכב) ראשון



shonor6
17-03-12, 23:21
היי. אני בן 17 ורוצה לקנות רכב ראשון בתקציב 70-80 אלף ש"ח. הג'יפ צריך לשמש אותי ליום-יום ולשטח כל סופ"ש-סופ"ש שני.

1. כמה אתם רוצים להשקיע? 70-80 אלף ש"ח.
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? - יום-יומי.
3. מי נוהג בו? - אני אהיה הנהג היחיד.
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? - רק אותי, 2 דלתות מספיקות.
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? - מתחת לממוצע, אולי 6000-8000.
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. אני לא חושב שיש לי מספיק נסיון עם גיר ידני ברמה שאני יכול לנסוע איתו בשטח, אז אוטומאט. ובגלל שהרכב יהיה בשימוש יום יומי אני חושב שדיזל עדיף בגלל שהוא זולל פחות דלק, + יש לו יותר מומנט לשטח (תקנו אותי אם אני טועה).

בעקרון חשבתי על משהו בסגנון של קינג פג'רו או טויוטה לנד קרוזר פראדו. איזה מהם עדיף? אישית אני חושב שהלנד קרוזר עדיפה פשוט בגלל שזה טויוטה, אבל שוב, תקנו אותי אם אני טועה.

חשוב לי שהג'יפ יהיה גבוה, אני פשוט אוהב את זה. כמו כן כח זמין בנסיעה יום-יומית לא מזיק כלל וכלל.

תודה.

raanan
17-03-12, 23:55
עבור פחות מ 10 קמ' בשנה, אין צורך בדיזל.
פאג'רו קינג עדיף על הלנדקרוזר מבחינת התנהגות כביש בזכות המיתלים הנפרדים והשילדה האחודה .
הלנדקרוזר עדיף במעט בשטח בזכות סרן "חי" מאחור ושלדת סולם.

בקיצור, קינג בנזין קצר !

רענן

ishc
18-03-12, 00:00
לא נכנס בתקציב רנגלר קצר?
בחייך, אתה בן 17 עם כזה תקציב לרכב, לא בא לך שהוא יהיה קצת פאן???

shonor6
18-03-12, 00:19
רענן, אשמח אם תסביר לי איך הגעת למסקנה שבנזין יהיה עדיף במקרה שלי. את האמת אני אוהב דיזל, הצליל שלו.. "ג'יפי" (אני יודע שזה לא בדיוק טיעון הגיוני, אבל רק שמתי את זה על השולחן:P).

ולזה שמעלי - לא ממש נכנס בתקציב. הכי זול שמצאתי היה 85,000, השאר 100,000+. ואני מעדיף לא לנצל את התקציב במלואו, שישאר לי עודף למגן אותו קצת וכו'.
אבל אתה יכול לפרט למה הרנגלר יותר כיפי? התנהגות כביש? שטח?

ד"א אנחנו קונים איזה פיאט אונו ב 2000-3000 שקל רק בשביל ה"פאן". נסעתי באיזה רכב כזה עם מנוע 1400 ותאמינו או לא - היה לו יותר כח משלושה אודי A3 בהן יצא לי לנסוע. פשוט כיף טהור.

raanan
18-03-12, 00:22
לא נכנס בתקציב רנגלר קצר?
בחייך, אתה בן 17 עם כזה תקציב לרכב, לא בא לך שהוא יהיה קצת פאן???
ודווקא בגלל גילו הצעיר הוא צריך ג'יפ סלחני לטעויות בכביש .
רנג'לר/סופה/סיקס רחוקים מאוד מסטנדרט ההתנהגות והבטיחות בכביש שיש ל SUV מודרני.

רענן

ishc
18-03-12, 10:52
לגבי סיקס או סופה רענן צודק. לגבי רנגלר אני לא מסכים, זה רכב מודרני וגם לנהג חדש לא אמורה להיות שום בעיה.
לגבי למה יותר פאן, קודם כל כתוב jeep, לא יודע מה איתך לי זה כבר עושה משהו, מעבר לכך האוטו פשוט מגניב יותר, ניתן להוריד את הגג בקיץ ולרנגלר יש פשוט יותר סקס אפיל מאשר לכל אחד מה-SUV.

Pageup
18-03-12, 13:15
ולמה לא ג'מיני ? אמנם לא "כזה" גדול. אבל תחזוקה זולה (אמנם יש לו הרבה כסף ביד אבל
שיהיה חייל צריך לתחזק ב 350 שקל לחודש), חסכוני, יכולת שיפור אינסופית, שני סרנים חיים
וים כיף.

שגיא S
18-03-12, 15:43
תאמין לי סמוראי קצר פתוח בנוי עלייך!! רכב שכיף להיכנס איתו להתחלה של כל ענייני השטח...קל לתחזוקה גם בתור חייל/סטודנט, תוכל להשתמש רק ברבע מהתקציב בערך, את השאר תשי בפיקדון ותוציא קצת כל פעם שתצטרך להשקיע.
ב30 אלף אתה מעמיד סמוראי מיושר ומסודר ומשופר...אבל קצר.

ארוך - ובכן..אתה כבר לא תמצא ;)

raanan
18-03-12, 16:51
רענן, אשמח אם תסביר לי איך הגעת למסקנה שבנזין יהיה עדיף במקרה שלי. את האמת אני אוהב דיזל, הצליל שלו.. "ג'יפי" (אני יודע שזה לא בדיוק טיעון הגיוני, אבל רק שמתי את זה על השולחן:P). .

פשוט מאוד , המחיר של בנזין וסולר כמעט אותו הדבר. אלא אם כן אתה מתדלק "בחולר". אבל,
מהר מאוד יתבטל החסכון בתחנת הדלק לעומת ההוצאות על משאבת הזרקה, אינג'קטורים וכו ...
חוץ מזה, בדיזל ישן יש לפעמים "הפתעות" יקרות של תיקונים לעומת בנזין שזה מנוע פשוט וזול יותר לאחזקה.

בהצלחה
רענן

איתמר_DRZ
18-03-12, 17:12
מצטרף לרענן, לדעתי עדיף לך רכב עם מנוע בנזין, ובכלל עזוב את עניין הפוזה גם הסוזוקים הקטנים נותנים הרבה כיף והרבה יותר זולים להחזקה ואחזקה, אני דווקא מעדיף ויטרה פתוחה ולא סמוראי.

shonor6
18-03-12, 17:44
אז ככה. עזבתי את האוטומט, אני רוצה גיר רגיל. גם יותר הנאה, גם יותר שליטה, גם פחות זולל, וגם הופך אותי לנהג טוב יותר (בשטח ובכלל).
הבנתי שהפראדו מצויינת אבל בגלל הגיר אני אעזוב אותה. מכאן אני חושב שהברירה שלי היא פג'ארו שנת 99'-00'.
האופציה הנוספת היא ניסאן טראנו, אבל הבנתי שהיא קצת פחות טובה בשטח והמנוע שלה קצת יותר חלש, אז אני עדיין מעדיף את הפג'ארו.

לגבי הג'ימני - אכן שמעתי וקראתי עליו תשבוחות מכאן ועד הודעה חדשה. אבל יש לי כמה בעיות איתו: הוא די עלוב על כביש רגיל, פשוט עגלה גבוהה, צרה ולא יציבה. שנית, הוא לא בדיוק הסגנון שחיפשתי. אני רוצה רכב שיעשה "גררר". ולמרות הכל, אני חושב שאני מחוייב לקחת אחד לסיבוב, רק כדי לוודא. מי יודע, אולי אני אתאהב בו. אבל בינתיים אני לא מת עליו.

בלבד זה, מצאתי כמה סופות ורנגלרים שנת 93+ עם ק"מ נמוך יחסית שנראות פשוט פצצה. לרכב הזה יש בדיוק את מה שאני מחפש (עוד לא נהגתי באחד, אבל הייתי בכסא הנוסע). נעלים רגע עין מהעניין שהוא טוחן דלק כמו מרכבה סימן 3. הבנתי שיש לו בעיות אמינות? או שמה ששמעתי לא היה נכון.
דבר נוסף: אם אני אקנה אותו ובסוף יסתבר לי ש"ואללה, אני לא נהנה מטיולי ג'יפים". עד כמה יהיה קשה לי למכור, במידה והרכב באמת במצב טוב?

ohadab2
18-03-12, 20:48
שניאור אני גם כן בגיל שלך ואחרי חיפושים רבים קניתי טראנו דיזל
אחלה רכב טיפולים די זולים ואחלה רכב בשטח
עם התקציב שלך אתה יכול לקנות רכב יחסית חדש שנת 2004/5

shonor6
18-03-12, 22:06
בפעם האחרונה שבדקתי לא כתבתי "shunior" בשם המשתמש.. אבל nice try (זה שון ד"א). בכל מקרה, הבעיה איתו שפשוט לא מצאתי ידני עם שנתון יותר גבוה מ 2002... יכול להיות שהפסיקו לייצר אותם ידניים מאז? כמו כן זה מגיע רק בדיזל.

shonor6
19-03-12, 16:31
אז עדכון קטן. קיבלתי go לסופה למרות שהזהרתי את אבי מעלויות תחזוקה גבוהות במיוחד. העניין הוא - למצוא סופה במצב טוב זה סיפור ארוך, ואני אפילו לא בטוח ב 100% שאני אהנה מנהיגת שטח. לכן עלה לי רעיון לראש. אני אקנה סמוראי / ג'ימני מוגבה עם צמיגי שטח ונעילת דיפרנציאל אחורי, מוכן לעבודה. כך גם תהיה לי את הניידות לה אני זקוק כדי לשוטט בארצנו הקטנה ולחפש סופה, תוך כדי שאני טועם מעולם הג'יפאות ומחליט אם זה בכלל מתאים לי.
האם זה רעיון טוב? עד כמה קל/קשה למכור אח"כ את הסמוראי/ג'ימני? כי אני לא רוצה להיתקע איתו once מצאתי סופה.

ori abr
19-03-12, 16:46
היי
נראה לי שסמוראי / גימני אם הבנתי נכון אתה בן 17 זה אומר נהג חדש...סופה ובכלל המפלצות האמריקאיות ( אני מחזיק אחת...) לא ממש נועדו לנהג חדש ( בלי לפגוע) לחיצה בריאה על הדוושה בכלים האלו בכביש רטוב למשל עלולה לשלוח אותך למקומות שלא תוכל לשלוט בה כך שנראה לי שגימני נראה כמו אופציה מצוינת. מה גם שלשפר גימני עם נעילות הגבהות ומיגונים לא יעלה על 20000 ש"ח...יש לי כמה חברים עם כלים כאלה והעבירות שלהם מדהימה...ברוך הבא לעולם השטח. מקווה שעזרתי ולו במעט..

kobiarava
19-03-12, 16:49
לסופה טובה יש עלויות תחזוקה נמוכות משל פרייבט יפני בן 5, אם קנית רכב מתוחזק ושמור. אחזקה עצמית היא לא מילה גסה בסופות ומחירי חלקי החילוף מתאימים לכל כיס. העלות המשמעותית ביותר בנסיעה על סופה היא ללא ספק הדלק, בערך 1.5 שקלים לקילומטר במחירי הדלק העדכניים. אם אין לך מקורות מימון חיצוניים (כמו אבא נדיב, למשל), עלויות הדלק ישחקו אותך, בטח כשתרויח משכורת של חייל סדיר, ולכן אולי באמת כדאי לך ללכת לכיוון של הסוזוקים (מי היה מאמין שחסיד סופות כמוני ימליץ על סוזוקי...)





בהצלחה-קובי

אורי. ס
19-03-12, 16:57
שון לי יש הצעה אחרת לך בכיוון הפוך למה לא לקנות פולאריס רייזר או ארקיטק פראולר משומש במחיר של 50.000 או פחות מזה וללכת על מכונית פרייבט דוגמת סובארו אימפרזה ב20.000 ולא ג'יפ ולקנות עגלה בסכום זעום משהו בסדר גודל של 2500 שקל זה יהיה יותר משתלם

shonor6
19-03-12, 17:18
^
אני קונה ג'יפ בשביל שימוש יום יומי בעיקר. אני רוצה לשבת גבוה, להרגיש את המתלים ה"גיפ'יים".

אם התחזוקה היא רק דלק - סבבה. אני חשבתי גם שהסופה לא אמינה ושהחלקים יקרים.

אז איזה עדיף, ג'ימני או סמוראי? החשיבות העליונה היא שיהיה קל למכור אותו.

ori abr
19-03-12, 17:25
תחזוקה זה לא רק דלק. דלק זו הוצאה גבוהה אבל בדרך כלל על תחזוקה מדובר על דברים שנשברים בשימוש בשטח ולא רק ( וכן, כל רכב שטח שמשתמשים בו בשטח נשבר לפעמים...) נראה לי שיהיה קשה למצוא סמוראי שלא בילה הרבה בשטח...גימני יש אפשרות למצוא רכבים במצב טוב יותר. מה גם שהסמוראים הינם כלים ישנים יותר ( הגימני החליף את הסמוראי...)

shonor6
19-03-12, 17:44
לא חשוב, עזוב את התחזוקה. אין לזה משמעות מבחינתי או מבחינת ההורים.
בכל מקרה חשבתי להציע את הסמוראי בגלל שאין לו הגה כח. אולי זה יגרום לי להשתפשף קצת ולהיות יותר מיומן בשטח (האם זה נכון?). חוץ מזה שלא ממש רציתי להוציא 70,000 על ג'ימני + כל השיפורים ב 20,000. אחר כך את ה 20,000 האלה אני מפסיד במכירה, מוריד את התמורה מהמחיר. עדיף לי כבר למצוא ג'ימני ישנה או סמוראי עם תוספות. גם אם הוא היה בשטח - לא חשוב. כל עוד יש ספר טיפולים ובאמת לא מזניחים את הרכב זה לא נראה לי קריטי.

kobiarava
19-03-12, 19:06
רכב בלי הגה כח לא הופך אותך ליותר מיומן בנהיגת שטח, הוא הופך אותך ליותר עייף אחרי נהיגת שטח. ג'מיני יהיה יותר אמין בהגדרה (יותר חדש=יותר אמין), יותר נוח ומפנק בדרך מ- ואל השטח (ואם אתה אומר שהוא מיועד בעיקר לנהיגת כביש אז על אחת כמה וכמה), ויותר קל למכירה אם וכאשר תחליט לשגרד, כי סמוראי הוא רכב הארד קור, למשוגעים (וקמצנים) בלבד, ואילו על ג'מיני נוהגות גם כל מיני "כוסיות שרוצות רכב חמוד", למשל, וגם כאלה שרוצים "לשבת גבוה", בקיצור, פונה למכנה משותף רחב יותר בשוק המכוניות המשומשות.
עזוב כרגע את השיפורים, גם כי ההמלצה היא בכלל לקנות כבר משופר, אבל גם כי אתה מתחיל ממה שקנית, ודווקא בגלל החוסר בניסיון-לא רץ להתקין קיט מתלים, פגושי מתכת, מדרגות צד, מיגון מלא, זוג נעילות, כננת ופס לדים מתחת לכל הרכב, אלא מתחיל, לומד, וכשתרגיש את החוסר בשיפור מסויים-לומד את התחום, תועלת מול נזק (ויש בכולם גם וגם), ומשפר בתבונה. אני מתאר לעצמי שאם תראה בג'מיני כלי זמני לא תראה צורך להשקיע בשיפורים מטורפים, ובהפוכה-אם תחליט להשקיע מכל טוב- כנראה שהחלטת להישאר עם הג'מיני.
עם כל אלה, אין טעם לקפוץ כבר לסוף ולרתום את העגלה לפני הסוסים, תתחיל קודם לכל בלהרגיש את הרכבים שאתה מדבר עליהם. קח סיבוב על סופה, על סמוראי, על ג'מיני, ותראה למי אתה מתחבר יותר ממושב הנהג. מי מרגיש לך דחוס, מי מרגיש משייט על הכביש, מי קופצני או נוקשה מדי, ואיפה אתה מרגיש הכי בבית. החיבור דרך מושב הנהג הוא מהרכיבים החשובים בהתחברות לרכב, יכול להיות רכב שנראה לך מרשים על הנייר, או מגניב מבחוץ, וכשתנהג עליו תרגיש כאילו לא בא לך להסתכל לכיוון, ויכול להיות גם אחרת, רכב שנראה לך בינוני מהצד, ספרטני מדי או צפוף במבט חיצוני, יכול להראות לך כמו האחד אחרי נסיעת מבחן






בהצלחה-קובי

shonor6
19-03-12, 22:37
תודה על התגובה המפורטת. אני כבר קובע סיבובי מבחן בפג'רו, ג'ימני וסופה ידניות (שווה להוסיף גם טרופר לרשימה?). שתי שאלות נוספות:
1) נניח שאני הולך על הג'ימני. אני כן אצטרך לשפר את השיפור הכי בסיסי - צמיגים. אז מהם הצמיגים הגדולים ביותר שניתן לקחת בלי להגביהָ את הרכב? וגם אם כן מגביהים - האם אח"כ ניתן להנמיך אותו, ברגע שאני ארצה למכור?

2) נניח שאני הולך על פג'רו. כל הפג'רו הידניות שמצאתי - ממוגנות. אני מניח בגלל שאני מחפש עד שנת 2000. בכל מקרה, האם יהיה קשה למכור אחד כזה?

shonor6
21-03-12, 13:34
טוב יודעים מה... עשיתי סיבוב על הג'ימני, דווקא אהבתי אותו... רכב חמוד כזה. קלאץ' כיפי, העברת הילוכים כיפית והיגוי מהנה... גם בתקציב שלי אני קונה שנת 2008-2009 במקום איזה שנת 2000. ואני לא מבין למה כולם מתלוננים על הנוחות שלו. דווקא הוא די נוח, ונסעתי בתוך העיר עד מהירות של איזה 70 קמ"ש. אני מתכוון לעשות סיבוב גם על איזה סופה ופג'רו רק כדי שאני אדע איך זה, אבל אני די בטוח שאני הולך הל הג'ימני.

שגיא S
21-03-12, 13:42
אם אבבת את הגימיני למה שלא תנסה סמוראי? אותו דבר רק עם פחות ברזלים

אתה יכול לקנות פתוח, בפחות מחצי מחיר מהתקציב שלך..ועם השאר לממן את האוטו שנתיים לפחות..
יהיה לך מרווח נשימה כלכלי גם בזמן הצבא.

shonor6
21-03-12, 14:21
הסמוראים הם רכבים ישנים... אין להם הגה כוח, יש להם מלא ק"מ. למרות שלא הייתי מתנגד לג'ימני עם גג נפתח (לא מצאתי כזה). אם התקציב מאפשר אני לא רואה סיבה לא לנצל אותו. ואל תדאג, "מרווח נשימה כלכלי" יהיה לי בכל מקרה.

שגיא S
21-03-12, 14:23
אוקיי..בהצלחה.

בכל מקרה בקשר לג'ימני ששאלת:
מיגון טרנספר חובה. כל השאר תטייל ואז תשפר...

-->