התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה קטנה [בנוגע לחיווי טמפרטורה של מד חום מנוע - נא לרשום כותרות אינפורמטיביות]



Richard
22-03-12, 00:52
שלום לכולם..

לפני יומיים התקנתי בדיפנדר TDI 300 שלי שעון חום דיגיטלי..

האם זה הגיוני שהשעון מראה טמפרטורת שיא של 63 מעלות צלסיות?

סיימתי עכשיו נסיעה לילית צפונה, היה קריר ורוב הדרך השעון הראה 53-54 מעלות צלסיוס.. למרות שהנסיעות שעשיתי ביומיים האחרונים היו נסיעות ליליות הטמפ' עבודה הזאת נראת לי נמוכה מידי.. בטח לנסיעה של קרוב לשעה וחצי.

בסה"כ השעון עושה רושם מגיב בצורה תקינה לשינויים בטמפ' אחרי כיבוי הרכב וכאשר הרכב עומד מונע במקום..
האם יכול להיות שהשעון לא מכוייל נכון(יש בכלל אופציה כזאת?) או שהיונט דפוק או לא הותקן נכון? או טרמוסטט שלא מתפקד?
מה עוד אפשר לבדוק?

תודה.

landY
22-03-12, 01:43
איפה הותקן היוניט?
האם הסוג של היוניט תואם לשעון?
האם בבוקר, כשהמנוע קר הוא מראה טמפ שמתאימה לסביבה?

Richard
22-03-12, 02:03
הותקן היוניט שהגיע עם השעון.. בבוקר הוא מראה טמפ' של 14-15 מעלות, משאר שזה תקין.

אמיר מ
22-03-12, 10:17
תרתיח מים ליד האוטו ותכניס את היוניט. תראה אם תקבל סביב 100 מעלות.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Richard
22-03-12, 16:39
הרתחתי מים והכנסתי את היוניט.. מראה לי חום של 76 מעלות צלזיוס.. יכול להיות שהיוניט דפוק?

Richard
22-03-12, 17:02
עשיתי נסיון שני.. והפעם עם גזיה צמוד לאוטו.. מראה לי 92 מעלות

י_שלום
22-03-12, 21:33
הפרשים גדולים מידי..

בכל מקרה גם 92 מעלות זו סטייה גדולה מאוד, אלא אם אתה גר על האוורסט.. :)

אני מיקמתי את ה"פרוב" צמוד לטרמוסטט, נותן לי חיווי גם אם התרמוסטט נפתח .

איזה שעון/בקר אתה משתמש?

לרוב הבקרים יש אפשרות לכייל את הקריאה לפי טמפרטורה ידועה .

Richard
22-03-12, 22:27
הפרשים גדולים מידי..

בכל מקרה גם 92 מעלות זו סטייה גדולה מאוד, אלא אם אתה גר על האוורסט.. :)

אני מיקמתי את ה"פרוב" צמוד לטרמוסטט, נותן לי חיווי גם אם התרמוסטט נפתח .

איזה שעון/בקר אתה משתמש?

לרוב הבקרים יש אפשרות לכייל את הקריאה לפי טמפרטורה ידועה .

השאלה מדוע אני מקבל סטייה כזאת גם כשהיוניט מנותק? אני משתמש בשעון הסטנדרטי של eliwell...הותקן אצל אלי שחר.

ddl
24-03-12, 13:29
מה המיקום של הרגש? אני התקנתי לאחרונה מד חום דיגיטאלי של דיקסל, את הרגש [בצורת פין] מיקמתי בראש מנוע, במקום אחד הברגים שתופסים את "האוזן" ב TDI300. יכול להיות שהרגש אצלך מותקן רחוק מידי?

Richard
24-03-12, 18:46
את הרגש מקמתי בבורג בחלקו האחורי של הראש, צמוד לקיר אש.. הורדתי את הטבעת שאלי הלביש לי על הרגש
ופשוט דחפתי אותו לחור של הבורג.. הטמפ׳ שקיבלתי נראת לי הגיונית יותר בלי הטבעת.. יכול להיות שההולכה שלה לא היה משהו..
האם ישנה אופציה להכניס את הרגש לחור של הראש ולקבע אותו שם ככה כמו שהו?

Jo_P
24-03-12, 18:53
הי,
אני התקנתי בזמנו שעון של דיקסל בפאגרו. מיקמתי את הרגש צמוד לראש המנוע ומאחר ולא היה מקום הצמדתי עם סיליקון עמיד לחום. לא הבנתי לעומק אם אצלך הוא מקובע או שסתם מונח במקום הבורג אבל כדאי להצמיד ולקבע עם סיליקון מוליך חום.
בהצלחה


---

Richard
24-03-12, 19:22
הוצאתי את הבורג והכנסתי את הרגש לתוך החור של הבורג וקשרתי עם אזיקון.. כרגע בעיקר כדי
לקבל אינדקציה לגבי החום מנוע ולמה הוא מזייף.. נראה שבצורה הזאת אני מקבל חום מנוע תקין.. אתמול בלילה טיפס אחרי חצי שעה
נסיעה לטיפה מעל70 מעלות.. ביום יום אני מעריך שיחצה את 80.

drorbo
25-03-12, 09:09
אצלי החום בקושי טיפס ל73 מעלות גם במאמץ לאחר שיחה עם הבעלים הקודם גיליתי שהוחלף הטרמוסטט .
לאחר החלפה חזרה החום התייצב על 81 (פחות עשן והרגשה שהרכב סוחב יותר טוב)
דרור

Richard
25-03-12, 22:55
לא הבנתי.. מה זאת אומרת הוחלף הטרמוסטט והוחלף שוב בחזרה?

drorbo
26-03-12, 00:43
יש לי שניי טרמוסטטים שנפתחים בטמפ' שונות (אחד לחורף ואחד לקייץ)
ההחלפה לוקחת 2 דקות ומפתח 10 אם אני זוכר נכון .
חלק מספר 29 בשרטוט57134

amirk
26-03-12, 08:37
אתה בטוח לגביי ה29? נראה לי שזה טרמוסטט שמן. אתה כנראה מחליף את הטרמוסטט מיי קרור שלא מופיע בשרטוט שצרפת.

drorbo
26-03-12, 09:51
צודק כנראה השעה המאוחרת השפיעה.
אם יש לך את הקובץ אז הטרמוסטט נמצא בשרטוט בעמוד 8 פריט מספר 22


Sent from my iPhone using Tapatalk

amirk
26-03-12, 10:35
תבדוק למה יש טרמוסטט קר?
(לא בטוח שזה הכרחי בדיפנדר.)

Richard
26-03-12, 11:29
הכוונה שלך לטרמוסטט שיושב על הצנרת של המים? אם כן כבר הזמנתי אחד.. צריך להגיע בימים הקרובים

Richard
26-03-12, 11:33
עוד דבר קטן.. איפה אני משיג ספר רכב כזה?

-->