התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שילוב צמיגי שטח מלא וצמיגים 50% שטח 50% כביש



טליס
25-03-12, 00:04
האם בכלל נכון ללכת על שילוב כזה? ואם כן איפה למקם את צמיגי השטח המלא? קדימה? אחורה?

סופת המדבר
27-03-12, 16:12
אם אני לא טועה אז ראיתי פעם מישהו עם מגנום נוסע ככה
לא זוכר איפה הוא שם כל צמיג

raanan
27-03-12, 17:15
לרכב 4X4 קבוע זה מאוד לא בריא (לדפרנציאל המרכזי).
בכביש זאת תצורה מסוכנת (בפרט בכביש חלק) בגלל הבדלי אחיזה בין הסרנים.
בשטח לא מוצא יתרון לעומת רביעיית צמיגי שטח מלא .

רענן

שמוליקו
28-03-12, 07:27
לרכב 4X4 קבוע זה מאוד לא בריא (לדפרנציאל המרכזי).
בכביש זאת תצורה מסוכנת (בפרט בכביש חלק) בגלל הבדלי אחיזה בין הסרנים.
בשטח לא מוצא יתרון לעומת רביעיית צמיגי שטח מלא .

רענן

+1
יתרה מכך, אני מכיר מישהו שהיו לו שני צמיגי שטח אחורה ושני 50 קדימה,
היו לו הרבה בעיות לשחרר מארבע על ארבע ביציאה מהשטח. (לחץ ממש לא טוב על הטרנספר).
אני חושב שממש לא מומלץ.

ronen7k
29-03-12, 10:57
+1
יתרה מכך, אני מכיר מישהו שהיו לו שני צמיגי שטח אחורה ושני 50 קדימה,
היו לו הרבה בעיות לשחרר מארבע על ארבע ביציאה מהשטח. (לחץ ממש לא טוב על הטרנספר).
אני חושב שממש לא מומלץ.







אם איזה רכב ?

שמוליקו
29-03-12, 13:25
אם איזה רכב ?
מיציבושי פאג'רו ...

dodojeep
30-03-12, 19:50
אני לא רואה סיבה למה לשים ככה את הצמיגים
אבל בפאג'רו צריך להיות דיפרנציאל מרכזי פתוח
אז זה צריך פחות להפריעה כשנוסעים קצת בשטח
אבל בLOW הוא ננעל ואז זה מפעיל לחץ
וזה גם תלוי בהפרשי ההקפים של הגלגלים
אם לשניהם יש אותו היקף גם אחרי הלחץ שהאוטו מפעיל עליהם אז לא צריכה להיות בעיה

תקנו אותי אם אני טועה

sos4u
30-03-12, 22:38
ההפרש במידה זניח.
לא זה מה שיגרום לבעיה בשילוב/ שחרור.
מצד שני אין ספק שיש בעיה עקב אחיזת כביש שונה בין סוגי הצמיגים.
אני נוסע כך מספר חודשים [ כאילוץ , לא מבחירה , ממתין לצמיגים שיגיעו במידה הנכונה..] לא חש שום בעיה בשילוב / שחרור גם לא שיפור בנסיעה לא על הכביש ולא בשטח.

לא הייתי בוחר לנסוע כך, אבל במצב של " אין ברירה ", אין בזה שום נזק. אא"כ באמת יש הפרש גדול מאד בהיקף הגלגל.

אגב, גם מבחינת החוק אין שום מניעה, החוק קובע חד משמעית שעל אותו סרן יהיו שני צמיגים זהים.

שמוליקו
01-04-12, 07:57
אני לא רואה סיבה למה לשים ככה את הצמיגים
אבל בפאג'רו צריך להיות דיפרנציאל מרכזי פתוח
אז זה צריך פחות להפריעה כשנוסעים קצת בשטח
אבל בLOW הוא ננעל ואז זה מפעיל לחץ
וזה גם תלוי בהפרשי ההקפים של הגלגלים
אם לשניהם יש אותו היקף גם אחרי הלחץ שהאוטו מפעיל עליהם אז לא צריכה להיות בעיה

תקנו אותי אם אני טועה

הרשה לי לתקן אותך.
בפאג'רו ,לא רק ב LOW הדפרנציאל המרכזי ננעל.
יש שם ארבעה מצבי נסיעה.
2X4,
4X4 HIGH דיפרנציאל מרכזי פתוח,
4X4 HIGH דיפרנציאל מרכזי נעול
ו 4X4 LOW דיפרנציאל מרכזי נעול
בנסיעה בשטח אין בעיה, גם בנסיעה בכביש (כמובן 2X4) לא מורגשת שום בעיה.
אני רק אומר שבשיחרור של הנעילה המרכזית ביציאה מהשטח היה קושי מאוד גדול.
זאת עובדה, לא שאלה.
וזה נגרם כתוצאה מהפרשי קטרים בצמיגים עקב חתך שונה.
אז יכול להיות SOS שאצלך ההפרשים קטנים יותר ולכן לא כ"כ מורגשת התופעה, אבל בתור המלצה לשואל השאלה בהתחלה, זה לא אחראי להמליץ על דבר כזה.
אני מבין שאצלך ה"שד" פחות נורא, אבל אי אפשר לדעת מה יהיו ההבדלים אצלו ויתרה מיכך אי אפשר להתעלם מהפיזיקה הפשוטה.
לחץ על הטרנספר יהיה גם יהיה.
אחיזה שונה על הכביש גם תיהיה.

-->