PDA

צפייה בגרסה מלאה : חידוש הברגה בראש מנוע



רוכברודאו
27-03-12, 10:05
חברים עזרה דחופה

גראנד WJ 2004 דיזל. מכונאי (של הבעלים הקודם) עם "עודף מוטיבציה" סגר הברגה של מזרק מספר 2 הרבה יותר מדי חזק.
כשפתחתי להחליף למזרק אטם הסתבר שהלכו הכריכות של ההברגה. :mad: (אה כן, אטם היה צריך להחליף עקב עבודה כושלת אך בלתי ניתנת להוכחה, של המכונאי הקודם)

נתונים:
-גודל הבורג המקורי של המזרק (בעצם של החבק מזרק שמקבע את המזרק למקומו) הוא 6 מ"מ על כ 10 ס"מ אורך (דק וארוך)
-ההברגה בפועל מתרחשת ב 3 ס"מ האחרונים (בקצה הבורג). כל השאר זה מעבר חלק בקוטר 8 מ"מ
- הבורג מוברג בעצם לראש מנוע (אלומיניום רך למדי)
- בבלוק יש 2 חורים כשמתבוננים: אחד קטן בקוטר 8.2 מ"מ (חור הכניסה של הבורג) ובמרחק כ 5 מ"מ ממנו חור גדול יותר שאליו נכנס המזרק עצמו. כלומר ישנה דופן של כ 5 מ"מ אלומיניום בין שני הקדחים.

הבעיה:
חרט טוב לב שבא לעזור הביא עימו הליכויל 7 מ"מ ע"מ לחדש את הכריכות. אבל.... המברז קצר!! אורכו כ 7 ס"מ והוא לא מצליח להגיע לכריכות המקוריות ע"מ להבריז כריכות חדשות. לטענת החרט (עם נסיון של 30 שנה) לא קיים מברז 7 מ"מ ארוך יותר.

הפתרון שמוצע:
להבריז את החור החלק שהבורג המקורי לא עושה בו שימוש. כלומר הקדח החלק "המוביל" שאליו מושחל הבורג לפני שהוא מגיע להברגה המקורית.
בעיה 2: אין בנמצא מברז 8.5 מ"מ. המידה הקרובה ביותר היא הברזה של 9.5 מ"מ (מידה אינצ'ית במקור). יענו: להרחיב חור קיים בבלוק שכרגע הוא 8.2 מ"מ (לדוגמא: בורג 8 מ"מ עובר בו חלק אבל ללא משחק) לחור 9.5 מ"מ. להזכיר: הגדלה כזו תגזול כ 0.7 עד 1 מ"מ מהדופן שחוצצת בין המזרק לבורג.

והשאלות:
1. היצרן תכנן ברגים ארוכים וצרים במקור ע"מ לאפשר לבורג מתיחות, לדעתי אשר תעזור בקיבוע חזק ועקבי של אטם המזרק (למשל, למנוע בריחת קומפרסיה). ברגע שאצור הברגה "נמוכה" אשר תשתמש בבורג אמנם עבה יותר אך קצר, האם יש סיכוי שלא אצליח ליצור את הלחץ הנדרש בסגירה ע"מ לקבע את המזרק למקומו?
2. האם בכלל אפשרי להגדיל את הקדח הקיים (בהתאם לנתונים לעיל) בלי לפגוע בתכונות הבלוק מבחינת חוזק או הקטנת הדופן בין התבריג למזרק. האם בתנאי החום שנוצרים בראש מנוע הקטנת דופן כזו עלולה להשפיע לאורך זמן?
3. האם יש פתרון אחר? אני יודע שבעת ההברזה חייבים למנוע כניסת שבבים למנוע - דבר שקצת מסבך ת'עבודה אבל אפשרי לדעתי.
4. פירוק ראש מנוע יפתור את העניין אני יודע. נא להתאפק ולא להציע אופציה זו ;)

כל תשובה מהירה ממביני עניין תתקבל בברכה רבה

אבשלום

גלדיאטור
27-03-12, 10:34
שים תמונה...

eysham
27-03-12, 13:17
למה לא להאריך את המברז?

למשל עם כזה: http://www.whitney-tool.com/hand_tap.html

או כזה מכאן: http://tapextension.com


http://www.youtube.com/watch?v=bRL_lvnTShk&feature=player_embedded





או אם אין להשיג...

מברז מיוחד להליקויל או סטנדרטי?
אם זה למברז סטנדרטי, קנה מברז אחד, ושהחרט יחרוט בקצה של מוט עגול 8 מ"מ חור שהזנב של המברז נכנס אליו, לרתך ולהבריז.
לא אידאלי לרתך למברז, אבל אני מאמין שלהברגה אחת לא תהיה בעיה.

או שאני מפספס משהו בתיאורים שלך....

איל

איציק - 4X6ZH
27-03-12, 15:37
לא לעשות את התיקון עם הלי כוהיל
לתקן רק עם TIMESERT
אין בעיה להכנס לעומק
כדאי שתעלה תמונה וצידות מדויקות

איציק

רוכברודאו
27-03-12, 22:39
57208
טוב. הסברים:
הבורג שנמצא מעל פריט מספר 6 בתרשים הוא הבורג המדובר.
מדובר בבורג מותחן שבעצם מקבע את המזרק למקומו. קוטרו 6 מ"מ ואורכו כ 10 ס"מ.
רק השליש התחתון של הבורג מתברג למעשה. ההברגה מצויה בראש מנוע (מכאן הבעיה..)
דבר נוסף: לפני שהבורג פוגש את ההברגה (שכאמור נמצאת בראש מנוע) הוא עובר דרך חור מוביל, על מכסה השסתומים (בציור). חור זה קוטרו 8 מ"מ והוא חלק ללא הברגה.

הפתרון שהוצע ע"י החרט: להבריז חור 7 מ"מ ובעזרת הליכוהיל מתאים לחזור למידה המקורית שהיא 6 מ"מ. אבל בעיה: המברז שלו קצר מדי ולא הגיע לכריכות שכאמור מצויות בתחתית הבורג.
פתרון זמני שבוצע היום: הברזנו כ 7 כריכות בקוטר 3/8" ע"ג החור המוביל (שקוטרו המקורי 8 מ"מ). ואז שימוש בבורג תואם (קצר עם אלן בקצה).
בינתיים זה תופס ואין בריחת לחץ מהמזרק.
אבל - אני רוצה להשתמש ברעיונות שזרקתם ולארגן מברז עם מאריך כדי להבריז את ההברגה המקורית בראש המנוע. (זו גם נקודת עיגון חזקה יותר בהשוואה למכסה שסתומים).
אז הבעיה כרגע: למצוא מברז 7 מ"מ ארוך או עם מאריך בסגנון שאייל הציע. מה זה TIMESERT? הבנתי שהוא נדיר מאד וגם לא פשוט למצוא בורג 7 מ"מ תואם.
אני גם נוטה לא להשתמש בהליכוהיל - ולו רק בגלל השבירה בסוף. יש סיכוי שיפלו שבבים פנימה לבית שסתומים. לא נעים.
דעתכם?

רוכברודאו
27-03-12, 22:40
נראה לי שהקובץ פגום. מנסה שוב
57210

asafk
27-03-12, 23:12
קרא שוב מה שאיציק כתב.
הליקויל לא נכון לשימוש במקומות כאלו - הוא "קפיץ" שעלול להתכווץ ולאכול עוד קצת. שימוש בתותב "קשיח" עדיף בהרבה - טיימסרט הוא הפתרון כנראה.

אסף.

רוכברודאו
27-03-12, 23:45
מסכים. בודק אם יש TIMESERT למידה שלי ומאיפה להביא

איציק - 4X6ZH
28-03-12, 09:47
תעלה תמונות \ או קובץ שאפשר להבין את מבנה החלק
מאיזה חומר עשוי ראש המנוע ( ברזל או אלומיניום )
כרגע יש לך פתרון אז למה להתעמק ולהסתבך ?
TIMESERT במידה M7X1 אין בעיה להשיג ( אני יכול לתת לך תותבים למידה הזאת )
מברז ארוך ... הכל ענין של תקציב
עד כמה שווה לך תיקון מקצועי יסודי ( לא בטוח שכרגע לאחר תיקון אתה יכול לחזור למידה המקורית )

איציק

רוכברודאו
02-04-12, 09:50
איציק. הצעתך התקבלה. הפתרון תופס טוב עכשיו (בתוספת לוקטייט) ואין טעם להסתבך לחינם רק כדי לחזור לבורג המקורי (מה גם שנשגבה בינתי איך היצרן החליט להשתמש במקור בבורג קטן 6 מ"מ לביצוע משימה שדורשת מומנט סגירה נכבד). לשאלתך- הראש עשוי מאלומיניום
אבל לפחות עשיתי בית ספר על הTIMESERT - באמת נראה פתרון אופטימלי אם וכאשר אדרש לכך.
תודה כל העזרה ובעיקר שהורדתם אותי מפתרון הליקויל!

-->