רוכברודאו
27-03-12, 10:05
חברים עזרה דחופה
גראנד WJ 2004 דיזל. מכונאי (של הבעלים הקודם) עם "עודף מוטיבציה" סגר הברגה של מזרק מספר 2 הרבה יותר מדי חזק.
כשפתחתי להחליף למזרק אטם הסתבר שהלכו הכריכות של ההברגה. :mad: (אה כן, אטם היה צריך להחליף עקב עבודה כושלת אך בלתי ניתנת להוכחה, של המכונאי הקודם)
נתונים:
-גודל הבורג המקורי של המזרק (בעצם של החבק מזרק שמקבע את המזרק למקומו) הוא 6 מ"מ על כ 10 ס"מ אורך (דק וארוך)
-ההברגה בפועל מתרחשת ב 3 ס"מ האחרונים (בקצה הבורג). כל השאר זה מעבר חלק בקוטר 8 מ"מ
- הבורג מוברג בעצם לראש מנוע (אלומיניום רך למדי)
- בבלוק יש 2 חורים כשמתבוננים: אחד קטן בקוטר 8.2 מ"מ (חור הכניסה של הבורג) ובמרחק כ 5 מ"מ ממנו חור גדול יותר שאליו נכנס המזרק עצמו. כלומר ישנה דופן של כ 5 מ"מ אלומיניום בין שני הקדחים.
הבעיה:
חרט טוב לב שבא לעזור הביא עימו הליכויל 7 מ"מ ע"מ לחדש את הכריכות. אבל.... המברז קצר!! אורכו כ 7 ס"מ והוא לא מצליח להגיע לכריכות המקוריות ע"מ להבריז כריכות חדשות. לטענת החרט (עם נסיון של 30 שנה) לא קיים מברז 7 מ"מ ארוך יותר.
הפתרון שמוצע:
להבריז את החור החלק שהבורג המקורי לא עושה בו שימוש. כלומר הקדח החלק "המוביל" שאליו מושחל הבורג לפני שהוא מגיע להברגה המקורית.
בעיה 2: אין בנמצא מברז 8.5 מ"מ. המידה הקרובה ביותר היא הברזה של 9.5 מ"מ (מידה אינצ'ית במקור). יענו: להרחיב חור קיים בבלוק שכרגע הוא 8.2 מ"מ (לדוגמא: בורג 8 מ"מ עובר בו חלק אבל ללא משחק) לחור 9.5 מ"מ. להזכיר: הגדלה כזו תגזול כ 0.7 עד 1 מ"מ מהדופן שחוצצת בין המזרק לבורג.
והשאלות:
1. היצרן תכנן ברגים ארוכים וצרים במקור ע"מ לאפשר לבורג מתיחות, לדעתי אשר תעזור בקיבוע חזק ועקבי של אטם המזרק (למשל, למנוע בריחת קומפרסיה). ברגע שאצור הברגה "נמוכה" אשר תשתמש בבורג אמנם עבה יותר אך קצר, האם יש סיכוי שלא אצליח ליצור את הלחץ הנדרש בסגירה ע"מ לקבע את המזרק למקומו?
2. האם בכלל אפשרי להגדיל את הקדח הקיים (בהתאם לנתונים לעיל) בלי לפגוע בתכונות הבלוק מבחינת חוזק או הקטנת הדופן בין התבריג למזרק. האם בתנאי החום שנוצרים בראש מנוע הקטנת דופן כזו עלולה להשפיע לאורך זמן?
3. האם יש פתרון אחר? אני יודע שבעת ההברזה חייבים למנוע כניסת שבבים למנוע - דבר שקצת מסבך ת'עבודה אבל אפשרי לדעתי.
4. פירוק ראש מנוע יפתור את העניין אני יודע. נא להתאפק ולא להציע אופציה זו ;)
כל תשובה מהירה ממביני עניין תתקבל בברכה רבה
אבשלום
גראנד WJ 2004 דיזל. מכונאי (של הבעלים הקודם) עם "עודף מוטיבציה" סגר הברגה של מזרק מספר 2 הרבה יותר מדי חזק.
כשפתחתי להחליף למזרק אטם הסתבר שהלכו הכריכות של ההברגה. :mad: (אה כן, אטם היה צריך להחליף עקב עבודה כושלת אך בלתי ניתנת להוכחה, של המכונאי הקודם)
נתונים:
-גודל הבורג המקורי של המזרק (בעצם של החבק מזרק שמקבע את המזרק למקומו) הוא 6 מ"מ על כ 10 ס"מ אורך (דק וארוך)
-ההברגה בפועל מתרחשת ב 3 ס"מ האחרונים (בקצה הבורג). כל השאר זה מעבר חלק בקוטר 8 מ"מ
- הבורג מוברג בעצם לראש מנוע (אלומיניום רך למדי)
- בבלוק יש 2 חורים כשמתבוננים: אחד קטן בקוטר 8.2 מ"מ (חור הכניסה של הבורג) ובמרחק כ 5 מ"מ ממנו חור גדול יותר שאליו נכנס המזרק עצמו. כלומר ישנה דופן של כ 5 מ"מ אלומיניום בין שני הקדחים.
הבעיה:
חרט טוב לב שבא לעזור הביא עימו הליכויל 7 מ"מ ע"מ לחדש את הכריכות. אבל.... המברז קצר!! אורכו כ 7 ס"מ והוא לא מצליח להגיע לכריכות המקוריות ע"מ להבריז כריכות חדשות. לטענת החרט (עם נסיון של 30 שנה) לא קיים מברז 7 מ"מ ארוך יותר.
הפתרון שמוצע:
להבריז את החור החלק שהבורג המקורי לא עושה בו שימוש. כלומר הקדח החלק "המוביל" שאליו מושחל הבורג לפני שהוא מגיע להברגה המקורית.
בעיה 2: אין בנמצא מברז 8.5 מ"מ. המידה הקרובה ביותר היא הברזה של 9.5 מ"מ (מידה אינצ'ית במקור). יענו: להרחיב חור קיים בבלוק שכרגע הוא 8.2 מ"מ (לדוגמא: בורג 8 מ"מ עובר בו חלק אבל ללא משחק) לחור 9.5 מ"מ. להזכיר: הגדלה כזו תגזול כ 0.7 עד 1 מ"מ מהדופן שחוצצת בין המזרק לבורג.
והשאלות:
1. היצרן תכנן ברגים ארוכים וצרים במקור ע"מ לאפשר לבורג מתיחות, לדעתי אשר תעזור בקיבוע חזק ועקבי של אטם המזרק (למשל, למנוע בריחת קומפרסיה). ברגע שאצור הברגה "נמוכה" אשר תשתמש בבורג אמנם עבה יותר אך קצר, האם יש סיכוי שלא אצליח ליצור את הלחץ הנדרש בסגירה ע"מ לקבע את המזרק למקומו?
2. האם בכלל אפשרי להגדיל את הקדח הקיים (בהתאם לנתונים לעיל) בלי לפגוע בתכונות הבלוק מבחינת חוזק או הקטנת הדופן בין התבריג למזרק. האם בתנאי החום שנוצרים בראש מנוע הקטנת דופן כזו עלולה להשפיע לאורך זמן?
3. האם יש פתרון אחר? אני יודע שבעת ההברזה חייבים למנוע כניסת שבבים למנוע - דבר שקצת מסבך ת'עבודה אבל אפשרי לדעתי.
4. פירוק ראש מנוע יפתור את העניין אני יודע. נא להתאפק ולא להציע אופציה זו ;)
כל תשובה מהירה ממביני עניין תתקבל בברכה רבה
אבשלום