התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מצבר מוציא חומצה



יורם-דרומי
30-03-12, 15:57
לפני 4 חודשים החלפתי מצבר באחריות (שנפ 80 אמפר)

היום כשפתחתי את מכסה המנוע הופתעתי לראות חומצה שהחלה לפורר את הפח מסביב למצבר - כמובן שמיד שטפתי בלחץ מים את הכל לפני שהחומצה תמשיך לאכול מה שלא צריך

קרה לי כבר לפני חודש אותו אירוע אבל במינון קטן יותר

הטעינה ברמה של 14 וולט בתחילת הנסיעה וקן ל-12.5 וולט לקראת אמצע/סוף נסיעה
לציין שהג'יפ עומד כל השבוע ורק בשבת יוצא לטיול- לעיתים פעם בשבועיים.

האלטרנטור שופץ לפני כשנתיים וחצי

למישהו יש מושג מה יכולה להיות הסיבה?

motorica.net
30-03-12, 16:05
אני לא מבין מדוע אנשים עדיין מתעקשים לקנות מצברים באיכות ירודה כשיש אלטרנטיבה הרבה יותר טובה סביב אותה העלות.
מצברי VARTA. ואין לי שום אינטרס להמליץ עליהם מעבר לנסיון אישי שלי ושל חברים.

יורם-דרומי
30-03-12, 16:14
אני לא מבין מדוע אנשים עדיין מתעקשים לקנות מצברים באיכות ירודה כשיש אלטרנטיבה הרבה יותר טובה סביב אותה העלות.
מצברי VARTA. ואין לי שום אינטרס להמליץ עליהם מעבר לנסיון אישי שלי ושל חברים.

לא ביקשתי לשווק מצבר כזה או אחר ואני חולק עליך - היה לי מצבר שנפ יותר מ-3 שנים שעבד יפה ולחבר היה VARTA שהיה חרא של מצבר

ביקשתי בשרשור הזה דעה מקצועית על האירוע ומניעתו - תיכף תאמר לי שכל השנפים מוציאים חומצה

sos4u
30-03-12, 16:37
יורם,
1. שטיפה במים לא עוזרת. גם לא בלחץ.
קח טיפ שקראתי פה, ועוזר מאד - קח מים חמים [ לא רותחים ] ערבב בהם סודה לשתיה [ כזה שנותנים לעצירים ...] ושטוף היטב, אח"כ עם מים זורמים. תראה פלא ...
2. זה לא פותר את הבעיה- בד"כ מצבר פולט חומצה משתי סיבות : א. יש יותר מדי מים. ב. יש טעינת יתר.
בדוק טעינה עם מכשיר, בעומס, לכל חשמלאי רכב מתחיל יש אחד כזה. שנית וודא שגובה המים לא עובר את הדרוש.

ועדכן.
דבר שני, יש יתרון עצום במצברים יבשים\ ג'ל - זה אחד מהם ...

בהצלחה !!

raanan
30-03-12, 16:56
ביקשתי בשרשור הזה דעה מקצועית על האירוע ומניעתו - תיכף תאמר לי שכל השנפים מוציאים חומצה

כן מהנסיון שלי כול השנפים פולטים חומצה. יותר לא מכניס את הזבל הזה שנקרא שנפ לאף אחת מהמכוניות שלי.
תודה רבה אבל, סיסמת "קנה כחול לבן" שווה ל...

רענן

motorica.net
30-03-12, 18:14
מסכים עם רענן, מילא לא היו מחזיקים מעמד תקופה ארוכה אבל פוטנציאל הנזק למרכב ולמערכות מסביב לא שווה את הסיכון.
וזה נכון גם למצברי Volta ואני לא מסתמך על מקרה בודד.

אצלי השילוב של Ctek ומצברי Varta החזיר את ההשקעה.

יונתןמצפה
30-03-12, 18:48
תיכף תאמר לי שכל השנפים מוציאים חומצה

כל השנפים מוציאים חומצה.

אבל בשביל שלא יגידו שהמשפט הזה נכתב בצורה נחרצת מדי בואו נהפוך את זה לסקר:
אצל מי מצבר שנפ הוציא חומצה והזיק למרכב?


אני אתחיל...
אצלי

ד ו ר ו ן
30-03-12, 18:50
+1..

omri_t
30-03-12, 18:56
+1
מצברי שנפ אכן ידועים בתופעה. בפורומים לרכב (לא ג'יפים יש המון סיפורים כאלו) - זה פשוט זבל של מצבר.
בסמוראי שהיה לי המצבר הזיע כמו אמריקני אחרי הליכון. מחזה לא יפה באזור הפח.
מומלץ לפרק המצבר, לשטוף את האזור ולצבוע בייסוד כדי שלא תתפתח חלודה.

חנן-ג'יפולוג
30-03-12, 18:58
+4

ארבעה מצברי שנפ שהיו אצלי החזיקו יפה , בין 3 ל5 שנים, אבל כולם פלטו חומצה.

gmb
30-03-12, 19:28
טיפ קטן...
בזמנו היה לי את זה הרבה בסופה ובסיקס
לקחתי קצת גריז, וכיסיתי את הקטבים עם הגריז
מאז לא היה אף פעם יותר חומצה וקורוזיה בתא המנוע

רמי

hitoy
30-03-12, 19:34
+1
גם אצלי השנפים נזלו, עוד בימי ההילקס וגם בפרייבט של האישה עד כדי נזק לצמת מחשב והחלפת חיישן מצבים של הגיר.
היום נוסעה בשלושת הרכבים עם מצברי וורטה, ממליץ.

אפיז
31-03-12, 00:07
כנ''ל הוחלפו פעמיים בלי ויכוח ע''ח החברה וגם החדש מציף בעיקר קורה בשטח
אין בעית טעינת יתר בשום מיקרא ניבדק עם מכשיר דאגנוסטיקה כולל בשטח יום שלם

ד ו ר ו ן
31-03-12, 00:58
+4

ארבעה מצברי שנפ שהיו אצלי החזיקו יפה , בין 3 ל5 שנים, אבל כולם פלטו חומצה.
גם אצלי החזיקו יפה, אבל אלו היו המצברים עם שנתיים אחריות לפני כ-6-7 שנים, אז רכשנו גם לפרייבט, הפעם שמנו לב שהאחריות צנחה לה ל-18 חודשים.
גם טינף וגם התפגר דקה אחרי תום האחריות, וזה בפרייבט בנזין קטן.

עכשיו עם ACDELCO עם 40 חדשי אחריות, בינתיים נקי, נראה מה ילד יום.

יורם-דרומי
31-03-12, 14:59
יורם,
1. שטיפה במים לא עוזרת. גם לא בלחץ.
קח טיפ שקראתי פה, ועוזר מאד - קח מים חמים [ לא רותחים ] ערבב בהם סודה לשתיה [ כזה שנותנים לעצירים ...] ושטוף היטב, אח"כ עם מים זורמים. תראה פלא ...
2. זה לא פותר את הבעיה- בד"כ מצבר פולט חומצה משתי סיבות : א. יש יותר מדי מים. ב. יש טעינת יתר.
בדוק טעינה עם מכשיר, בעומס, לכל חשמלאי רכב מתחיל יש אחד כזה. שנית וודא שגובה המים לא עובר את הדרוש.

ועדכן.
דבר שני, יש יתרון עצום במצברים יבשים\ ג'ל - זה אחד מהם ...

בהצלחה !!

היום לאחר טיול בציר נחל צין גבי שיש - לא הייתה נזילה
למרות זאת בתום הטיול בדקתי את גובה המים - ואכן היו גבוהים מעל לתאים מכל תא הוצאת 2 פיפטות לפחות

נראה מה הלאה - אם לא תהיה ברירה אחליף למצבר אחר אטום,
יורם

coas
31-03-12, 15:40
גם אצלי, מצבר שנפ עדיין בתקופת האחריות פולט חומצה. הקורוזיה חדרה לכבלים כך שהיה צריך להחליפם.

לא רק זאת, מסתבר שהCCA המוצהר נמוך מזה הנדרש למרות שהדגם מומלץ על יד שנפ. הCCA בפועל היה נמוך עוד יותר.

ונוסף על כך, מסרבים להחליף אותו באחר.

עכשיו יש AC Delco, מניע הרבה יותר טוב, אין דליפות ו40 חודשי אחריות.


למרות זאת בתום הטיול בדקתי את גובה המים - ואכן היו גבוהים מעל לתאים מכל תא הוצאת 2 פיפטות לפחות

הוצאת מיים הוצאת גם חומצה, משמע הורדת את קיבולת המצבר וקיצרת את חייו.

יורם-דרומי
31-03-12, 18:42
אבל כמו שאני מבין - גובה המים אמור להיות מעט מעל התאים וכך הוא המצב - לא הוצאתי מים אל מתחת לתאים

coas
31-03-12, 19:17
אכן זה מפלס המיים הרצוי, אבל מרגע שהוספת מיים למצבר החומצה נמהלת בהם במידה שווה, פחות או יותר, לכל נפח הנוזל. לכן הוצאת מיים היא גם הוצאת החלק היחסי של החומצה.
הפיתרון היחיד הוא לא להכניס יותר מדיי מיים, אין דרך אחור מלבד הוספת חומצה, פיתרון לא מומלץ בהחלט.

המצבר עדיין באחריות? קח אותו אחר כבוד לשנפ ותבקש כסף בחזרה או, סביר שלא יסכימו להחזיר כסף, תבקש להחליף במטען של Cteck.

יורם-דרומי
31-03-12, 20:13
כבר יש לי CTECK
מחובר אחר כבוד כל עוד הג'יפ עומד שבועיים ללא תנועה

אמיר ב.א
01-04-12, 09:03
+9 מצברי שנפ מוציאים חומצה.

ישי.פ
01-04-12, 15:14
+1 גם אצלי אותה התופעה החומצו יוצאת בחיבור המכסה העליון לגוף המצבר..??

יונתןמצפה
01-04-12, 22:02
תיכף תאמר לי שכל השנפים מוציאים חומצה

אז מה אתה חושב?

six-86
02-04-12, 11:23
אני לא מבין מדוע אנשים עדיין מתעקשים לקנות מצברים באיכות ירודה כשיש אלטרנטיבה הרבה יותר טובה סביב אותה העלות.
מצברי VARTA. ואין לי שום אינטרס להמליץ עליהם מעבר לנסיון אישי שלי ושל חברים.
גם ה VARTA דרעק !!!!!!! תשמע כאחד שניסה כמעט כל סוגי המצברים הקיימים בשוק , השנפ הוא בתחתית הדירוג כי באמת איכות ירודה , מעבר לחומצה גם הפקקים שלו לא עמידים בתנאי לחץ ! מתפלל לרגע שהוא ימסור את נשמתו כבר ע"מ לעבור לאחר .... והמסקנות זה רק מצבר אופטימה ואם יש בעיית תקציב אז מצבר VOLTA שהוא הכי מתאים לתנאי מזג אויר ואיכות מעולה , החזיק כ 5 שנים ללא תקלות ושום חומצה הוא במסחריות של העסק וגם בסיקס .
כפתרון למניעת פשיטת החומצה , תפרק את נעלי כבל ותבול אותם בסולר , תנקה על הדרך את הקטבים של המצבר , תמרח גריז אדום המיועד לנעלי כבל ותרכיב בחזרה , אחרי ההרכבה תמרח כמות נדיבה של גריז על נעלי כבל וסע לשלום .... במידה ואין לך גלישת חומצה מהפקקים אז לא תראה חומצה בקטבים יותר !
בהצלחה
ראיד

איציק - 4X6ZH
02-04-12, 11:39
עד כמה שאני מכיר את הנושא
במצברי שנפ מפרט החומצה ( משקלה הסגולי ) שונה מהמפרט המקובל בעולם
מכאן ועד " לנזילת חומצה " המרחק הוא מקרה פרטי של סוג השימוש מיקום המצבר סוג מערכת הטעינה ועוד ועוד
הפתרון שלי . מצבר שהוא לא מצבר שנפ .

איציק

אוקטבה
02-04-12, 17:29
אני חושב שאיציק סיכם את זה כהרגלו במקצועיות ותמציתיות
"הפתרון שלי.. מצבר שהוא לא של שנפ"

מסכים איתו

צחי

ishc
02-04-12, 22:25
+1 שנפ מהזולים (אלו עם ה-12 חודשי אחריות), החזיק אומנם שנתיים וחצי, היה מקובל בהתחשב במחיר שהוא עלה, אבל הוציא חומצה בראבק!!!
כרגע עם וורטה כבר חצי שנה, עושה רושם תקין.

-->