PDA

צפייה בגרסה מלאה : דלק נטול למנוע שדורש "עופרת"?



ohanani
03-04-12, 18:16
שלום,
אני נוסע באפריקה עם רכב ישן (1982), מנוע 2F שהוא בנזין 6 צילינדרים בטור, דומה מאוד למנוע של ג'יפ.
המנוע אמור לעבוד על דלק המכיל מתכת (עופרת או תחליף) - והדלקים שאני מוצא כב זמן מה הם רק נטולי עופרת.
אני יודע שיש תוסף שניתן להוסיף לדלק נטול עופרת - אבל פה באפריקה הם לא יודעים על זה... או לפחות - אני לא מצליח למצוא כזה.
כמה נורא ליסוע לאורך זמן (20000 ק"מ) עם נטול עופרת? האם יש לי אפשרויות לשיפור המצב? למה לצפות ואיך לזהות בעיות?
תודה.

עידו לוריה
03-04-12, 19:00
אני נסעתי בסובארו DL כארבע שנים עם דלק נטול בלי שום תוסף , הרכב נמכר לחבר לפני כשנתיים וממשיך לסוע על נטול בלי שום תוסף .


עידו

boaz avrahami
03-04-12, 20:46
תלוי במנוע.
בדרך כלל הפגיעה בתושבות השסתומים.

זה רכב שאתה הבאת איתך לשם?

סופת המדבר
04-04-12, 11:37
דרך אגב בסופה למשל באיזה דלק היו משתמשים במקור בסופות הראשונות?

razzamataz
04-04-12, 12:52
מנוע הטיוטה 2F הוא מנוע סופר אמין ואחד הסיבות שללנדקרוזר נוצר כזה מוניטין
גם אני נסעתי על דלק בלי תוסף עופרת (אוסטרליה) ולא הרגשתי שינוי, לאחר שאמרו לי שנסיעה ללא עופרת תגרום לשחיקה של בתי השסתומים הייתי קונה תוסף אשלגן שמחליף את העופרת ופחות מזהם.
בטווח נסיעה שציינת לא יגרם כל נזק, מקסימום רעש של דפיקות שסתומים (כמו הסובארו הישנות האוטו נשמע כמו מכונת תפירה), המנוע הזה ושאר המכלולים הם מברזל ישן וטוב, לפני שהתחילו לדחוף לנו סגסוגות ואלומיניום מחורבן

דרך אגב אני לא בטוח ש unleaded לא פשוט לא מכיל עופרת יותר, אבל מכיל מתכת אחרת שמחליפה אותו, שווה לבדוק עם חברות הדלק המקומיות באפריקה
טיול נעים.

ohanani
05-04-12, 22:00
תלוי במנוע.
בדרך כלל הפגיעה בתושבות השסתומים.

זה רכב שאתה הבאת איתך לשם?

הי בועז,
הרכב נקנה בדראפ. למיטב ידיעתי יש אולי 2 רכבים כאלה שמסתובבים בארץ. האם זה משנה לעניין הדלק?

ולשאר המגיבים - אני מבין שלמנוע ה 2F יש עמידות מסויימת למצב ושככל הנראה "יהיה בסדר"... בינתיים הוא נשמע כמו מנוע 6 צילינדר ולא כמו מכונת תפירה...
אם למישהו יש רעיון לשיפור הסיכויים (שימון דרך בחת הפלאג פעם בכמהזמן) אשמח לשמוע. בינתיים לא הצלחתי למצוא את התוסף שמחליף את העופרת...
תודה וחג שמח.

ד ו ר ו ן
05-04-12, 23:09
אני לא אתפלא בכלל אם בין כל הידיים שהרכב עבר לפניך באפריקה, כנראה שאתה הראשון שאכפת לו איזה דלק הרכב שותה כל עוד הוא נוסע..

tzagi
06-04-12, 07:20
ההבדלים הם כ15% בחיי תושבות השסתומים ואם יוצאים מנקודת הנחה שהמנוע מחייב עופרת ומעולם לא קיבל אותו. ברכבים יותר ישנים מיצרנים מסויימים זה היה יותר קריטי כי היה שמוש בתושבות מברונזה במקום ברזל יצוק...אבל המנהג הסתיים בשנות ה70.

boaz avrahami
06-04-12, 14:45
רק רציתי להבין אם זה רכב ״מקומי״ או יבוא.
אם מקומי כפי שאתה כותב ואם אף אחד לא יודע על התוסף אז סיכוי סביר שהדלק שם מתוסף בבסיס כי יש שם הרבה מאוד מנועים פרימיטיביים שלא תוכננו לעבוד בנטול.
בכל מקרה אם כולם נוסעים בלי להתקע אז תפסיק לדאוג...

boaz avrahami
06-04-12, 14:53
אני חוזר בי ממה שרשמתי לפני כמה דקות.
גוגל קצר מראה שיש וצריך תוסף.

קרא להלן:
From the 1st of January 2006, South Africa will phase out leaded petrol.

In order to ensure that our customers are not adversely impacted by this change, Shell scientists have developed Shell Ultra LRP. This Lead Replacement Petrol (LRP) is specially designed for cars that were originally designed to use leaded petrol.

Shell Ultra LRP is a result of Shell's involvement in lead phase-out programmes in over 50 countries worldwide.

Shell Ultra LRP Contains a metallic additive that provides protection to "soft valve seats" that are fitted in some, mainly older engine types.

However, The vast majority of cars in South Africa can safely use Shell Unleaded Extra, so we recommend you ask our specially trained Fuels Advisor at your local Shell Service Station to inform you about the best fuel choice for your car.

If your engine was designed to run on leaded fuel, go to Shell and ask for Shell Ultra LRP. It is available at all Shell Service Stations across South Africa.

ohanani
10-04-12, 00:47
LRP היה בנמצא בדרא"פ, בוטצואנה ונמיביה - אבל משם צפונה אני לא מצליח למצוא אותו.
עד לאחרונה, היה בתחנות גם דלק עם עופרת, או LRP במדינות מסויימות. בשנים האחרונות כבר לא ממש מספקים אותו לתחנות (שנתיים או שלוש).
אני מניח שאין הרבה בעיה (אולי 15% בלאי שסתומים מוגבר, כפי שצויין) - אבל לא הייתי בטוח.
תודה לכל המחזקים והתומכים. אמשיך ליסוע עם פחות דאגות.

עידו לוריה
10-04-12, 16:26
אני הייתי דואג יותר למלאי של בילטון ובירה ;)
טיול נעים .

עידו

-->