PDA

צפייה בגרסה מלאה : טורבו



YGAL59
04-04-12, 10:43
מישהו סיפר לי שעל ידי הצערת הטורבו הוא מעלה את הלחץ גדישה ובכך מעלה את הכוח של המנוע .מישהו שמע משהוא על כך?
והאם מישהו יודע על יונדאי גאלופר או מיצובישי מגנום?

סופת המדבר
04-04-12, 11:23
לכל טורבו (אם אני לא טועה) יש תריס פנימי שחלק מהאויר \לחץ שבא מהסעפת פליטה מתחלק
חלק עובר דרך הטורבו ומניע אותו וחלק עוקף את הטורבו ויוצא ישר לאגזוז
על הפעולה של התריס הזה אחראי ה''ווייסגד'' (או באנגלית?)
הווייסגד הזה מופעל ע'י וואקום
ככל שהתריס הזה יסגר בזמן גדישה אז יותר אויר יעבור דרך הטורבו וכתוצאה מזה הוא יסתובב ביותר מהירות ויותר כוח
לא יודע מה זה בידיוק יעשה ברכב שלך..

liron_al
04-04-12, 13:20
1) תפקידו של הוויסטגייט (wastegate) הינו לפרוק לחץ הגבוה מהערך אליו הוא מכוון.
זהו מעיין קלאפה קטנה שיושבת על מעבר צידי בטורבו. כאשר הלחץ עולה מעבר לקבוע, הוא דוחף את הקלאפה שמשמשת כשסתום וכך האויר יוצא לצינור הפליטה
ולא נכנס לסעפת היניקה.

2) מה זה הצערה??


חשוב! לא לשחק בכיוון של הוייסטגייט! כיוון לא נכון יגרום ללחץ לעלות ולפרוץ אטמים (במקרה הטוב) או לנזר למנוע (במקרה הטוב פחות....)
תביט בזה:
http://www.youtube.com/watch?v=q-cNZWworNo
וגם בזה:
http://www.youtube.com/watch?v=JJ2U1GeLzS8&NR=1&feature=endscreen

ושים לב לדקה 2:15 בזה, זה מתאר הכי טוב את הפעולה:
http://www.youtube.com/watch?v=29gxsPrU9nE&NR=1&feature=endscreen
לירון

sapog
04-04-12, 13:37
(הצערת=הצרת)
נדמה לי שפותח השרשור התכוון להצרת צנרת הטורבו על מנת להביא את המערכת ללחץ גבוה יותר.

liron_al
04-04-12, 13:38
הבנתי... אז הצרת הטורבו לא נותנת שום דבר, ההפך, כמה שיותר רחב פחות מפלי לחץ - יותר אויר למנוע - יותר כח.
בדיזל לא נהוג לשחק עם הטורבו, תשאיר כמו שהוא.

tzagi
05-04-12, 04:22
דווקה נהוג מאד,
רק שזה מסוכן לכיס....בדרך כלל מדוחות על מהירות מופרזת.

-->