צפייה בגרסה מלאה : היכן מסתתר וסת האלטרנטור WJ שנת 2000
שלום לכולם,
עקב טעינת יתר, פורק האלטרנטור ונשלח לבדיקה.
נאמר לי כי האלטרנטור תקין וכי הוסת הוא חיצוני ומסתתר אי שם ברכב.
מישהו יכול לעזור לי ולומר היכן הוסת ?
אודה גם על רעיון היכן לקנות (בהנחה שמכשירי תנועה סגורים/יקרנים).
חג שמח ותודה מראש.
תמיר יהושע
11-04-12, 18:45
חג שמח
אין ווסת חיצוני הווסת הוא קיים כחלק ממחשב ניהול המנוע
ניתן לבדוק עם סורק תקלות היכן הבעיה במידה והיא במחשב לא יודע כרגע לענות אם ניתן לתקן או להחליף מחשב
יש עוד בדיקות שניתן לעשות
אשמח לעזור לך בנייד 057-8800246
חג שמח
אין ווסת חיצוני הווסת הוא קיים כחלק ממחשב ניהול המנוע
ניתן לבדוק עם סורק תקלות היכן הבעיה במידה והיא במחשב לא יודע כרגע לענות אם ניתן לתקן או להחליף מחשב
יש עוד בדיקות שניתן לעשות
אשמח לעזור לך בנייד 057-8800246
תמיר תודה.
אכן, חיפוש מקיף ברשת העלה כי האחראי על ויסות המתח הוא מחשב PCU.
הרכב במוסך של חבר, אשר יש לו מחשב דיאגנוסטיקה מתאים. הבנתי כי המחשב מראה על תקלה - כפי הנראה במחשב PCU אך לא ניתן לדעת זאת בוודאות.
לקחתי היום את מחשב ה- PCU לתיקון במקום המתמחה בדבר אך הם סירבו לעשות כן טרם קבלת אישור מוסך המרכזי כי אכן התקלה במחשב. לדבריהם, מניסיונם, לא מן הנמנע כי הבעיה בחיווט בין המחשב לאלטרנטור וכדומה. הם סירבו לפתוח את המחשב שכן, לדבריהם, לעיתים פתיחת המחשב מסיימת את חייו ואם אין בו תקלה, סתם נגרם נזק.
קבעתי תור במוסך מרכזי בפ"ת לקבלת דיאגנוסטיקה מתאימה ליום א' הקרוב. אני מניח כי יש להם מחשב PCU ואם יחברו אותו ניתן יהיה לבדוק האם אכן הוא מקור הבעיה.
אם יש לך רעיון לבדיקה שניתן לעשות, אשמח לשמוע. אני לא משתגע על הרעיון לשלוח את הרכב למוסך המרכזי, אפילו לא לצורך בדיקה בלבד.
אם אין לך התנגדות כי החבר יצור איתך קשר, אשמח עוד יותר מאחר ואני לא מבין כלום במערכות השונות.
אגב, מה דעתך/דעתכם, על הפתרון הבא שעיקרו, מעקף המחשב:
http://www.alternatorparts.com/external-voltage-regulator-high-output-alternator-kit.html
שוב, תודה רבה על העזרה וחג שמח.
שרון.
הווסת החיצוני הוא פיתרון מצויין שבטח קיים בצורה פשוטה גם בארץ השאלה היא איך יגיב מחשב המנוע לחלק הדפוק שנישאר ללא תיקון,על פניו שווה נסיון, יצרן הווסת החיצוני מציין שהוא בא במקום תיקון המחשב,תנסה לשאול אותו
השארתי שאלות ליצרן/מוכר ביום רביעי. לצערי לא זכיתי להתייחסות.
אני מבקש להודות לתמיר יהושע מהפורום אשר עזר לי להגיע לפתרון הבעייה.
למרות שלחצתי עליו כי יסכים לקבל את הרכב לטיפולו, הוא התנהג במקצועיות, עזר לי טלפונית, והפנה אותי לטכנאי אשר מטפל בתיקון מחשבי רכב.
אגב, הנזק לכיס, כתוצאה מטעינת היתר, לא קטן. מלבד המחשב שתוקן הלך המצבר; נדפק האלטרנטור, נשרפו כל הנורות בחלק האחורי ברכב, הקודן התקלקל, והרכב היה מושבת 10 ימים.
שוב, תודה תמיר.
ולא לשכוח את א.א מפ"ת אשר פותרים ופתרו לי המון בעיות בחיים. שני אחים כרישים.
נתן
ולא לשכוח את א.א מפ"ת אשר פותרים ופתרו לי המון בעיות בחיים. שני אחים כרישים.
נתן
וגם את מטיילי סעסעאני שהסיעו אותי בכישרון רב לצעדת הגלבוע ...
נתן, איך הנ"ל קשורים לשרשור ???
אייל
וגם את מטיילי סעסעאני שהסיעו אותי בכישרון רב לצעדת הגלבוע ...
נתן, איך הנ"ל קשורים לשרשור ???
אייל
איילץ למה עצבני?
הטכנאי מחשבים שעזר לקודמי בהודעה. רק הודתי ונתתי קרדיט, כן יש עדיין מפרגנים בישראל.
נתן
הי נתן,
מי עצבנייייץץץץץץץ?? ;)
טוב, אז למה לא אמרת מלכתחילה שזהו טכנאי המחשבים אליו הפנה תמיר??
היכן הוא היה כשחיפשתי בנרות מישהו שיתקן לי את ה- BCM?? (בסוף נאלצתי לרכוש אחר מפירוק בסכום לא צנוע בכלל ... :mad:)
הידד למפרגנים :)
אייל
וגם את מטיילי סעסעאני שהסיעו אותי בכישרון רב לצעדת הגלבוע ...
גם כן סעסעאני האלה, אותנו הורידו באמצע כי נגמר הדלק..
טוב הבעייה טרם נפתרה. תזכורת:
1. עקב בעייה של טעינת יתר היה צורך לתקן את מחשב הרכב אשר אחראי לויסות הטעינה..
2. מחשב הרכב תוקן. הטעינה לאחר התיקון כ- 13.5V (בעומס מעט פחות). למיטב זכרוני, לפני הבעייה הטעינה הייתה כ- 14.2V.
3. אם אני נוסע ברכב מדי יום אין בעיה. אם הרכב עומד במשך יום או יותר, לאחר מכן הוא אינו מניע שכן המצבר (אשר חדש לחלוטין) נחלש.
4. מאחר ונראה כי הטעינה ברכב אינה מספקת, הוחלף המחשב במחשב אחר עמ"נ לשלול המשך בעייה מהמחשב. לאחר ההחלפה, הטעינה נותרה באותה
רמה.
5. החלפתי גם אלטרנטור. הבעייה נותרה כשהייתה. טעינה מעט נמוכה.
שאלות:
1. מאחר ובשימוש תכוף ברכב אין בעיית הנעה, יייתכן כי בנוסף לבעיית הטעינה יש זליגה מהמצבר. כאשר הרכב כבוי יש תצרוכת של כ- 850 מיליאמפר. מישהו יודע אם מדובר בצריכה סבירה או מופרזת ?
2. בהנחה שמחשב הרכב תקין (שהרי הוא הוחלף באחר ונותרה אותה רמה של טעינה) מה עוד יכול לגרום לכך שהטעינה מעט נמוכה.
3. כמה צריכה להיות הטעינה ?
כל עזרה תתקבל בברכה.
גניסלב רונן
29-05-12, 18:54
שרון הי ,
1. ניסית/בדקת עם מצבר אחר ?
" מצבר חדש " אינו ערובה מספקת לטעמי .....
2. אני הייתי הולך לחשמלאי רכב שיבדוק את הזליגה ויאתר את מקורה {תאורת הפנים של הרכב זללנית ,עובדת כדקה אחרי שיוצאים ,שים לב להמתין כדקה כדי לבצע בדיקת זליגה }
3. אפשרות נוספת ,נורת תאורת תא המנוע עובדת באמצעות גולה/כספית ,מזהה מצב של מכסה המנוע ,סגור -אופקי ,פתוח- זיות 45 מעלות .
לפני זמן מה נתקלתי גם אני בתופעה של מצבר מתרוקן ,בדיעבד עליתי על זה שהנורה הנ"ל התנתקה מהתושבת שלה והיתה "תלויה" בתא המנוע וכמובן דלקה לה בכיף וזללה את המצבר . חוזקה התושבת ע"י אזיקון ונסגרה הבעיה .
לפעמים הפתרון מתחת לאף ואנחנו ישר הולכים למסובך ,המורכב ,הקשה .....
מקווה שיעזור ...
שרון הי ,
1. ניסית/בדקת עם מצבר אחר ?
" מצבר חדש " אינו ערובה מספקת לטעמי .....
2. אני הייתי הולך לחשמלאי רכב שיבדוק את הזליגה ויאתר את מקורה {תאורת הפנים של הרכב זללנית ,עובדת כדקה אחרי שיוצאים ,שים לב להמתין כדקה כדי לבצע בדיקת זליגה }
3. אפשרות נוספת ,נורת תאורת תא המנוע עובדת באמצעות גולה/כספית ,מזהה מצב של מכסה המנוע ,סגור -אופקי ,פתוח- זיות 45 מעלות .
לפני זמן מה נתקלתי גם אני בתופעה של מצבר מתרוקן ,בדיעבד עליתי על זה שהנורה הנ"ל התנתקה מהתושבת שלה והיתה "תלויה" בתא המנוע וכמובן דלקה לה בכיף וזללה את המצבר . חוזקה התושבת ע"י אזיקון ונסגרה הבעיה .
לפעמים הפתרון מתחת לאף ואנחנו ישר הולכים למסובך ,המורכב ,הקשה .....
מקווה שיעזור ...
רונן תודה.
לדעתי הבעייה במקום אחר. אני חושב שהטעינה נמוכה (בממוצע כ- 13.5V) ולכן המצבר לא מתמלא כראוי (כל הנסיעות קצרות ביותר, בעיר ועם הרבה הנעות).
את הנורה בתא המטען ניתקתי מזמן. תאורת הפנים כבויה (באמצעות הסוויץ בידית). עדיין המצבר מתרוקן אם לא נוסעים ברכב מדי יום.
מכל מקום, אכן בכוונתי להכניס את הרכב לבדיקה של חשמלאי רכב.
שוב, תודה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.