PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת קפיצי ZJ ב-XJ



ItayWitzer
10-04-12, 15:00
שלום לכולם,

בהתחלה חיפשתי בפורום, אך לא מצאתי.

קראתי בפורומים אמריקאים שניתן להתקין קפיצי ספירלה קדמיים של ZJ בXJ.

כמו כן נכתב, שכאשר משווים אחד לאחד קפיצים מקוריים אלו של הZJ גבוהים מאלו של הXJ ב1-1.5 אינץ'.

אצלנו בצ'רוקי יש קפיציים מקוריים + ספייסרים והרכב יושב מאוד נמוך מקדימה.

האם אני יכול לבצע את ההחלפה? ובמה זה כרוך? האם צריך להשתמש במכווצי קפיצים?

תודה מראש.

ItayWitzer
11-04-12, 18:28
מישהו?

באמת שאין לי מושג, זקוק לעזרה.

grand
12-04-12, 08:26
זה אפשרי בתנאי שאתה מוצא זוג קידמיים חדשים מ ZJ ובכוונה אני אומר חדשים כי במשך השנים גם המקוריים של ה ZJ בטח שקעו קצת וזה לא יתן לך כלום.
ההרכבה אינה מסובכת מדי. רצוי מכווץ קפיצים , או לפרק את כל מה שקשור.

ItayWitzer
12-04-12, 09:08
זה אפשרי בתנאי שאתה מוצא זוג קידמיים חדשים מ ZJ ובכוונה אני אומר חדשים כי במשך השנים גם המקוריים של ה ZJ בטח שקעו קצת וזה לא יתן לך כלום.
ההרכבה אינה מסובכת מדי. רצוי מכווץ קפיצים , או לפרק את כל מה שקשור.

אתה יכול להרחיב יותר? אפשר לכווץ קפיצים עם רצועת מתיחה? מה יש לפרק חוץ מהבולם והקפיץ הקודם?

השאיפה היא לא להגביה את הרכב, בסך הכל להגיע למצב הסטנדרטי של הצ'רוקי. אפשר להשאיר את הספייסר בנוסף?

grand
12-04-12, 11:08
ללא מכווץ קפיצים צריך לפרק בולמים, מייצבים, פנהרד, לתת לסרן לרדת כמה שיותר למטה ולהעזר בלום להכנסת הקפיץ.
חפש קפיצים שירדו מV8 ועדיף מדגם ORVIS

Jacob80
12-04-12, 11:35
סתם סקרנות, מה שונה בקפיצים של האורביס? חשבתי שמדובר רק בגימור מכוער לריפודי המושבים

ItayWitzer
12-04-12, 15:21
ללא מכווץ קפיצים צריך לפרק בולמים, מייצבים, פנהרד, לתת לסרן לרדת כמה שיותר למטה ולהעזר בלום להכנסת הקפיץ.
חפש קפיצים שירדו מV8 ועדיף מדגם ORVIS

מצאתי שמידות האורך הן:
XJ- 17
ZJ- 14)(rear) 18(front

האם ניתן לשים בXJ את האחוריים של ZJ במידה והם נחשבים הגבהה של 4.5"? למשל רוביקון.

ההתקנה נשמעת לי מסובכת ואני נוטה להיעזר באיש מקצוע, יש המלצות?

Saar
16-04-12, 08:54
הי,

אני לא יודע לגבי האחוריים - לדעתי לא מתאימים, אם היו, היינו קוראים על זה בפורומים השונים...
כיווץ עם רצועות מתיחה? לא חבל על השיניים/אצבעות או כל איבר אחר שיפגע? זה לחץ עצום. אל תשחק עם כלים לא מתאימים.

על מנת להרכיב קפיץ קדמי ב XJ יש לפרק בולמים ומייצבים. הפנהרד לא מפריע (לפחות לא עד 3.5" )
אבל, אם אתה מגביה כך, בכל מקרה עליך לפרק את הפנהרד על מנת להתאימו למרחקים החדשים שנוצרו...
בכל מקרה, לא זכור לי שהיה צורך במכווץ קפיצים עבור זה, רק לום קטן ע"מ להכניס את הקפיץ למקום.

לגבי התקנה מגראנד V8, ניסינו את זה לפני מספר שנים, הוסיף סנטימטר אחד. לא שווה את המאמץ לדעתי.
אם כל מה שאתה מחפש זה 2" +-, תתקין אוקולונים מקדימה, הכי פשוט, הכי זול ועובד נהדר, גם עם הקפיצים המקוריים והבולמים המקוריים (הפתיחה שרואים בסמלון אצלי צולמה עם הסטאפ הזה בדיוק לפני מספר שנים)

ההורביס אמור להיות גבוה יותר באינץ אחד מהדגם הרגיל.

אם אתה צריך מכווץ קפיצים, אני באיזור רחובות ויכול להשאיל לך (כמובן ללא כל אחריות על מעשיך איתו :) )
בהצלחה,
סער.

ItayWitzer
16-04-12, 12:49
הי,

אני לא יודע לגבי האחוריים - לדעתי לא מתאימים, אם היו, היינו קוראים על זה בפורומים השונים... קראתי שאפשר לקחת את הקדמיים ולשים מאחור, ככה משיגים 4" הגבהה.
כיווץ עם רצועות מתיחה? לא חבל על השיניים/אצבעות או כל איבר אחר שיפגע? זה לחץ עצום. אל תשחק עם כלים לא מתאימים. מקבל את העצה

על מנת להרכיב קפיץ קדמי ב XJ יש לפרק בולמים ומייצבים. הפנהרד לא מפריע (לפחות לא עד 3.5" )
אבל, אם אתה מגביה כך, בכל מקרה עליך לפרק את הפנהרד על מנת להתאימו למרחקים החדשים שנוצרו...
בכל מקרה, לא זכור לי שהיה צורך במכווץ קפיצים עבור זה, רק לום קטן ע"מ להכניס את הקפיץ למקום.

לגבי התקנה מגראנד V8, ניסינו את זה לפני מספר שנים, הוסיף סנטימטר אחד. לא שווה את המאמץ לדעתי.
אם כל מה שאתה מחפש זה 2" +-, תתקין אוקולונים מקדימה, הכי פשוט, הכי זול ועובד נהדר, גם עם הקפיצים המקוריים והבולמים המקוריים (הפתיחה שרואים בסמלון אצלי צולמה עם הסטאפ הזה בדיוק לפני מספר שנים)
הסלילים המקוריים כנראה איבדו המון מיכולתם, יש אוקולונים ולמרות זאת הרכב יושב מאוד נמוך מקדימה.
בגלל זה מעוניין בקפיצים שנותנים ממש מעט הגבהה + האוקולונים שיש
ההורביס אמור להיות גבוה יותר באינץ אחד מהדגם הרגיל.

אם אתה צריך מכווץ קפיצים, אני באיזור רחובות ויכול להשאיל לך (כמובן ללא כל אחריות על מעשיך איתו :) )
בהצלחה,
סער.

תודה.

ori abr
16-04-12, 13:44
איתי.
לכם יש XJ או ZJ?
ב XJ יש עלים מאחור וקפיצי סליל מלפנים או שאני טועה?
לגביי החלפת קפיצים קדמיים ב ZJ ולשים אותם מאחור אתה מדבר על ZJ. ניתן לקחת את הקפיצים הקדמיים שלו ולשים אותם מאחור ואז לקחת עוד זוג ולשים מלפנים ביחד עם ספייסרים וזה נותן הגבהה. כאשר זה מבוצע צריך לשנות את מיקום הפנהארד, לוודא שיש דרישפט קדמי עם צלב, לשים מוטות ייצוב ארוכים יותר...
הבנתי אותך נכון?

ItayWitzer
16-04-12, 14:39
איתי.
לכם יש XJ או ZJ?
ב XJ יש עלים מאחור וקפיצי סליל מלפנים או שאני טועה?
לגביי החלפת קפיצים קדמיים ב ZJ ולשים אותם מאחור אתה מדבר על ZJ. ניתן לקחת את הקפיצים הקדמיים שלו ולשים אותם מאחור ואז לקחת עוד זוג ולשים מלפנים ביחד עם ספייסרים וזה נותן הגבהה. כאשר זה מבוצע צריך לשנות את מיקום הפנהארד, לוודא שיש דרישפט קדמי עם צלב, לשים מוטות ייצוב ארוכים יותר...
הבנתי אותך נכון?

הבנת אותי נכון ואתה צודק. בהודעה אליה הגבת דיברתי על הגבהה "לעניים" של ZJ, אמריקאים מעבירים את הסלילים הקדמיים בZJ שלהם אחורה, קונים רק את הסלילים הקדמיים מתוך קיט ההגבהה של הZJ ואז יש להם קפיץ מאחורה של 18" ומקדימה של 22" - סה"כ הגבהה של 4" יחסית למקורי.

לנו יש XJ, תהיתי אם אני מוצא סלילים אחוריים של ZJ בהגבהה של 3-4.5" זה גם יכול להתאים לי לכאורה.

ori abr
16-04-12, 16:52
בעקרון נראה לי שאם תשים קפיצים קדמיים של ZJ זה אמור לעלות לך את הרכב ב 1 אינץ מול המקוריים, אבל עם אתה עם המקוריים של הרכב פלוס ספייסרים מלפני אזי לא תהיה כל הגבהה, ותישאר אם אותו גובה. או שאתה רוצה לשים גם את הקפיצים של ה ZJ פלוס הספייסרים שיש לך?

ItayWitzer
16-04-12, 17:03
בעקרון נראה לי שאם תשים קפיצים קדמיים של ZJ זה אמור לעלות לך את הרכב ב 1 אינץ מול המקוריים, בדיוק
אבל עם אתה עם המקוריים של הרכב פלוס ספייסרים מלפני אזי לא תהיה כל הגבהה, ותישאר אם אותו גובה. המקוריים מאוד עייפים ואיבדו מקשיחותם
או שאתה רוצה לשים גם את הקפיצים של ה ZJ פלוס הספייסרים שיש לך? זה הרעיון


נשאר לי רק למצוא קפיצים...

Saar
16-04-12, 17:48
אני לא מנסה ליאש אותך, אבל אם הבנתי נכון, אתה מתכוון לתת לאיש מקצוע לבצע את ההחלפה -כלומר, זה יעלה לך כסף...
חבל לשלם פעמיים, קנה קפיצם חדשים בגבה שאתה רוצה להגי אליו וזהו. כל פיתרן אחר יעלה יותר בסופו של דבר.

ד"א, אתה בטוח שהקפיצים הקדמיים שלך שקעו?
סער

-->