צפייה בגרסה מלאה : זליגת זרם גם בלי שום צרכן מה יכול ליהיות?
סופת המדבר
13-04-12, 19:06
בתקופה האחרונה המצבר שלי נגמר במשך השבוע שהסופה עומדת אני תמיד מוודא שהכל מכובה
היום פירקתי את הקוטב של המינוס מהמצבר ונגעתי עם הנעל כבל בקוטב והיה ניצוצות כאילו משהו עדיין צורך זרם וכמובן שהכל מכובה
מה יכול ליהיות? אולי המערכות של האוטו עדיין צורכות זרם גם במצב כבוי?
אין דבר כזה הכול כבוי. יש כאלה "שבהיכון" (STANDBY ) וצורכים זרם של מיליאמפר אבל זה עדיין זרם.
מה שכן, תנסה לבדוק אם כשאתה מנתק הקטבים מהמצבר (לאחר שהיה טעון) ולאחר שבוע הוא עדיין טעון. אם לא,
המצבר סיים את חייו (קיימת התנגדות פנימית שיוצרת פריקה עצמית).
רענן
החשוד המיידי :
אזעקה , אימובילייזר , איתורן וכו'
אחרי זה התקנות מקומיות כמו מערכת נעילה מרכזית לא מקורית , מערכת שלטים לא מקורית , הרמת חלונות לא מקורית וכו,
כל דבר שיש בו ממסר ועומד "מוכן לפעולה"
אחרי זה מערכות כמו רדיו , מכשיר קשר ומערכות בסיגנון.
יכול להיות גם תקלה באחת ממערכות של הרכב , או מגע רופף , או קצר.
ישנה גם פריקה אם האיזור של המצבר מלוכלך/ חומצה שנזלה.
ניתן לבדוק מי גנב הזרם בעזרת חיבור מד זרם בטור - ניתוק קוטב אחד וחיבור מד זרם בדיוק במקום של הניצוץ שראית...אם צריכה פחות מאמפר יחסית סביר אם הרבה יותר - מוציאים כל פעם פיוז אחר - ורואים מתי צריכת הזרם הכי גבוהה.
ככה תדע באיזה איזור הבעיה , ואז צריך להתחיל לעקוב במעגל עצמו ולמצוא מי האשם.
התקנה ישנה שהשאירה סרחים חופשיים ברכב.
דיבוריות, מגברים, רמקולים, פנסים וכו׳.
סופת המדבר
13-04-12, 20:44
כמו שאמרתי מדובר בסופה
אז ככה שאין אזעקה אימבולייזר וכו'... ולנתק כל פיוז זה יכול לעבוד ברכב ''נורמלי''
אבל בסופה ..... לך תדע מי חיבר ולאן חיבר כל דבר
חיברתי מד זרם בטור וזה מראה 0.20A משהו כזה אבל שום דבר לא דלוק זה מה ששיגע אותי
לגבי המצבר עצמו לדעתי אחרי כמה שבועות שהוא כל פעם נגמר נראה לי שהוא כבר סיים את תפקידו
כי אתמול בטיול הוא אפילו בקושי נטען
עכשיו אני נזכר שיש גם שעון דיגיטלי שצורך טיפונת זרם כנראה שממנו ומהרדיו ששומר זיכרונות יש את ה''ניצוצות'' האלו
0.2A זה תקין לחלוטין עם כל הצרכנים השקטים.
סביר להניח שהמצבר סיים את חייו אבל יתכן שהטעינה
שלך לא תקינה גם כן.
נתק אלטרנטור ובדוק,לפעמים דיודה נפרצת ובזמן שהמנוע לא עובד האלטרנטור "גונב" זרם.
סופת המדבר
14-04-12, 21:37
בדקתי את הטעינה הראה 13.8V ועם גז עלה ל14+ (עם מצבר מחובר)
יכול להיות שהאלטרנטור מייצר רק מתח בלי זרם או עם זרם חלש?
אם אני מנתק את המצבר אני יודע שהאוטו אמור להמשיך לעבוד אם האלטרנטור תקין
אבל האם יכול להיות מצב האלטרנטור מסוגל לייצר זרם רק לפעולת המנוע ואז לא ''נשאר'' לו כדי להטעין גם את המצבר?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.