צפייה בגרסה מלאה : דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
קיבלתי ואני מעביר לפורום, אם מישהו באיזור ויכול לעזור:
זוג עם חמישה ילדים, חלקם קטנים, בטויוטה פראדו, תקועים ברגע זה ממש (21:00) על שביל המצוק של מכתש רמון לכיוון מצפה רמון. בשטח, לא ליד הכביש. טוענים שלא ניתן לגרור...
הדיאגנוזה: "מתלה שבור", מכיוון שמדובר בפראדו, אני מניח שנשבר לו בולג'וינט קדמי אבל צריך לשאול אותו בדיוק למה הוא מתכוון.
אבי שזר - 0523301161
חולצו בשלום.
תודה לכל המתקשרים מציעי העזרה.
יריב קלר ברוך
14-04-12, 10:37
מי חילץ?
אם מדובר בפראדו שהיה תקוע במעלה רמון אז הוא נתקע בירידה בסביבות השעה 15:00 כשאנחנו עלינו .... הצענו עזרה באותו רגע ואמרו שהם מסתדרים !!!!!!
העיקר חולצו בשלום ....
ראיד
לא, זה היה על הציר שהולך ממעלה נוח לכיוון מצפה לאורך המצוק. דווקא על קטע השביל הנוח. גרר חילץ אותם לתחנת הדלק במצפה ומשם הכל כבר קל יותר כשיש מנוי גרירה.
גם זה שהיה התקוע במעלה רמון שבר בולג'וינט?....
עושה רושם של בעיה כרונית ואפילו מסוכנת באוטו שנחשב למי יודע מה, עם ביקוש ומחירים בשמיים?....
התובנה הזהירה שלי? זהירות מחלקים תחליפיים מייד אין צ'יינה. בטח כשמדובר בחלקי היגוי וכו'. רק מקורי.
ראינו אותו במצפה רמון.
אכן המתלה הקידמי התפרק (פחד אלוהים הדבר הזה...)
במצב כזה לא ניתן לצאת באמצעים סטנדרטיים \ גרירה מהשטח.
סוזי המשתוללת
15-04-12, 12:53
עוד טויוטה של החבר'ה שלי פירקה בולג'וינט
אצלנו כבר נוסעים עם ציריה ובול ג'וינט ספייר
העניין הוא שמדובר כמעט אך ורק בחלפים תחליפיים אבל זה קורה רק בטויוטה (בגלל מבנה המתלה ) עם תחליפיים
הבאסה כשזה קורה זה גם גורם לנזקי פח ו/או ציריה וזה כבר אין תחליפי....
לא, זה היה על הציר שהולך ממעלה נוח לכיוון מצפה לאורך המצוק. דווקא על קטע השביל הנוח. גרר חילץ אותם לתחנת הדלק במצפה ומשם הכל כבר קל יותר כשיש מנוי גרירה.
גם זה שהיה התקוע במעלה רמון שבר בולג'וינט?....
עושה רושם של בעיה כרונית ואפילו מסוכנת באוטו שנחשב למי יודע מה, עם ביקוש ומחירים בשמיים?....
התובנה הזהירה שלי? זהירות מחלקים תחליפיים מייד אין צ'יינה. בטח כשמדובר בחלקי היגוי וכו'. רק מקורי.
לא, זה היה על הציר שהולך ממעלה נוח לכיוון מצפה לאורך המצוק. דווקא על קטע השביל הנוח. גרר חילץ אותם לתחנת הדלק במצפה ומשם הכל כבר קל יותר כשיש מנוי גרירה.
גם זה שהיה התקוע במעלה רמון שבר בולג'וינט?....
עושה רושם של בעיה כרונית ואפילו מסוכנת באוטו שנחשב למי יודע מה, עם ביקוש ומחירים בשמיים?....
התובנה הזהירה שלי? זהירות מחלקים תחליפיים מייד אין צ'יינה. בטח כשמדובר בחלקי היגוי וכו'. רק מקורי.
במעלה רמון נתקע פרדו קצר על אבן , הוא לא שבר כלום וחולץ בלי נזק. אמנם אין לי פראדו , אבל אני אכן מקפיד לא להשתמש בזבל סיני ...
ד"א במה שונה מבנה המתלה הקדמי בפראדו לעומת הפאג'רו המקביל ? (מלבד הקפיץ)
זה הפציינט מיום שישי. למי שלא מכיר את בעיית הבולג'וינט המתפרק בפראדו, ככה זה נראה.... גם הציריה נתלשה והנזק הכספי גדול מאוד.
5777457775
וגם אני מעולם לא ראיתי אף רכב עם מתלה דומה שזה קורה לו, למעט טויוטה פראדו.
בכל מקרה, כמעט כל המקרים (ויש המונים כאלה) הם בעקבות התקנת בולג'וינט תחליפי תוצרת סין.
לא רוצה לחשוב מה קורה אם זה מתרחש על כביש 6 במהירות 120-130.
מה יש לומר? נשמרתם לנפשותיכם.
דרור , מה יש לך עם מעלה נוח שכל כך נוח להתקע בו .... ועוד בערב החג ...
סתפ נכר ומוכיר שחולצתי ממעלה נוח ע"י דרור ורפאל לפני שנתיים...
לירן
אכן נראה לא נעים...אני עם טויוטה פראדו 5 שנים, לא מכיר את הבעיה הזו..
סוזי המשתוללת אני מתמרת. איפה הפראדו שלך מטופל?
דרור, לנסוע 120 עם פראדו....מה זה אלפא?
ניר
הפראדו בשנים האלה הגיע עם קפיצי סליל והפאגרו עד שנת 2000 היה עם מוטות פיתול.
ניר
הפראדו בשנים האלה הגיע עם קפיצי סליל והפאגרו עד שנת 2000 היה עם מוטות פיתול.
מה זה קשור?
המתלה עצמו די דומה.
ו-120 בפראדו באים מאוד בקלות.
איציק - 4X6ZH
15-04-12, 19:25
בעית הבול גוניט המתפרק היא בעיה ישנה .
היא בפרוש לא בעיה של פראדו .
היא בעיה של כל מיתלה שהבול גוינט מותקן במבנה שהלחץ מושך את התפוח ( ולא לוחץ את התפוח )
לכן בטסט מרימים גלגל קידמי לבדוק חופשים ( רק שבדיקה כזאת בחלק מכלי הרכב מבטלת את החופשים ) .
חשוב מאד מאד לבדוק חופשים אבל רק כאשר המיתלה לא לחוץ ( צריך להרים את הרכב בנקודה שעומס מתבטל ) ורק אז לבדוק עם לום חופש בתפוח
זאת בדיקה שמחייבת נסיון .
הבול גוינט הסיני או החליפי הוא ממש לא הבעיה ( קל לחשוב שהוא הגורם )
אשר לציריה בדרך כלל ניתן להציל אותה ( חשוב לאסוף את החלקים ) ו
כולם קופצים לבול גוינט התחתון אבל העליון לא פחות מסוכן .
איציק
נתקלתי בסיפור זה של הטויוטות. פעם חבר שקרה לו באמצע הרחוב ופעם טויוטה על כביש 44 שבמזל נגמר רק בנזק. לדעתי החלפות יזומות של התפוחים כל משהו אלפי קמ יתנו שקט נפשי. תחזוקה מונעת.
סופת המדבר
15-04-12, 20:42
.
היא בעיה של כל מיתלה שהבול גוינט מותקן במבנה שהלחץ מושך את התפוח ( ולא לוחץ את התפוח )
איציק[/QUOTE]
מהההה? זאת באמת בעיה רצינית אני ממש לא מבין איך טיוטה ייצרו משהו כזה
אי אפשר לעשות אולי איזו אבטחה יזומה? איזו 'ר' או משהו שתחובר למשולש התחתון ויעלה מעל הבוטג'יינט
ושתיהיה לה קצת חופש אבל במקרה כזה התפוח לא יתנתק מהמקום אלה ירד טיפה ''יתריע'' ולפחות אפשר לצאת מהשטח
.
זאת באמת בעיה רצינית אני ממש לא מבין איך טיוטה ייצרו משהו כזה
למה אתה מתפלא?
מי אמר שטויוטה לא מתקלקלת?
זה שעשו מטויוטה מותג-אליל, זה אומר שאין תקלות ברכב בן 9-10 שנים?
בעיה דומה במותג אחר היתה יוצרת לו תדמית של "מתפרק" ו/או "מסוכן" ומרסקת את מחיר השוק שלו לקרשים....אבל רק בטויוטה כמו בטויוטה - מותג האליל הוא כמו טפלון. גם כשיש בעיה כרונית ומסוכנת כמו זו (שאם אני מבין נכון את מה שאיציק כותב, כנראה זה כשל תכנוני) היא לעולם לא תשאיר עליו כתם.
itamar1980
15-04-12, 22:02
למה אתה מתפלא?
מי אמר שטויוטה לא מתקלקלת?
זה שעשו מטויוטה מותג-אליל, זה אומר שאין תקלות ברכב בן 9-10 שנים?
בעיה דומה במותג אחר היתה יוצרת לו תדמית של "מתפרק" ו/או "מסוכן" ומרסקת את מחיר השוק שלו לקרשים....אבל רק בטויוטה כמו בטויוטה - מותג האליל הוא כמו טפלון. גם כשיש בעיה כרונית ומסוכנת כמו זו (שאם אני מבין נכון את מה שאיציק כותב, כנראה זה כשל תכנוני) היא לעולם לא תשאיר עליו כתם.
כל פעם מחדש אתה רוצה להגיד שטויוטה היא לא "אגדה" כמו שנוטים לחשוב.
מן הסתם האמת היא אי שם באמצע.
אני לא יודע למה בדיוק אתה מתכוון כאשר אתה אומר "אגדה". טויוטה הוא רכב אמין מאוד. הוא לא חף מקלקולים ומשברים, אך הוא אמין מאוד ואף אמין יותר ממותגים אחרים.
ברור שעם כל אמירה כוללנית יהיו יוצאים מן הכלל אבל בכך שהמותג קנה לה עצמו שם של אמינות, יש בכך לפחות קצת מן האמת. זה לא איזשהו פוליטיקאי שעושה תעמולה מבלי אפשרות לדעת מי הוא באמת. זהו מותג שניסיון החיים מלמד שיש בו סוג של אמינות שלא קיימת במותגים אחרים.
כמו שאלפא רומיאו לא נתפסת כאמינה, כמו שלנד רובר ומותגים נוספים לא נתפסים כאמינים.
כמו ש JEEP נחשב לרכב שטח האולטימטיבי.
אבל כנראה שתמיד יהיו פרטים שיוצאים מן הכלל.
חשוב לציין גם שאני מתייחס לדגמים ישנים. אין לי שום מושג לגבי הדגמים הנוכחים הממוחשבים. משיטוט קליל בעיתונות אפשר ללמוד על ריקול כזה או אחר (דבר שהפך לתופעה חוצת מותגים).
גילוי נאות: יש לי פראדו. חוות הדעת על האמינות היא תוצאה של ניסיון אישי.
כל אוטו מתקלקל.
היתרון של "אוטו אמין" בעיני זה שהוא מתריע ל פ נ י שהמכלול כושל.
את זה הפראדו עושה מצויין, רק צריך לדעת להקשיב לאוטו....
שימוש בבולג'וינטים מקוריים / איכותיים ובדיקה תקופתית ימנעו ארועים כאלה לחלוטין.
חופש בבולג'וינט הוא משהו שמתפתח. אם בבדיקה התקופתית יש חופש - ולו הקל שבקלים - החלף מייד. במקורי.
וכמו שאיציק כתב, צריך לדעת איך לבדוק, וממש לא צריך לחכות לטסט השנתי.
פעם בחודש חודשיים יותר עדיף.
בעניין המבנה, על נוחות - משלמים.
ברור שסרן חי יותר חסון ופחות מועד לפורענות מעצם מבנהו.
אבל הוא גם פחות נוח, במיוחד לזקנים נרגנים הסובלים מבעיות גב....
זה משחק סכום "0"
מיי טו לירה
מה שאני אומר זה שאין "אגדות מוטוריות", ואין דבר כזה "רכב אולטימטיבי", וכל הסופרלטיבים והמליצות על "ספינות מדבר" וסיפורי אגדות על "מומנט עוקר הרים" ו"עמידות אינסופית" וכיו"ב בולשיט, זה המצאות של כתבי רכב משועממים. היותר כשרוניים מביניהם יודעים לבנות סביב זה סיפורי הרפתקאות מסמרי שיער שנקראים בנשימה עצורה, וזה נפלא. הבעיה היא שיש אנשים שקוראים בצמא את בליל השטויות ואפילו רחמנא ליצלןמחליטים לפי זה איזה רכב לרכוש בהמון כסף. ואחרי שהשקיעו סכומי עתק, הם יתחילו להגן בעצמם על תדמיתו של הפציינט המוצלח שלהם, פן ערכו יתרסק... ככה בנו כאן במשך שנים תדמית מיתולוגית לכמה וכמה מותגים ודגמים של רכבי שטח, שאחר כך מתגלים כזוועה מוטורית ולא כאגדה מוטורית...
בעיני, עברו וחלפו הימים של ייחוס אמינות למוצא עדתי - פעם הגרמניות היו הכי טובות, השבדיות הכי בטוחות, הצרפתיות הכי נוחות, האיטלקיות רק החלידו, והיפניות היו דרעק של מכוניות אבל לא התקלקלו בכלל. היום כבר אין דברים כאלה. פשוט אין. תכניסו לעצמכם את זה טוב טוב לראש. אין בעולם אוטו שהוא אמין לחלוטין, וכל ניסיון לקשור תדמית של "אמינות" ו"אין קלקולים" לשמות משפחה של יצרני רכב שונים, הוא אידיוטי ומגוחך. אצל אחד יש מנוע מוצלח, ואצל השני סרנים חסונים ואצל השלישי עבירות מדהימה, והרביעי בכלל מתפרק ונוזל כבר באולם התצוגה אבל כשהוא תקין (וזה לא קורה הרבה) - הנסיעה שלו מה זה נוחה ונעימה.... כל דגם של רכב ותקלותיו, כל דגם של רכב ויתרונותיו, ויכולים להיות כמה דגמים של אותו יצרן - שאחד יהיה מוצלח להפליא (לדוגמה - פורד פוקוס דור ראשון) והאחר חרא מזוקק (לדוגמה - פורד מונדאו דור ראשון).
שמחת זקנתי שרכב מסוים "נחשב לאמין", אבל אם המתלה שלו עלול לקרוס פתאום בגלל פאקינג-כשל תכנוני וזה יכול לקרות כשהוא זוחל על סלעים במהירות 0 (ואז זה אולי מאד לא נעים, אבל לא מסוכן ולכן גם לא כל כך נורא) או כשהוא טס על כביש מהיר 110-120 קמ"ש (ואז זה כן נורא וכן מסוכן, ואולי אפילו קטלני) אז מה שווה כל האמינות שלו? ולא - הוא ממש לא מתריע על זה מראש (עובדה שכל כך הרבה נשברים...) ואני לא מכיר אף בעל רכב שנכנס למוסך לבדוק חופש בבול-ג'וינטים כל 1000-3000 ק"מ. פשוט כי אין דברים כאלה. חופשים שמתפתחים במערכת היגוי זה משהו שאנחנו אמורים להרגיש, במיוחד במכוניות כאלה עם מתלה קדמי נפרד והיגוי/התנהגות מהודקים וטובים יחסית (יחסית לרכב שטח, לא לפרייבט). כשיש שם חופשים/דפיקות וכו' אתה בהחלט אמור להרגיש את זה בהגה, ואז אתה נוסע ישר למוסך ולא לטיול במכתש רמון.
ואני מצטער בשביל בעלי האגדות המוטוריות שחוששים מירידת ערך... בסופו של דבר - זה אוטו טוב בסה"כ, אבל כמו כל אוטו אחר. לא טוב יותר, לא רע יותר. יש לו בעיות משלו, אחת מהן מסתבר - קריטית ואף מסוכנת. וכשאני רואה את המחירים שבהם נסחרת ה"אגדה המוטורית" - אני מתחלחל. אני לא רואה שום סיבה לקנות אגדה מוטורית בסכום שיכול לקנות רכב מקביל פלוס-מינוס בגודלו וביכולותיו, לא הרבה פחות אמין אם בכלל, אבל חדש בשנתיים-שלוש-ארבע, ושלא יפתיע אותי עם מתלה שנשבר במהירות גבוהה כשאני נוסע עם הילדים שלי באוטו.
מיי טו - זלוטס.
itamar1980
16-04-12, 00:38
מה שאני אומר זה שאין "אגדות מוטוריות", ואין דבר כזה "רכב אולטימטיבי".............ואני מצטער בשביל בעלי האגדות המוטוריות שחוששים מירידת ערך... בסופו של דבר - זה אוטו טוב בסה"כ, אבל כמו כל אוטו אחר. לא טוב יותר, לא רע יותר. יש לו בעיות משלו, אחת מהן מסתבר - קריטית ואף מסוכנת. וכשאני רואה את המחירים שבהם נסחרת ה"אגדה המוטורית" - אני מתחלחל. אני לא רואה שום סיבה לקנות אגדה מוטורית בסכום שיכול לקנות רכב מקביל פלוס-מינוס בגודלו וביכולותיו, לא הרבה פחות אמין אם בכלל, אבל חדש בשנתיים-שלוש-ארבע, ושלא יפתיע אותי עם מתלה שנשבר במהירות גבוהה כשאני נוסע עם הילדים שלי באוטו.
מיי טו - זלוטס.
מתחיל יפה ונכון ומקנח בדברים שהם לדעתי לא לעניין.
מה קשור הפחד מירידת ערך? האם זה מה שמביא בן אדם להגיד שהרכב שלו הוא אמין? אם כן, כדאי שאותו בן אדם יממש עכשיו את הרכב שלו לבל ירד הערך והשקעתו תרד למצולות.
כדאי לחקור לעומק מה קרה באותם מקרים של בול-גוינט (אני זוכר שניים). אני ממש לא חושב שזוהי תופעה המאפיינת את הדגם.
ולגבי רכבים חדשים יותר, אני סולד מהרכבים החדשים על שלל האלקטרוניקה. די בכך שברכב מסוף שנות התשעים יש מעל ומעבר לאלקטרוניקה הנחוצה ברכב שטח, לא צריך יותר חדש.
מתחיל יפה ונכון ומקנח בדברים שהם לדעתי לא לעניין.
מה קשור הפחד מירידת ערך? האם זה מה שמביא בן אדם להגיד שהרכב שלו הוא אמין? אם כן, כדאי שאותו בן אדם יממש עכשיו את הרכב שלו לבל ירד הערך והשקעתו תרד למצולות.
תתפלא עד כמה זה נכון בשוק הישראלי.
כך זה לגבי הפטרול עם המנוע הבעייתי שרוב בעלי הפטרול חיים בהכחשה .
כנ"ל בעלי האיסוזו טרופר דיזל 3.0 שהגדילו לעשות ומנסים לתחום את המידע
בעל איסוזו טרופר בנזין שרק אצלו (לעומת כול העולם) הגיר מצויין ועמיד כמו התיבות של אליסון.
כדאי לחקור לעומק מה קרה באותם מקרים של בול-גוינט (אני זוכר שניים). אני ממש לא חושב שזוהי תופעה המאפיינת את הדגם.
אני יודע דבר פשוט, לא ראיתי תופעה כזאת בטרופר או פג'רו שסה"כ תכנון המתלים דומה וגם בעלי פחות או יותר אותם ביצועים בשטח. כלומר,
זאת בעיה ייחודית לפראדו.
אגב, לאחרונה הוצאתי יותר $300 על הזמנת רביעיית בולג'וינטים הכי טובים שיש עבור טרופר (יעיד על כך ג'ו), רק מהפחד שנכנס לי בעקבות תמונות כאלו של הפראדו
(הבולג'וינטים המקוריים שלי במצב מצויין ובכול זאת החלפתי).
ולגבי רכבים חדשים יותר, אני סולד מהרכבים החדשים על שלל האלקטרוניקה. די בכך שברכב מסוף שנות התשעים יש מעל ומעבר לאלקטרוניקה הנחוצה ברכב שטח, לא צריך יותר חדש.
מסכים 100% איתך !
רענן
אגב, לאחרונה הוצאתי יותר $300 על הזמנת רביעיית בולג'וינטים הכי טובים שיש עבור טרופר (יעיד על כך ג'ו), רק מהפחד שנכנס לי בעקבות תמונות כאלו של הפראדו
(הבולג'וינטים המקוריים שלי במצב מצויין ובכול זאת החלפתי).
רענן
בדקת במקרה כמה עולה בולג'וינט אחד לפראדו, (ולא משופר, סתם אחד מקורי).........
בשביל להחליף רביעייה ,אתה צריך משכנתא.
ואתה יודע מה, אני ממש לא בטוח שהם יותר טובים ממה שאתה רכשת.
אני פשוט לא מבין את פשר מחירי החלפים.
מה שאני אומר זה שאין "אגדות מוטוריות", ואין דבר כזה "רכב אולטימטיבי", וכל הסופרלטיבים והמליצות על "ספינות מדבר" וסיפורי אגדות על "מומנט עוקר הרים" ו"עמידות אינסופית" וכיו"ב בולשיט, זה המצאות של כתבי רכב משועממים. היותר כשרוניים מביניהם יודעים לבנות סביב זה סיפורי הרפתקאות מסמרי שיער שנקראים בנשימה עצורה, וזה נפלא. הבעיה היא שיש אנשים שקוראים בצמא את בליל השטויות ואפילו רחמנא ליצלןמחליטים לפי זה איזה רכב לרכוש בהמון כסף. ואחרי שהשקיעו סכומי עתק, הם יתחילו להגן בעצמם על תדמיתו של הפציינט המוצלח שלהם, פן ערכו יתרסק... ככה בנו כאן במשך שנים תדמית מיתולוגית לכמה וכמה מותגים ודגמים של רכבי שטח, שאחר כך מתגלים כזוועה מוטורית ולא כאגדה מוטורית...
בעיני, עברו וחלפו הימים של ייחוס אמינות למוצא עדתי - פעם הגרמניות היו הכי טובות, השבדיות הכי בטוחות, הצרפתיות הכי נוחות, האיטלקיות רק החלידו, והיפניות היו דרעק של מכוניות אבל לא התקלקלו בכלל. היום כבר אין דברים כאלה. פשוט אין. תכניסו לעצמכם את זה טוב טוב לראש. אין בעולם אוטו שהוא אמין לחלוטין, וכל ניסיון לקשור תדמית של "אמינות" ו"אין קלקולים" לשמות משפחה של יצרני רכב שונים, הוא אידיוטי ומגוחך. אצל אחד יש מנוע מוצלח, ואצל השני סרנים חסונים ואצל השלישי עבירות מדהימה, והרביעי בכלל מתפרק ונוזל כבר באולם התצוגה אבל כשהוא תקין (וזה לא קורה הרבה) - הנסיעה שלו מה זה נוחה ונעימה.... כל דגם של רכב ותקלותיו, כל דגם של רכב ויתרונותיו, ויכולים להיות כמה דגמים של אותו יצרן - שאחד יהיה מוצלח להפליא (לדוגמה - פורד פוקוס דור ראשון) והאחר חרא מזוקק (לדוגמה - פורד מונדאו דור ראשון).
שמחת זקנתי שרכב מסוים "נחשב לאמין", אבל אם המתלה שלו עלול לקרוס פתאום בגלל פאקינג-כשל תכנוני וזה יכול לקרות כשהוא זוחל על סלעים במהירות 0 (ואז זה אולי מאד לא נעים, אבל לא מסוכן ולכן גם לא כל כך נורא) או כשהוא טס על כביש מהיר 110-120 קמ"ש (ואז זה כן נורא וכן מסוכן, ואולי אפילו קטלני) אז מה שווה כל האמינות שלו? ולא - הוא ממש לא מתריע על זה מראש (עובדה שכל כך הרבה נשברים...) ואני לא מכיר אף בעל רכב שנכנס למוסך לבדוק חופש בבול-ג'וינטים כל 1000-3000 ק"מ. פשוט כי אין דברים כאלה. חופשים שמתפתחים במערכת היגוי זה משהו שאנחנו אמורים להרגיש, במיוחד במכוניות כאלה עם מתלה קדמי נפרד והיגוי/התנהגות מהודקים וטובים יחסית (יחסית לרכב שטח, לא לפרייבט). כשיש שם חופשים/דפיקות וכו' אתה בהחלט אמור להרגיש את זה בהגה, ואז אתה נוסע ישר למוסך ולא לטיול במכתש רמון.
ואני מצטער בשביל בעלי האגדות המוטוריות שחוששים מירידת ערך... בסופו של דבר - זה אוטו טוב בסה"כ, אבל כמו כל אוטו אחר. לא טוב יותר, לא רע יותר. יש לו בעיות משלו, אחת מהן מסתבר - קריטית ואף מסוכנת. וכשאני רואה את המחירים שבהם נסחרת ה"אגדה המוטורית" - אני מתחלחל. אני לא רואה שום סיבה לקנות אגדה מוטורית בסכום שיכול לקנות רכב מקביל פלוס-מינוס בגודלו וביכולותיו, לא הרבה פחות אמין אם בכלל, אבל חדש בשנתיים-שלוש-ארבע, ושלא יפתיע אותי עם מתלה שנשבר במהירות גבוהה כשאני נוסע עם הילדים שלי באוטו.
מיי טו - זלוטס.
דרור תסלח לי אבל כל מה שכתבת שטויות
טויוטה אף פעם לא אמרה שהרכב שלה לא מתקלקל היא פשוט אמרה שהוא הכי אמין כלומר הכי פחות מתקלקל
כל המבחנים שנעשים בחו"ל (ארה"ב ואירופה) אתה בטח תגיד שטויוטה או כל חברה יפנית אחרת משלמים להם בשביל התוצאות
אין לי טויוטה אני נהנה מהסמוראי שלי אבל כן בעבר היה לנו טויוטה
לדעתי לא צריך לנסות להרוס שם של מותג שלם עם שלל דגמים בגלל רכב בן 10 שלך תדע מה עבר
דברו פה על הפטרול והטרופר שההבדל בניהם לבין הפראדו הוא שלפראדו זה התחיל לאחר מס' שנים רב ולא אחרי 3 וחצי ק"מ
דרור תשאל א.תחבורה של כל צי רכב גדול כמו חברת חשמל ומשטרה מה דעתם על טויוטה ואז תבין את גודלה האמינות
שאתה (דרור) כותב על כתבי רכב שהם משבחים סתם כי הם משועממים זה גם לא יפה כי מה שאתה מנסה לעשות גם על ידי כתיבה
שלך כאן והוספת ה"בטיחות בדרכים" היא גם לא לעיניין
אם סופות או כל רכב לא יפני אחר היה כל כך אמין או יותר אמין מהם אז למה בכל מקום בעולם במיוחד הנידחים תמיד רואים כיתוב של טויוטה או ניסאן
מאחור
אני כותב שורות אלה כי זאת פעם שניה שאני קורא תגובה שלך על עיניין זה וזה קצת הפריעה לי
ואם תשאל אותי מה הרכב האולטמטיבי אז זה סמוראי ארוך נקודה
דרור תסלח לי אבל כל מה שכתבת שטויות
טויוטה אף פעם לא אמרה שהרכב שלה לא מתקלקל היא פשוט אמרה שהוא הכי אמין כלומר הכי פחות מתקלקל
כל המבחנים שנעשים בחו"ל (ארה"ב ואירופה) אתה בטח תגיד שטויוטה או כל חברה יפנית אחרת משלמים להם בשביל התוצאות
אין לי טויוטה אני נהנה מהסמוראי שלי אבל כן בעבר היה לנו טויוטה
לדעתי לא צריך לנסות להרוס שם של מותג שלם עם שלל דגמים בגלל רכב בן 10 שלך תדע מה עבר
דברו פה על הפטרול והטרופר שההבדל בניהם לבין הפראדו הוא שלפראדו זה התחיל לאחר מס' שנים רב ולא אחרי 3 וחצי ק"מ
דרור תשאל א.תחבורה של כל צי רכב גדול כמו חברת חשמל ומשטרה מה דעתם על טויוטה ואז תבין את גודלה האמינות
שאתה (דרור) כותב על כתבי רכב שהם משבחים סתם כי הם משועממים זה גם לא יפה כי מה שאתה מנסה לעשות גם על ידי כתיבה
שלך כאן והוספת ה"בטיחות בדרכים" היא גם לא לעיניין
אם סופות או כל רכב לא יפני אחר היה כל כך אמין או יותר אמין מהם אז למה בכל מקום בעולם במיוחד הנידחים תמיד רואים כיתוב של טויוטה או ניסאן
מאחור
אני כותב שורות אלה כי זאת פעם שניה שאני קורא תגובה שלך על עיניין זה וזה קצת הפריעה לי
ואם תשאל אותי מה הרכב האולטמטיבי אז זה סמוראי ארוך נקודה
אשכרה להתייחס ברצינות למה שאתה כותב? שורה-שורה?...
אשכרה להתייחס ברצינות למה שאתה כותב? שורה-שורה?...
החלטה שלך אבל לפני שאתה מגיב אם תחליט שכן
שתבדוק סקרים של אמינות ברכבי העולם לכל אורך השנים כולל אלו ממש ותראה איפה היפנים ואיפה כל השאר
סתם אם בא לך לקרוא http://cars.walla.co.il/?w=/4705/1845220
GodsFather
23-04-12, 07:31
דרור, שתה איזה ויסקי לפני שאתה עונה לתומר... זה יהיה מעניין :)
תומר, מבלי לפגוע, סקר כזה או אחר הוא לא מדד אמיתי.
ושנים שטויוטה טיפח (ובצדק) את תדמית האמינות.
יש מטודולוגיות מדהימות בנושא אמינות ואיכות שמקורם בקונצרן טויוטה.
אבל מה לעשות, השנים חלפו ואיתן גם חלק גדול מהשטיות שאפיינו את טויוטה.
אין היום הבדלים גדולים בין הייצרנים השונים,
בטח לא כמו פעם שהסובארו DL היה מסרב למות בעוד הגולף היה מתאבד ספונטנית מדי פעם.
המכאניקות כבר דומות וההבדלים ניתן לומר כמעט זניחים לכאן ולכאן.
לגבי הפראדו ספציפי, לא זכור לי רכב שטח כלשהו שבמצב סטנדרטי סובל מכזו בעיה מסוכנת.
ברוב רכבי השטח ניתן לעלות ולמתוח את גבולות המכאניקה ולהעמיס את המכלולים הרבה מאוד עד שנתקלים בכשל...
ולגבי טויוטה בכלל- בישראל המחיר והמותג פשוט לא קשורים במציאות.
המחירונים גבוהים ואתה מקבל הרבה פחות בייחס לרכב.
אבל זה לא בגלל אמינות, זה בגלל שיווק נכון ועבודה מאוד יפה של הייבואן.
וזה לא שאני נגד טויוטה, יש לנו קורולה וראב4 בחצר.
אני יודע בדוק כמה עולה לנו לטפל (הרכבים מאוד יקרים לתחזוקה) וגם את רמת האמינות (שזהה לכל רכב אחר שהיה לנו בשנים האחרונות).
3 רכבי טויוטה (קורולה 94 \ ראב4 97 \ לנד קרוזר 05)
השניים הראשונים גילו אמינות מטורפת, הלנד סבירה לחלוטין, קינג קצר שנת 01 היה אמין הרבה יותר מהלנד לדוגמא.
לדעתי דגל האמינות שמתנוסס מעל היצרן מסתמך בעיקר על מה שהיה בשנות ה-90.
היום היצרנים האחרים השתפרו וטויוטה קצת התדרדרה יחד זה דיי השווה את המצב
תומר, מבלי לפגוע, סקר כזה או אחר הוא לא מדד אמיתי.
ושנים שטויוטה טיפח (ובצדק) את תדמית האמינות.
יש מטודולוגיות מדהימות בנושא אמינות ואיכות שמקורם בקונצרן טויוטה.
אבל מה לעשות, השנים חלפו ואיתן גם חלק גדול מהשטיות שאפיינו את טויוטה.
אין היום הבדלים גדולים בין הייצרנים השונים,
בטח לא כמו פעם שהסובארו DL היה מסרב למות בעוד הגולף היה מתאבד ספונטנית מדי פעם.
המכאניקות כבר דומות וההבדלים ניתן לומר כמעט זניחים לכאן ולכאן.
לגבי הפראדו ספציפי, לא זכור לי רכב שטח כלשהו שבמצב סטנדרטי סובל מכזו בעיה מסוכנת.
ברוב רכבי השטח ניתן לעלות ולמתוח את גבולות המכאניקה ולהעמיס את המכלולים הרבה מאוד עד שנתקלים בכשל...
ולגבי טויוטה בכלל- בישראל המחיר והמותג פשוט לא קשורים במציאות.
המחירונים גבוהים ואתה מקבל הרבה פחות בייחס לרכב.
אבל זה לא בגלל אמינות, זה בגלל שיווק נכון ועבודה מאוד יפה של הייבואן.
וזה לא שאני נגד טויוטה, יש לנו קורולה וראב4 בחצר.
אני יודע בדוק כמה עולה לנו לטפל (הרכבים מאוד יקרים לתחזוקה) וגם את רמת האמינות (שזהה לכל רכב אחר שהיה לנו בשנים האחרונות).
אני מסכים איתך חלקית
נכון מאוד שהיום הרכבים קרובים אחד לשני בכל הפרמטרים אבל עדיין בעניין האמינות היפנים רחוקים משאר המותגים
ואני לא מסתכל על דגם אחד ספצפי בשנה מסויימת רק על כל המותג
ברשותי היתה רנו מגן אני מבטיח לך שאם היא לא היתה שמורה כמו שהיתה לא הייתי חושב בכלל לקנות אותה (היתה של חבר מאוד קרוב)
אבל היו לה בעיות שפשוט חזרו על עצמן אחת מהם היתה כל מה שקשור לחלונות כמן מנגנונים מתגים סלילים במשך שנתיים ווחצי החלפתי את כל החלונות
דבר נוסף שעוד יותר עיצבן שסליל שמחבר בין חוט הצטה לפלג פשוט מפסיק לעבוד כל פעם אותו סליל והמחיר שלו רק עולה 3 פעמים החלפתי בשנתיים וחצי
עוד דוגמה קטנה תנסה לראות מהיום פיזו שכל הפנסים הנורות עובדות
דרור ועומרי אני מצטער אם פגעתי כאן במשהו אבל זאת דעתי
ואם חבר /משפחה ישאל את דעתי תמיד אני אמליץ לו על יפנית
אלא יבוא עם שריטה כמו שלנו אז נסביר לו יתרנות + חסרונות של כל דגם (מקריאה בלבד)
סוזי המשתוללת
23-04-12, 09:16
תומר
לצערי מי שמדבר שטויות זה אתה ולא דרור
כשתחיה בעולם המוסכים ,תסתובב ביניהם ,לא רק תגלוש באינטרנט אלא חס וחלילה אפילו תלכלך את ידיך בנסיון להבין למה משהו נשבר אז גם תראה שפרדו רחוק מאד מלהיות אמין
בטח ברמת כלים שעושים עבירות קשה
רשימה קצרה
1)בולג'וינטים
2) שרשרת טרנספר
3)ביצה קדמית + טרנספר שנשברים כתוצאה מהצלבות /שכחת לסגור דיפ מרכזי
4)מוטות מקשרים עליונים בסרן האחורי שנשברים אחרי הגבהה לה של 2 אינטש
5)דשבורד מקרקש
6)מנועי 3 ליטר 125 כס מאבדים את ראשיהם לדעת
אני לא נוסע בפרדו כי אני לא עשיר ולא יכול להרשות לעצמי תפוחים ב 1000 ש"ח לתפוח או 4000 ש"ח לדיפ קדמי מפירוק ,ואין להשיג כי הם נחטפים כלחמניות
וכנ"ל טרנספר /ראש מנוע ועוד
אני מעדיף לשלם הרבה פחות על רכב עם ביצועים זהים , מכללים חזקים בהרבה , וללא האגדה ובהפרש הכסף ליישר קו לזווד את הרכב במיטב אביזרי העבירות ועדיין להשאר עם עודף מטורף
אתה מצדי יכול להמשיך לטמון את הראש בחול
האאאאא כן, בעלי הטויוטות יושבים על הגדר.
עוד 10-15 שנה מחיר הרכב יעלה כמו הקרקעות באזור המרכז.
בכל מקרה עם מישהו חושב שהטויוטה שלו היא להשקעה, או כל רכב אחר, המצב שלו רע.
ואיזה ערמות של שטויות.
אני לא יודע מה קורה עם הדגמים של השנים האחרונות, אבל הדגמים הישנים הוכיחו את עצמם בארץ ובעולם.(9-10 היילקסים היו לא בעסק, היום גם שני לנדקרוזרים)
כדי שבעיה תוגדר כתופעה צריך כמות מסויימת של מקרים.
סביר להניח שיש טרופר אחד על כל 3-4 לאנדקרוזרים, היחס בעיתי.
ועדין כול הכבוד לו על כמות התופעות שהוא גורף.
אין לי כלום נגד הטרופר, בעבר היה לנו גם איפון שהיה חרא רכב, והבנתי שהוא עוד נחשב ל"אגדה" של איסוזו.
אבל כל בעל רכב שהוא לא טויוטה פיתחו תיסכול מיוחד עבורה.
וכל סיפור או תמונה, הם קופצים כמו חיות טרף על החיה הפצועה,
לא לשכוח שסטרס הורג, תוציאו את האנרגיות על דברים הרבה יותר חשובים בחיים.
פלג_
תומר
לצערי מי שמדבר שטויות זה אתה ולא דרור
כשתחיה בעולם המוסכים ,תסתובב ביניהם ,לא רק תגלוש באינטרנט אלא חס וחלילה אפילו תלכלך את ידיך בנסיון להבין למה משהו נשבר אז גם תראה שפרדו רחוק מאד מלהיות אמין
בטח ברמת כלים שעושים עבירות קשה
רשימה קצרה
1)בולג'וינטים
2) שרשרת טרנספר
3)ביצה קדמית + טרנספר שנשברים כתוצאה מהצלבות /שכחת לסגור דיפ מרכזי
4)מוטות מקשרים עליונים בסרן האחורי שנשברים אחרי הגבהה לה של 2 אינטש
5)דשבורד מקרקש
6)מנועי 3 ליטר 125 כס מאבדים את ראשיהם לדעת
אני לא נוסע בפרדו כי אני לא עשיר ולא יכול להרשות לעצמי תפוחים ב 1000 ש"ח לתפוח או 4000 ש"ח לדיפ קדמי מפירוק ,ואין להשיג כי הם נחטפים כלחמניות
וכנ"ל טרנספר /ראש מנוע ועוד
אני מעדיף לשלם הרבה פחות על רכב עם ביצועים זהים , מכללים חזקים בהרבה , וללא האגדה ובהפרש הכסף ליישר קו לזווד את הרכב במיטב אביזרי העבירות ועדיין להשאר עם עודף מטורף
אתה מצדי יכול להמשיך לטמון את הראש בחול
כנראה לא קראת מה כתבתי
אני לא מסתכל על דגם מסויים, לדוגמה בפטרול עם המנוע הבעייתי אז זהו ניסאן חברה חרא לא אמינה וסתם אגדה מזוייפת של כתבי רכב
תגיד לי משהו לא טוב בלנד קרוזר סדרה 70 וכו... בהשוואה למקבילים אירופאים ואמרקאים
בכל משפחה יש את הכבשה השחורה אבל כל מה שהוא לא יפני יש במשפחה רק כיבשות שחורות
וכן אני לא חיי במוסכים כי אני עם יפני אפילו שניים בקרוב תצטרף גרמניה ולאגיד לך שהביצים לא רועדות אז מאוד רועדות אבל על איכות משלמים וכנ"ל על אמינות
חברים אני מרגיש שפגעתי פה בכמה אז אני אמשיך לטמון את הראש בחול ושיהיה יום נפלא
דרור, שתה איזה ויסקי לפני שאתה עונה לתומר... זה יהיה מעניין :)
אם היו לו טענות שמחזיקות מים, הייתי צריך להתחזק באיזה כוס או שתיים.... אבל מה יש לנו כאן? נפנופי ידיים. לא יותר.
לי אין שום דבר נגד או בעד טויוטה או כל יצרן אחר.
ברור שאפשר להמשיך להתעלם מזה, להמשיך להתעסק בדשבורדים סדוקים ולהמשיך לבדוק מה קורה במחירון לוי יצחק בכל פעם שנכנסים לשירותים לתת יציקה.... אבל מתלה קדמי שקורס ומתפרק תוך כדי נסיעה זו כן בעיה בטיחותית. נקודה. ושיתקנו אותי אם אני טועה או מדמיין. וזה שהאוטו בן 6 או 8 או 10 זה ממש לא משנה למי שיושב בתוכו כשזה קורה, ובטח לא לזה שרכב כזה יפגע בו.
כנראה לא קראת מה כתבתי
אני לא מסתכל על דגם מסויים, לדוגמה בפטרול עם המנוע הבעייתי אז זהו ניסאן חברה חרא לא אמינה וסתם אגדה מזוייפת של כתבי רכב
תגיד לי משהו לא טוב בלנד קרוזר סדרה 70 וכו... בהשוואה למקבילים אירופאים ואמרקאים
תומר אתה לא יכול להשתמש בלנדקרוזר סדרה 70 כמדד לטויטה.
גם ההיילקס 97 לא משמש היום מדד לטויטה. אלו רכבים עמידים ואמינים אין ספק..אבל הם לא מיוצרים משנת 98.
והם נבנו בסטנדרטים של פעם, שלא קיימים היום. פעם לא היית יכול להרשות לעצמך שחלק ישבר, היום לא רק שיצרני המכוניות מרשים לעצמם, הם גם בונים על זה.
כי את הרווחים הם עושים מכל בולג'וינט מקורי שבעל טויוטה בא להחליף.
וכמה שאני אוהב את הפראדו - הקטע הזה ממש מסוכן!! לא ראיתי את זה בחיים אבל אם זה היה קורה למישהו איתי בשיירה - לא יודע מה אפשר לעשות במקרה כזה!
ואגב, אין בפראדו משהו מיוחד באמת שאמור לגרום למחיר המופקע שלו לעומת הפאג'רו Q/טרופר בנזין וכו'.
אבל ישראלים כמו ישראלים - חושבים שהטויטה קורולה והלנד קרוזר זה אותו דבר.
מעניין מה קרה פה:
http://www.flickr.com/photos/75465387@N00/335580787/
מעניין מה קורה עם זה בעולם, בארץ לדעתי אנחנו אפילו לא שני אחוז מכמות הלנדקרוזרים שיש בעולם,וחלקם עובדים הרבה יותר קשה מהכלים שנמצאים פה.
אגב מאוד מעניין אותי מה באמת קורה שם.
התפוח התחתון נשבר, נגזר?
התפוח עצמו יצא מהמקום?
או שאולי הגזירה היא של הברגים של התפוח?
מעניין מה קרה פה:
http://www.flickr.com/photos/75465387@N00/335580787/
מעניין מה קורה עם זה בעולם, בארץ לדעתי אנחנו אפילו לא שני אחוז מכמות הלנדקרוזרים שיש בעולם,וחלקם עובדים הרבה יותר קשה מהכלים שנמצאים פה.
תודה
שגיא אני כן יכול להשוות דגם מסיום בדיוק כמו שכאן נופלים על הדגם פראדו וכל טויטה לא בסדר
כבר אמרתי האמינות היא יחסית לאותה קטגוריה אפילו דרור בכבודו כתב באחד הפוסטים
שעם היילקס הסיכוי לסיים את הטיול ולהגיע הביתה הוא גבוה יותר מסופת או CJ
אני לא בא ואומר שטויוטה היא חפת תקלות או בעיות גם בפריוס היתה מאוד בעייתית
אבל בתמונה הכללית היא החברה ביחד עם שאר היפניות המובילות בתחום האמינות
ותפסיקו לחפור ולהמשיך לתת דוגמאות על הפרדו
קל להתלבש על רכב מסיום עם מנוע או גיר מסויימים ולהגיד חברה לא טוב
קצת תמונות מהאינטרנט
זהו אל תקנו טרילבלייזר וראם
אני מסתכל על החברה לא על דגם
עןד משהו קטן הסובארו STI של היום מנועי ה 2.5 ליטר שוברים מנועים ממש כמו הפטרול אז זהו עכשיו נכתוב שסובארו על הפנים
והם כבר לא אמינות וסתם מתנוסס להם המוניטין הזה
582215822258223
לדעתי היום כבר לא מייצרים רכבים אמינים. היום מייצרים רכבים חסכוניים.
מה שאתה לא מוציא בדלק - אתה מוציא במוסך.
שורש העניין כאן הוא רק הבנת הנקרא... זה יפה איך מעוותים מילים, משפטים וכוונות.
תומר, כשאתה מצטט מישהו, לפחות כשהמישהו הזה הוא אני (אבל לא רק) - תעשה את זה נכון ומדויק או תן קישור.
אני לא אמרתי "הסיכוי להגיע הביתה". מה שאני אמרתי זה:
"... הסיכוי שלך לסיים טיול ללא תקלה וללא צורך בפתיחת מכסה מנוע וארגז כלים, גבוה יותר בהיילקס..."
ולא מה שאתה כתבת: "...עם היילקס הסיכוי לסיים את הטיול ולהגיע הביתה גבוה יותר מסופת או CJ..." (השגיאות במקור),
בויכוחים, מי שאין לו תשובות לעניין, בד"כ תמיד ינסה לסחוב לכיוונים אחרים. אז אני מזכיר שוב - בשרשור שעוסק בבהתלבטות בין היילקס 96' מול CJ, אני דיברתי על היילקס מודל 96' ועל-CJ מודל 80'... כאן מדברים על פראדו, ואני לא רוצה לחשוב שמבחינתך היילקס או פראדו או קורולה, זה לא משנה. הכל טויוטה. הכל יפני. הכל אותו דבר...
אני אמרתי "לפתוח מכסה ולסדר משהו", אתה הפכת את זה ל"להגיע הביתה". כמה הרואי. כמה דרמטי. (בוא'נה, זה בדיוק החומר שממנו בונים את האגדות המוטוריות!...אתה בדרך הנכונה, ואולי איזה מגזין שמטפח אגדות, ניסים ונפלאות מוטוריות, יפנה אליך... רמז - השכר שם לא משהו. מצד שני גם מקצועיות לא באמת נדרשת).
בינתיים מי שבמציאות לא הגיע הביתה (אלא במונית/אוטובוס, כאשר חמישה ילדים, אשה וציוד מפוזרים במכוניות של חברים, כשהאוטו הגיבור שלו, פאר תוצרת טויוטה-יפן, עושה את דרכו על גרר) זה אותו בעל פראדו גיבור השירשור שנשבר לו הבולג'וינט בסתם טיול נינוח. לא מסע עבירות. נכון, זה לא קורה כל יום, לא כל שבוע ואפילו לא כל שנה. אבל עובדה שזה קורה. ולא רק אצלו. וכאשר זה קרה תהיה בטוח שהוא קילל ועוד איך. את כל היפנים ואת טויוטה ואת כל העולם.
ואם מישהו אומר לך שבחבר'ה שלו יש כמה בעלי פראדו והם כבר מקדימים תרופה למכה ולא יוצאים לטייל בלי בולג'וינט ספייר וציריה ספייר, זה אומר משהו?...
ומישהו בכלל אמר שטויוטה זה לא טוב? דיברנו על בעיה ספציפית בדגם מסוים. בכל דגם של רכב בעולם יש את הקטע שלו. אולי זה הקטע (או אחד הקטעים) של פראדו. מי שמכיר טוב את האוטו הזה, אולי יודע להקדים תרופה למכה ונהנה מאמינות טובה. הבעיה היא שלא כולם יודעים.
אני עדיין לא מבין ולא מאמין שכתבת שגרמניות צרפתיות ואטלקיות היום אותו דבר כמו יפניות באמינות לא משנה לא נשכנע אחד את השני
לגבי הציטוט תקרא אתה מה כתבת ותגיד לי שזה לא אותו דבר להגיע הביתה לבין לא לפתוח מכסה
אבל די אני מציתי יום העצמאות שמח והרבה על האש
תומר אתה לא יכול להשתמש בלנדקרוזר סדרה 70 כמדד לטויטה.
גם ההיילקס 97 לא משמש היום מדד לטויטה. אלו רכבים עמידים ואמינים אין ספק..אבל הם לא מיוצרים משנת 98.
התכוונת אולי שסדרה 70 לא מיובאים משנת 98.
היפנים המשיכו לייצר, הם לא שמו לב שהפסקנו לייבא מהם את הרכבים האלה.
אף פעם לא במאת ייבוא את הרכבים האלו לפה.
וכל מה שאתה רואה אלו עצמות שזרקו לנו...
פעם, בשנת 86 לערך, היו מייצרים מפות סימון שבילים מנייר סינתטי שלא מתקלקל. עד היום יש לי מפה כזאת של גליל עליון (אגב, המפה הקריאה ביותר שראיתי). החברה בוועדה לסימון שבילים הבינו שאנשים יפסיקו לקנות מפות והתחילו שוב לייצר מפות נייר רגיל שנקרעות אחרי כך וכך שימושים.
קצת אחריהם (שנות ה-90) חברת שורש התחילה לייצר סנדלים. כאלו שמחזיקים מעמד.. עד היום יש לי סנדלים שלהם בארון הנעליים שמעולם לא נקרעו, אלא רק הפכו לממש לא נוחות. חברת שורש הבינה שהם הגזימו בעמידות וכדאי להם להחליש מעט את הסנדל כדי שייקנו יותר. הם החלו לייצר סנדלים שמתפרקים אחרי שבועיים...
בהמשך הם שמו חתיכה ירוקה בתחתית הסוליה כדי לבדוק כמה ק"מ עשית עם הסנדלים. הנקודה נשחקה? הלכת אתם הרבה והאחריות פגה. (אגב, מספרים על חברה ששמים על הנקודה נעץ כדי שלא תשחק)
אותו הדבר במכוניות. אף חברה לא מעוניינת לייצר היום מכונית שלא מתקלקלת. המהנדסים מקבלים הנחיות ברורות לכמה זמן לתכנן כל חלק לפני שיקרוס. לפעמים הם טועים קצת ולפעמים הם טועים הרבה. לפעמים ההוראות שניתנות עושות יותר מדי נזק תדמיתי לייצרן/רכב וכנראה שגם את זה אפשר להגדיר כטעות.
אנחנו חיים היום בעולם שבו חייו המצופים של מוצר שאנו קונים לא צריכים להיות הרבה מעבר לזמן האחריות שלו. לא רק במכוניות...
חברות הליסינג כבר הפנימו את זה. הגיעה זמן שגם אנחנו...
אין דבר כזה יותר אמינות של רכב חדש! יש תקופת אחריות.
לפחות עד שיוכח אחרת.
אני עדיין לא מבין ולא מאמין שכתבת שגרמניות צרפתיות ואטלקיות היום אותו דבר כמו יפניות באמינות לא משנה לא נשכנע אחד את השני
אתה שבוי בקונספט, ומבלבל בין דעה אישית לבין עובדות.
אגב, חלק מהגרמניות לא רואות בעיניים חלק גדול מדגמי טויוטה מבחינת אמינות.
אני יכול להראות לך בניירות סקודה מול טויוטה שעושות כמעט אותו ק"מ שנתי ומאותו מודל ואותה יד.
(שלי ושל אחותי) ותגלה כמה היא מוציאה במוסך וכמה תקלות יש מול המצב בסקודה והעלויות.
אותך זה יפתיע, אבל במחיר של תיקוני הטויוטה אני מחזיק 2-3 סקודות.
כמובן שיש מקרים הפוכים. ולכן בדיוק מסבירים לך שהייצרן אינו ערבות לאמינות כיום.
ואם כבר דיברנו על מותג או דגמים-
ואני לא מסתכל על דגם אחד ספצפי בשנה מסויימת רק על כל המותג
ברשותי היתה רנו מגן אני מבטיח לך שאם היא לא היתה שמורה כמו שהיתה לא הייתי חושב בכלל לקנות אותה ....
אתה רציני עם המשפט הזה שלך?? :) :)
פעם, בשנת 86 לערך, היו מייצרים מפות סימון שבילים מנייר סינתטי שלא מתקלקל. עד היום יש לי מפה כזאת של גליל עליון (אגב, המפה הקריאה ביותר שראיתי). החברה בוועדה לסימון שבילים הבינו שאנשים יפסיקו לקנות מפות והתחילו שוב לייצר מפות נייר רגיל שנקרעות אחרי כך וכך שימושים.
קצת אחריהם (שנות ה-90) חברת שורש התחילה לייצר סנדלים. כאלו שמחזיקים מעמד.. עד היום יש לי סנדלים שלהם בארון הנעליים שמעולם לא נקרעו, אלא רק הפכו לממש לא נוחות. חברת שורש הבינה שהם הגזימו בעמידות וכדאי להם להחליש מעט את הסנדל כדי שייקנו יותר. הם החלו לייצר סנדלים שמתפרקים אחרי שבועיים...
בהמשך הם שמו חתיכה ירוקה בתחתית הסוליה כדי לבדוק כמה ק"מ עשית עם הסנדלים. הנקודה נשחקה? הלכת אתם הרבה והאחריות פגה. (אגב, מספרים על חברה ששמים על הנקודה נעץ כדי שלא תשחק)
אותו הדבר במכוניות. אף חברה לא מעוניינת לייצר היום מכונית שלא מתקלקלת. המהנדסים מקבלים הנחיות ברורות לכמה זמן לתכנן כל חלק לפני שיקרוס. לפעמים הם טועים קצת ולפעמים הם טועים הרבה. לפעמים ההוראות שניתנות עושות יותר מדי נזק תדמיתי לייצרן/רכב וכנראה שגם את זה אפשר להגדיר כטעות.
אנחנו חיים היום בעולם שבו חייו המצופים של מוצר שאנו קונים לא צריכים להיות הרבה מעבר לזמן האחריות שלו. לא רק במכוניות...
חברות הליסינג כבר הפנימו את זה. הגיעה זמן שגם אנחנו...
אין דבר כזה יותר אמינות של רכב חדש! יש תקופת אחריות.
לפחות עד שיוכח אחרת.
מסכים איתך בכל מילה,זה לא רק בתעשיית הרכב,זה מתבטא גם במוצרי חשמל ביתיים,בעצם בכל. העולם השתנה.[מכונת כביסה מתוצרת פיליפס עבדה אצלי 28 שנה ללא בעיות מיוחדות ויש לי עדיין מאוורר תוצרת גנרל אלקטריק שקיבלתי בירושה ומתקתק כמו שעון]
בעניין המפה: הזכרת לי ואני כותב תוך כדי חיוך נוסטלגי. אני מחזיק במפת-"ישראל תיור וטיול, ק''מ 1-250000 , מפה זו מודפסת על נייר סינתיטי טייבק TYVEK " עדכון 1976 גליון אחד דו צדדי. כל כך הרבה התעללויות עברה המפה, כל כך הרבה קפה נשפך עליה, אין ספור קיפולים והיא במצב דנדש,שום דבר לא נמחק בה,שום סדק בקיפולים,כלום. לא רלוונטית בכלל,אבל משהו בתוכי לא נותן לי להיפטר ממנה.
מאיר רוטברג
23-04-12, 20:32
לרגע חשבתי ששבתי לימים ההם של גיפטריפ. נו ניחא. וויכוח עקר מלכתחילה.
נ.ב. אמש היה על כביש 4 לנדרובר בשול הדרך עם מכסה מנוע פתוח כלומר זה המצב הטיבעי?
ערב טוב
מאחר והכבלים של הוט התנתקו לי בגג הבית ורק מחר יבואו לסדר
וחדשות אני רואה בטלויזיה קטנה שנשדדה משמיל ומוצמדת לאנטנה וממיר של עידן +
ומאחר ואני נח לפני סידור חדר העבודה מפני שמה שאפשר לדחות למחר גם אפשר לדחות לשבוע הבא
אז-יש לי והיה לי זמן לקרוא את השרשור הזה
רבים נשברים נקודה
רכבים מתקלקלים נקודה
על זה בונות חברות ייצור הרכבים
אבל וכאן האבל הגדול
רכבים 4*4 במקור יוצו עבור ולפי דרישות צבאיות מחמירות
על הבסיס הזה נבנו רכבי הפנאי ורכבי החקלאות למיניהם
המפרט איננו זהה
גם הסופה דגם 3 שתצא לשוק האזרחי איננה באותו המפרט של סופה דגם 3 צבאית למהדרין
כנ"ל טיוטה מרצדס GMC ורכבים אמריקאאים אחרים ויסלחו לי חברות הרכב באם שכחתי מישהו
הג'מוס שלי היה במקור של הכח הרב לאומי-צבא ארצות הברית דרש מפרט מסוים לרכבים שניקנו לכוחות ארה"ב
לשוק האזרחי המפרט מעט שונה ולכן במצבים מסוימים הדגם הצבאי עמיד יותר למעט---צורת תיפקוד ושילוב ההנעה כפולה
נשלטת כפתורים ופניאומטיקה ולא ידית פשוטהונורמלית-זה הזבל הגדול בהתגלמותו-
התברר לי שמספר קטן מאוד של ג'ימי ג'מסי הגיעו לכח הרב לאומי עם הנעה כפולה לא נשלטת ידית-הם העיפו אותם מהר ככל האפשר
פיתרון?יש אני מחליף לטרנספר בשליטה ידנית
אז כן יש תקלות בכל רכב ורכב וחלקן תקלות שעלולות להיות קטלניות
וכן צריך לבדוק מיכלולים בדחיפות רבה יותר מאשר ברכב פרטי נקודה
אני נוסע דרומה בתחילת מאי-הכנסתי את הרכבלמוסך לבדיקה מקיפה--טוב זה רק אני
דרך אגב גם אנחנו לא עם גוף כל כך אמין
אלא מאי--פעם ייצרו מכוניות שנסעו שישים ושבעים שנה ואז אולי הן היו מתפגרות ובני האדם בגיל 70 כבר היו ז"ל
היום מכוניות בקושי נוסעות 15 שנה ובני האדם חיים מעל גיל 80 בריאים יחסית
זהו
יוסי
לרגע חשבתי ששבתי לימים ההם של גיפטריפ. נו ניחא. וויכוח עקר מלכתחילה.
צודק.
לדעתי דגל האמינות שמתנוסס מעל היצרן מסתמך בעיקר על מה שהיה בשנות ה-90.
חלק לא מבוטל ממנו ממשיך להתקיים עם דגמים "טפשים" שממשיכים להיות משווקים במקומות שלא מתייחסים לתקינות זיהום אויר.
תחפשו בפורומים מחו"ל על כאלו שבאמת חיים בשטח ותראו איך מוניטין האמינות והעמידות נשמר גם עם דגמי שטח חדשים.
שומעים שם את אותו ויכוח ישן-נושן, רק בשפות אחרות..
מה שזה אומר לדעתי, זה שהרבה מהאמינות תלויה במכניקה האיכותית, וברגע שהתחילו לדחוף מערכות אלקטרוניות התמונה קצת השתנתה.
פראדו הוא רכב שמשווק בעולם הרבה לפני ששווק בארץ, והיה פעם עם סרן חי מקדימה, מנוע טיפש ופשוט, וגימור מפואר לזמנו אבל מאד בסיסי ביחס להיום.
אני עדיין לא מבין ולא מאמין שכתבת שגרמניות צרפתיות ואטלקיות היום אותו דבר כמו יפניות באמינות לא משנה לא נשכנע אחד את השני
לגבי הציטוט תקרא אתה מה כתבת ותגיד לי שזה לא אותו דבר להגיע הביתה לבין לא לפתוח מכסה
אבל די אני מציתי יום העצמאות שמח והרבה על האש
היום בעידן שיתופי הפעולה קיימים דגמים זהים ליפניות / אירופיות וכו'
בנוסף חלק גדול מהרכיבים נקנים ממספר מצומצם של ספקים עבור כמה יצרניות: מנועים, תבות הילוכים וכו'
בעתיד המצב בכלל יתקנס למספר מועט של ספקי מכלולים וחברות הרכב יהיו חברות הרכבה ושיווק.
כמו בעולם המזגנים שם יצרן אחד מספר כ 80% מיצור המזגנים העולמי.
כמו במסכי ה LED/LCD שם מספר מועט של יצרנים , רק תבחר את המדבקה..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.