PDA

צפייה בגרסה מלאה : בוקסות סרן קידמי.



גיא
13-02-05, 16:35
נאמר לי על ידי הגורו השכונתי שהלכו הבוקסות וזה מתחיל מ 500 ש"J רק על שעות עבודה ...

מה זה אומר הלכו הבוקסות ?
איך אני יכול לדעת שבאמת הולכו הבוקסות ?
האם זה יקר לקנות אצל ג'קי את הבוקסות ?
האם ניתן לבד ( לבד = איש אחד ( להחליף את הבוקסות ?

תודה.

עמי
13-02-05, 16:49
איך יודעים? מסתכלים. בדרך כלל הגומי בבוקסות יהיה סדוק או מפורק ו/או גליל המתכת מעוות.
כמה עולה? לא יודע. סביר להניח שכמה עשרות שקלים לכל בוקסה.
להחליף זה כבר סיפור פחות פשוט: הבוקסות בדרך כלל לא מתנדבות לצאת בקלות ונדרש שכנוע קל בעזרת פרס או מבער שעושה את העסק הרבה יותר קל וריחני. גם החזרת הזרועות למקומן אינה טריוויאלית, היות והסרן נוטה לזוז קמעה ממיקומו המדוייק, ואז החורים בזרוע לא יהיו ממול לחורים בתושבות. כאן תועיל עזרה מחברים, עדיף בעלי כננת.

עמי
13-02-05, 16:54
דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא שהחורים בתושבות ע"ג הסרן לא הורחבו על ידי הבורג ו/או שהברגים עצמם לא נשחקו - אם זה המצב, החלפת הבוקסות לא תועיל. אם אלו התושבות - ניתן לרתך ע"ג החורים שייבות בקוטר מתאים (ולמרכז כמו שצריך !) ואם מדובר בברגים, אז פשוט להחליף אותם.

gali
13-02-05, 18:00
אני החלפתי לבד את הבוקסות בכל הרכב כולל בזרוע A שהכי מורכבת.

את בוקסות של מוטות הרדיוס הקדמיים (אם נכון הבינותי) אני הייתי ממצליץ כבר להחליף את הגומיות שמורכבות בחיבור לשילדה.
אז ככה, אם אתה לא מוגבה קיצוני הייתי רוכש אותם אצל ג'קי. אם אתה מוגבה קיצוני אז חפש משהו עמיד יותר.

פירוק מוטות הרדיוס דורש מפתחות מתאימים (בוקסות ורינגים) ואני השתמשתי בג'ק שמן (בקבוק) בשביל הפתיחה הראשונית (לא אוהב להתאמץ :D ), לאחר שפתחת את כל הברגים צריך קצת עבודת שכנוע עם "לום" בכדי לשחרר את מוט הרדיוס ממקומו - לא סיפור.

מאותו רגע אתה עובד בחוץ וכאן עדיף גישה למישהו עם פרס הידראולי שיעשה לך את החיים קלים יותר.
לי לא היה פרס כזה ועבדתי עם אפציר גיבור. גם עם אפציר זה לא קל וצריך להתאים בוקסה מתאימה בכדי לחלוץ אותו, ובסופו של דבר הדרך הקלה יותר היא לנסר את הבוקסה הישנה עם משורית ברזל שהושחלה בתוך הבוקסה. לאחר שניסרת פנס לאורך כל הבוקסה אתה מקלף אותה החוצה. כאן יש לציין שאפציר מקצר את העבודה ל5 שניות במקום שעה לבוקסה בממוצע.

אבל אני הייתי עקשן וככה חתכתי את כל הבוקסות ואז מגיע השלב שצריך להשחיל אחת חדשה, וכאן אתה צריך מוביל שיכניס את הבוקסה בליין ישר פנימה. אני השתמשתי בדסקיות העבות ובבורג 1/2 בריא בכדי להתחיל ואזכשכבר נכנס איזה 10 מ"מ עברתי לאפציר.
תשמע, אתה צריך מלחציים טובות וכושר יחד עם כוח לא מועט בכדי לעבוד עם אפציר. חוץ מזה נחישות לא תפריע רק תעזור.

להכניס חזרה את המוט רדיוס זה שטויות. אתה משחיל את הבורג האחורי, סוגר אותו כמעט עד הסוף ואז ממקם את הג'ק שמן מתחת למוט ומרים אותו למקום. בסוף אתה מיישר עם לום את המוט למקום כי הסרן קצת ברח קדימה או אחורה. זהו סוגרים את 2 הברגים והאום האחורית ממש חזק, ואחרי נסיעה מהדקים שוב (מה שמוסך לא עושה).
המלצתי אליך, תחליף גם את אומי הנעילה שנחשבים למתכלים (עוד משהו שמוסך לא עושה).

לסיכום, אני מייעץ לך לקנות את החלקים אצל ג'קי, לפרק לבד, להביא לבית מלאכה שיחליפו לך את הבוקסות בפרס (כמו שכל מוסך עושה) ולהרכיב לבד.

אני עשיתי הכל לבד ללא ליפט, אבל אצלי מדובר בדיפנדר.

גיא
13-02-05, 22:00
תודה על ההסבר המפורט.

ועוד שאלה.

אני אומר לג'קי תן סט ... או ש.. ? ....

איך מסבירים מה אני רוצה ?

נתחיל בסרן הקידמי ..

תודה

מוני אורבך
14-02-05, 07:59
גיא

היתי כבר בסרט ומכיר את כל התהליך (לצערי)
יש כמה פרטים שקודמי לא צינו
א. אם יש לך כבר נקישות, המצב גרוע. תחליף כמה שיותר מהר. מעבר לזה שהמצב לא בטחותי, הוא עלול להרוס לך את התושבות על השסי ואז אתה בבעיה.
ב. תחליף לבוקסות פולארטן. הרגילות לא מחזיקות מעמד בהצלבות. אם אתה נוסע על הכביש יחזיקו כמה שנים. אבל אם אתה חובב זחילת סלעים, רק פולארטן, אחרת תצטרך להחליף כל שנה. הבוקסות של השסי מפולארטן עולות כ 250 שח. הבוקסות שבין המוט לסרן עולות 350 שח אצל גקי. יש לי בוקסות פולארטן חדשות שלא הספקתי להרכיב. אם תרצה לקנות ממני במחיר מופחת, דבר איתי. בכל מקרה ההבדל בין פולראטן לרגיל הוא לא גדול וכדי לחסוך עבודה כדאי להרכיב אותם.
ג. פירוק המוט הוא לא מסובך. אבל לפעמים כמה מוסכים "חכמים" שמים לוקטיט במקום להרכיב אום נילוק חדש. ואז זה גהנום לפרק את הברגים. בכל מקרה תצטיד בברגי נילוק בקוטר מתאים ותחליף את כולם.
ד. החלפת הבוקסות בין השסי למוט קלה. ההחלפה של הבוקסות בין המוט לסרן בעיתית ודורשת פרס אם אתה מתקין את הבוקסה המקורית. הפולארטן מורכב משני חתיכות כך שלא צריך פרס להכניס אותו. אם פשוט תחתוך את הישן תוכל להכניס אותו בקלות.
ה. לדעתי העבודה די פשוטה, ואפשרית לבד. אני ממליץ בחום להחליף בהזדמנות את כל הבוקסות לפלארטן, ואז יש לך שקט לכמה שנים (או שאיזה אדיוט מתנגש בך והורס לך את כל ההשקעה).

גיא
14-02-05, 10:37
תודה

אין נקישות

יש חופש קטן
והסרן משחק טיפה

בבלימה חזקה האוטו מושך שמאלה

אין בעיה בבלמים

gali
14-02-05, 17:10
אז שיהיה לך בהצלחה

גיא
06-03-05, 09:12
טוב,

מתברר שעלות העבודה, הווה אומר החלפת החלקים כולל פ"ה של המוט.

לא כולל הבוקסות היא ... תחזיקו חזק ! .... ואני מדבר על מוסך הרשת !

אחד מיקירי וחובבי בעלי הל"ר ... ( לא תלתן :evil: )

32 ש"ח לא כולל מע"מ .... החלטתי שלאור אורך עצם הפז"מ והבוץ על הרצפה של החניה שלי ....

שהגורו יעשה את זה.

גיא
05-04-05, 11:20
באלאגאן

פרקתי מוט רדיוס אחורי אחד בשביל להחליף את הגומיות ( כחולות מג'קי )

הרבצתי
חיממתי
שוב הרבצתי

לא זז המניאק מילימטר ...

אין לי אפשרות לפרק ולקחת למישהו עם פרס
כי אם אני מפרק אי אפשר לנסוע עם האוטו ...

רעיונות לפני שאני מתקפל ורץ לגורו ?
( צריך את האוטו שמיש ... )

חנן-ג'יפולוג
05-04-05, 11:42
גלי כתב לך בצורה טובה את האפשרויות לעבודה ביתית.

מעבר לזה: דם, יזע ודמעות.

תשרוף את הגומי ותנסר את הבוקסה החיצונית בשני מקומות. זה עושה את העבודה.

גיא
05-04-05, 16:52
אוי ... איזה הבדל !

כניראה שהמצב של הישנות היה בכי רע מאוד ....

תודה ליועצים.

idanw
04-03-08, 16:12
לסיכום, אני מייעץ לך לקנות את החלקים אצל ג'קי, לפרק לבד, להביא לבית מלאכה שיחליפו לך את הבוקסות בפרס (כמו שכל מוסך עושה) ולהרכיב לבד.

אני עשיתי הכל לבד ללא ליפט, אבל אצלי מדובר בדיפנדר.

איזה סוג של בית מלאכה עושה את זה בדרך כלל? (איזור באר שבע)

itay-rover
04-03-08, 21:40
אני ממליץ על אהרון מקפיצי מאיה בעמק שרה.אמנם קראתי שדורון יצא לא מרוצה ממנו באיזה נושא,אבל לי היה נסיון טוב איתו בכל מה שקשור למתלים בתקופת שהותי הארוכה בדרום...

אתה יכול גם לנסות אצל גבי ממקור הצמיג והפרונט גם בעמק שרה,אבל יש מצב שהוא יקרע אותך.
תגיד לאהרון שאתה חבר של איתי עם הצהוב...:-)

איתי

idanw
05-03-08, 14:06
בררתי מחירי בוקסות ויש דילמה...

ג'קי מוכר סט בוקסות מלא לכל הרכב של BRITPART (אני צריך רק לסרן קדמי) ב 800 ש" כולל מעמ.
הוא לא מוכר חלקים מהסט.

בחנות חלפים, מצאתי בוקסות של כתום (זה שם החברה) לסרן הקדמי (4 לחיבורעם הסרן ו 2 לחיבור השלדה) מפוליארטן גם כן.. ב 600 ש"ח כולל מעמ..

הם מוכרים את כל הסט (כמו אצל ג'קי) ב 1650 כולל מעמ!
הם גם נותנים אחריות לשנה..

במחיר הזה ברור שעדיף כבר לקחת את כל הסט, השאלה אם הסט של BRITPART מספיק איכותי..
הרכב לא מוגבה.

תודה, עידן

ארז
05-03-08, 21:38
אני מרכיב כאלו ללקוחות שלי על בסיס יומי כמעט, אל תתקרב לבוקסות שג'קי מוכר.
נכון הם זולות אבל הם פשוט יציקה של צוואת עופות, בלאי גבוה ואי התאמה של המידות זה לא דבר נדיר.
הסט של כתום הוא סט אוסטרלי שחברת אווטבק מיבאת וכתום משווקים, סט מצוין,אומנם יקר אבל בהחלט פעם אחת ולתמיד.

idanw
05-03-08, 21:47
אז זה מה שנקנה... תודה רבה.

yoav
06-03-08, 19:18
בררתי מחירי בוקסות ויש דילמה...

ג'קי מוכר סט בוקסות מלא לכל הרכב של BRITPART (אני צריך רק לסרן קדמי) ב 800 ש" כולל מעמ.
הוא לא מוכר חלקים מהסט.

בחנות חלפים, מצאתי בוקסות של כתום (זה שם החברה) לסרן הקדמי (4 לחיבורעם הסרן ו 2 לחיבור השלדה) מפוליארטן גם כן.. ב 600 ש"ח כולל מעמ..

הם מוכרים את כל הסט (כמו אצל ג'קי) ב 1650 כולל מעמ!
הם גם נותנים אחריות לשנה..

במחיר הזה ברור שעדיף כבר לקחת את כל הסט, השאלה אם הסט של BRITPART מספיק איכותי..
הרכב לא מוגבה.

תודה, עידן


לנדרובר...:twisted:

(הכל מקינאה...)

ד ו ר ו ן
07-03-08, 09:51
אני ממליץ על אהרון מקפיצי מאיה בעמק שרה.אמנם קראתי שדורון יצא לא מרוצה ממנו באיזה נושא,
אני אגיד את זה בקול רם וברור:
חרא של מקום וחרא של התייחסות ללקוח, לא הייתי לוקח ממנו בורג בחינם.
אתה מוזמן לעשות חיפוש כאן באתר למה אני לא "מרוצה" בלשון המעטה ממנו-כתבתי הכל.
לא מעניין אותי שיש אחרים עם דוגמא אחרת-צורת ההתנהגות שנפגשית עימה היא לא משהו חד-פעמי, זה משהו מאד בסיסי בהתנהגות שלו כולל נסיון לתכמן וסגירת גירסאות עם מכר שלו כשהייתי שם בלי לדעת ששמעתי מהצד את התדרוך.



אתה יכול גם לנסות אצל גבי ממקור הצמיג והפרונט גם בעמק שרה,אבל יש מצב שהוא יקרע אותך.
איתי
גבי אולי לא הכי זול אבל איש מקצוע קודם כל ולא פחות חשוב אמין וישר בצורה בלתי רגילה מנסיון ארוך של שנים של יחסי לקוח מולו.
כשהיו בעיות הוא לקח אחריות מלאה על חלק שקרס טרם זמנו ללא כל חיוב.
כשבולם הגה של מונרו נזל אחרי פחות משנה ולא מצאתי את החשבונית לדעת האם המוצר עדיין בתקופת האחריות מול היבואן הוא הפך את הדפי חשבונות שלו שנה אחורה עד שמצא את תאריך הרכישה כדי לתת לי בולם חדש ללא חיוב תחת האחריות.
כשרכשתי אצלו סט MTR ואחד ניקרע על בזנט אחרי שבועיים חזרתי אליו להזמין אחד חדש,
כשהגיע הצמיג הוא חייב אותי מיוזמתו רק על עלות הצמיג כפי שהוא מקבל אותו מהספק מיוזמתו כי לטענתו "הוא הרוויח ביושר מהקנייה של הסט השלם ואין לו סיבה לעשות עלי קופה כי נקרע לי צמיג אחרי שבועיים".
עבודה איכותית, אמינות ולדעת שיש לך מישהו שלוקח אחריות אם משהו משתבש זה משהו שבהחלט שווה להוציא עליו קצת יותר שקלים.
האיש בונה על לקוחות לטווח ארוך ולא מהיום למחר.

yoav
07-03-08, 10:30
מצטרף לדורון:

בתור באר שבעי בדימוס- גבי מעמק שרה נתן לי שירות מעולה, אמין, אחריות וכל מה שאפשר לבקש מאיש מקצוע!
לא- אין ליקשר מקצועי איתו ואפילו לא מכיר אותו על בסיס אישי- אבל הגעתי אליו בהמלצה מג'יפולוג- וקיבלתי שירות מעולה!

torchak
17-03-08, 11:48
למישהו יש מושג אם אפשר/כדאי לפרק את 2 מוטות הרדיוס בו זמנית.
כלומר, אם אני רוצה לעשות את זה לבד, לפרק את שניהם ולהשאיר את האוטו עומד ככה, בשביל לקחת את המוטות לפרס.
לא יכול לזוז משהו? זה עלול לסבך את העבודה?

תודה,
נועם.

טל חסיד
17-03-08, 12:28
לא הייתי ממליץ לך לעשות עבודה כזו ללא ליפט מאד מסוכן, למרות שזו עבודה מאד פשוטה יחסית.

טל

torchak
17-03-08, 14:13
לא הייתי ממליץ לך לעשות עבודה כזו ללא ליפט מאד מסוכן, למרות שזו עבודה מאד פשוטה יחסית.

טל


ואם מפרקדים צד צד? מה בעתם יכול לקרות שמסוכן פה? אני מחנה את הרכב על משטח ישר ושם מעצורים לכל ארבעת הגלגלים. נכון, ייתכן שהוא יזוז טיפונת, אבל לא נראה לי שיש פה סיכון רציני. אני טועה? יש משהו שאני לא חושב עליו?

landrover
17-03-08, 16:41
הסיכון הוא , אם אתה מפרק את שני הצדדים ביחד , ומרים את הרכב מהסרן,
אז הסרן יכול לזוז והג'ק(או חמור) שלך יכול ליפול ...

אם אתה מרים מהשילדה ושם חמורים - זה אמור להיות בסדר.

אמיר.

idanw
21-06-08, 22:09
נועם, אני עדיין לא החלפתי, והבוקסות כבר מחכות לי כמה חודשים... נראה לי שאני יעשה את זה ביומיים הקרובים... ויש לי פה פרס... אתה מוזמן:p (טיפה רחוק)

idanw
21-06-08, 22:16
ושאלה:

עם הסט שלי כתום הגיע סקית קטנה עם חומר צהוב (נוזלי)... יכול ליהיות שזה איזשהו חומר סיכה? מה אני אמור לעשות איתו?

עידן

idanw
22-06-08, 14:48
ושאלה:

עם הסט שלי כתום הגיע סקית קטנה עם חומר צהוב (נוזלי)... יכול ליהיות שזה איזשהו חומר סיכה? מה אני אמור לעשות איתו?

עידן

הסט של כתום הגיע שקית...

landrover
22-06-08, 21:13
החומר הוא באמת חומר סיכה , כדי שיהיה יותר קל לדחוף את הבוקסות מצד אחד , וגם שיהיה פחות חיכוך בינם לבין הברזל וככה פחות ישחקו.

אמיר.

-->