PDA

צפייה בגרסה מלאה : KJ LIBERTY DIESEL מה זה?



Ersten
19-04-12, 20:57
שלום לכולם.
יש לי חבר שמתעניין בסוגיה הנ"ל. הוא לא צריך רכב בעל עבירות גבוהה במיוחד.
בקיצור הוא שוקל לקנות אחד כזה ולא יודע שום דבר על האמינות של האוטו. חלק אומרים שיש הרבה ביעות עם החשמל, חלק אומרים אפס תקלות.
יש המלצות?
תודה מראש
אלכסיי

נמרוד
19-04-12, 22:32
ליברטי דיזל זה זה: http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=1174

למה דיזל? אני חושב שיש בשוק יותר בנזינים, ועם מחירי הדלק היום אין הבדל גדול מאד.

hogi
20-04-12, 00:54
רוב הליברטי/צ'ירוקי בארץ הם בנזין.
הוא אכן לא רכב עבירות אבל אפשר לשפר אותו כמו את כל האחים הגדולים שלו במשפחה.
רכב נוח ומפנק בדרך כלל.
אני קניתי רכב עם ק"מ יחסית גבוה אבל למרות זאת אין שום בעיות מיוחדות, אין רשרושי פלסטיק וצלילים מעצבנים נלווים. יד 2 מוצף ברכבים כאלו, את חלקם אני רואה מפרסם כבר חודשים רבים, כך שכמו בשאר המכוניות - זה שוק של הקונים.
רוב הכלים שאני ראיתי לפני שקניתי היו שמורים ומטופחים ולא ממש פגשו את השטח.

רכב כזה משופר מאוד מסתובב בארץ האפשרויות הבלתי נגמרות ונראה כך:
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/2485/4361/31212180005_large.jpg

ori abr
20-04-12, 01:25
אני לא מצליח לעלות את התמונה אבל יש לי כמה תמונות של KJ עם הגבהות והשתלת סרן חי מלפנים...מאוסטרליה.

ymalka
20-04-12, 12:09
שלום כולם
לי יש ליברטי 2006 לימטאד בנזין כבר שנה וחצי
עשיתי איתו 20000 +(היום הוא עומד על 75)
נתחיל בזה שאישתי מאוהב בו, והיא הנהגת העיקרית אז זה +++++++
האותו נחמד ומפנק
נכון הוא קצת נמוך ביחס לרכבים הקודמים שלי (סופה, דיפנדר , דסקברי)
אבל עם נהיגה נכונה הוא עבר כל מה שהצבתי לו ( ללא אתגרים מיותרים לא מחמל ולא וורדית זה לא האוטו)
מעלה אברהם נקרות וכו' ללא בעיות
אמינות
בשנה וחצי, החלפתי מדחס מזגן , בושינג של ידית 4X4 וסידרתי שני חלונות שלא רצו לעלות

חיסרונות
כולו מחשב ואין לי מושג מה ואך מתקנים
הוא "גילה" לי שאני טפחתי (לא מצליח להכנס מתחת לאוטו ולהכניס ידים לעבוד)
יתרונות
הוא פינה לי את שישי שבת ואני יותר נקי.....בלי עין רעה

Ersten
21-04-12, 12:02
תודה לכל המגיבים.

למה דיזל? אני חושב שיש בשוק יותר בנזינים, ועם מחירי הדלק היום אין הבדל גדול מאד.
נמרוד זה נכון, אך האבדל בצריכה עדיין גבוה ובמיוחד שבנאדם לא צריך עבירות גבוהה, אז אפשר להסתפק בדיזל (גם הרכב עצמו זול יותר).

שגיא S
21-04-12, 12:38
למרות שנראה לך שתחסוך הרבה כסף בדלק..
תעשה חישוב. כמה אתה מתכוון לסוע
נגיד 10000 ק"מ.
תחשב כמה זה יעלה לך בבנזין עם צריכה של 1 ל6
כמה יעלה בדיזל עם צריכה של 1 ל8

ותראה את ההפרש.

עכשיו תחשוב - האם יש עוד עלויות? הביטוח של הדיזל יותר יקר? הטסט יותר יקר?
האם העוד 300 שקל בחודש על הדלק שווים לי את הבעייתיות של למצוא חלקים למנוע, או חס וחלילה אם לא נמצא חלק אז את ההשבתה של הרכב עד שיגיע מחו"ל?

קודם שיהיו לך מספרים...

hogi
21-04-12, 14:42
גם אני התלבטתי בעניין דיזל או בנזין.
באופן עקרוני העדפתי דיזל ולו בשל המחשבה שיגיע רגע ואייצר ביו-דיזל משמן של פאלאפלים.

באופן מעשי - היו פחות כלים בשוק, והחשבון שעשיתי הראה שההבדל הכלכלי הוא לא ממש גדול ומעבר אליו -
1. חלפים - מה לעשות ויש הרבה פחות דיזלים בשוק.
2. דיזלים עמידים יותר אבל מזדקנים רע וכל תקלה נראית מייד בעשן מאחוריך לניידת שרק מחכה לך, בבנזין זה מתגלה רק בטסט [...:cool:]
3. בשכונה שלנו יש באופן קבוע עמדת בדיקה של משרד התחבורע. הם עצרו אותי מס' פעמים עם הסופה, שאלו 'זה דיזל?' וכשגילו שלא - שלחו אותי הלאה...


אני לא מצטער על קניית הבנזין. יש לו כוח נפלא ותגובה טובה וצליל מצויין.

אצלנו הוא פשרה בין הגרנד שאני רציתי לבין ערימת פלסטיקים מלוכסנת עיניים קטנה שהיא רצתה - וחיים כמו בפשרה:
היא טוענת שהוא אוכל יותר מדי דלק ואני מרגיש שהוא אוכל פחות מהסופה,
היא טוענת שזה גדול מדי [הג'יפ, אני מתכוון ;)] ואני חושב שהוא קטן מדי... אבל כשנקודת המבט שלי היא של סופה ארוכה כמעט כל דבר הוא קטן מדי חוץ מסברבן וגרנד ווגוניר.

asafk
21-04-12, 15:58
נראה שדיזל בימינו לא משתלם. הצריכה של 8 ק"מ לליטר לעומת 6 ק"מ לליטר מתקזזת מייד עם עלות של 10 ש"ח לליטר סולר לעומת 8 ש"ח לליטר בנזין. ועל העליה של הסולר אף אחד לא צועק, אז הוא ימשיך לעלות בחופשיות.בנוסף, הממשלה הבטיחה שעם הוצאת הסולר מהפיקוח, ה"קנס" בעלות הטסט יבוטל. אבל הוא לא בוטל.
ונכון שדיזל אמין יותר בפרנציפ, אבל כשיש כבר בעיה, התיקון יקר יותר. גם בגלל שהמערכת יותר מורכבת ומסובכת והחלקים יקרים, וגם בגלל שיש פחות מכוניות בשוק אז יש פחות חלפים מפירוק, וגם בגלל שיש פחות חלפים באיביי.
בקיצור - אם אתה עושה עשרות אלפי ק"מ בשנה, אולי זה כדאי. אחרת, אני לא רואה למה.

אסף.

ד ו ר ו ן
21-04-12, 18:17
אסף,
האגרה כבר לא ממש קיימת, מחיר ליטר סולר בכרטיס תדלוק שזמין לכל אחד הוא באזור 7.7ש״ח, ויש גם תחנות במחירים האלו.
כך שהחישוב שלך לא הכי נכון.

ועם 30% יתרון בתצרוכת דלק, זה לא מעט כסף.

eysham
21-04-12, 20:02
התלבטות דומה שהייתה לי לא מזמן.
אמנם לא בשטח אבל הסיפור זהה.
אלפא 159. בנזין 2.2 או דיזל 2.4?
למרות שהיא יותר נדירה בארץ (בניגוד מוחלט למה שקורה באירופה) ואני עלול לאכול את הכובע עם חלקים מסויימים... קניתי דיזל.
1:13 בממוצע לעומת 1:8 בבנזין
וסולר עולה נכון להיום בדיוק כמו בנזין. יש תחנות שהוא אפילו מעט יותר זול מבנזין - 7.45ש"ח. (ויש גם מפוקפקות שעולה בהן אילו פחות... אבל חבל לי להסתכן...)

איל

asafk
21-04-12, 20:14
אסף,
האגרה כבר לא ממש קיימת, מחיר ליטר סולר בכרטיס תדלוק שזמין לכל אחד הוא באזור 7.7ש״ח, ויש גם תחנות במחירים האלו.
כך שהחישוב שלך לא הכי נכון.

ועם 30% יתרון בתצרוכת דלק, זה לא מעט כסף.

אוקיי..

אסף.

-->