צפייה בגרסה מלאה : הזרקה לסמוראי
האם יש עוד אופציות חוץ מהחד נקודתית של הסמוראים משנתונים מתקדמים?
האם יש הזרקה רב נקודתית?
אני לא מכיר אופציות של "דרופ-אין" .
וההזרקה החד נקודתית של הסמוראי היא מציאה קטנה מאוד גם בהשוואה לקרבורטור.
ניראה לי שלא שווה להשקיע בזה מאמץ.
וההזרקה החד נקודתית של הסמוראי היא מציאה קטנה מאוד גם בהשוואה לקרבורטור.
.
מסכים איתך לחלוטין. ולכן אני כן שואל אם יש משהו יותר שווה.
שמעתי ממקורות זרים על ראש של ויטרה 16V עם מערכת ההזרקה...מישהו יודע על זה משהו?
הזרקה של סוויפט = הזרקה של סמוראי?
אני אישית ראיתי בידיוק מה שרשמת :P ראש מנוע ויטרה על מנוע ג'ימיני ומערכת הזרקה לא זוכר אם זה ההזרקה של הג'ימיני או של הויטרה .
דבר איתי בפייסבוק
אני הטמעתי מערכת הזרקה של בלנו על הסמוראי שלי
הרבה עבודה מערכת הזרקה קומפלט לא בעיה להשיג אבל העבודה היא בעייתית
אני עשיתי לבד את כל העבודה ועובד מצויין
קובי
אני הטמעתי מערכת הזרקה של בלנו על הסמוראי שלי
הרבה עבודה מערכת הזרקה קומפלט לא בעיה להשיג אבל העבודה היא בעייתית
אני עשיתי לבד את כל העבודה ועובד מצויין
קובי
היי קובי...אתה עשית את זה על המנוע סוויפט GTI לא?
זה שונה מסמוראי?
שגיא, המנוע עצמו לא באמת משנה, הרי בכל מקרה הסעפת באה ביחד עם מערכת ההזרקה.מה שנשאר זה התאמה של הסעפת לראש,וכל עבודת החשמל כמובן.
כן, זה הרבה עבודה, אבל גם אני מתכנן להתחיל עם זה בקרוב..
יש ברשת קובץ PDF מאוד מפורט (100 עמודים) שמסביר בדיוק מה צריך לעשות לצמה של ויטרה כדי להתאים אותה לסמוראי..אני מקווה שצמה של בלנו זהה\מאוד דומה לויטרה.
קובי, בהזרקה של בלנו יש צורך להתאים חיישן VSS ללוח השעונים בסמוראי? החיישן קיים בבלנו, מתאים?
איזה משאבת דלק שמת?
מיכאל
GodsFather
22-04-12, 05:56
שגיא, השאלה היא למה ?
מה אתה מחפש להשיג ? האם רק להחליף את הקרב' על חסרונותיו (לכאורה) או עוד דברים ?
להיפטר מחסרונות הקרבורטור....
אבל אם אני כבר עושה את זה - אז לדבר הטוב ביותר שאפשר.
GodsFather
22-04-12, 11:40
עלות תועלת ידידי... לפעמים הכי טוב זה לא באמת הכי נכון.
אם "נפלו" לך חלקים לידיים ואתה גם יודע לעשות את העבודה כראוי בעצמך ובאמת יוצא לך משתלם, אתה צודק. אחרת, לך על הפשוט ביותר- חד נקודתי, וסגור עניין.
אמיר אין ספק שמה שאתה כותב הוא נכון...
אני בנתיים רק בודק/מברר את האופציות.
עד שהכסף ייצא מהכיס יש לי עוד תהליך למידה...
GodsFather
22-04-12, 12:02
נו אז בסדר, מאשר לך :)
אין אצלכם במנילה איזה פתרון למערכת הזרקה טובה יותר?
אגב יש לי חברים שמגיעים לשם בסוף החודש, ועוד אני יודע שב15.5 יש הופעה של מוריסי(!) במאנילה - תאמין לי אתה גר בגן עדן ;)
ונחזור לנושא...
באיזה שנים מערכת הזרקה של סוויפט התאימה? ואיזה חלקים עוד צריך?
GodsFather
22-04-12, 12:06
גם ליידי גאגא באה לבקר עוד שבועיים, אם זה מעניין אותך.
לגבי פתרונות הזרקה - פה אין חוקים אז פשוט שמים מנוע אחר, לבחירתך :)
למען האמת המעבר ל1.6 לא ממש מפתה אותי.
דורש יותר מדיי שיוניים מער למנוע - קלאץ' קרמי, חיזוק ברקסים וכו'.
גם אם זה לא בגדר חובה - לא באלי להחליף קלאץ' כל חודשיים. אני גם לא מחפש עוד כוח ממש. אלא יותר מנוע שעובד עגול וטוב יותר.
GodsFather
22-04-12, 12:50
אתה לא צריך לעבור ל1.6
אתה יכול לקחת ראש של 1.6 עם 16 שסתומים ולהשאר עם הבלוק שלך. ככה אתה נשאר "חוקי" יותר ועדיין מקבל יופי של תפוקה.
יש אחד ששנינו מכירים שעשה את זה ואומר שהוא מאד מרוצה מהתוצר.
זה כבר נשמע מעניין יותר.
אותו אחד עשה את זה על בלוק של ג'ימני.
האם זה יתאים גם לבלוק של סמוראי?
מה אני צריך חוץ מאת הראש וכל עניין המחשב הזרקה/צמה וכו'?
GodsFather
22-04-12, 13:03
בוא נחכה שהוא או מי מטעמו יגיב :)
ממה שאני יודע, הבלוק הוא אותו הבלוק בעקרון.
אין צורך בחיישן הספידומטר נשאר אותו דבר.
שמתי משאבת דלק אוניברסלית 4 באר.
בהתחלה היו לי הרבה נזילות דלק מכיוון שהמערכת בסמוראי לא מתוכננת ללחץ כזה אבל עם קצת מאמץ זה נפתר.
אצלי לא יכולתי להעביר את הסעפות של הבלנו אז ביניקה ייצרו לי מתאם למצערת של הבלנו
ואני ריתכתי עצמאית סעפת פליטה.
טוב התחלתי לחקור
בשביל ראש 16 שסתומים של ויטארה צריך גם סעפות, וגם את כל הצמה והמחשב של ויטארה.
אם מביאים סעפות של בלאנו, אז צריך מחשב של באלנו ואז המפלג לא מתאים או משהו כזה וצריך לשנות.
למען האמת המעבר ל1.6 לא ממש מפתה אותי.
דורש יותר מדיי שיוניים מער למנוע - קלאץ' קרמי, חיזוק ברקסים וכו'.
גם אם זה לא בגדר חובה - לא באלי להחליף קלאץ' כל חודשיים. אני גם לא מחפש עוד כוח ממש. אלא יותר מנוע שעובד עגול וטוב יותר.
שגיא,
אני אשבור לך איזה מיתוס קטן
השידרוג למנוע חזק יותר לא מחייב בכלל להגדיל/לחזק את הברקסים וכנ"ל לגבי הקלאץ
מי אמר לך שצריך קלאץ קרמי זה סה"כ בלנו
לגבי הברקסים כל עוד לא העלת את משקל הרכב (בצורה דרסטית) אין סיבה הגיונית להגידל אותם
מה זה משנה אם נסעת עד עכשיו 100קמ"ש בסמוראי ותעלה ל 120 קמ"ש
הגדלת ברקסים נכונה לרכבים שננהגים במסלול ועוצמת הבלימה מחייבת וקירור הדיסק מחייב
לא נראה לי שאתה מתכנן לקחת את הרכב לדאקר :D
גם לגבי הקלאץ הכל תלוי בשימוש שלך
אני אתן לך דוגמה אצלי ברכב החלפתי קלאץ אחרי יותר מ ק"מ120,000
לעומת זאת חבר אחר החליף אחרי קצת פחות מ 30.000 ק"מ (אוטו סוג רכב)
וזה לא בגלל שאני נהג מיוחד אלא רק הגלל סיגנון נהיגה יותר אגרסיבי ( ערד אם הבנת למה אני מתכוון)
תומר תודה...אבל לפי מה שהבנתי מהרבה פה - בשטח וכו' זה יוצר בלאי שהוא מוגזם מבחינתי.
ושוב פעם, אני לא מחפש להיכנס לפרויקט בשביל כוח, לפחות לא עכשיו. אין לי כסף לזה והדלק יקר מדיי...
אני הטמעתי מערכת הזרקה של בלנו על הסמוראי שלי
הרבה עבודה מערכת הזרקה קומפלט לא בעיה להשיג אבל העבודה היא בעייתית
אני עשיתי לבד את כל העבודה ועובד מצויין
קובי
1. קודם כל יהיה מאוד נחמד אם תיתן פירוט לגבי העבודה. בשביל זה הפורום קיים.
2. אם בלוק של סמוראי וג'ימני זהים לא פשוט יותר לקחת ראש עם הזרקה ומחשב של ג'ימני או של איגניס (שאמור להיות זהה) והייתי בודק גם התאמה לראש של סוויפט (מהחדשות)
לגבי מפלג, אם לוקחים ראש + הזרקה וצמה וההצתה בעצם עוברת להיות אלק', יש עדיין צורך במפלג וכוייל (אם השאלה טיפשית אני מתנצל)?
צחי, בבלנו יש שנים שהמנועים המוזרקים מגיעים עם מפלג, ויש כאלה עם 2 קויילים ללא מפלג.
גם בגימיני, לפחות במנועים עם שרשרת במקום רצועת טיימינג יש 2 קויילים ללא מפלג.
ולגבי הסוויפט-יש מישהו שאני מכיר שהרכיב מנוע של יורוסוויפט כולל ההזרקה שלו בסמוראי, אבל עוד לא יצא לי לראות או לעשות סיבוב.אמור להיות כמו הג'ימיני,86 כ"ס.
קובי, אני מצתרף לבקשה של צחי, תן קצת פרטים,מאיזה דגם לקחת את מערכת ההזרקה?(2 קויילים או מפלג) מלבד צמה ומחשב איזה חלקים נוספים לקחת מהרכב התורם, על איזה קונקטורים בצמה אפשר לוותר מראש, וכו...
אתה אומר שהמחשב של הבלנו לא צריך אות מחיישן ספידומטר, והמנוע עובד עגול וחסכוני גם בלי?
שגיא,
אני אשבור לך איזה מיתוס קטן
השידרוג למנוע חזק יותר לא מחייב בכלל להגדיל/לחזק את הברקסים וכנ"ל לגבי הקלאץ
מי אמר לך שצריך קלאץ קרמי זה סה"כ בלנו
לגבי הברקסים כל עוד לא העלת את משקל הרכב (בצורה דרסטית) אין סיבה הגיונית להגידל אותם
מה זה משנה אם נסעת עד עכשיו 100קמ"ש בסמוראי ותעלה ל 120 קמ"ש
הגדלת ברקסים נכונה לרכבים שננהגים במסלול ועוצמת הבלימה מחייבת וקירור הדיסק מחייב
לא נראה לי שאתה מתכנן לקחת את הרכב לדאקר :D
גם לגבי הקלאץ הכל תלוי בשימוש שלך
אני אתן לך דוגמה אצלי ברכב החלפתי קלאץ אחרי יותר מ ק"מ120,000
לעומת זאת חבר אחר החליף אחרי קצת פחות מ 30.000 ק"מ (אוטו סוג רכב)
וזה לא בגלל שאני נהג מיוחד אלא רק הגלל סיגנון נהיגה יותר אגרסיבי ( ערד אם הבנת למה אני מתכוון)
+1
ומנסיון בסמוראי עם מנוע 1600 לא מחליפים קלאץ' כל כך מהר במיוחד עם יחסי העברה טובים, אתה בכלל לא נוגע בקלאץ' בנסיעה
ואני מדבר על 60K קילומטר ( אצלי ) ועדיין כשהחלפתי מנוע הייתה התלבטות עם להחליף קלאץ' כי לא היה צריך באמת
צביקה קרבורטור
22-04-12, 19:49
גם ליידי גאגא באה לבקר עוד שבועיים, אם זה מעניין אותך.
לגבי פתרונות הזרקה - פה אין חוקים אז פשוט שמים מנוע אחר, לבחירתך :)
אמיר,ליידי גאגא לא מענינת אותי, אך אם מדונה מענינת אותך, אתה מוזמן לקפוץ לארץ, הכרטיס עלי, הטיסה עלייך !
:cool: בברכה
צביקה
צחי, בבלנו יש שנים שהמנועים המוזרקים מגיעים עם מפלג, ויש כאלה עם 2 קויילים ללא מפלג.
גם בגימיני, לפחות במנועים עם שרשרת במקום רצועת טיימינג יש 2 קויילים ללא מפלג.
זאת אומרת שתיאורטית לקחת ראש + הזרקה + צמה + סעפות יתאים בול? מ לגבי טיימינג למשל, אותה רצועה (או יתר טוב אפשר להסב לשרשרת?)?
זה פרוייקט מעניין ממש, יכול לעשות את הרכב יותר חזק, יותר חסכוני ועם טווח נסיעה גדול יותר (והכל בתיאוריה כמובן) בינתיים היחיד שעשה הסבה כזו לא נתן לנו מידע, אני מקווה שהוא יגיב לגבי העניין.
זאת אומרת שתיאורטית לקחת ראש + הזרקה + צמה + סעפות יתאים בול? מ לגבי טיימינג למשל, אותה רצועה (או יתר טוב אפשר להסב לשרשרת?)?
זה פרוייקט מעניין ממש, יכול לעשות את הרכב יותר חזק, יותר חסכוני ועם טווח נסיעה גדול יותר (והכל בתיאוריה כמובן) בינתיים היחיד שעשה הסבה כזו לא נתן לנו מידע, אני מקווה שהוא יגיב לגבי העניין.
בפרויקט של קובי הטיימינג שונה והוא ייצר לעצמו רצועה ייחודית. אבל יכול להיות שזה קשור למנוע הספציפי שיש לו
או יתר טוב אפשר להסב לשרשרת?
בשביל להסב לשרשרת טיימינג צריך בלוק וראש שעובדים בטכנולוגיית שרשרת טיימינג.
בפרויקט של קובי הטיימינג שונה והוא ייצר לעצמו רצועה ייחודית. אבל יכול להיות שזה קשור למנוע הספציפי שיש לו
הפרוייקט של KARNAF מעניין בעיקר בגלל התאמת מערכת ההזרקה. סה"כ הוא לקח מנוע 16V של סוויפט GTI והתאים לו את ההזרקה של הבלנו. הרצועת טיימינג היא כנראה בגלל בעיית חלקים למנוע הזה בארץ מה שהופך אותו ללא רלוונטי לנו (לפי דעתי).
חברה אני מצטער שלוקח זמן לענות אבל יש דברים קצת יותר חשובים
לגבי בעיית החלקים זה לא כל כך בעיה כי רוב החלקים זהים לסמוראי וסוויפט
הבעייה הכי גדולה הייתה זה המפלג, אני מפאת תקציב (מתאם למפלג בלנו עולה בסביבות 300 דולר אם אני זוכר נכון) פשוט עשיתי חור בקיר אש.
בגדול היו לי הרבה בעיות ילדות עם כל עניין ההתאמה אבל הכל הסתדר בסופו של דבר
לצערי מבחינה כלכלית היו לי העדפות אחרות והרכב עמד בשנה וחצי האחרונות.
כשהסמו נסע הוא נסע חזק מאוד אפילו חזק מדי.פעם עמדה איתי סופה קצרה ברמזור עמד וחייך בבוז על הסמו,ברמזור הבא הוא לא חייך כבר........הוא פשוט לא הבין מה זה שעומד איתו טמבון לטמבון בלחיצה הכי חזקה שלו.
לגבי רצועת הטיימינג אפשר להזמין מחול או לייצר בארץ בגומי ת"א.
אני לא מציע למישהו ללא רקע עמוק להיכנס לפרוייקט כזה לבד (אני מכונאי 8 שנים הנדסאי רכב שנתיים וחצי איש דיאגנוסטיקה והיום אני מפקח מוסכים ).
זה הרבה עבודה אבל סיפוק עצום כשמרגישים כוח כזה בכלי כל כך קטן.
יום טוב לכולם
פיתרון טוב לבעיית המפלג היא מערכת הזרקה של בלנו ממודל מתקדם יותר עם כויילים במקום מפלג
רגע.
המנוע של הסמוראי מגיע עם 64 כ"ס, נכון?
עכשיו הסמוראי הקצר ממה שאני יודע שוקל 800 קילו.
זאת אומרת יחס של 80 כ"ס לטון.
כלומר שאם המנוע תקין וללא תקלות הרכב אמור להיות מספיק חזק, לא?
למה פשוט לא לעשות שיפוץ מקיף למנוע ולהביא אותו למצב של כל הכ"ס?
שגיא, השאלה היא למה ?
מה אתה מחפש להשיג ? האם רק להחליף את הקרב' על חסרונותיו (לכאורה) או עוד דברים ?
להיפטר מחסרונות הקרבורטור....
אבל אם אני כבר עושה את זה - אז לדבר הטוב ביותר שאפשר.
ניבוס, הנה התשובה...
אני מסכים עם הדעה שזה מספיק כוח (אבל זה על הגבול התחתון).
אבל קרבורטור... זה דרעק
GodsFather
24-04-12, 07:57
אביעד, בוא נשים את הדיון הזה בצד כי יש לא מעט הוכחות עד כמה הקרב' הוא לא דרעק אלא פשוט לא מתוחזק נכון.
אין שום דבר רע בקרבורטור, הוא פשוט מאוד ואמין, אבל נכבה בזויות קיצוניות.
ובקשר לכח המנוע המקורי בסמוראי- בשטח הוא מספיק בהחלט, אבל כל מי שנוסע עם הסמוראי שלו בכביש לפעמים, יגיד לך שאין לו מספיק מנוע..
ובמיוחד אחרי שאתה שם צמיגים יותר גדולים, יחסי העברה, וכו', חוסר הכח של המנוע נהיה יותר מורגש, והמנוע גם מתחיל לזלול דלק...ואז נשארת רק עם החסרונות של מנועים קטנים..
GodsFather
24-04-12, 09:57
קשקוש.... מצטער אבל אין מילה אחרת.
מנוע תקין ומכוון נותן יופי טופי של ביצועים. יחסי העברה בכלל רק עושים לו טוב. קרב' לא מקורי גם יעשה לו טוב.
רוצה יותר ? יש לא מעט אפשרויות, כמו מה שציינו פה למעלה. אבל זה לא אומר שהקיים הוא כל כך גרוע אם יודעים לעבוד איתו.
מנוע תקין ומכוון נותן יופי טופי של ביצועים
עניין של פרספקטיבה
GodsFather
24-04-12, 11:02
עניין של נסיון.
צודק, לא הייתי צריך להכניס את העניין הזה לפה בכלל.
בעיקר שההבנה שלי בקרבורטורים שואפת לאפס.
Samurai Kfir
24-04-12, 11:12
בלתי אפשרי לקחת ראש 16 שסתומים ופשוט להחליף אותו על בלוק שמתאים ל 8 שסתומים, מבחינת ברגים ואתמים זה מתאים אבל הבוכנות לא מתאימות, יש בוכנות ל 8 שסתומים ויש בוכנות ל 16 - אם זה גורם לך לחשוב על אובראול אז אני אמליץ לך לרדת מהרעיון ולהביא מנוע סגור עם 16 שסתומים
לגבי קלאץ ו 1.6 - הקטע הזה הוזכר הרבה פעמים, הרבה מתלוננים על שחיקה מוגברת של הקלאץ וזה קורה מסיבה אחת - מי שהגדיל צמיגים ללא שינוי יחסי העברה ואז החליף למנוע חזק יותר כדי לפצות על זה - גומר את הקלאץ מהר יותר.
עם מידת צמיגים מקוריים או תיקון יחסי העברה, אין בעיה בקלאץ המקורי בכלל, אני אפילו אגיד שלהפך, בגלל המומנטים הנוספים מה 1.6 אפשר אפילו פחות לבזבז את הקלץ בזינוקים.
ברקסים - לא קשור בכלל במעבר ל 1.6, לשפר את הברקסים צריך כשמגדילים מידת צמיגים או כשמעמיסים הרבה משקל על הרכב.
דווקא המעבר ל 1.6 נתן חיסכון משמעותי בדלק מניסיוני (בערך 35% פחות!!) יותר קל למנוע - לא צריך ללחוץ הרבה על הדוושה כדי שיקרה משהו :)
בלתי אפשרי לקחת ראש 16 שסתומים ופשוט להחליף אותו על בלוק שמתאים ל 8 שסתומים, מבחינת ברגים ואתמים זה מתאים אבל הבוכנות לא מתאימות, יש בוכנות ל 8 שסתומים ויש בוכנות ל 16
כפיר, מה ההבדל בבוכנות?
התוצאה תהיה סחרור לא אידאלי של התערובת בצלינדר או, גרוע מזה, מגע בין בוכנה לשסתום?
GodsFather
24-04-12, 11:27
במנועים האלה אין חשש למגע.
Samurai Kfir
24-04-12, 11:35
במנועים האלה אין חשש למגע.
זה לא נכון!
הבוכנה היא לא חלקה ויש שקעים שמאפשרים לשסתומים לרדת כשהבוחנה נמצאת למעלה (TDC) ב8 שסתומים יש שני שקעים וב 16 יש 4 שקעים בבוכנה
במידה והרצועת טיימינג נקרעת או לא קיימת אז הבוכנה תדחוף את השסתום כלפי מעלה לתווך הבטוח, עם התנגדות מינימלית של השסתום ולכן המנועים האלו בטוחים יותר במקרה הזה, אבל זה לא אומר שאין חשש לפגיעה, הבוכנה כן תפגע בשסתום במידה והם לא מתוזמנים כראוי.. ואז זה יקרה כשהרצועה נמצאת, סביר להניח שיתעקמו שסתומים
GodsFather
24-04-12, 11:38
לקחת את זה לצד המדעי אז אני מסכים איתך. בסופו של יום, המשפט שאמרת "המנועים האלה בטוחים יותר" - זו כוונתי.
אני שמח לראות שהצלחנו להחזיר אותך לקצת פעילות בפורום.
Samurai Kfir
24-04-12, 12:14
זה לא נכון!
הבוכנה היא לא חלקה ויש שקעים שמאפשרים לשסתומים לרדת כשהבוחנה נמצאת למעלה (TDC) ב8 שסתומים יש שני שקעים וב 16 יש 4 שקעים בבוכנה
במידה והרצועת טיימינג נקרעת או לא קיימת אז הבוכנה תדחוף את השסתום כלפי מעלה לתווך הבטוח, עם התנגדות מינימלית של השסתום ולכן המנועים האלו בטוחים יותר במקרה הזה, אבל זה לא אומר שאין חשש לפגיעה, הבוכנה כן תפגע בשסתום במידה והם לא מתוזמנים כראוי.. *ואם* זה יקרה כשהרצועה נמצאת, סביר להניח שיתעקמו שסתומים
תיקון, במשפט האחרון שלי התכוונתי ל "ואם" ולא "ואז"
כןכן גרמתי גם לכפיר וגם לקרנף להגיב ;)
כפיר מה שאתה אומר על מנוע 1.6 מפתיע אותי, 235 עם 4.16 בטרנספר יעבוד טוב?
ובקשר לקרבורטור.
אז אצלי יש קרבורטור מקורי, משופץ אצל צביקה. צריכת דלק 1 ל10 בבין עירוני 1 ל5 בשטח.
מבחינת ביצועים - סמוראי. פחות טוב ממוזרק. אין מה לעשות.
מצד שני - הוא לא נכבה לי בשיפועים. לא בגלל הקרבורטור לפחות. אבל הוא כן עושה בעיות בהנעה בשיפוע עליה...
GodsFather
24-04-12, 12:30
שגיא - אתה עם משאבה מכנית ?
4.16+235 זה בומבה של דבר כבר ב1.3. אם תשים 1.6 זה יהיה עוד יותר בומבה.
Samurai Kfir
24-04-12, 13:07
235 + 4.16 + 1.6 = חוויה :) נשמע מצויין יעבוד טוב טוב
צריכת דלק אצלי.. הייתה 1 ל 4.5 השתפרה ל 1 ל 7 - משולב שטח, אף מיכל אצלי לא מתבזבז רק בעירוני או רק במהיר, חייב קצת שטח בין לבין :)
נחזור לעניין ההזרקה
אם תצליח להשיג סעפת יניקה מושלמת + צמת חשמל + משאבה חשמלית + לוח שעונים (לא חייב) + מפלג + מחשב של הזרקה חד נקודתית הכל מסמוראי חדשני ומתוחכם יותר, ותשאר עם 8 שסתומים, קיבלת לך הסבה מקורית, פשוטה לביצוע ולפי הספרים זה נותן משהו כמו 8-6 כוחות סוס נוספים אם אני זוכר נכון, זאת מערכת הזרקה פשוטה ודיי אמינה לדעתי. וכך נפתרת מהקרבורטור
זה בערך לקחת סמוראי טיפש ולתת לו קצת שכל
4 נקודות הזרקה זה מגרה ביותר. זה עוד יותר חזק, עוד יותר חסכוני וזה יותר מסובך כי זה לא בולט און, אותה רשימת חלקים, רק שצריך להסב שיתאים לסמוראי ואז גם מדובר על מנוע 16 שסתומים
ואז בכלל הפכת את הסמוראי שלך לסמוראי גאון :)
וכל מה שכתבתי כאן זה כמובן מאוד כללי וזה דורש עוד מסביב, (אין לי סבלנות לכתוב פה הכל בצורה ברורה ומסודרת, מצטער) אתה מוזמן להתקשר ולפטפט איתי על זה
עניין של נסיון.
לא קשור, ביצועים שמספקים אותך לא בהכרח מספקים את האחר ולהפך.
כפיר, לא הבנתי ממה שכתבת אם זה אפשרי להלביש ראש בלאנו (למשל) על בלוק סמוראי או לא. ואם יש סיכון או שחיקה מוגברת כמה הוא גדול?
מנוע 1.6 זה אחלה, אבל למי שמשתמש באוטו ביום יום זה הופך להיות מדאיג ולא רק ממשטרה. תארו לכם במקרה לא עלינו של תאונה.
Samurai Kfir
24-04-12, 13:14
שוב, פשוט מאוד... יש בוכנות ל 8 שסתומים ויש בוכנות ל 16 שסתומים
בלוק מנוע של סמוראי, מורכבות עליו בוכנות ל 8 שסתומים, זתומרת שלא ניתן להרכיב ראש 16 וזה רק בגלל הבוכנות, חוץ מזה הכל מתאים.
אם תקח בלוק של סמוראי תהיה חייב להחליף לו בוכנות כדי שהוא יתאים לראש 16 שסתומים
GodsFather
24-04-12, 13:14
עזוב צחי, בלי דיבורים על דאגות. כולכם (ואני בעבר) נוסעים ברכבים שצריכים לדאוג. וותר על להכנס לנושא הזה.
לגבי עניין הרגש והנסיון - אם אני אשים לך מדבקה של GTI על הרכב, ורק אחליף לך קרבורטור לאחד של L200 ,אתה תחשוב שיש לך מינימום V8 שם בפנים.
בסופו של יום, זה לא המספרים שמשנים אלא איך שאתה משתמש בהם. 60 סוסים , 500 סוסים, 800 קילו, 2 טון, אתה מבין אותי.
עזוב צחי, בלי דיבורים על דאגות. כולכם (ואני בעבר) נוסעים ברכבים שצריכים לדאוג.
סליחה אבל לא הבנתי את כוונת המשורר.
המטרה היא לא לעוף מאפס למאה בחמש שניות אלא לשפר את המנוע מבחינת ביצועים ויעילות (תצרוכת דלק וטווח נסיעה). היום ביצועים של סמוראי (או החוסר בכאלו) עם 235 וקצת עמוס יכולים להיות ממש מסוכנים אם אתה צריך נגיד לצאת לעקיפה, אפילו עם קיט יחסי העברה. אני נוסע עם טרנספר 1000 שזו אותה הפחתה ב-HI כמו 4.16, לטעמי לא מספיק.
Samurai Kfir
24-04-12, 17:09
צחי תקרא שוב את המשפט שאמיר כתב, ותבין בבקשה... תשארו בבקשה בנושא הטכני של הדבר..
כולנו יודעים שהמנועים בסמוראי מספקים את הסחורה אבל בקושי.. תוספת של 10-30 כוחות סוס זה לא מה שיהפוך לך את הסמוראי לרכב לדראג רייסינג וזה אפילו לא יקרב אותך לתאוצה מאפס למאה ב 5 שניות, זה רק בשביל לתת קצת חיים לדבר הקטנטן הזה שיש לנו מתחת למכסה המנוע + שיפור בצריכת דלק
מעבר לצמיג 235 זו הגדלה של בערך 12% בהיקף הצמיג, טרנספר 1000 או טרנספר 4.16 מפחיתים את היחס ב 12% וזה מחזיר את היחס הסופי למקור +- אבל לא לשכוח שצמיג כזה גם שוקל יותר, וגם זה מעמיס על הסחיבה, כך שהסמוראי שלך ספציפית (וגם של שגיא לדוגמא) אומנם מסובב את הגלגל יחסית למנוע באותו יחס שסמוראי מקורי מסובב, אבל קצת יותר קשה לו מהמקורי בגלל תוספת המשקל והחיכוך על הכביש
כפיר האם במעבר ל1600 יש צורך לשנות עוד משהו בתא מנוע פרט לכל ההתאמות למנוע?
הכוונה לאלטרנטור, מערכת קירור וכו'...
GodsFather
24-04-12, 18:41
סליחה אבל לא הבנתי את כוונת המשורר.
המטרה היא לא לעוף מאפס למאה בחמש שניות אלא לשפר את המנוע מבחינת ביצועים ויעילות (תצרוכת דלק וטווח נסיעה). היום ביצועים של סמוראי (או החוסר בכאלו) עם 235 וקצת עמוס יכולים להיות ממש מסוכנים אם אתה צריך נגיד לצאת לעקיפה, אפילו עם קיט יחסי העברה. אני נוסע עם טרנספר 1000 שזו אותה הפחתה ב-HI כמו 4.16, לטעמי לא מספיק.
שים 5.14 או 6.54/6.17 ותראה פלאים. דיברנו על זה בעבר. במיוחד כי אתה עמוס. גם אני הייתי עמוס בכמה מאות קילוגרמים (לא צחוק). ההבדל ניכר.
מנוע 1.6 לא יבטיח לך צריכת דלק טובה יותר בכזה הפרש ניכר. הזרקה כן תשפר ללא ספק ובעלות יותר נמוכה מהשתלה של מנוע. גם מנוע ג'ימני 16 שסתומים מוזרק יתן תפוקה טובה יותר ממנוע סמוראי קרב' ברמה שדי דומה למנועי הבלנו/ויטרה.
אנחנו דשים באותו נושא ובסה"כ די מסכימים עליו, רק בניסוחים שונים.
קשקוש.... מצטער אבל אין מילה אחרת.
מנוע תקין ומכוון נותן יופי טופי של ביצועים. יחסי העברה בכלל רק עושים לו טוב. קרב' לא מקורי גם יעשה לו טוב.
רוצה יותר ? יש לא מעט אפשרויות, כמו מה שציינו פה למעלה. אבל זה לא אומר שהקיים הוא כל כך גרוע אם יודעים לעבוד איתו.
אמיר, קודם כל, אתה לא יכול להגיד על דיעה של מישהו 'קשקוש', בעצם אתה יכול, אבל אז הקשקוש הוא שלך..
אתה כותב מניסיון- גם אני.
מה שלדעתך מספק, לדעתי ממש לא. אני גר באזור הררי, ולעלות עליות ב-50 קמ"ש זה מתסכל. צריכת דלק ממוצעת 6-7 קמ לליטר.והסמו שלי מטופל, מכוון, מנוע בריא.זה מה שהוא מסוגל לתת. כשהיה סטנדרטי היה עושה באותן דרכים 1-8.5.
כמו שצחי כתב, אתה צריך לתכנן כל עקיפה מראש, אם בכלל יש לסמו כח לעקוף..
מנוע 1.6 כן משפר את צריכת הדלק, משמעותית. תראה מה שכפיר כתב. והוא לא היחיד.
לשים קרבורטור אחר עם דיזות יותר גדולות-מצויין, אבל כל דבר בא על חשבון של משהו אחר, לרכב יהיה יותר כח אבל גם צריכת הדלק תעלה.
אתה אומר שמנוע גימיני ייתן תפוקה דומה לבלנו,טוב, דומה זה סובייקטיבי, למנוע ג'ימיני יש 84 כ"ס, מנוע באלנו קויילים-97 כ"ס, הבדל לא זניח.
עזבו אותכם משטויות מנוע של בורה או משהו כזה זה הפיתרון:D:rolleyes:
GodsFather
25-04-12, 06:16
האמת שראובן הכי צודק. תמצאו מנוע 1.9 דיזל של גרמניה, קיט התאמה מרוקי-רואד והנה לכם רכב עם המון מומנט, צריכה טובה וחיוך גדול. רק תוודאו שהסתימות בשיניים מרותכות טוב, אחרת הרעידות של הדיזל יוציאו אותן :)
מיכאל - שיפור מ1:5 ל1.:7 זה לא שיפור, בטח לא עם כל הבוג'ארס שצריך בשביל לשתול את המנוע הזה. שיפור מ1:5 ל1:10 זה שיפור. וכמובן שאני מדבר על מספרים יותר גדולים מזה ,כי מה לעשות שבטבעי של הסמוראי 1:8.5 ויש כאלה עם 1:10 (לכפיר יש רכב "קצת" שונה ממה שיש לרובכם פה. כבד יותר, בנוי אחרת ואני גם לא מכיר את רגל ימין שלו אפילו שהוא נראה אדם רגוע ביום-יום :) ).
קיט יחסים נכון מפצה על עניין האין-כוח בעליות (4.16 לא תמיד נכון ל235, אלא זה פשוט ה-דיפולט שכולם מכירים). העליות של חיפה זה מספיק הוכחה בשבילך (ואני לא מדבר רק על הסמוראי שלי על של עוד כמה יודעי דבר) או שאתה רוצה להתעקש רק על כביש ספציפי אחד שבו לא היה לסמוראי שלך כוח והיום קצת מאוחר מידי לעשות שם "ראש בראש" ?
לא משנה מה תעשה, סופה הרכב הזה לא יהיה.
ג'ימני מול בלנו - תבדוק שוב את השוק ותראה אם אתה באמת יכול למצוא מנוע שיוציא לך97 סוסים וכמה יעלה לך. אח"כ תראה מה קורה עם לקנות מנוע של ג'ימני ואז אם אפשר לשחק עם הראש שלו...
הדרך הכי טובה להוכיח את הטענות של כולם היא דינמו. השאלה היא כמה פה מוכנים לשים את מחיר מיכל הדלק פעמיים, בשביל להוכיח שהם צודקים ? אם הייתי בארץ עם הסמוראי שלי, הייתי חותם. לצערכם אני לא.
motorica.net
25-04-12, 07:57
יש גם אופציה נוספת שאף אחד לא מזכיר אותה.
מחשב ניהול מנוע עצמאי, שאפשר לשדך להזרקה נקודתית או רב נקודתית בהתאם לבחירתכם והחלקים שתשיגו לרכב.
אני בדעה שאם בוחרים בכיוון הזה שווה להשקיע מאמץ ולהתאים סעפת יניקה, חליק דלק, מזרקים ומשאבת דלק של MPi.
היתרונות במסלול הזה הוא גמישות מירבית לחלקים שמרכיבים את המערכת - אפשר להשתמש ב TPS של פ'יג'ו חיישן IAT של VW ו-CLT של אלפא. למשל.
החסרונות הוא שצריך להבין מה עושים ונדרש זמן כיוון לא מבוטל במיוחד לחסרי נסיון בטיונינג.
מה ההבדל בין זה לבין לשדך הזרקה של בלאנו נגיד?
אמיר, קודם כל, אתה לא יכול להגיד על דיעה של מישהו 'קשקוש', בעצם אתה יכול, אבל אז הקשקוש הוא שלך..
אתה כותב מניסיון- גם אני.
מה שלדעתך מספק, לדעתי ממש לא. אני גר באזור הררי, ולעלות עליות ב-50 קמ"ש זה מתסכל. צריכת דלק ממוצעת 6-7 קמ לליטר.והסמו שלי מטופל, מכוון, מנוע בריא.זה מה שהוא מסוגל לתת. כשהיה סטנדרטי היה עושה באותן דרכים 1-8.5.
כמו שצחי כתב, אתה צריך לתכנן כל עקיפה מראש, אם בכלל יש לסמו כח לעקוף..
מנוע 1.6 כן משפר את צריכת הדלק, משמעותית. תראה מה שכפיר כתב. והוא לא היחיד.
לשים קרבורטור אחר עם דיזות יותר גדולות-מצויין, אבל כל דבר בא על חשבון של משהו אחר, לרכב יהיה יותר כח אבל גם צריכת הדלק תעלה.
אתה אומר שמנוע גימיני ייתן תפוקה דומה לבלנו,טוב, דומה זה סובייקטיבי, למנוע ג'ימיני יש 84 כ"ס, מנוע באלנו קויילים-97 כ"ס, הבדל לא זניח.
מנוע ג'ימיני 1.3, אמור להיות חוקי, אמור להיות אמין יותר, מודרני, שקט יותר , קל יותר (משמעותי בסמוראי לדעתי), יעיל יותר..
והכל תלוי לאן אתה רוצה להגיע באמת.. כמו שצחי מחפש לעקוף במהרה ובבטחה ולשמור על רכב אמן יחסית.. או שעם מנוע בלנו אתה אולי תעמוד ליד סופה סטנדרטית.. אבל לא בטוח כמה הגיר או שאר רכבת הכוח תאהב את תוספת הסוסים..
GodsFather
25-04-12, 10:18
לגיר ושאר רכבת הכוח אין שום בעיה עם מנוע בלנו או עם מנוע ג'ימני. זה לא שזרקת עכשיו עוד 100 סוסים על ה60 הקיימים, אפשר להיות רגועים.
בשביל לעקוף בבטחה צריך מומנט, ואת זה משיגים גם עם שינוי יחסי העברה. לא חייבים מנוע גדול יותר. אבל בגלל שכבר פתחו את השרשור הזה על מעבר להזרקה, נזלנו קצת לכיוון של מנועים אחרים.
מה לגבי שבלול קטן (טורבו)?
כמו במנועים החדשים של VW משהו ניסה ?
לפי ההיגיון זה צריך לעבוד מרכיבים טורבו קטן של רכב דיזל שהמניפות שלו מכוונות להביא מומנט כבר מסל"ד אפסי
(שוב הכל בתאוריה)
GodsFather
25-04-12, 11:04
יש טורבו לסמוראי גם בדגמים שיצאו מהמפעל. זה לא הגיע אמנם לארץ אבל אפשרי בהחלט.
תוצאות ? לא יודע אם זה רלוונטי לזחילת סלעים, אבל אולי באמת עם תכנון נכון והתאמה נכונה זה כן יתן תפוקה ראויה. יש תפיסה (נכונה לעבר) שטורבו רק שותה יותר דלק... היום זה כבר לא בהכרח נכון.
מכיר את זה מאוקטביה החדשות ונדהם מזה כל פעם מחדש.
הכוכב הכחול
25-04-12, 14:48
יש טורבו לסמוראי גם בדגמים שיצאו מהמפעל. זה לא הגיע אמנם לארץ אבל אפשרי בהחלט.
.
פרט נמק הסבר והדגם בבקשה
תודה ;)
יש סמוראים טורבו דיזל, גם ג'ימני.
כדי להרכיב טורבו קודם כל צריך הזרקה אז בואו נחזור למהות המקורית של השרשור.
אם ניקח הזרקב של בלאנו, אפשרי בכלל להתאים אותה למנוע 8 שסתומים של סמוראי? אם כן זה יכול להיות יופי של פיתרון כי חלקים של בלאנו זה דבר זמין בכל פירוקייה.
אני חושב שהגיע הזמן ש-KARNAF ישפוך לנו קצת אור בעניין.
פרט נמק הסבר והדגם בבקשה
תודה ;)
במזרח היו גם גרסאות 600 סמ"ק טורבו בנזין.
יש סמוראים טורבו דיזל, גם ג'ימני.
כדי להרכיב טורבו קודם כל צריך הזרקה אז בואו נחזור למהות המקורית של השרשור.
אם ניקח הזרקב של בלאנו, אפשרי בכלל להתאים אותה למנוע 8 שסתומים של סמוראי? אם כן זה יכול להיות יופי של פיתרון כי חלקים של בלאנו זה דבר זמין בכל פירוקייה.
אני חושב שהגיע הזמן ש-KARNAF ישפוך לנו קצת אור בעניין.
צחי נראה לי הזרקה של סוויפט יותר קל וטוב
הזרקה של סוויפט היא TBI לא כזה שיפור לעומת קרב׳
אל תשכח שאתה מוסיף טורבו אתה מוסיף לחץ במנוע
לא כל מנוע עומד בלחץ הזה....
זה יכול לעבוד כמה זמן ואז לסדוק את הראש
יש בחו"ל סמוראים עם טורבו, גם בארץ יש אחד שאני יודע עליו. אם המגדש נותן גדישה הגיונית לא יהיו שום בעיות אבל לא לשם כך התכנסנו היום. וחוץ מזה קודם כל צריך לפתור את מחסום ההזרקה כדי שבכלל נוכל לדחוף שם טורבו.
לגבי עניין ההזרקה אין לי הרבה מה לתרום, התחלתי לברר כשעשיתי את הפרוייקט של ההחלפת מנוע והבנתי שזה חורג ממה שהיה לי בזמנו אז דחיתי את זה.
בינתיים אני נוסע על סמוראי 88 מנוע של ג'ימיני (הישנות קאמשפט אחד לא VVT ולא DOHC) לא מוזרק אלה עם קרבורטור חלקכם ראיתם. זה לא יושב בול כל הסיפור הזה אבל אחרי שעשיתי את הכל ולקח לי די הרבה זמן כי עשיתי הכל לבד אז יש לי את הפתרונות וכל ההתאמות ואני ישמח לעזור למי שירצה.
ואני פה גם לשמוע על עניין ההזרקה אולי זה יניע אותי לעשות את זה גם עכשיו! :)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.