צפייה בגרסה מלאה : Article: הגבהת ג'יפ JK רנגלר רוביקון עם קיט Full Traction
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2500-%D7%94%D7%92%D7%91%D7%94%D7%AA-%D7%92-%D7%99%D7%A4-JK-%D7%A8%D7%A0%D7%92%D7%9C%D7%A8-%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7% 9F-%D7%A2%D7%9D-%D7%A7%D7%99%D7%98-Full-Traction
עידו לוריה
25-04-12, 17:06
רויטל זה +3 :cool:
עידו
פרוייקט נחמד ומבוצע יפה מאוד, כולל תמונות ברורות.
אך האם ראיתי באחת התמונות שימוש במפתח שוודי רחמנא לצלן ?
אורן
שאלה
לפי התמונות וההסבר החלפתם רק את הזרועות העליונות אבל לפי התמונות נראה שכוונתם אותם לאורך המקורי.
מה בעצם, פרט לקפיץ (וכפועל יוצא מזה הבולם והמוט פנהארד) גרם להגבהה ולמה בכלל צריך להחליף את המוטות העליוניים?
שאלה טובה מיכה.
ההגבהה קודם כל היא תוצר של הקפיץ, זה ברור, תמיד, בכל רכב. אפשר לא להחליף כלום ופשוט לשים קפיץ עוד יותר ארוך ועוד יותר קשה, או סתם ספייסרים בטור לקפיץ, ולקבל כמה גובה שרוצים.
למה מחליפים זרועות? - אחת: כדי לאפשר לגלגל לחזור למיקום המקורי שלו (הוא מתקרב למרכז הרכב במבט צד, עד כדי שפשוף בתי הגלגלים/כנפיים, תלוי גם בגודל הגלגל - לא נראה לי שברנגלר אבל בכלים ישנים יותר אולי כן) ולאפשר לכוון ולתקן את זווית הקסטר. ושתיים: כדי לקבל מיסב קצה שיאפשר מהלך גדול יותר. מיסב הקצה הוא החלק החשוב.
בדור הקודם של ג'יפ היתה עוד סיבה להחליף זרועות - הזרועות המקוריות היו זבל, פרופיל פתוח מפח דק. הזרועות המקוריות של הJK חזקות בהרבה - הן עשויות מפרופיל סגור, תודה לאל.
לגבי האורך שכיוונו בהרכבה הזאת - הלכנו בדיוק לפי ההוראות, שאומרות לאיזה אורך לכוון את הזרוע. גפ אני תהיתי כמוך למה מכוונים לאורך שהוא כמעט זהה למקורי. אבל קודם כל הולכים לפי ההוראות, ואחרי זה נראה. אם לא מחליפים זרוע תחתונה, אז בעצם הגלגל לא יחזור למקום, וכדי לתקן (להגדיל) קסטר צריך לקצר את הזרוע העליונה - את זה נעשה בהמשך במידת הצורך.
אם השינוי בקסטר לא קריטי אז אפשר להגיד שרנגלר JK יכול לאכול הגבהה של 3 אינץ' בלי לגעת בזרועות - כלומר בזול!!! הזרועות המקוריות טובות, שים לו ספייסר של 2 אינץ' אפילו ותקבל גובה מספיק בשביל צמיגי ה32.
בינתיים הJK נמצאים אצל אנשים ששופכים כסף, אבל כשפורום JK יהיה עוד 5 שנים היורש של פורום הסמוראים, זו תהיה רוח הדיונים - וזה ג'יפ שבהחלט בנוי לקבל budget lift.
פרוייקט נחמד ומבוצע יפה מאוד, כולל תמונות ברורות.
אך האם ראיתי באחת התמונות שימוש במפתח שוודי רחמנא לצלן ?
אורן
ראית גם ראית. לכל כלי, גם למפתח שוודי, יש את היעוד שלו.
ראית גם ראית. לכל כלי, גם למפתח שוודי, יש את היעוד שלו.
להדק אום קונטרה עם מפתח שוודי במקום עם מפתח פתוח במידה הנכונה ?
נראה יפה מאוד.
הלוואי שלרכב שלי היו מוצרי מדף + הוראות הרכבה ומידות...
יש לי גם שאלה או שתיים, אם אפשר..
מה הגימור הזה של מוטות הפנהארד? למה קצה ההברגה בצינור חתוך באלכסון? יש לזה משמעות כלשהי?
ראיתי שיחד עם הגבהה של קפיץ, של 10סמ', התקנתם הארכות/הגבהות לבאמפ-סטופס.
ההארכות נראות כמעט בגובה ההגבהה, במיוחד מאחור, כךשמהלך המתלה נשאר כמעט זהה למקור.
נכון?
ברנרד, לגבי הספייסרים של הבאמפסטופ לא מדדתי, אבל הם משהו כמו 2 אינץ' ~ 5 ס"מ.
לגבי המוטות - צינור עבה מרותך על מוט הברגה מלא, מקובל לחתוך באלכסון - זה מונע ריכוז מאמצים בכפיפה. אתה "מורח" את המעבר בין שני האזורים על פני שטח גדול יותר. אתה יכול גם להסתכל על זה כעל יותר שטח ריתוך.
לגבי המפתח השוודי - הבעיה עם שוודי היא כשמשתמשים בו עבור ברגים קטנים ביחס אליו, ואז כמובן שהמומנט שאתה מפתח עם היד הוא הרבה מעבר למה שהיית מפתח עם המפתח הנכון, שהיה הרבה יותר קצר. תוסיף לזה את החופש המובנה של השוודי, ביחס לאום או בורג קטן. אבל אין בעיה אם אתה משתמש בשוודי למה שהוא נועד - אומים שהם בתחום העליון של הגודל שלו. אם היה לנו מפתח פתוח זמין לאום בגודל כזה, הוא היה באותו האורך כמו השוודי. וגם החופש המובנה של השוודי זניח ביחס לאום גדול. אותם, נניח, עשיריות בודדות של חופש הם הרבה ביחס לאום 10 מ"מ אבל זניחות ביחס לאום 30 מ"מ.
בשביל אומים קטנים, יש שוודים קטנים יותר. כלל אצבע הוא שהשוודי יהיה בערך באותו האורך כמו המפתח הפתוח שמתאים לאום.
כתבה יפה, כיף לקרוא.
למישהו יש אולי מידע כמה אמור לעלות סט ההרכבה הנ"ל כולל הבולמים ??
שלח ה"פ לחבר הפורום 4X4PRO, (http://www.jeepolog.com/forums/private.php?do=newpm&u=17367) זה נתי היבואן.
מה קורה עם רכב שעבר שינויים בארץ? עובר טסט?
מה קורה עם רכב שעבר שינויים בארץ? עובר טסט?
ששששששש....
לא שואלים שאלות קיטבג...
אם תסתכל טוב, תראה ברקע את לימסול - כל הפרוייקט בוצע בקפריסין על ג'יפ קפריסאי.
לא, סתאאאאם.
מייד, בשניה שהם סיימו לשטוף ידיים הם רצו למשרד הרישוי, עמדו 2-3 דקות בתור של עמדה מס 1 והבוחן החייכן הציץ בקיט,
ואמר: "פשששש, יפה, עבודה יפה"
ואח"כ העיר: " אני במקומכם הייתי שם צמיג 35 אבל לא נורא"
ומייד שלף את החותמת הקטנה שלו וחתם על השינוי.
אח"כ שאל: "יש לכם זמן לאספרסו קטן?"
והזמין אותם למשרד שלו. שם הוא סיפר שגם לאשתו יש JK והוא בדיוק צריך לשחרר מהמכס את מנוע ההמי שהוא הזמין לה.
הם היו המומים, אז הם ניצלו את ההזדמנות ושאלו:
אם נרכיב כננת תוכל לרשום לנו אותה בלי תור?
והוא הביט בהם מופתע: כננת? ברשיון? למה?
אויי, התעוררתי, היה לי חלום מעניין...:p
מתעתד להרכיב סט כזה על רנגלר ספורט ארוך. האם צריך / מומלץ להרחיק את הגלגלים באמצעות ספייסרים ?
מתעתד להרכיב סט כזה על רנגלר ספורט ארוך. האם צריך / מומלץ להרחיק את הגלגלים באמצעות ספייסרים ?
בהגבהה מעל 3" אתה צריך ספייסרים.
בהגבהה מעל 3" אתה צריך ספייסרים.
חן,
אתה יכול לפרט/להסביר? מה פוגע במה?
אצלי משום מה הברזל סבור אחרת... :)
אני מניח שסוגיית הספייסרים תלויה במידת הצמיגים ובאופסט של החישוקים - כלומר כל מקרה לגופו.
אם אין לג'נטים אופסט משמעותי אז כן צריך ספייסרים.
הצמיגים קרובים מידי לשלדה והברגים של זרועות המוט המייצב עלולים לפגוע בצינורות הבלם שמותקנים על השלדה מצד אחד ובצמיג עצמו מצד שני.
סביון
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.