התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מבקש עזרה - תיבת הילוכים תקועה ברוורס.



AUG
26-04-12, 21:10
תיבת ההילוכים שלי ( CJ 89 ארבעה הילוכים) נתקעה ברוורס, ולידית ההילוכים יש תנועה חופשית לגמרי.

-ניגשתי לפתוח את המכסה העליון של תיבת ההילוכים (זה שיש גישה אליו מתא הנהג, שאליו נכנס מוט ההילוכים) כדי לבדוק מה הבעיה. הוצאתי את הברגים, והתחלתי להרים אותו, אבל לא היה אפשר לנתק אותו לגמרי. נראה שהמזלג הקידמי רחב מכדי לעבור דרך הפתח.
מה אני מפספס? איך אפשר להסיר לגמרי את המכסה כדי לחפש את הבעיה?

-הצלחתי להרים את המכסה מספיק כדי להציץ פנימה וראיתי שאין שמן מסביב לגלגלי השיניים בפנים.
האם זה תקין?

-אני משער שזה לא הגורם לתקלה, אבל ליתר ביטחון... הקפיץ שבין בסיס מוט ההילוכים לכיפה שמכסה אותו, היה שבור.
עד כמה זה חשוב להחליף אותו בחדש?

תודה רבה על העזרה, ופוסט יום-העצמאות שמח!

shmulikbg
26-04-12, 23:47
אתה יכול להפריד את ידית ההילוכים מהמכסה שאליו היא נכנסת?

AUG
27-04-12, 06:02
חיובי

lizard
27-04-12, 08:31
לא אמורה להיות בעיה להפריד בין המכסה לגוף הגיר.
אני חושב שאולי בגלל שהוא תקוע, אתה לא מצליח להוציא אותו.
אם יש פחות שמן מגובה פתח המילוי אז זה לא תקין.
כנראה שנשברו לך סנכרונים או מנעולים, תצטרך להוריד גיר. נקווה שלא נשברו גג"שים.

shmulikbg
27-04-12, 13:49
תסתכל דרך חור הידית שהוצאת. אתה אמור לראות שני צירי אורך מקבילים עם מגרעות חצי ריבוע.
הם אמורים להיות מקבילים וליצור חור מרובע. אתה יכול להזיז את מי מהם שלא ממוקם נכון, עם לום קטן,
קדימה או אחורה.

עירא
27-04-12, 14:53
אם כבר התחלנו עם ההימורים,
אני מהמר על החלק הזה (http://www.crownautomotive.net/product/T176-Shift-Cover/J8132815.html)
עכשיו לעניינינו, כדי להרים את המכסה אתה צריך כמו ששמוליק כתב להגיע למצב שהגיר נמצא בניוטרל.
לפי התיאור שלך, נשמע שאחד המשלבים לא נמצא במצב המתאים. יש לך אופציה לנסות לשחק עם לום או מברג שטוח גדול כדי להביא אותם למצב הרצוי,
או על ידי הרמה חלקית של המכסה, ובעזרת האצבעות תנסה להזיז את המשלבים. אם כבר הימרתי על החלק שנשבר,
אז אני אמליץ לך לנסות להוריד את אצבעות יד שמאל למטה לכיוון הגג"ש של הרוורס (תטבול את האצבעות בתוך השמן) ותזיז את הגגש המדובר.
לדעתי יש סיכוי שזה יעזור לך להרים את המכסה ולראות באמת מה הבעייה.

בהצלחה.


עירא

MMR
27-04-12, 15:10
ויכול להיות שבסה"כ נשחקה\ התעקמה הפחית שמצמידה את ידית ההילוכים למכסה העליון, אני סבלתי מסימפטום דומה עקב הבעיה שתיארת.
החלק הזה- http://www.ebay.com/itm/Jeep-CJ-CJ5-CJ7-Gear-Shift-Lever-Kit-T176-T177-1981-86-/220548542954?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&hash=item3359b7b1ea&vxp=mtr

AUG
27-04-12, 15:25
כשהוצאתי את הידית, מה שראיתי זה את אותם צירי אורך יוצרים ריבוע קטן. זה אמור להיות מצב סרק? כי בפועל המנוע מסובב את הגלגלים אחורה...
כשאני משחק עם המכסה, החלק האמצעי( הציר האמצעי) של הריבוע זז קצת ימינה ושמאלה, אבל חוץ מזה אני לא מצליח לשנות את מצב הצירים.

איך אני מזהה את הגג"ש של הרוורס?

לגבי הפחית שמצמידה את הידית - הקפיץ שאמור ללחוץ את הידית למטה אכן שבור, אבל גם כשארני לוחץ את הידית למטה בעצמי, זה מרגיש כאילו שהיא לא באמת משפיעה... כך שאני מניח שמדובר בבעיה אחרת.

תודה לכולם!

cj 64
27-04-12, 18:09
זה מאוד משפיע,,תקנה פחית וקפיץ,דבר ראשון,
כשהידית לא בלחץ היא קופצת שאתה משחרר במכה את הרוורס!
ואז פשוט צריך להחזירה למקום,לפעצים בסוף הידית גם יש שחיקה עקב זה היא כל הזמן בורחת,
תתחיל עם מישהו שיוכלל כוון לך את הידית למקומה,זה לא קל!
בהצלחה
גל

MMR
27-04-12, 22:04
ובהמשך למה שנאמר, כשאתה מנסה להוציא מרוורס עם מברג גדול אתה חייב לנטרל לחץ על הגג"שים בתיבה - למשל ע"י הרמת הגלגלים באוויר, לחיצה על הקלאצ' או ניוטרל בטרנספר.

nircj89
27-04-12, 22:26
אם עדיין לא הצלחת להרים את המכסה,תרים אותו בהטייה ימינה.
מקווה שהצלחת.
אחרי שהמכסה בחוץ,וודא שכל המזלגות שלמים.
לגבי הגיר עצמו,תבדוק שהמשלבים נמצאים בניוטרל(המשלבים הם החלקים שאליהם נכנסים המזלגות)
כשהמשלב נמצא בניוטרל הוא במרחק שווה מגלגלי השניים שנמצאים משני צדדיו.
לגבי הרוורס-כאן יש טריק קטן,הגלגל שלו נמצא בחלק התחתון של הגיר, ובמצב נורמלי הוא טבול בשמן.
נקז את השמן מהגיר,ואז בדוק את גלגל השניים לשלמות, ובעזרת מברג ארוך וודא שהגלגל שניים זז ימינה ושמאלה לאורך הגיר.
ההכנסה של המכסה תעשה אחרי שבדקת שאתה בניוטרל בכל גלגלי השיניים,וניוטרל גם במכסה עצמו.
לגבי גלגל השיניים של הרוורס וודא שהוא נמצא מקביל למשלב שמעליו.
בהצלחה!
במידה ואתה צריך עזרה נוספת,אתה מוזמן להרים לי טלפון.
ניר 050-6442257

AUG
28-04-12, 22:04
-אנסה להזמין את הקיט של הקפיץ והפחית לידית, בתקוה שזה כל הסיפור. אבל עושה רושם שעיקר הבעיה נמצא במקום אחר.

-4 הגלגלים באויר (כבר יותר מחצי שנה:() והטרנספר בניוטרל, והמערכת עדיין מסרבת לזוז יותר ממילימטר או שתיים לכל כיוון.

-ניר,תודה רבה על הצעת העזרה הנוספת! אם אראה שאני לא מתקדם, בהחלט אנצל אותה.
המכסה אמנם יוצא קצת יותר בהטייה ימינה, אבל עדיין לא יוצא לגמרי. המזלג הקידמי נתקע בדופן הפתח ולא מאפשר להוציא את המכסה.
נראה שישנם 2 מגרעות בפתח העליון (שבהן הפתח רחב יותר) שאמורות לאפשר את מעבר המזלגות דרך הפתח, אבל המזלגות תקועים "קדימה מדי" (קרובים יותר לחזית הרכב), ואי אפשר להביא אותם להיות מתחת לאותן מגרעות.

-מה זה אומר אם המכסה בניוטרל (נוצר "ריבוע" בין שלושת הצירים) והגיר עצמו עובד ברוורס?

-יכול להיות שאני עדין מדי כשאני משחק עם ה"ריבוע" שבמכסה עם מברג, ולכן כלום לא זז?
כמה כח מותר להפעיל שם? (פטיש?).

six 4 life
28-04-12, 22:13
כמה שאלות-
שיפצת את הגיר מתישהו?
מתי הבעיה הופיעה אתה יכול לבודד?
שאתה מושיב את המכסה על הגיר עצמו, כאשר שלושת המזלגות יוצרים לך את אותו מלבן למעלה, הוא יורד עד הסוף ונסגר על הגיר או נעצר בדרך?
כשאתה מרים אותו ומסתכל פנימה המזלגות נמצאים בטבעות המשלבות? (2 טבעות חלקות עם חריץ מרובע בתוכן שבו המזלג עובד)
לגבי הכח - עם מכסה סגור עם 2 ברגים אתה יכול פשוט להושיב את הידית בלי פחית הנעילה, להחזיק אותה במקום ולהזיז איתה את המזלגות.

עירא
29-04-12, 21:26
[QUOTE=AUG;447473המכסה אמנם יוצא קצת יותר בהטייה ימינה, אבל עדיין לא יוצא לגמרי. המזלג הקידמי נתקע בדופן הפתח ולא מאפשר להוציא את המכסה.
נראה שישנם 2 מגרעות בפתח העליון (שבהן הפתח רחב יותר) שאמורות לאפשר את מעבר המזלגות דרך הפתח, אבל המזלגות תקועים "קדימה מדי" (קרובים יותר לחזית הרכב), ואי אפשר להביא אותם להיות מתחת לאותן מגרעות.
[/QUOTE]
קצת קשה להסביר בהתכתבות אבל אני אנסה.
בתמונות 3,7,8,9 בתגובה 15 בשרשור הזה (http://www.jeepforum.com/forum/f8/t176-tranny-3rd-4th-synchro-issue-need-help-1119214/) אתה יכול לראות 3 חלקים שיש טבעת קפיצית שלוחצת עליהם כלפי חוץ. המזלג של המשלב נכנס למגרעת במחליק שאמור להחליק על החלקים הללו ולמעש לשלב את הגיר. אם המחליק נע מסיבה כלשהיא (שבגללה הימרתי קודם את ההימור שלי...) קדימה מידי יכול ליהיות שכעת שלושת החלקים הללו בולטים מידיי ולכן לא מאפשרים למשלב לנוע אחורנית. תנסה להרגיש עם האצבעות שלך האם אתה יכול ללחוץ קצת על הפחיות ואז לנסות למשוך את המחליק אחורנית.

AUG
01-05-12, 00:44
הצלחתי למצוא זמן הערב להתבונן ולנסות שוב. ואני רוצה להוסיף מספר תיקונים ופרטים שאולי יוכלו לתת תמונה טובה יותר:

1. די הרבה זמן לפני התקלה, שמתי לב לרעש חלש של עבודה לא חלקה במצב רוורס.
2. טעיתי(א'). רק שתיים מהצירים שבמכסה - הימני והאמצעי - יוצרים את אותו ריבוע (או חצי מלבן/ האות "כ"). בעוד שהציר השמאלי (אני מנחש רוורס) נמצא קדימה יותר, ונראה שבתוך החלק שבו ,שאמור "לסגור" את הריבוע משמאל, תקוע גלגל ברזל קטן שלא היה מאפשר לידית ההילוכים להיכנס אל החצי ריבוע של אותו ציר.
3. את אותו הציר השמאלי אני לא מצליח להזיז בשום אופן. ולמעשה גם את השניים הנוספים לא.
4. טעיתי(ב'). המיקום של שני המזלגות לא מונע את הוצאת המכסה. מה שמונע את הוצאתו זו לשונית (מזלג רוורס?) ארוכה ורחבה יותר שטבולה בשמן, שמחוברת לציר השמאלי, ושנמצאת בין 2 המזלגות של הצירים הימני והאמצעי. היא זאת שלא נמצאת מתחת לפתח שמיועד לה, אלא קדימה מידי.
5. אין מספיק מקום לאצבעות שלי להגיע לשמן דרך הפתח הקטן שנוצר בין המכסה לגיר.

השאלות של SIX4LIFE:
"שיפצת את הגיר מתישהו?"
בשנה שהג'יפ אצלי, ועד כמה שידוע לי, בשנתיים אצל בעליו הקודם הגיר לא שופץ.

"מתי הבעיה הופיעה אתה יכול לבודד?"
זה קרה בתמרוני חניה.

"שאתה מושיב את המכסה על הגיר עצמו, כאשר שלושת המזלגות יוצרים לך את אותו מלבן למעלה, הוא יורד עד הסוף ונסגר על הגיר או נעצר בדרך?"
לכאורה הוא יורד עד הסוף באופן חלק. אני לא בטוח אם אני יודע מה הכוונה ב"נסגר על הגיר"...

"כשאתה מרים אותו ומסתכל פנימה המזלגות נמצאים בטבעות המשלבות?"
הקידמי והאחורי (הקטנים יותר) כן. האמצעי טבול בשמן, ואי אפשר לראות מה קורה בתחתיתו.

עירא, תודה רבה על הקישור לשרשור ההוא. עזר לי להבין על מה אני מסתכל בכלל.
כאמור, המזלגות מסרבים לזוז על ציר ה "Y" שלהם, מה שכמובן לא מאפשר תנועה משמעותית של הטבעות המחליקות. עם זאת במסגרת התנועה המאוד מוגבלת שהמזלג מאפשר, ניכר שהטבעות מחליקות את אותו המילימטר וחצי בקלות.
"תנסה להרגיש עם האצבעות שלך האם אתה יכול ללחוץ קצת על הפחיות ואז לנסות למשוך את המחליק אחורנית." - פחיות? איזה פחיות?

lizard
01-05-12, 08:23
מאיפה אתה?

AUG
01-05-12, 11:10
בית שמש...
מכיר מישהו באיזור שיסכים אולי להעיף מבט תמורת נס קפה עם חלב עיזים, ועוגה (אם הילדים ישאירו ממנה משהו עד אז...)?

six 4 life
01-05-12, 11:55
נסה להרים את המכסה כמה שאפשר, ותוך כדי שהוא למעלה להזיז את המזלג השלישי לאמצע יחד עם ה2 הנותרים
אם לא הצלחת, סגור את המכסה, תרכיב את הידית הילוכים חזרה על המכסה, תכניס את הטרנספר להילוך 2X4, ותן ל2 אנשים לסובב לך את הגלגלים האחוריים (ואת הגיר כתוצאה מכך). תוך כדי שמסובבים, נסה לשלב את הרוורס לניוטרל. הצליח לצאת לניוטרל? פרק את המכסה ותתקדם.

lizard
01-05-12, 12:11
לא אכפת לי לקפוץ לראות. צור קשר בפרטי

AUG
09-05-12, 01:18
מיכה (lizard) הגיע הגיע אתמול, והצליח לשחרר את ההילוך.
נראה שהבעיה היתה רק במנגנון שבמכסה.

תודה לכל מי שניסה לעזור כאן!

-->