צפייה בגרסה מלאה : פקק רדיאטור באיכות ירודה, רצוי לבדוק.
שלום
זאת כבר הפעם השניה שזה קורה לי, פעם ראשונה זה קרה שהפקק היה ביד שלי, ואז החלפתי.
הפעם זה קרה בתוך הרדיאטור.
יש פקקי רדיאטור מפלסטיק בפנים, הפלסטיק מתייבש ונשבר, (אני מצרף תמונות)
ברגע שהוא נישבר אין שום אטימה לרדיאטור.
את הקפיץ שרואים בתמונה הצלחתי להוצאתי עם מגנט, אבל הפלסטיק הקטן עוד מסתובב בפנים.
דבר ראשון תבדקו את איכות הפקק, היום זה קרה בבדיקה שיגרתית בבית, בטיול זה לא נעים.
דבר שני, האם יש צורך לרוץ בתוך המערכת על מנת למצוא את הפלסטיק?
אם הוא נימצא החלק העליון של הרדיאטור, לדעתי הוא לא כל כך יזיק, גם בדקתי בחלק העליון וסביר שהוא לא שם.
אבל עם הוא ירוץ לאחד הצינורות מים של הטורבו, משאבת סולר או רדיאטור פנימי, הוא אכן יכול לסתום את אחד המעברים.
ואם כן, לאן הכי סביר שהוא ירוץ?
פלג_
זה מסוג הדברים ,
שאחרי שילך מנוע בגלל התחממות יתר בגלל סתימה של צינור או מעבר,
אתה תהרוג את עצמך למה התעצלת ולא חיפשת את הפלסטיק הקטן של הפקק.
לפי חוק מרפי , אם יש סיכוי שיעשה נזק , הוא יעשה , וכמובן את הנזק הגדול ביותר האפשרי ...
לא בהכרח ישאר בחלק העליון של הרדיאטור,
וקשה לדעת בדיוק לאן ילך - תעקוב אחרי הצינורות יציאה מהרדיאטור, תפרק אותם ותקווה שזה במקום שקל להגיע אליו.
גם אם תהיה לך הוצאה של כמה מאות שקלים בגלל זה - עדיף על מנוע חדש .
היי
מחר בבוקר אני הפרק את המפרק שמגיע לטרמוסטט, עם היד לא הצלחתי להגיע.
ומישם יש את היציאות למשאבת סולר, לטורבו והרדיאטור הפנימי.
מהחלק העליון הוצאתי קצת מים, את הקפיץ תפסתי אם מגנט, (למרות שהקפיץ הוא פחות בעייתי מפחינת סתימה)
ואז הכנסתי שואב אבל אך לא תפסתי משהו..
בכל מקרה נמשיך מחר.
פלג_
לפי התאור שלך זה חתיכה בקוטר 1-2ס״מ, נכון?
אם כן, זה לא יעבור מטה דרך החרירים של צלעות הקירור, כך שלמנוע זה לא יעבור בכיוון הזרימה של נוזל הקירור לתוך המנוע.
וזה גם לא יצליח לעבור דרך התרמוסטט במידה ויש שאיבה הפוכה דרכו למנוע.
הצינורות לטורבו ולמשאבת סולר נמצאים אחרי התרמוסטט? כלומר התרמוסטט נמצא בין הרדיאטור והפיצול לטורבו ושות׳?
במידה וכן, אז זה גם לא יכול להגיע אליהם.
הייתי מחפש את זה בצנרת של מים החמים מכיוון המנוע, אבל אם זה לא שם, אין לך יותר מידי מה לעשות, ואני אישית לא הייתי משקיע יותר מאשר להסתכל בפתח העליון של הרדיאטור מידי פעם לראות אם זה הגיע במקרה לפתח ואפשר לשלוף את זה החוצה.
היי דורון
זאת בדיוק הנקודה, הטרמוסטט נימצא אחרי הפיצול.
את צלעות הרדיאטור הוא לא יעבור, וגם את הטרמוסטט הוא לא יעבור.
אך יכול להמשיך לכל שאר הכיוונים כמו טורבו, ומשאבת סולר.
החלק הקטן הזה הוא במידה של 12 מ"מ. והצנרת קצת יותר גדולה, באזור ה 14-16 מ"מ.
תודה
פלג_
למיטב זכרוני הטרמוסטט במנוע שלך נמצא צמוד לבלוק בקצה צינור המתכת שמתחבר לצינור הרדיאטור התחתון.
לא הבנתי מדוע, אבל ככה זה במנוע 1KZ, ונדמה לי שגם ב 1KD המבוסס עליו.
כל מה שאתה צריך כדי לדוג את חתיכת הפלסטיק זה לפרק את הרדיאטור ולנער אותו הפוך.
בברכה,טושי
meir alony
28-04-12, 08:49
כדאי להחזיק באוטו רזרבי על כל מקרה שלא תתקע בשטח בגלל דבר קטן כזה שעולה כמה עשרות שקלים.
היי טושי
לאחר בדיקה בספרות של הרכב, אכן כמו שאמרת הטרמוסטט נמצא בחלק צמוד לבלוק בקצה צינור המתכת שמתחבר לצינור הרדיאטור התחתון.
הבוקר התחלתי לרוקן את המים, ואז ניסיתי שוב עם שואב אבק (לא היה לי חשק ישר לפרק את הרדיאטור) רק שהפעם היה ללראדיאטור גם כניסת אוויר, מלמטה.
ומיד שמעתי את החלק רץ בצינור של השואב. פתחתי את השואב ואכן החלק נמצא.
אז אכן כמו שאמרת החלק היה בחלק העליון של הרדיאטור.
מחר אני יקנה 4-5 פקקים חדשים ונחליף בצורה יזומה בשאר הרכבים, לא ידוע מתי זה יקרה שוב.
המון תודה
זה אכן שווה את השקט הנפשי
פלג_
רעיון גדול עם השואב אבק.
מאיזה תוצרת הפקק?
היי דורון
אני מצרף תמונה של הפקק.
מעבר לזה לא כתוב כלום, גם לא ארץ יצור.
העניין שזה כבר הפעם השניה, בפעם הראשונה זה התפרק לי ביד, זה היה באחד ההיילקים בעבודה.
אולי פשוט כדאי להחליף באופן יזום כל שנתיים, כאשר מחליפים נוזל קירור.
פלג_
נראה כמו סיני שעולה 40 שקל גג.. הם גם בד"כ לא עומדים בלחץ שכתוב עליהם לאורך זמן.
פקק רדיאטור מאיכות טובה יכול להחזיק 3 שנים ויותר , לכן כדאי להשקיע בפקק מקורי/איכותי גם אם קצת יקר, אם תחלק את זה בזמן שהוא יחזיק זה יוצא גרושים..
ליאור
זה הפקק שהיה באוטו מאז שניקנה.
בזמנו קניתי פקק מקורי להיילקס. עלה באזור ה 100 ש"ח.
והוא לא היה ניראה שונה, קניתי אותו בטויוטה, לא היה שם שום סימן מיוחד.
הוא ניראה מאוד דומה לזה, לא טויוטה, דנסו או איסין...
האמת שהרגשתי אז שסתם שזרקתי כסף.
ברוב חנויות החלפים בארץ תקבל פקק סיני באיכות מאוד ירודה, ולרוב אם תבקש משהו איכותי, סביר מאוד שלא היה שם.
או שהמוכר יענה בתשובה שזאת חברה מצויינת, וכל מה שכתוב על הקופסה זה RADIATOR CAP.
בכל מקרה הזמנתי מאיביי פקק רדיאטור שניראה איכותי, של חברת HKS
http://www.hks-power.co.jp/en/products/oil/radiator_cap/index.html
בנתיים נקנה חדש, ואחרי זה היה כספייר.
פלג_
על כנף המתכת של הפקק מוטבע ND, שזה אומר NIPPON DENSO, שזה אומר מקורי טויוטה.
או מזוייף, לך דע...
שים לב שאתה רוכש פקק של 1.1 באר ולא 0.9.
שים לב לחלק הפנימי של הפקק, מה שאוטם את המעגל הקטן המנוע, מסוג N ולא S.
בברכה,טושי
היי טושי.
ניסיתי לעשות על זה חיפוש, אבל מצאתי כל מיני סוגים עם הטבעה כזאת. בכל מקרה טוב לדעת
ואכן יש מצב שיש גם זיופים.
הזמנתי פקק של 1.1, מסוג N, של החברה בקישור.
את הפרטים הוצאתי מתוך המק"ט המקורי לפי הספר רכב.
גם כאן לא מצאתי שהסוג N,S גורף על כל החברות. היה צריך לבדוק.
לפעמים זה היה הפוך ולפעמים בכלל מצויין במספרים 1 ו- 2.
המון תודה
פלג_
נראה כמו סיני שעולה 40 שקל גג.
ליאור
אז מקורי של טויוטה להיילקס (יותר נכון דנסו),עלה בערך פי שניים לפני 3~ שנים.
והוחלף כי הגומי התחיל להיסדק והאטימה נפגמה אחרי 12 שנים של שימוש..לטעמי שווה את העלות.
היי טושי.
ניסיתי לעשות על זה חיפוש, אבל מצאתי כל מיני סוגים עם הטבעה כזאת. בכל מקרה טוב לדעת
ואכן יש מצב שיש גם זיופים.
הזמנתי פקק של 1.1, מסוג N, של החברה בקישור.
את הפרטים הוצאתי מתוך המק"ט המקורי לפי הספר רכב.
גם כאן לא מצאתי שהסוג N,S גורף על כל החברות. היה צריך לבדוק.
לפעמים זה היה הפוך ולפעמים בכלל מצויין במספרים 1 ו- 2.
המון תודה
פלג_
נראה לי פקק מקורי. אותו סיפור ב-ד-י-ו-ק לפני כשלושה שבועות בטויוטה יאריס, אותו פקק בדיוק.
הרכב במשפחה ולא נראה לי שאי פעם החליפו פקק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.