PDA

צפייה בגרסה מלאה : ניתוק מצבר אחד מתוך השניים שיש בטרופר ?



דידין
01-05-12, 16:25
בגלל אופי עיסוקיי, הטרופר (דיזל) שלי מושבת רוב ימות השבוע ואני מתניע/נוסע בו בעיקר בסופ"ש.

בזמנו שאלתי על האפשרות להרכיב מנתק זרם ראשי (כמו בטרקטורים ) ולא קבלתי תשובה ברורה לגבי היעילות.(בפרט בגלל הכיבוי/הפעלה של מערך המחשבים ברכב.)

האם , ע"מ לשמור על מערכות הרכב כדאי לנתק כל פעם מצבר אחד (ניתוק אחד הקטבים שלו) ? האם יגרם נזק לאי אילו מערכות (כולל המצברים עצמם) מניתוק חלקי שכזה .

נא לא לשכוח שאם אני מעמיד הרכב ליד הבית המצברים מתרוקנים הן בגלל זליגה פנימית והן בגלל צריכה של מערכות פעילות.


בתודה

erezgur
01-05-12, 16:57
דוד,

הפתרון הנכון הינו מטען מצברים המחובר לחשמל הביתי ודואג שהמצבר לא יתרוקן.
ניתן לרכוש מטענים מצויינים במחירים סבירים ביותר, ראה לדוגמא http://www.e-shetach.co.il/search.asp?qsearch=%EE%E8%F2%EF+%EE%F6%E 1%F8%E9%ED&qmanufact=

ארז גור

sos4u
01-05-12, 17:31
אין מניעה לנתק את שני המצברים ניתוק מלא. ז"א ניתוק הקטבים לחלוטין.
אין נזק למערכות הרכב. מצד שני, לא תהיה לך גם אזעקה איתורן וכו'.

גם הפתרון שארז הציע - מצויין למי שיש גישה ל 220V בסמוך לרכב.

אני לא רואה הגיון בניתוק של מצבר אחד מתוך השניים. או תנתק את שניהם, או תשאיר את שניהם.

meir alony
01-05-12, 18:09
אם מצבר אחד טעון יכול לאפשר הנעה של הרכב תנתק רק אחד בזמן חנייה ממושכת ותחבר אותו שוב לפני נסיעה.

כך גם תהיה לך אזעקה והרדיו לא יתאפס וגם תשמור על מצבר טעון.

דידין
01-05-12, 19:47
חשבתי על הפיתרון של מטען , אבל מה לעשות שאין לי חנייה פרטית בתוך חצר. אלא "ציבורית" במפרץ חניה ליד הבית .

אם אני מנתק מצבר אחד(עד ההתנעה הקרובה) , אני מונע ממנו (לפחות) את הזליגה החיצונית וכך שומר על אורך חייו הלוא כן ? ומצד שני כל מערכות הרכב מקבלות מתח חשמלי.


אם אני מנתק כל פעם את 2 המצברים , זה לא מזיק למערכות הרכב ? (מבחינת תלך-תבוא של הזרם ?) זאת למעשה השאלה !

shmulikbg
01-05-12, 20:50
לא, זה לא מזיק.
מה שכן, כפי שציינו מעלי, לא תהיה לך אזעקה / איתורן, ותחנות הרדיו יתאפסו כל פעם.

meir alony
01-05-12, 21:14
אם יש לך ביטוח מקיף חובת אזעקה קיימת.

raanan
02-05-12, 08:24
קצת קשה לתת תשובה מוסמכת בלי לראות סכמה של מע' החשמל. אבל,
בהנחה ששני המצברים מחוברים במקביל ללא תיווך של מע' אלקטרונית, אזי,
א. ניתוק כול פעם של מצבר אחד, לא טוב למצברים. כי אז בחיבור מתבצע מעבר זרם בינהם להשוואת הפרש פוטנציאלים.
ב. ניתוק של שני המצברים בכול פעם גם אינו מיטבי ועלול לפגוע ברכיבים רגישים כגון מחשב וכו ...
פשוט בזמן חיבור הקטבים נוצרת קשת חשמלית עם ספייק של מתח גבוה.
אני לא הייתי מסתכן ומבצע זאת על בסיס תדיר.

בקיצור, האופציות שנשארו,
טעינה חיצונית בחנייה (הכי טוב). או, לא לנתק כלל ואחת לכמה ימים להניע ולצאת לסיבוב "חילוץ עצמות" לרכב ...
(להשתדל שהסיבוב יהיה בכביש מהיר במינימום הפעלת צרכנים (אורות דרך, מזגן, וכו' ..)

רענן

talw
02-05-12, 08:38
סתם שאלה.
יש מטענים סולאריים קטנים שיודעים להטעין כל מיני גאדג׳טים ,כמו טלפונים ניידים.

יש כזו חיה שיודעת לתת 12 -13 וולט ,שתשב על הדאשבורד ותראה שמש מידי יום ....?

עתיד
02-05-12, 09:34
רעיון יפה מאוד,
מצאתי את המוצר הזה בשניה של חיפוש :
http://www.ebay.com/itm/5W-Monocrystal-Solar-Panel-12V-Battery-Charge-5-3-Watt-/320751107092?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aae417c14

350 מילי אמפר אמור להיות יותר ממספיר לצריכת זרם סטנדרטית,

דידין : לדעתי יש לך זליגת זרם חמורה ברכב, יש לך 2 מצברים של 72 אמפר (אם לא הגדלת אותם)
דהיינו 140 אמפר בערך, צריכת זרם במצב SB היא פחות מ-0.1 אמפר, אם יש לך צרכנים רציניים כמו איתוראן וכו' אתה יכול להגיע ל-0.25 אמפר, זאת אומרת שיש לך פה בשקט בשקט 400 שעות ועדיין תוכל להתניע את הרכב זה מעל שבועיים,

דידין
02-05-12, 09:54
רעיון יפה מאוד,
מצאתי את המוצר הזה בשניה של חיפוש :
http://www.ebay.com/itm/5W-Monocrystal-Solar-Panel-12V-Battery-Charge-5-3-Watt-/320751107092?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aae417c14

350 מילי אמפר אמור להיות יותר ממספיר לצריכת זרם סטנדרטית,

דידין : לדעתי יש לך זליגת זרם חמורה ברכב, יש לך 2 מצברים של 72 אמפר (אם לא הגדלת אותם)
דהיינו 140 אמפר בערך, צריכת זרם במצב SB היא פחות מ-0.1 אמפר, אם יש לך צרכנים רציניים כמו איתוראן וכו' אתה יכול להגיע ל-0.25 אמפר, זאת אומרת שיש לך פה בשקט בשקט 400 שעות ועדיין תוכל להתניע את הרכב זה מעל שבועיים,


לא הבנתי על סמך מה אתה קובע שיש לי זליגה חמורה. אין לי שום בעיה במתח להתנעת הרכב גם אחרי שבוע שהוא עומד.
מה שאני רוצה, זה לשמור על המצברים מה יותר זמן , בעיתים שהרכב לא עובד.

לרענן אמנם יהיה הפרש פוטנציאלים בעת חיבור המצבר השני (במקביל) , אבל גם אם אנתק את 2 המצברים,תמיד קודם אחבר 1 ואחר כך את השני כך ששוביהיה הפרש .?

-->