התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מפגש גרנד צ'ירוקי סטנדרטיים (פחות או יותר) ZJ WJ WK WK2 יום ו' בבור 4.5.12



IlanHadar
02-05-12, 21:39
בהמשך לשרשור:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=65157&page=2

כדי להבין האם ג'יפ מתרחקת מהשטח ולהשוות מערכות ושיפורים, נפגשים בבור, יום ו' הקרוב בשעה 14:00.

מקום המפגש ברחבה הצפונית בבור. אני אהיה שם ב 14:00, WK שחור.

למי שלא מכיר, ראו תמונה, ונ.צ. להכניס ב Google maps: 32.136065, 34.789710

האירוע יכלול השוואת יכולות של הרכבים, יכולות בהצלבות, טיפוס, פתיחות וכו', בעיקר ניסיון להבין אם יש שיפור במערכות ה 4X4 של ג'יפ במשך השנים במקביל לירידה ביכולות שטח.

האירוע לא תחרותי ויותר חברתי, מפגש בעלי צ'ירוקי. קפה בטוח יהיה.

רמאות גדולה נחשב: צמיגי שטח מעל 31" ונעילות. רמאות קטנה מותרת: הגבהות, בולמים וקפיצים :cool:

מחפשים WK2 שיצטרפו (גרנדים חדשים מ 2011), ZJ, WJ ו WK כבר יש.

כרגע מגיעים:
אבשלום WJ.
אילן WK
רמי WK
יוני ? WJ
השועל (כנראה יהיה השופט...)
גרנד (גיבוי ל WJ...)
רונן WJ (לפי התמונות של הפתיחות שלו אין לנו סיכוי...)
ארתור עם ZJ.

צלמים כבר יש שניים. אבשלום עליך כתיבת סיכום האירוע, אני אסייע, בשביל מאמר, יהיו גם צילומי וידאו וסטילס.

מי שמגיע שיוסיף עצמו לשרשור ונתראה בבור.

רוכברודאו
02-05-12, 22:40
יופי אילן.

קדימה בעלי WK2 (הגראנד שירוקי החדש).. מי מכם ירים ת'כפפה ויצטרף לחוויה מלמדת ומאלפת?

יחס חם ואוהב מובטח למתייצב/ת

yoni 110
03-05-12, 02:32
איזה כיף אני רק רמאי קטן :)

השועל
03-05-12, 08:37
מה אני אגיד.. גם שופט בעל כורחי וגם רמאי גדול..

מאיר רוטברג
03-05-12, 09:08
מצטער דווקא השבוע הזה אני לא נמצא

sos4u
03-05-12, 16:30
אין סטנדרטי ממני...
אם יתאפשר אבוא
בתור צופה בלבד ...

gmb
03-05-12, 17:04
כמו שרשום, אני אגיע...
אפילו נרחוץ את הרכב לפני, רק בשביל ללכלך אותו שוב פעם...
גם זה רמאות?!

gmb
03-05-12, 17:12
מה שמזכיר לי... ככה בדרך אגב..
למה ה WK לא מצויין בראש הפורום הזה?! לא תקין...

רוכברודאו
03-05-12, 17:14
חדשות טובות, רפי השכן עם WK2 אוברלנד דנדש מצטרף אלינו.
הוא מציין שיש לו צמיגי כביש במידה 265-50-20. כן כן ג'אנט 20 לא 19 כמו שחשבתי. השם ירחם.

IlanHadar
03-05-12, 17:36
ענק, זה הולך להיות מפגש סוף!

רמי אתה באמת רמאי גדול :-)

מחכה למחר להכיר את כולם.

eysham
03-05-12, 21:14
לא לשכוח לתעד!

תהנו.

boaz avrahami
03-05-12, 21:19
אם יתאפשר אגיע.
רמאי קטן עם zj בא לצפות כעיקרון

אודי כוכב הצפון
04-05-12, 07:27
חדשות טובות, רפי השכן עם WK2 אוברלנד דנדש מצטרף אלינו.
הוא מציין שיש לו צמיגי כביש במידה 265-50-20. כן כן ג'אנט 20 לא 19 כמו שחשבתי. השם ירחם.

שכן , שכן ואולי הוא עוד יפתיע אותך ויתן לך בראש !

רוכברודאו
04-05-12, 08:40
אהלן וסהלן שכן נוסף! אשמח להפגש סוף סוף. וכל המטרה היא שרפי יפתיע...

השבדי
04-05-12, 08:45
שלום לכולם ,

כנראה גם אגיע עם WJ קרוב לסטנדרט

נתראה
לירן

gmb
04-05-12, 09:15
אני מצטער להודיע שלא הספקתי לשטוף את הרכב... אגיע "מלוכלך"...

רמי

IlanHadar
04-05-12, 10:51
התוכנית להיום:

כיוון שהכוונה להוציא מאמר כלשהו מהעניין נעשה את העניין מדעי במקצת.

נעשה את רישום הפרטים הבאים ואת המדידות הבאות במקום:

<tbody>
רכב



בעלים



שנה



דגם



מנוע



רמת גימור



שלוש ספרות אמצע רישוי (לצורך זיהוי תמונות)



מערכת הנעה



מרווח גחון, מנקודה תחתונה ביותר



צמיגים (סוג/גודל)



הגבהה "



קפיצים



בולמים



מרחק גלגל מכנף ברגיל



מרחק גלגל מכנף בפתיחה מליאה



שיפורים אחרים


</tbody>


כמאמר לא יפורסמו פרטים מזהים כמו מספרי רישוי, גם בתמונות יטושטש.

מתכנסים ב 14:00
מוצאים עליה חביבה עם הצלבות, משהו שיהווה אתגר אבל לא בלתי עביר.
כל אחד עולה פעמיים את העליה.

בנוסף השופטים (סובייקטיבי, ככה שכדאי להביא קפה ופינוקים...) יתנו ציון על יכולת עבירות בעליה, ציון 1-10 שיתווסף לפרטים.

אם יש פרטים נוספים שכדאי לקחת ולמדוד אז תנו הודעה ונוסיף.

Jacob80
04-05-12, 11:01
תסריטו. הכי חשוב.

GodsFather
04-05-12, 11:27
מקרר נחשב רמאות ?

IlanHadar
04-05-12, 11:32
מקרר נחשב רמאות ?

מקרר מלא מעלה את הציון :D

IlanHadar
04-05-12, 18:55
וואו, איזה מפגש ספונטני זה היה, היו לנו:
1 ZJ (ארתור תודה שבאת מב"ש)
10 WJ
3 WK
1 WK2
1 ליברטי ששימש להשוואת דיפ' פתוחים (תודה ליואב)

יכול להיות ששכחתי מישהו, היו הרבה רכבים מסביב...

כבר מעלה את הווידאו לכונן משותף, מי שרוצה גישה שישלח לי בפרטי את כתובת ה gmail שלו ואתן לו גישה.

עלינו שני מעלות ועוד משחקים מסביב, יש מעל 400 תמונות, הרבה קטעי ווידאו והרבה מידע לעבד. המסקנות לא חד משמעיות אבל יש מסקנות שישותפו עם כולם במאמר שיכתב עם אבשלום.

שבת שלום לכולם וניפגש בפעם הבאה.

גניסלב רונן
04-05-12, 19:10
היה ממש נחמד ,
כמו שרק ספונטני יכול להיות ...

מרשים לראות את הדור החדש של הגרנד לסוגיו מתקדם ומשתפר .

המערכות האלקטרוניות/חשמליות הן לא כוס התה שלי אבל הן עובדות יפה מאד !


סופ"ש נעים,

רונן

אודי כוכב הצפון
04-05-12, 19:57
אכן כן היה מפגש מעניין ובנוסף לפגוש חברים,שאת רובם אנחנו מכירים מעל המקלדת !!
וכמו שרונן אמר הגרנדים החדשים עם שיפורים ויכולות עבירות מעולות,מה שכן אין להם מהלכי מתלה וכולם מרימים גלגלים באויר
אבל האלקטרוניקה מישרת קו
תודה לאילן ואבשלום המבחן האמית זה בשטח

A r i
04-05-12, 22:06
אכן מפגש איכותי.

מגוון יפה של רכבים. אין ספק שהמפתיע לטובה הוא ה- WK2 - רכב סטנדרטי לחלוטין עם צמיגי כביש על ג'אנטים 20 אינצ' מצליח לעבור הצלבות ולעלות במקומות שגם רכבים משופרים עם מהלכים יפים ללא נעילות לא מצליחים לעלות...

מצרף כמה תמונות להתרשמות.

רוכברודאו
05-05-12, 01:45
ארי תמונות חזקות - כל הכבוד.

חברים היה מפתיע ומרגש. הגיעו פי שניים ויותר ממה שציפינו. אני אף פעם לא ראיתי כזו כמות של גראנדים מסביב. כיף גדול.
רוצה לומר שאפו לכולם על הסדר האדיבות וההתגייסות למען המטרה: לבדוק מה הדורות השונים ותת הדגמים QD1,2 QT1,2 יודעים לעשות.
כל אחד קיבל הזדמנות שווה בתורו ועידוד/כיוון מהחברים ע"מ להראות מה הרכב מסוגל לעשות. אין פה מפסידים, כולם ניצחו (טוב אולי הליברטי הנספח קצת התקשה אבל לא באשמת הנהג..).
אני ואילן עובדים על לסדר את הוידאו/סטילס ולפרסם מהר ככל האפשר עם רשמים מסכמים.

כפתיח למסמך המסכם ניתן לומר שהדורות הישנים (zj,wj) לא איכזבו ועברו בלי למצמץ (טוב נו אם מנטרלים בעיות של מדרגות צד נמוכות מדי וכו'). הפתעת היום היתה חבורת "המניפים" ה WK ו ה WK2 שלמרות הנפות גלגל אלגנטיות כמעט ולא עצרו הודות לאלקטרוניקה יעילה שהוכיחה את עצמה בשטח פעם אחר פעם.

מבחינת אלגנטיות טיפוס המכשולים, נוכחנו לדעת שדברי קהלת רלונטיים גם להיום: מה שהיה הוא שיהיה. השילוש הקדוש צמיגים, גובה ונעילות (לסוגיהן) קבע בעצם באיזה קלות צלח כל גראנד את המשימה. ועל כך נרחיב בהמשך.

תודה לכל מי שהגיע ותרם להשכלת הרבים. וכמובן תודה לשופטים!

אבשלום

Jacob80
05-05-12, 13:30
אחרי שצפיתי בסרטונים אני חייב להודות שקשה לשפוט איזה דגם עביר יותר.
כנראה שהתוואי לא היה מספיק מאתגר אז כולם פשוט עברו בלי להתאמץ יותר מדי.
בכל אופן, זו התרשמותי:
WK2 - אם עד היום חשבתי שהרומן שלי עם הגראנדים ייעצר ב WJ כי הדורות החדשים זה לא באמת רכבי שטח אז במפגש הזה הוכיחו אחרת. שני הדורות החדשים (WK WK2) בהחלט ראויים להיקרא רכבי שטח.
הגראנד החדש הוכיח עבירות גבוהה עם אפס שיפורים (אפילו צמיגי כביש) ונראה שלפחות לפי המבחן הזה הוא הרכב שמשלב את רמת הנוחות והפאר הכי גבוהה
עם יכולות שטח מרשימות מאד.
WK - הנעילות בהחלט עובדות, אפילו מצוין, אבל משום מה זה נראה כאילו בדגם החדש הן עובדות בצורה יותר יעילה. כך או כך, גם ה WK עבר הכל באלגנטיות.
WJ - למעט אחד שהתקשה, שמסקרן לדעת מדוע, כולם עברו יפה, אבל אם לשפוט לפי הסרטונים, לדעתי זה הדגם הכי פחות עביר מכל 4 הדורות.
ZJ - ה ZJ הוכיח מה שחשבתי עליו כל הזמן - לדעתי זה הגראנד המתאים ביותר לשטח, עם מהלך מדהים שמייתר את הצורך בנעילות.

sgill
05-05-12, 14:36
אירוע ספונטני אבל מאורגן מצויין - כל הכבוד לאילן.
גם אני הופתעתי מכמות האנשים שהגיעו אבל בעיקר מה"קליק" המיידי והחברותא בין אנשים שחלקם לא נפגשו פנים אל פנים מעולם. חבורה איכותית.
אני עם פאג'רו אבל כבר כמה זמן מחפש להחליף לגראנד. אילן יעיד וגם כמה שרשורים שפתחתי.
בכל מקרה אני יחכה למסקנות הכמעט מדעיות שתפרסמו.
כאחד שמחפש רכב טיולים שיהיה רכב שלישי בבית, ההתלבטות שלי היא הין ה- WJ ל - WK. כרגע המסקנות שלי מהארוע הן כאלו:
1. מהלך המתלה הקצר ב- WK מחייב (לדעתי) QD2 כדי להרגיש נוח בכל תוואי שטח
2. WJ עם QD בגלל הסרן החי מלפנים ומהלכי מתלה עדיפים בהרבה, כנראה יהיה עביר באותה מידה.
3. בכל מקרה הגבהה של 3.5 אינטש היא המינימום לשני הרכבים כדי לשמור על הגחון, על הדיפונים וכדי שאני יוכל להמשיך ולעשות כל מסלול (כמעט) בארץ.

מחכה לתמונות, סירטונים, וכתבה,

שי

boaz avrahami
05-05-12, 15:12
אין ספק שבשבט יש אחלה אנשים ותמיד נעיפ להיפגש.

gmb
05-05-12, 18:28
היה טוב,
היה מהנה...
היה קצר מדי
אני כועס שאני לא קיבלתי אף תמונה/קישור/סרטון
אילן, איבדת את המייל שלי?
יש לי גם סלולרי... מהר לשלוח לי את התמונות והסרטונים...

בכל מקרה, שמחתי לראות שאוששתי מה שחשבתי, שהמערכת QD2 על ה WK מפצה על המהלכים הקצרצרים ועושה את זה בקלילות ובנוחות.... שים ב LOW, תכוון טוב, ותסע... זה יעלה..
מה שעוד נוכחתי לגלות, זה שאני רוצה עוד גובה.... עם גובה נוסף שיקל על הפחד שלי מלדפוק משהו, ועם ה QD2, זה הרכב האולטימטיבי מבחינתי, פשרה בין הכל... גם מטייל וגם בכביש... רק חבל שהוא גם צורך דלק, אם היה חשמלי אז מצאתי גאולה... :)

לטעמי, ה WJ דווקא "פישלו" כאן... ואני מדבר באופן יחסי, כן.. שלא תכעסו עלי... גם עם הגובה העדיף שלהם, גם עם הסרנים שלהם, הם התקשו יותר לעלות איפה שה WK עלה בקלילות... אולי הוא יתאים יותר לשטח עם נעילות מלאות ועם גובה נוסף, אבל שימו את זה על ה WK ויש לכם את אותה היכולת.

ומסקנה אחרונה...
אני רוצה להחליף ל WK2 עם QD2 ומנוע HEMI בגרסאת OVERLAND...
זה המסקנה הנחרצת של היום הזה... הרכב הזה מדהים. גם ויזואלית וגם מעשית... פאר על גלגלי 33" :)

רמי

גניסלב רונן
05-05-12, 19:10
גם אני לא קיבלתי לינק לווידאו .....

A r i
05-05-12, 19:17
היה טוב,
היה מהנה...
היה קצר מדי
אני כועס שאני לא קיבלתי אף תמונה/קישור/סרטון
רמי

רמי - ביקשת - קיבלת (ועוד כמה...):

IlanHadar
05-05-12, 19:33
כמו שכתבתי, כל מי שרוצה לינק לוידאו, תמונות שישלח לי את האימייל שלו בפרטי.

במקרה של רמי זה אכן שכחון... הוא נתן לי את המייל שלו במפגש.

sgill
05-05-12, 20:22
אילן, את המאייל שלי אני בטוח שיש לך :D
גם יואב ביקש את הלינק, המאייל שלו מופיע ברשימה שלי.

ועוד דבר, תקנו אותי אם אני טועה:

אני מקבל את זה שה- QD2 מחפר על מהלכי מתלה קצרים ב- WK יחסית ל - WJ אבל, אם מדובר בשטח טכני או שטח קשה, לדעתי ה- WK יותר ייטה להתהפכויות. גם בשיפועי צד מהלך המתלה הקצר הוא בעייתי. בעניין הזה .

Bernard
12-05-12, 19:06
מתוך כבוד לאירוע וליוזמה (בלי צחוק), חיכתי עד עכשיו אבל..

אבל מישהו שם לב ממה כולם, בלי יוצא מהכלל, התלהבו ובצדק?
אם לא, אני אחדד ואצביע על אותו משהו.

כל בעלי ה-JEEP, הנוכחים באירוע והמגיבים פה, התלהבו מחיקויי של מה שהתחיל ב-1995 ונודע בכנויו "ריינג' רובר" - כן. ממש כך.

כולכם התלהבתם מרכב בעל מתלי אויר (שניתן להרים/להגביה אותו) שומו שמיים, עם מערכת TC ודיפרנציאל מרכזי ננעל אוטומטי.
כן אותו P38 מושמץ (שעמד בצד, צנוע ונחבא לכלים:cool:), שהתגלגל ל-MKIII, בעל מתלים נפרדים בארבעה קצוות - ללא נעילת דפרנציאל מכנית (אפרופו הויכוח בין מערכות אלקטרוניות למכניות..).

ועוד משהו שכולם הסכימו עליו, הוא מהלך המתלה הקצרצר של החיקויי.
כן. החיקויי עם מהלך קצרצר לעומת המקור ואני מזכיר שמדובר במתלים נפרדים, עם "10.5 מלפנים ו- "13 (שלושה עשר, למי שהמספרים לא מדברים אליו ברור) מאחור.
מתלי אויר מקוריים מהמפעל עם "13 - קולטים?!!
נדמה לי שז טיפל'ה יותר מהמהלך של רונן...
ואנחנו מדברים על מערכת ה-TC, שעדיין נחשבת כטובה והמהירה והגמישה ביותר שקיימת (ומאמצע 2006, בריינג', בתוספת של נעילה מכנית - סתם, שיהיה).

סתם נקודה למחשה ופרופורציה...

gmb
13-05-12, 17:20
ברנרד,
אני אישית לא מכיר את הרכב שאתה מדבר עליו... ועל אחת כמה וכמה לא את ההיסטוריה של איך זה התחיל בכלל, מקורות ובכלל

אבל רכב כמו שאתה מתאר זה משהו שהייתי רוצה לראות...
מהלך כל כך גדול, על רכב עם מתלים נפרדים?
למה אתה לא באת למפגש והראת לכולם את היכולות של הרכב שלך?

לאף אחד פה אין שיגעון גדלות ששלו זה הכי טוב/הכי חזק/הכי עביר
כולנו פה בשביל להנות מזה... אבל נחמד שיש לך למה להשוות ולמה לשאוף..
פעם הבאה תצטרף...
ובכל מקרה, שלח כמה תמונות של הרכב שלך בטיפוס ובפתיחת מתלים
ובכלל, שתף אותנו מה יש לו ומה הוא מציע מבחינה טכנית בשטח...

אני לפחות אשמח להשכיל...

רמי

Bernard
13-05-12, 18:55
אהלן רמי.

הרכב המדובר, לא שלי, הוא ריינג' רובר משנת 2003 והילך, במצבו הסטנדרטי, ללא כל שיפור/שינוי.
הראשון של לנד רובר עם מתלים נפרדים - בשני הקצוות.
כמעט 11 אינץ' מהלך מתלה קדמי ו13 אינץ' אחורי - קפיצי אויר.
מערכת המקשרת בין שני הקפיצים באותו "סרן", על מנת לדמות התנהגות של סרן חי.
מערכת TC, שבשנת 2007 קיבלה גם נעילה אחורית אלקטרונית/מכנית. הטרנספר ננעל אוטומטית בצורה רציפה, על ידי מנגנון מכני.
באתר הזה, יש הרבה מידע, על ההיסטוריה ועל ההתפתחות.
http://www.rangerovers.net/modelspecs/L322/2003.html

לגבי.
אני דווקא הייתי שם, עם ריינג' רובר משנת 2000 אבל לא באתי לשם התחרות ולא כדי להראות אלא, כמוכם, לראות מה היכולות של הגראנדים השונים - ויש יכולות.
אני דווקא התרשמתי מהשיפורים והעבודה של רונן ובחור נוסף, שאנני יודע את שמו (עם ZJ).
היכולות של ה-WK וה-WK2 לא הפתיעו אותי. מהלנד רוברים (LR3/4 והריינג' מ-2003) כבר הבנתי, שהאלקטרוניקה שולטת...

חוץ מזה.
כמו שנקבע בהודעות מעלי, אני נחשב רמאי גדול מאוד: צמיגי 33.5, מהלך של 14-15 אינץ' בגלגל (קדמי ואחורי) ונעילה אחורית נשלטת.
לא לעניין בכלל להתערב במפגש שנועד למטרה מסויימת...

Bernard
13-05-12, 19:17
אני מתקן: עשרה עד ארבעה עשר אינץ'.
לא הרכבתי את הבולמים החדשים...

ולפי איך שנראה עכשיו, גם לא נרכיב..

Bernard
13-05-12, 20:02
אין לי תמונות מטיפוסים וכו' (נתקן בקרוב) אבל יש לי תמונה או שתיים מהבדיקות של התוספות שבניתי, שנדמה לי שהעלתי באתר, מתישהו..
מהלך הקפיצים הוא כ- "15.
בתמונות לא הגעתי למגבלות של המתלים. הכוונה היתה לבדוק, למדוד ולכוון את מוטות הפנהארד ומיקום התושבות התחתונות של הבולמים ולברר אם והיכן בדיוק משתפשפים הצמיגים, בסגירת המהלך..

593105931159312593135931459315

grand
14-05-12, 00:01
ברנרד יקירי..
מבלי לפגוע.. באמת..
ל"ר דיסקברי וריינג' בעל סרנים חיים מעולם לא נתנו ולא יתנו מהלך מתלים יותר גדול מכל אינדיאני מקביל שמשופר "קלות", מבנה המיתלים - בולמים לא יכול להתגמש כמו ב JEEP, אלא אם כן משנים גאומטריות בצורה חריפה או מוסיפים דרופ-קיטים, וגם אז מקדימה נשאר מהלך קטנטן ועלוב..
אחד הדברים הממכרים והמהנים ביותר בדגמי ZJ ואפילו ב WJ המשופרים - גמישות המיתלים והעבודה שלהם בשטח, פשוט.. אין כיף יותר גדול מזה, ולמי שיש מבין על מה אני מדבר..

לגבי הדגמים החדשים בעלי המיתלים הנפרדים, כאן יתכן שיוויון מסוים, לא יודע לגבי הריינג', אך לדיסקברי 3 ו4 ממה שאני ראיתי, פשוט מהלך מיתלים כמעט אפסי.
לגבי ההיסטוריה והטכנולוגיה של ל"ר - יש הרבה כבוד לרעיונות ולחדשנות, הביצוע לעומת זאת.. הממממ. איך נגדיר זאת.. כמיטב המסורת הבריטית.

Bernard
14-05-12, 01:13
ככה, היית חייב לעשות את זה בדיוק לפני שאני עולה לישון?
לא יפה.


ברנרד יקירי..
מבלי לפגוע.. באמת..
ל"ר דיסקברי וריינג' בעל סרנים חיים מעולם לא נתנו ולא יתנו מהלך מתלים יותר גדול מכל אינדיאני מקביל שמשופר "קלות", מבנה המיתלים - בולמים לא יכול להתגמש כמו ב JEEP, אלא אם כן משנים גאומטריות בצורה חריפה או מוסיפים דרופ-קיטים, וגם אז מקדימה נשאר מהלך קטנטן ועלוב.. בקשר לזה, מחוץ לתיבה.
אחד הדברים הממכרים והמהנים ביותר בדגמי ZJ ואפילו ב WJ המשופרים - גמישות המיתלים והעבודה שלהם בשטח, פשוט.. אין כיף יותר גדול מזה, ולמי שיש מבין על מה אני מדבר.. אני מסכים בהחלט וזה גם נראה ומצטלם יפה ומרשים. במיוחד מלפנים והדגש הוא על משופרים.

לגבי הדגמים החדשים בעלי המיתלים הנפרדים, כאן יתכן שיוויון מסוים, לא יודע לגבי הריינג', אך לדיסקברי 3 ו4 ממה שאני ראיתי, פשוט מהלך מיתלים כמעט אפסי. גם עם זה, בקשר ל-LR3/4, אני מסכים בהחלט וגם הנסיעה קשה הרבה יותר, מאשר בריינג', בשנתונים המקבילים. למה? אין לי מושג. עכשיו, בקשר לריינג', הסיפור שונה לגמרי.
לגבי ההיסטוריה והטכנולוגיה של ל"ר - יש הרבה כבוד לרעיונות ולחדשנות, הביצוע לעומת זאת.. הממממ. איך נגדיר זאת.. כמיטב המסורת הבריטית. גם פה אני "נאלץ" להסכים, כמעט לגבי הכל.. השאר, מחוץ לתיבה.

רמי, אני לא יודע אם אתה זוכר. היה פה איזשהו שירשור, בקשר למהלך המתלים של רונן וגם של יוסי, בו שאלתי אותם מה מהלך הבולמים שהתקינו - לא בדיוק ענו לי לעניין.
זה היה בתקופה שבחנתי אילו בולמים להתקין בריינג' שלי.

למה אני מעלה את זה?
אני אסביר תכף.

ראשית, אני רוצה לציין שאני מאוד מקנא בתצורת המתלים של הגראנד, במיוחד ה-WJ ואני אסביר.
מבנה המתלה, בו זרועות עליונות ותחתונות (A מאחור, ב-WJ, בניגוד למקבילות ב-ZJ) מאפשר תנועה אנכית של הקפיצים, בשעה שזרוע אחת, לכל צד של הסרן, בריינג' (עד 2002) עם שתי נקודות עיגון קבועות בסרן, מאלץ את הקפיצים לתנועה קשתית.
הדבר יוצר עומס רב (יותר) על הקפיץ ומעוות אותו, במיוחד בקצה הפתיחה.
לי זה מאוד מפריע (עקרונית), בגלל העומס שנוצר על התושבות של קפיצי האויר שלי, במיוחד על התושבת התחתונה.
עומס זה אילץ אותי לחשב תושבות בעלות שיפוע מסויים, לפיצויי התנועה הקשתית והעומס שהיא יוצר על הקפיץ, בסוף המהלך לפתיחה - על חשבון (קטן מאוד. כמעט זניח) עומס הפוך בקצה הסגירה.
בקפיצי האויר(אצלי) זה יותר משמעותי מאשר בקפיצי סליל, משום שבד"כ, קפיץ הסלילי מעוגן רק בנקודה/תושבת אחת והעומס המדובר זניח (ר"ע דרופ קיט).

ועכשיו, אחרי שמלאתי את חובי ליתרון של הגראנד..

כל האמור מתייחס למצב מקורי, כמובן.

מבנה המתלה של לנד רובר, במיוחד הריינג' 1995-2002, הרבה יותר גמיש משל כל גראנד ואני אסביר.
בריינג' רובר:
אורך הזרועות גדול הרבה יותר (וזה למה, מי שרוצה מהלך גדול בגראנד, חייב לעבור ל-LONG ARM) ומאפשר עבודה בטווחים גדולים יותר ובמאמצים קטנים יותר, למהלך נתון - אני מקווה שעל זה אין ויכוח... (אשרי המאמין..).

התושבות של הזרועות לשילדה גמישות הרבה יותר, לכל הכיוונים.

מיקום בולמי הזעזועים, מאחור, מאפשר טווח תנועה/מהלך מתלה הרבה יותר גדול מאשר מהלך הבולם - היינו, בולם "10 בריינג' יתן מהלך גלגל גדול יותר (מ-"10) מאשר מהלך שאותו בולם, יאפשר בגראנד.

מלפנים, ביחס לאותו אורך של בולם, המהלך יהיה זהה, פחות או יותר, בריינג' ובגראנד.
אממה. לשיפור משמעותי במהלך בגראנד, יהיה צורך בהחלפת כל זרועות המתלה, בשעה שבריינג' צריך להחליף רק את..הבולם.
והקפיצים כמובן, בשניהם.

באופן כללי, על מנת לשפר, באופן משמעותי, את מהלך המתלים בריינג' מקורי, צריך להחליף את.. הבולמים.
כל יתר המכלולים יעמדו בעומסים ובזויות (כולל הקפיצים, עד מהלך של כ-"10 מלפנים ומאחור (קצת פחות)).
על מנת לשפר, באופן משמעותי, את המתלים של הגראנד, לאותו מהלך של הריינג', צריך להחליף את כל רכיבי המתלה, כולל הזרועות (עליונות ותחתונות), המחברים לשילדה, המחברים לסרן ומיקום הבולמים - לשנות לגמרי את גאומטריית המתלה.

נכון שהשיפורים בגראנד מצטלמים נהדר. במיוחד בחלק הקדמי בפתיחה אנסופית אבל חלק גדול מהפוטוגניות קשורה להגבהה האדירה שצריך לבצע - מינימום של "4 למהלך של פחות מ-"10.

ולמספרים.
חבר (שהיה..) שלי, התקין לעצמו ולהמון דיפדנדרים, מלפנים (אותו מבנה כמו שך הריינג' שלי), בולם בעל מהלך "14, ללא כל שינוי במתלה, לבד מתושבת עליונה של הבולם והקפיץ כמובן - והמתלה עובד לכל אורך מהלך הבולם.
תנסה לבצע את זה בגראנד מקורי (ZJ או WJ. תבחר).
אני התקנתי בולם של "10 מאחור, לאחר שהזזתי לפנים את נקודת העיגון התחתונה.
המתלה עובד לכל אורך מהלך הבולם ונותן מהלך גדול יותר בלפחות "2 ממהלך הבולם - בגלל המיקום העדיף של הבולמים בריינג', לעומת הגראנד.
אם נחזור לאותו שירשור, שהזכרתי, בסופו של דבר מישהו אמר לי שהבולם שעשו בו שימוש הוא בעל מהלך של בערך "11.
זאת אומרת, שמיקום המקורי של הבולם בגראנד, הוא יתן מהלך של פחות מ-"10 בגלגל.
או אם נשתמש בבולם "שלי", הוא יתן מהלך מתלה של בערך "3 פחות משלי.

ברור, שאם הרכב מוגבה ב- "6, כגובה "0", הרי שפתיחת המתלה הקדמי, תראה הרבה יותר מרשימה ממה שניתן יהיה לראות בריינג' (שלי, לדוגמא), שאני קובע מה יהיה הגובה "0" שלו..
ההבדל הפוטוגני מתעצם/יתעצם (כמו שהחבר'ה שם מדדו את המרחק בין הכנף לצמיג), אם לא תשים לב שהצמיגים של (כמעט) כל הגראנדים המשופרים בכבדות ("4-"6) הם בגודל של "31-"32, לעומת ה-"33+ שיש בריינג' - עם הגבהה צנועה של כמעט "2, בגלל הצמיגים וללא חיתוכים.
אבל אם תמדוד את המרחק בין הסרן לבאמפ-סטופ, בפתיחה מרבית, אני סבור שתגלה שלא יהיה הבדל גדול - וזה רק בגלל שלא רציתי לשנות דבר במתלה הקדמי, על מנת להתקין בולם גדול יותר מ-"10 שנמצא שם..

בו נגיד כך, בלי להגדיל את הגלגלים, כל דיפנדר (וגם דיסקברי עד 1998) שירצה להגיע למהלך של "14 (מלפנים ומאחור) יעשה את זה בקלות רבה יותר ויעשה שימוש בגאומטריה ובמכלולים מקוריים, כמעט ללא בעיות.
כל ג'יפ (גראנד או רנגלר), שירצה להגיע לאותן תוצאות, יצטרך לשנות ולחזק ולשפר, כמעט את כל הרכיבי המתלה.

כמו שאמרתי, במקרה הספציפי שלי, הייתי מעדיף את הקונפיגורציה של זרועה A מאחור (בלי פנהארד) ומקביליות מלפנים, על פני מה שיש לי היום..

אבל, לבוא ולקבוע, קטגורית, שהתצורה של הגראנד עדיפה/יעילה יותר....
דווקא על המתלים של לנד רובר בעלי סרנים חיים, לא הייתי ממהר "לרדת"


אחת ורבע בלילה. אני תכף צריך לקום.
איך, איך גררת אותי לשעה הזו...:(

sos4u
25-05-12, 12:29
ככה, היית חייב לעשות את זה בדיוק לפני שאני עולה לישון?
לא יפה.



רמי, אני לא יודע אם אתה זוכר. היה פה איזשהו שירשור, בקשר למהלך המתלים של רונן וגם של יוסי, בו שאלתי אותם מה מהלך הבולמים שהתקינו - לא בדיוק ענו לי לעניין.
זה היה בתקופה שבחנתי אילו בולמים להתקין בריינג' שלי.

למה אני מעלה את זה?
אני אסביר תכף.

ראשית, אני רוצה לציין שאני מאוד מקנא בתצורת המתלים של הגראנד, במיוחד ה-WJ ואני אסביר.
מבנה המתלה, בו זרועות עליונות ותחתונות (A מאחור, ב-WJ, בניגוד למקבילות ב-ZJ) מאפשר תנועה אנכית של הקפיצים, בשעה שזרוע אחת, לכל צד של הסרן, בריינג' (עד 2002) עם שתי נקודות עיגון קבועות בסרן, מאלץ את הקפיצים לתנועה קשתית.
הדבר יוצר עומס רב (יותר) על הקפיץ ומעוות אותו, במיוחד בקצה הפתיחה.
לי זה מאוד מפריע (עקרונית), בגלל העומס שנוצר על התושבות של קפיצי האויר שלי, במיוחד על התושבת התחתונה.
עומס זה אילץ אותי לחשב תושבות בעלות שיפוע מסויים, לפיצויי התנועה הקשתית והעומס שהיא יוצר על הקפיץ, בסוף המהלך לפתיחה - על חשבון (קטן מאוד. כמעט זניח) עומס הפוך בקצה הסגירה.
בקפיצי האויר(אצלי) זה יותר משמעותי מאשר בקפיצי סליל, משום שבד"כ, קפיץ הסלילי מעוגן רק בנקודה/תושבת אחת והעומס המדובר זניח (ר"ע דרופ קיט).

ועכשיו, אחרי שמלאתי את חובי ליתרון של הגראנד..

כל האמור מתייחס למצב מקורי, כמובן.

מבנה המתלה של לנד רובר, במיוחד הריינג' 1995-2002, הרבה יותר גמיש משל כל גראנד ואני אסביר.
בריינג' רובר:
אורך הזרועות גדול הרבה יותר (וזה למה, מי שרוצה מהלך גדול בגראנד, חייב לעבור ל-LONG ARM) ומאפשר עבודה בטווחים גדולים יותר ובמאמצים קטנים יותר, למהלך נתון - אני מקווה שעל זה אין ויכוח... (אשרי המאמין..).

התושבות של הזרועות לשילדה גמישות הרבה יותר, לכל הכיוונים.

מיקום בולמי הזעזועים, מאחור, מאפשר טווח תנועה/מהלך מתלה הרבה יותר גדול מאשר מהלך הבולם - היינו, בולם "10 בריינג' יתן מהלך גלגל גדול יותר (מ-"10) מאשר מהלך שאותו בולם, יאפשר בגראנד.

מלפנים, ביחס לאותו אורך של בולם, המהלך יהיה זהה, פחות או יותר, בריינג' ובגראנד.
אממה. לשיפור משמעותי במהלך בגראנד, יהיה צורך בהחלפת כל זרועות המתלה, בשעה שבריינג' צריך להחליף רק את..הבולם.
והקפיצים כמובן, בשניהם.

באופן כללי, על מנת לשפר, באופן משמעותי, את מהלך המתלים בריינג' מקורי, צריך להחליף את.. הבולמים.
כל יתר המכלולים יעמדו בעומסים ובזויות (כולל הקפיצים, עד מהלך של כ-"10 מלפנים ומאחור (קצת פחות)).
על מנת לשפר, באופן משמעותי, את המתלים של הגראנד, לאותו מהלך של הריינג', צריך להחליף את כל רכיבי המתלה, כולל הזרועות (עליונות ותחתונות), המחברים לשילדה, המחברים לסרן ומיקום הבולמים - לשנות לגמרי את גאומטריית המתלה.

נכון שהשיפורים בגראנד מצטלמים נהדר. במיוחד בחלק הקדמי בפתיחה אנסופית אבל חלק גדול מהפוטוגניות קשורה להגבהה האדירה שצריך לבצע - מינימום של "4 למהלך של פחות מ-"10.

ולמספרים.
חבר (שהיה..) שלי, התקין לעצמו ולהמון דיפדנדרים, מלפנים (אותו מבנה כמו שך הריינג' שלי), בולם בעל מהלך "14, ללא כל שינוי במתלה, לבד מתושבת עליונה של הבולם והקפיץ כמובן - והמתלה עובד לכל אורך מהלך הבולם.
תנסה לבצע את זה בגראנד מקורי (ZJ או WJ. תבחר).
אני התקנתי בולם של "10 מאחור, לאחר שהזזתי לפנים את נקודת העיגון התחתונה.
המתלה עובד לכל אורך מהלך הבולם ונותן מהלך גדול יותר בלפחות "2 ממהלך הבולם - בגלל המיקום העדיף של הבולמים בריינג', לעומת הגראנד.
אם נחזור לאותו שירשור, שהזכרתי, בסופו של דבר מישהו אמר לי שהבולם שעשו בו שימוש הוא בעל מהלך של בערך "11.
זאת אומרת, שמיקום המקורי של הבולם בגראנד, הוא יתן מהלך של פחות מ-"10 בגלגל.
או אם נשתמש בבולם "שלי", הוא יתן מהלך מתלה של בערך "3 פחות משלי.

ברור, שאם הרכב מוגבה ב- "6, כגובה "0", הרי שפתיחת המתלה הקדמי, תראה הרבה יותר מרשימה ממה שניתן יהיה לראות בריינג' (שלי, לדוגמא), שאני קובע מה יהיה הגובה "0" שלו..
ההבדל הפוטוגני מתעצם/יתעצם (כמו שהחבר'ה שם מדדו את המרחק בין הכנף לצמיג), אם לא תשים לב שהצמיגים של (כמעט) כל הגראנדים המשופרים בכבדות ("4-"6) הם בגודל של "31-"32, לעומת ה-"33+ שיש בריינג' - עם הגבהה צנועה של כמעט "2, בגלל הצמיגים וללא חיתוכים.
אבל אם תמדוד את המרחק בין הסרן לבאמפ-סטופ, בפתיחה מרבית, אני סבור שתגלה שלא יהיה הבדל גדול - וזה רק בגלל שלא רציתי לשנות דבר במתלה הקדמי, על מנת להתקין בולם גדול יותר מ-"10 שנמצא שם..

בו נגיד כך, בלי להגדיל את הגלגלים, כל דיפנדר (וגם דיסקברי עד 1998) שירצה להגיע למהלך של "14 (מלפנים ומאחור) יעשה את זה בקלות רבה יותר ויעשה שימוש בגאומטריה ובמכלולים מקוריים, כמעט ללא בעיות.
כל ג'יפ (גראנד או רנגלר), שירצה להגיע לאותן תוצאות, יצטרך לשנות ולחזק ולשפר, כמעט את כל הרכיבי המתלה.

כמו שאמרתי, במקרה הספציפי שלי, הייתי מעדיף את הקונפיגורציה של זרועה A מאחור (בלי פנהארד) ומקביליות מלפנים, על פני מה שיש לי היום..

אבל, לבוא ולקבוע, קטגורית, שהתצורה של הגראנד עדיפה/יעילה יותר....
דווקא על המתלים של לנד רובר בעלי סרנים חיים, לא הייתי ממהר "לרדת"


אחת ורבע בלילה. אני תכף צריך לקום.
איך, איך גררת אותי לשעה הזו...:(

1. לא יפה, ככה ? חכם על קטנים ? לא מתאים לך ... בתור אחד שעומד בתור להיכנס לשבט, זו ממש לא הדרך לרכוש חברים ...
2. תשאל בפרטי - תקבל תשובות. לא אוהב לפרסם פה נתונים אמיתיים. גם ככה נשלחתי לחקירה בגלל איזה 3 תמונות שהעלתי לפייסבוק. מסתבר שה"אח הגדול" חודר לפרטיות שלנו ברגל גסה, ואני לא ארחיב ואפרט באיזה רגל.... וכמה היא גסה. מטעמי צנעת הפרט.
3. אין ספק שלתכנון [ בחלק מהמקרים ] של LR אין מתחרים. מצד שני, לפעמים הוא מקדים את זמנו יתר על המידה. ולא עומד במבחן האמינות.
4. טרם ראיתי מבחן של ריינג' סטנדרטי מול מקבילו, בכל שנתון. לדעתי, יש מקום למבחן כזה. במתכונת שהועלתה פה. גם למשופרים...

חג שבועות שמח לכולנו, סעו לטייל ותחזרו בשלום !

Bernard
25-05-12, 18:41
1. לא יפה, ככה ? חכם על קטנים ? לא מתאים לך ... בתור אחד שעומד בתור להיכנס לשבט, זו ממש לא הדרך לרכוש חברים ... עומד בתור? בכלל לא שמתי לב שיש תור. חשבתי שאני לגמרי לבד, פה בחושך, מחכה שיתפנה מקום..http://www.jeepolog.com/images/smilies/biggrin.png
2. תשאל בפרטי - תקבל תשובות. לא אוהב לפרסם פה נתונים אמיתיים. גם ככה נשלחתי לחקירה בגלל איזה 3 תמונות שהעלתי לפייסבוק. מסתבר שה"אח הגדול" חודר לפרטיות שלנו ברגל גסה, ואני לא ארחיב ואפרט באיזה רגל.... וכמה היא גסה. מטעמי צנעת הפרט. אני מבין אותך לחלוטין. פחד אלוהים. גם פה. אחרי כמה תגובות, פה, של אנשים ו"ריגשי" שצצים בכל מיני שרשורים, מפחיד להעלות פה תמונות ו"פרוייקטים" - והפייסבוק הזה... כמו שאמרתי, פחד (מזל שאין לי:)).
וזה חבל מאוד. אני בטוח שאם היו עונים לי ולאחרים, לעניין, בכל מיני נושאים, היה קל יותר להוציא לפועל פרוייקטים, בלי "ניסוי וטעייה".
3. אין ספק שלתכנון [ בחלק מהמקרים ] של LR אין מתחרים. מצד שני, לפעמים הוא מקדים את זמנו יתר על המידה. ולא עומד במבחן האמינות. לא עומד במבחן האמינות? אין לי מושג על מה אתה מדבר.
אני יכול להעיד על הריינג' שלי, לפחות, שכשהוא רוצה לזוז, שום דבר לא עוצר אותו והוא נוח בטירוף. נכון. לא תמיד הוא רוצה לנסוע אבל אני יכול להבטיח לך, שזה לא קשור בכלל לאמינות...:(
4. טרם ראיתי מבחן של ריינג' סטנדרטי מול מקבילו, בכל שנתון. לדעתי, יש מקום למבחן כזה. במתכונת שהועלתה פה. גם למשופרים... זהו, שאין לו "מקבילו". איזה מקבילו?
הריינג' משנת 2003, כחדש, הוא רכב של מליון ש"ח +. הדגם שלי עלה, כחדש, כמה מאות אלפים, יותר מהגראנד.
לדעתי/לבושתי, במיוחד לאחר שחבר שלי קנה את ה- WJ 2002 שלו, מבחינת מערכת ההנעה, הגראנד לוקח בקלות, את הריינג' 1995-2002. הדיפרנציאל הוויסקוזי אולי היה "הדבר" ב-1993 אבל איטיות התגובה שלו (ומהירות התיסכול) לא מהווה יריב ל-WJ 2002 - כנ"ל מערכת ה-TC, שאז היתה מתוחכמת..
לגבי ריינג' 2003-2006 ו-2007 והילך - אין תיאור אחר - מדהים! ונסעתי בכמה.
במצב המקורי, אין שום דבר שישווה לו מבחינת הנוחות והעבירות - קפיצי/מתלי אויר, לינק רוחבי בין הקפיצים (שמשתלב ב-LOW), נעילות אחורית ומרכזית, נשלטות מחשב ומערכת TC, שאין דומה לה.. עדיין (נכון. זו מערכת ראקטיבית ולא פרואקטיבית, כמו שהייתי מעדיף, ועדיין...).
אבל כל זה במחיר של כמעט מליון ש"ח (!!) יותר מהגראנד החדש...
איך ניתן להשוות?
ובכלל, מי ירד איתו לשטח?

חג שבועות שמח לכולנו, סעו לטייל ותחזרו בשלום !

ועדיין אני מקנא באפשרויות השיפור "על המדף" שיש לכם.
דוגמא.
רק שתבין מה הייתי צריך לעשות, לבד, עם המון ניסוי ועוד יותר טעייה, על מנת לשפר את המתלים שלי...
5959559596595975959859599596005960159602 59603

אני בטוח שלא תוכל לנחש מהו הרכיב בתמונה הראשונה מימין - לתפקיד שלו, אצלכם קונים מוצר מדף. אני הייתי צריך לייצר 3 סדרות, מגוש ברזל, עד שהגעתי למידה הנכונה.

ועד שמצאתי את הפתרון, לשבירת/קריעת/כשל חיישני הגובה (הקדמיים והאחוריים), בזויות ומהלכי המתלה החדשות - סיוט וסיוט יקר.

ואני עוד לא מדבר על כמויות האלומיניום שצרכתי (ושעות מחרטה/כרסומת של חבר - המכונה שלו. השעות שלי. בעצם..גם שלו) להגיע לזוית התושבת, בתמונה השנייה משמאל...

ואפילו לא עזרתם לי (סנובים) עם הבולמים - יש לי זוג בילשטיין 7100 +מיכל חיצוני חדשים, שלא מתאימים:(


ועדיין לא נגמר.

Bernard
25-05-12, 18:53
מצאתי משהו..
רואים שהגראנד לא "מקורי" והוא חכם על ריינג' עם TC רק מאחור - עדיין רואים את ההשעייה הנוראית של הדיפרנציאל הויסקוזי, המרכזי, בריינג'.

אה, כן.
הנהג של הריינג'? - דביל..

טוב. אני לא יודע איך להעלות סירטון. לא לפה ולא לרשת...

Idan-pe
01-06-12, 17:38
קודם כל תודה על השיתוף.
קצת לא נוח לראות סירטונים של 10 שניות ובסירטון אחד חצי ממנו ראו חול וחולצה של מישהו :p

היה WJ אחד אפור שהתקשה (HDV_0785), אחרים עברו בלי בעיה, הוא סטנדרטי לגמרי ?
איזו מערכת יש לו שם, QD ? מהסרטון היה נראה שמה שעוצר זה דווקה הגובהה, אני צודק ?

IlanHadar
01-06-12, 17:50
יש סרטון מסכם, מקווה שראית אותו. השאר זה אכן חומר גולמי.

לגבי הכסוף, אין לא מערכת והוא גם נמוך יותר מהאחרים.

Idan-pe
01-06-12, 21:48
ראיתי.

באין מערכת הכוונה ל QT1 (בלי נעילות, בלי LOW) או QT2 (בלי נעילות, עם LOW) ?
כי אחת מהשלוש בטוח צריכה להיות :D

IlanHadar
01-06-12, 22:45
הכוונה - יש לו QT ולא QD, מדובר ב WJ אז אין 2.

בדגם הזה ב QT אין בקרת משיכה או נעילות רוחביות בדגם סטנדרטי.

Idan-pe
01-06-12, 23:38
אני עושה (המון) שיעורי בית על ה WJ :D
יש QT2, היא פשוט לא קשורה לQT2 שיש בWK/WK2 (שקיבלה עזרה מהאלקטרוניקה ומפתיע אותי שלא קיבלה את השם QT3 לפחות).

http://www.wjjeeps.com/tcases.htm#QUADII

* בQD הוא אכן קיבל את הגרסה הראשונה ובחדשים יש QD2, אני חושב שזה מה שבלבל אותך.

-->