PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילת זיקה (ספול) מול נעילה אוטומטית בסרן קידמי



עתיד
05-05-12, 17:52
שלום רב,
לא פעם ואפילו דיי הרבה אני רואה המלצות להתקנה של נעילה אוטומטית על הסרן הקידמי לרכבים בעלי לוקרים (פופולארי מאוד לדוגמא בעלי הטרופרים)
בפועל בכל המלצה כזאת מציינים בצורה ברורה שאת כל הטיול עושים ב-2X4 ורק לפני מכשול משלבים לוקרים, עוברים אותו משחררים חזרה

האם נסיעה בשילוב עם נעילה קידמית (טרנספר ולוקרים נעולים) כזאת גרועה ? הריי זה לא זיקה, יש שם מערכת של החלקה לגלגל החיצוני ויחסית גם אם לא במאה אחוז אז לפחות 75 אחוז דומה לדיפ פתוח

דבר נוסף שלא מובן לי, אם כל בעלי האוטומטי על הסרן הקידמי משחררים לוקרים אחרי מכשול אז מה האנטרס שלהם לעשות נעילה אוטומטית ? שישימו ספול וזהו, גם ככה במהלך המכשול זה לא יהווה בעיה, וגם ככה בסיום המכשול משחררים את זה.

תודה מראש על ההתיחסות

kobiarava
05-05-12, 18:03
לא מרתכים דיפ' קדמי בשום מצב, כנ"ל לגבי ספול. נעילה קבועה בסרן הקדמי מורידה את יכולת ההיגוי לקרוב לאפס, ומעמיסה את הציריות ברמה שכנראה תביא לשבירה של החלק החלש במערכת-פעמונים, ציריות או לוקר.
לגבי נעילה אוטומאטית, הסיפור שונה לחלוטין. אין שום סיבה לפתוח ולסגור לוקרים במהלך הנסיעה, וזו שטות לנהוג כך. משלבים בכניסה לשטח, ומנתקים לפני עליה לכביש כמו ב-4X4 רגיל. בנעילה האוטומאטית אין החלקה (נסה לחקור קצת לעומק כדי להבין כיצד עובדת נעילה אוטומאטית), וכשהיא נעולה היא נעולה ב-100%, ואין בה שום דימיון לדיפ' פתוח כי היא עובדת על ההיגיון ההפוך ממנו-אם בדיפ' פתוח הגלגל שעליו יותר עמס מקבל פחות כח, ולכן גלגל שמנותק מהקרקע מקבל את כל ההנעה והשני שעל הקרקע עומד, בנעילה האוטומאטית הגלגל שעמוס יותר הוא זה שמקבל תמיד כח, ולכן במצב של הצלבה, לעיתים הגלגל שבאוויר כלל לא מסתובב (מראצ'ט) וזה שעל הקרקע מניע את הרכב לבד.
מקווה שהייתי ברור מספיק






קובי

shmil
05-05-12, 18:13
אני חוזר על דברי קובי בשל חשיבותם:
לא מרתכים דיפ' קדמי בשום מצב

גם נעילה אוטומטית על סרן קדמי ללא לוקריים מעמיסה על מכלולי הסרן, אך הרבה פחות מ"נעילת זיקה".
אני מכיר לא מעט נעולים אוטומטית קדימה שהשקיעו בלוקרים, שיהיה לפחות בנסיעת הכביש.
בסיקסים הפתרון הכי פשוט הוא טווין סטיק, המאפשר בכלל מצב של 2X4 LOW.
אגב, הרבה מהנעולי םקדימה בנעילה אוטומטית, בכל נוסעים ב-2 היי בשטח, ורק כשצריכים מעבירים ל-4 היי.

ושוב - לא מרתכים דיפרנציאל קדמי ברכב שנוסע על כביש.

עתיד
05-05-12, 18:21
קובי - אני מבין טוב מאוד איך עובדת נעילה אוטומטית, ואת עיקרון הראצ'ט, הסיבה שההיגוי נפגע בנעילה זה כי אין השוואת מהירויות לגלגל החיצוני ולכן הרכב נוטה להמשיך ישר כי יש לו סוג של "רגל ציר" בולמת בחלק החיצוני,

במידה ובזמן טיול בשטח עם נעילה אוטומטית כולם משלבים ל-4X4 ומתייחסים לזה כאילו הדיפ פתוח ונוסעים ככה חופשי אז למה לא זיקה זה ברור ומובן, אבל שוב

אבל שים לב מה כותב שמיל : "אני מכיר לא מעט נעולים אוטומטית קדימה שהשקיעו בלוקרים, שיהיה לפחות בנסיעת הכביש.
בסיקסים הפתרון הכי פשוט הוא טווין סטיק, המאפשר בכלל מצב של 2X4 LOW."

דהיינו מתקינים נעילה אוטומטית בדיפרנציאל הקידמי, ואז מיישמים כל שיטה בעולם (טווין סטיק \ לוקרים) כדי לנסוע ב-2X4 בכדי לא לחוש את המגבלות של הדיפרנציאל הקידמי, ואני שוב אומר

ברכב בעל לוקרים כאשר בזמן שנוסעים 2X4 הדיפ מנותק לחלוטין מהגלגלים, ואין פה שום סכנה בטיחותית שהריי גם אפשר לפרק את הדיפ מהרכב ולא תרגיש זאת. מדוע להשקיע בנעילה אוטומטית אם גם ככה מחפשים כל אפשרות בעולם מלהתחמק להשתמש ביתרון היחיד שלה על פני זיקה = יכולת הריצ'וט.

אין לי ניסיון בנהיגה על רכב נעול אוטומטית מקדימה, אבל יש פה איזה מצב מוזר וחריג - או שהנעילה האוטומטית לא באמת מתאימה לשימוש בסרן קידמי=היא מתנהג כמעט כמו ספול, או שאנשים נרתעים משימוש ביכולות של הדיפ הקידמי מסיבה לא ברורה

שגיא S
05-05-12, 18:48
לי יש נעילה אוטומטית קדמית בסמוראי שלי.

אפשרי לסוע גם ב4X4 עם לוקרים נעולים איתה, זה פשוט פחות נעים.
יצא לי לסוע ככה גם לא מעט, ולא רק באתגרים.


לעומת נעילה זיקה - שזה פשוט בלתי אפשרי לנהוג איתה לדעתי.

עתיד
05-05-12, 19:08
תגדיר פחות נעים ?

shmil
05-05-12, 19:19
תגדיר פחות נעים ?



היגוי קשה יותר, ולפעמים גם מושך למקומות שלא תכננת.

עתיד
05-05-12, 19:21
בעצם בגלל העדר חיכוך אז הדיפ "ננעל" לפרקים

אגב החברה מגדירה את המוצר כמתאים לרכב סטנדרטי או מגבילה לשימוש בשטח בלבד ?

דרור ברלי
05-05-12, 22:14
אני חוזר על דברי קובי בשל חשיבותם:
לא מרתכים דיפ' קדמי בשום מצב

גם נעילה אוטומטית על סרן קדמי ללא לוקריים מעמיסה על מכלולי הסרן, אך הרבה פחות מ"נעילת זיקה".
.


אסור לרתך דיפ' קדמי!!!

בהמשך למה ששמיל כתב - נעילה אוטומטית מעמיסה על מכלולי הסרן גם הרבה פחות מכל נעילה נשלטת, כשהיא נעולה.

10 שנים על סופה אחת עם לוקרייט מקדימה, אוטו יומיומי, לאל בעיות וללא שום תקלות, ועוד חצי שנה על הסופה השניה עם לוקרייט משומש מאוד מקדימה, ומאז כבר שנתיים עם נשלטת מקדימה.
למרות שהנשלטת עד כה בסדר גמור, עדיין זה מכלול יקר, עדין ומורכב - שיתרונו הגדול האחד והיחיד הוא שהוא לא פועל כשלא צריכים אותו. וזהו.
הבעיה תתחיל אם וכאשר הוא לא יפעל גם כשכן אצטרך אותו... ברגע שצריכים את הנעילה הנשלטת - צריך גם לקוות ולהתפלל שתפעל, כי תפקודה התקין תלוי בתקינות של עוד כמה גורמים שמסביבה (מדחס, מתגים, חיווט חשמלי, צנרת אוויר, טבעות אטימה וכו' וכו'), וצריך לדעת מתי לשלב ובעיקר - מתי לנתק. בשורה התחתונה = בכל ירידה לשטח אני כל הזמן מתגעגע ללוקרייט האוטומטי.

כל סיפורי ה"בטיחות בנהיגת כביש" וכו' - קישקוש. אין שום השפעה על ההיגוי ושלא יספרו לך סיפורי סבתא. תרגיש את זה, אולי, רק בתמרוני חנייה וגם אז רק בצורת רעשי חיכוך פה ושום ותו לא. אם הרכב שלך מצוייד בנועלי טבור (לוקרים) אז בכלל אין שום התלבטות.
בנהיגת שטח, החסרון היחדי הוא קוטר סיבוב גדול יותר במעברים צפופים. אז תתמרן קדימה אחורה פה ושם. לא עניין גדול.

ברכב עם הנעה כפולה קבועה (לנדרוברים למיניהם, פג'רו, פראדו וכו') זה כבר סיפור אחר, אבל אם הייתי צריך לבחור היום מה להתקין בדיפ' הקדמי של רכב שטח אמיתי שנוסע בהנעה כפולה מזדמנת (PART-TIME) כמו CJ, סופה, סמוראי, היילקס וכו', הבחירה שלי ברורה וחד משמעית - רק נעילה אוטומטית (לוקרייט, נו-סליפ, ספרטן, איזי לוקר וכו'). כי זה זול יותר, התקנה עצמית קלה עשרות מונים, אמינות עדיפה מאות מונים, התנהגות צפויה תמיד.

עתיד
05-05-12, 22:41
תודה ענקית על התשובה המפורטת - אחרי תשובה כזאת התמונה ברורה יותר, למעשה אפשר בקלות לחיות ביום יום עם נעילה קידמית גם ברכב ללא לוקרים העיקר שיהיה הנעה אחורית ולא כפולה קבועה.

מעולה, זה כבר מסביר את היתרונות על זיקה כי שוב, במתכונת של שימוש רק מתי שצריכים לעבור מכשול - אז כבר לעשות זיקה וזהו

MMR
05-05-12, 22:44
בהמשך למה ששמיל כתב - נעילה אוטומטית מעמיסה על מכלולי הסרן גם הרבה פחות מכל נעילה נשלטת, כשהיא נעולה.
.
הסבר לנ"ל? לפי הבנתי נעול זה נעול 100% בשתיהן, לא משנה אם אוטומטית או נשלטת.

סופת המדבר
05-05-12, 22:57
אצלי בסופה אוטומטית גם אחורה וגם קדימה
בנסיעה ב2X4 אין שום השפעה על ההיגוי או על כל דבר אחר למעט בסיבובי פרסה איטיים כן שומעים את הקידמית מרצ'טת וזהו
בשטח אני משלב 4X4 רק בשביל הL אז ככה שאני מרגיש את הנעילה אבל היא מקשה רק בסיבובים חדים
לדעתי לא הייתי מרתך את הסרן הקידמי כי אז כל פעם תצטרך לנעול ולשחרר את הלוקרים ליפני ואחרי כל מכשול
ואל תשכח שלפעמים המצב שאתה מגיע אליו בלי לוקרים לא כלכך יאפשר לך לרדת מהאוטו כדי לשלב אותם
ואחרי המכשול ישר לנתק כי לא יהיה לך היגוי
גם אם תשים ב2X4 בטרנספר עם לוקרים נעולים עדיין יהיה לך הגה קשה
באוטומטית זה לא יקרה במצב של 2X4 ההגה יהיה רגיל

הירשפלד יובל
05-05-12, 23:00
כמו שציינו שגיא , שמיל ודרור נעילה קדמית נותנת את התמורה בעבירות אבל גם גובה את המחיר בנוחות נהיגה ובהפעלת כוחות לא רצויים על מערכת ההיגוי. אצלי בסמוראי ארוך ללא הגה כח (להבדיל משל שגיא נדמה לי )נדרשת הפעלת כח ב-4x4 low , אם ההגה מציית לך נדרש הרבה כח וגם עם הגה כח יופעלו עדיין מאמצים גדולים על מערכת ההיגוי .שבוע שעבר החלפתי זרוע עליונה במערכת ההיגוי בגלל חופש בתפוח שנגרם כנראה או מבלאי טבעי או מנעילה קדמית אוטומטית בת חודשיים או משילוב של שניהם. גם היצרן של - 1510 לוקרייט מציין בספרון המצורף לנעילה שבשום אופן אסור להשתמש בה בשטח בנוי כאשר סביר להניח שהוא מודע לאפשרות ניתוק הלוקרים. נכון הוא כמו שדרור מציין שאם כל המערכת תקינה (טרנספר , דיפרינציאל , לוקרים ) בחיבור וניתוק ,השפעתה בנסיעה על כביש לא מורגשת .לא הבנתי לגבי איזה רכב אתה שואל אבל אצלנו במשפחת הגמדים נעילה אוטומטית 1510 עולה (בחו'ל ) 200$ מה שמייתר לנו את ההתלבטות .

MMR: הסבר לנ"ל? לפי הבנתי נעול זה נעול 100% בשתיהן, לא משנה אם אוטומטית או נשלטת.

לפי הבנתי , אוטומטית תיכנס לעבודה/נעילה רק כאשר תדרש (גלגל ללא אחיזה ) לעומת נשלטת שברגע שמיתגת/הפעלת אותה היא נועלת את שתי הציריות באופן קבוע ,כך שזמן נעלת הציריות בנשלטת ארוך יותר אלא אם תשחק עם המפסק lock/free כל הזמן.

עתיד
05-05-12, 23:13
אני לא שואל לגבי רכב ספציפי אני שואל קונפסטיבית,
והבנתי את התשובה זה לא ספול לחלוטין אפשר לחיות עם זה בכל מצב

דרור ברלי
06-05-12, 00:25
אוטומטית יודעת לרצ'ט, ובאופן מפתיע בהחלט מאפשרת היגוי במצבים טכניים צפופים. זה מנסיון. ובכל פעם הופתעתי ממנה לטובה מחדש.
ואת זה קשה לומר על נשלטת, שאתה צריך לשלב, לנתק, לשלב שוב ולנתק שוב (יש כמה שבילים טכניים כאלה שיכולים לשגע ARB קדמי, עד שאתה פשוט לא מנתק עד סוף קטע העבירות... ואז בכלל כמעט ואין היגוי, והעומס על ציריות וצלבים הרבה יותר גדול).

בסופו של דבר אנחנו מתקינים נעילה קדמית כדי לקבל את הבונוס הזה בעבירות - ולא כדי להגיע עד למדרגה, ללחוץ על הכפתורים ולקבל... כלום - כי נשרף פיוז, כי התנתק חוט, כי דלף האוויר, כי נקרעה טבעת האטימה... כי, כי, כי... לבעלי נעילות נשלטות תמיד יש יותר מדי תירוצים. שנתיים אני על נשלטת אוויר מלפנים, בד"כ בסדר, אבל היו גם שתי אכזבות. אחת באשמת הנעילה (דליפת אוויר), אחת באשמתי (החלפתי מצבר ושכחתי חוט אחד...)
בימי הלוקרייט היה שקט נפשי. והיום?... היום לפני כל יציאה לשטח אני בודק ומוודא שהיא פועלת, ואז מוודא שוב. הכל בסדר? סבבה. ואז מוודא שוב, ומתפלל שברגע האמת היא שוב תפעל. מהא ני אגיד לכם? לא אוהב את זה.

raanan
06-05-12, 00:43
הבעיה העיקרית עם נעילה אוטומטית קידמית, נסיעה בשפ"צ ארוך .
ואם מנסים לנהוג בצלע הר חלקלק מבוץ, בכלל "חוויה" ....

רענן

עתיד
06-05-12, 08:57
כמו כל דבר בחיים יש סל יתרונות וחסרונות לכל דבר, עושה רושם שאוטומטית זה הרע במיעוטו, לפחות עד שתהיה נשלטת עם אמינות באמת גבוה

raanan
06-05-12, 09:48
כמו כל דבר בחיים יש סל יתרונות וחסרונות לכל דבר, עושה רושם שאוטומטית זה הרע במיעוטו, לפחות עד שתהיה נשלטת עם אמינות באמת גבוה
דווקא יש. נשלטת מכנית ע"י ידית משיכת כבל שזור (קיימת עבור סרני JEEP, אין לי מושג עבור איזה סרנים של יצרנים אחרים).

רענן

עתיד
06-05-12, 10:24
נפוץ בסיקסים השונים ? או יש בגדר יש אבל לאף אחד כמעט אין :)

raanan
06-05-12, 10:39
נפוץ בסיקסים השונים ? או יש בגדר יש אבל לאף אחד כמעט אין :)
תתפלא אבל, אני מכיר זוג רכבים (רנג'לר וצ'ירוקי) שבהם היא מותקנת.

רענן

six 4 life
06-05-12, 11:51
כל נעילה נשלטת, כשנעולה מתפקדת כמו ספול בדיוק, ולא משנה איזו נשלטת זו (OX עם כבל, ARB, או בולסטר) ומי שחושב אחרת ט.ו.ע.ה. הנהיגה בהן גם מרגישה אותו דבר כמו ספול.
נעילה אוטומטית בהיבט של שטח קשה וצפוף בסרן קדמי מוצלחת הרבה יותר מאחר וכשהעומס ממנה יורד היא יודעת לווסת (לרצ'ט) כשצריך לסובב הגה. נשלטת לא יודעת לעשות את זה (כמו ספול בדיוק), ועם נשלטת כשתסובב הגה חזק בטכני ותנסה לנסוע, הצלבים/ פעמונים בסכנה מיידית.

איל מ
20-08-18, 10:55
אוקיי,
בטח אתם תוהים על מה ולמה הקפצתי את השרשור הזה.
ובכן,
ביי ביי נעילת זיקה,
הלוו נעילת אפוקסי:
(אל תנסו את זה בבית)

https://youtu.be/ra9iToAgyIs

-->