PDA

צפייה בגרסה מלאה : רכב נכבה כל 10 דקות



צארלי
06-05-12, 13:28
שלום,
יש לי ליברטי שנת 2004 מנוע דיזל 2800.
הרכב התחיל להיכבות כיבוי פתאומי כל 10 דקות בערך.
כאשר המנוע עובד הכל עובד טוב, מגיע לטורים גבוהים אין עשן שחור מנוע לא נחנק וכו....
יש שמן מנוע, דלק, מים, טמפ' עבודה תקינה וכל שאר השמנים לא חסרים.
אין שום מנורה שנדלקת שנותנת חיווי לתקלה.
הפעולות שנעשו:
1.נותקו כל מערכות האזעקה הקודנית והאיתוראן- לא עזר.
2. חיבור הרכב למחשב תקלות המוסך מורשה- מתריע על תקלה בסנכרון של חיישן גלגל זיזים- הוחלף חיישן, לא עזר.
3. נבדקה ההזרקה של המנוע( 4 צילינדרים מסילה אחת) ונמצא שאינגקטור 4 נוזל ומוציא יותר מדי דלק לעודפים- ההשערה של המכונאי היא שהנזילה מורידה את לחץ הדלק במערכת והבקרה של המנוע מדמימה את המנוע.
המלצת המוסך הייתה להחליף את אינגקטור 4 בשלב ראשוני אם לא יעזור להחליף את 1 שגם מטפטף קצתו ואם לא יעזור להחליף בית פילטר דלק וגם אם אז לא תיפתר התקלה להחליף את אינגקטורים 2 ו3 .

כל אינגקטור במורשה עולה 4500 ש"ח כולל מע"מ ועבודה- מחיר פסיכי לגמרי.
השאלה היא האם מישהו נתקל בתקלה דומה ומה היה הגורם לזה והאם כדאי לשפץ את האינגקטורים ואיפה?
תודה
ניר

רוכברודאו
06-05-12, 19:28
מנסיון של ה2.7 דיזל
בדוק/החלף צינורות סולר בכניסה לפלטר סולר. אצלי היו מיובשים וברח לחץ דרכם.
אני הייתי מחליף פילטר לפני שמתחילים לגעת במזרקים. לא יקר ויש לזה אפקט הקסם השחור...
וחוץמזה. הייתילוקח את המזרק החשוד כתקול למכון הזרקות דיזל. יש אחד מצוין בשדרות הר ציון בת"א. בערך500-600 ש"ח לשיפוץ מלא. הם גם יכולים לבדוק את המזרק עם מכשור מיוחד ולאבחן. אבל זה אני.


בהצלחה

kobiarava
06-05-12, 20:02
אני בדעה שמרססי דיזל, אם משפצים-משפצים הכל ביחד, כדי להגיע ליישור קו, אחרת אחד יהיה משופץ, השני שופץ לפני 4 חודשים, ועוד 2 שלא נגעו בהם אף פעם, וכל אחד מה-4 נותן ספיקה שונה ורסס שונה, ולא יוצאים מזה.





קובי

צארלי
06-05-12, 21:23
תודה רבה- אני אבדוק את הצנרת ואחליף פילטר דלק רק כדי להיות בטוח שהוא תקין.
אם לא יעזור אני אעבור לאינגקטורים, תודה

amit_san
06-05-12, 22:16
ערב טוב צארלי.

הייתי בודק תחילה את קו המתחים שבין מחשב הרכב לחיישן הקמשאפט, היות והמחשב מתריע על תקלה החיישן בד"כ הוא התחנה הסופית.

עמית.

Ersten
07-05-12, 20:54
יכול להיות שזה נשמע טיפשי, אך אני היתי מוריד את הפקק של מיכל הדלק. יכול להיות שאוורור של המיכל סתום ותוך כדי העבודה נוצר תת-לחץ והמערכת מדוממת את המנוע.

צארלי
07-05-12, 21:29
או קיי- אני אבדוק ואודיע אם זה עזר או לא....תודה

צארלי
14-05-12, 21:40
בכל מקרה למי שהתעניין במקור התקלה ולטובת כאלה שאולי עוד יתקלו בה- לאחר החלפה של חיישן CRANKSHAFT הכל חזר להיות תקין,ניר

רוכברודאו
15-05-12, 23:17
וכמו שנאמר בעולם הדיזל הפוסט מודרני:
אשריך שנגמר בחיישן ושבוע (פלוס מינוס) :-)

אחת לחודש מומלץ לעשות שיחות עידוד, לחבק וללטף ת'חיישנים השונים ומשאבות הסולר/ואקום גם לא לשכוח. חשוב. אצלי משאבת לחץ גבוה אוהבת ששרים לה משיח של שלום חנוך.
(זה הטירוף שתוקף אחרי לילות הזויים בנסיון לאתר בריחות לחץ ממערכת דיזל אלק מודרנית)

-->