צפייה בגרסה מלאה : חוות דעתכם על כדאיות רכב
שלום רב...
בפוקוס יש בחור שמוכר ג'ימני 1999 אוטומטית עם הגבהה 4 סנטימיטר
הרכב עם 120000 קילומטר (קצת גבוה, לא?)
והוא דורש מחירון (50,300)
בהנחה שמצב הרכב טוב
מה אתם חושבים מבחינת המחיר והרכב?
שווה/לא שווה?
רמי
לא מכיר את השוק של ג'ימני,
אבל בגדול לרכבי SUVת שיש להם מחירון, תוספת נחשבת כ-50% מערכה (כמה עולה ערכת הגבהה של 4 ס"מ ?).
באופן כללי, המחירים הנדרשים בלוח פוקוס בדר"כ גבוהים יותר ממחירי השוק (לוח מעריב, ידיעות העיר). לא יודע למה, אבל זו עובדה (אולי בגלל התמונה ??).
האם בכלליות עדיף לי לקנות רכב שכבר הוגבה?
או שמא עדיף גובה מקורי?
4 ס"מ זה בכלל לא רע, וכבר מעמיד את הרכב בגובה של 235 מ"מ מעל האדמה.
איך בכלל מודדים מרווח גחון? מהביצה של הדיפרמציאל כי זה החלק הנמוך ביותר? או שמא מודדים מהמרכב עצמו ולא מהחלקי מתלה/סרן וכדומה?
עם נעילה הרכב אמור להיות כבר פחות או יותר בעל עבירות די גבוהה יחסית לשימוש ממוצע של טיולי סופ"ש... לא?
יש מה לבדוק באם הרכב הוגבה כראוי? למה יש לשים לב, מה יש לבדוק ביתר פירוט וממה יש להזהר בדברים כאלה?
בתודה לכל העונים
רמי
צורת ההגבהה היא מה שחשוב. קפיצים ובולמים ארוכים יותר- טוב. קיט של אחת החברות הידועות- עוד יותר טוב. ספייסרים מעל הקפיצים והארכה לבולמים המקוריים- רע.
אסף.
צורת ההגבהה היא מה שחשוב. קפיצים ובולמים ארוכים יותר- טוב. קיט של אחת החברות הידועות- עוד יותר טוב. ספייסרים מעל הקפיצים והארכה לבולמים המקוריים- רע.
אסף.
תודה רבה על התשובה אסף, אבל עוד שאלה קטנ-טנה...
באם האריכו ע"י ספייסרים והארכה לבולמים, האם זה עדיף הגבהה תקנית/טובה/שימושית? או שמא יכולה להזיק בצורה כלשהי לרכב? האם כדאי לחפש רכב "נמוך" סטנדרטי או שהוגבה בצורה יפה, או שאולי אפילו להוריד את ההגבהה הזאת?
רמי
אם ההגבהה היא "קומבינה"- יכול להיות שיש עוד דברים באוטו שהם "קומבינה"?
בכל מקרה כזה, צריך לבדוק טוב טוב מסביב לחיבורי הבולם שאין נזקים לכלום, לבדוק מצב של צלבים, ובוקסות של מוטות רדיוס. כל אלה סובלים מהגבהה, וסובלים שבעתיים מהגבהה לא נכונה (כי מהלך המתלה הוקטן וכתוצאה מזה עוברים יותר הלמים לחלקים האלה).
אסף.
אם ההגבהה היא "קומבינה"- יכול להיות שיש עוד דברים באוטו שהם "קומבינה"?
בכל מקרה כזה, צריך לבדוק טוב טוב מסביב לחיבורי הבולם שאין נזקים לכלום, לבדוק מצב של צלבים, ובוקסות של מוטות רדיוס. כל אלה סובלים מהגבהה, וסובלים שבעתיים מהגבהה לא נכונה (כי מהלך המתלה הוקטן וכתוצאה מזה עוברים יותר הלמים לחלקים האלה).
אסף.
אסף, האם בבדיקת הרכב לפני הקניה נבדקים דברים אלו? כמובן שאסתכל פה ושם, אבל למען האמת, גם אם כל מה שקראתי כאן וגם עם כל המאמרים עדיין אני לא יכול לסמוך על חוות דעתי בלבד וראות עיני, אולי הבודקים במכון הבדיקה יגלו דברים שאני לא ראיתי/חשבתי עליהם...
רמי
צריך ללכת לבדוק את הרכב, ואני רוצה אם בכלל שווה ללכת או שמא לעזוב ולחפש כלה אחרת...
רמי
רמי
איפוא הרכב?
אם באזור השרון, אולי אני יוכל להעיף מבט.
רמי
איפוא הרכב?
אם באזור השרון, אולי אני יוכל להעיף מבט.
ביבנה
תודה על הניסיון לעזור... אהבתי!
הייתם מתלבטים אם הרכב הוא יד רביעית! כבר והוחלף אצלו כנף ויש סדק בפגוש האחורי?
רמי
נ.ב
סוף סוף נרשמתי לאתר ויש לי פה חשבון
לא יודע למה לא נרשמתי עד עכשיו :)
יד רביעית לא אומר כלום (אלא אם כל שאר הבעלים יושבים איתך באוטו :D )
הק"מ באמת גבוה ואני מאמין שתמצא כאלו עם ק"מ נמוך יותר.
החלפת כנף - אם לא הייתה ירידת ערך (ופגיעה בשלדה) לא ממש צריך להפריע.
ההגבהה - אני נסעתי 6 שנים על ויטרות עם אוקולונים בגבהים שונים - לא נגרם נזק כל זמן שהגובה סביר.
לא צריך להוסיף על הגבהת אוקולונים, קיט יעודי זה סיפור אחר.
בשורה התחתונה,
אני לא הייתי ממהר לבדוק את האוטו הזה בגלל הק"מ הגבוה (יתכן שבמחיר אחר הייתי בודק)
סער.
יד רביעית לא אומר כלום (אלא אם כל שאר הבעלים יושבים איתך באוטו :D )
הק"מ באמת גבוה ואני מאמין שתמצא כאלו עם ק"מ נמוך יותר.
החלפת כנף - אם לא הייתה ירידת ערך (ופגיעה בשלדה) לא ממש צריך להפריע.
ההגבהה - אני נסעתי 6 שנים על ויטרות עם אוקולונים בגבהים שונים - לא נגרם נזק כל זמן שהגובה סביר.
לא צריך להוסיף על הגבהת אוקולונים, קיט יעודי זה סיפור אחר.
בשורה התחתונה,
אני לא הייתי ממהר לבדוק את האוטו הזה בגלל הק"מ הגבוה (יתכן שבמחיר אחר הייתי בודק)
סער.
כמה (אתם מעריכים) אמורה לעלות הגבההת אוקולונים לרכב?
לג'ימני בפרט?
רמי
כלום, מאות שקלים במקרה היקר. לא משהו ששווה להוסיף עליו.
אני לא הייתי ממהר לבדוק את האוטו הזה בגלל הק"מ הגבוה (יתכן שבמחיר אחר הייתי בודק)
.
לשכנה שלי יש סיאט איביזה שנת 90. כל בוקר היא מעירה אותי כי לא סיפרו לה שלאוטו שלה יש צ'וק. 10 דקות פול גז- עד שהמנוע חם. אחרי זה היא נוסעת מרחק 10 רחובות לעבודה. בגלל שאני גר במרכז תל אביב, ה10 רחובות לוקחים לה, בממוצע, חצי שעה. בערב היא נכנסת לאוטו, מניעה, מחממת, ונוסעת שוב בפקקים של מרכז העיר חצי שעה. סה"כ 5 ק"מ ביום.
האוטו יד ראשונה, והקילומטרז' שלו ממש נמוך... נשמע קניה טובה, נכון?
יש לי מכר שיש לו אוטו דומה. הוא גר במושב בשפלה ונוסע כל יום לעבודה באזור התעשיה של הר-טוב. הוא גם יודע שיש באוטו צ'וק, אז הוא לא עומד 10 דקות בפול-גז עם מנוע קר לפני שהוא מתחיל לנסוע. הוא נוסע כל יום לעבודה וחזרה 70 קילומטר (35 ק"מ לכל כיוון), וזה גם לוקח לו חצי שעה לכל כיוון. לא היית קונה ממנו את האוטו, נכון?
אסף.
AvigdorAharon
21-02-05, 23:25
כתב:
אני לא הייתי ממהר לבדוק את האוטו הזה בגלל הק"מ הגבוה (יתכן שבמחיר אחר הייתי בודק)
.
אסף, לא להתעצבן! עוד דור אחד או אולי שניים יעברו עד שאנשים יבינו שק"מ נמוך זה לא תמיד טוב וגבוה זה רע...
אחת השאלות הראשונות שאני שואל בעל רכב שאני רוצה לקנות: היכן אתה גר והיכן אתה עובד?
ואנשים לא מבינים למה...
אביגדור
אסף,
מה שאתה טוען נכון.
מצד שני, לא חסרות גם דוגמאות לג'ימני כרכב שני בבית (והקילומטראז' בהתאם)
במחיר הנתון אני לא חושב שצריך ל"רוץ" ולבדוק את האוטו, ציינתי שבמחיר אחר הייתי הולך....
הג'ימני הוא לא רכב נדיר, השוק עדיין מסתכל על ק"מ כמדד ולכן סביר שהמוכר יאלץ להוריד את המחיר.
סער.
טוב
עכשיו למשהו אחר לגמרי
סופות (או, יאללה כבר, מתי אני אמצא משהו שמתאים לי!?)
ראיתי כמה וצימצמתי למספר סופות שיכולות להשמע לי הגיוניות ו"אפשריות" לקניה
האם מישהו יכול לעזור בהמלצה על אחת או אפילו על סינונם?
רמי
1. סופה ארוך ברזנט 95
יד רביעית בבעלותו שנתים וחצי
210K קילומטראז'
כננת וורן 9000
31/10.5
כסאות רנגלר
וו גרירה
35K שקל
טיפונת חלודה
ידני
הערות ל-1. זה אמנם ברזנט, ואני מחפש סגור סגור, לא עם ברזנט, יש מה לעשות משהו בנידון? האם הרכב שווה הסתכלות אף על פי שהוא "פתוח"?
2. סופה 1998 ארוך סגור
10.31
אחרי שיפוץ
פנים רנגלר עם עור
החליפו מנוע
80K קילומטראז'
יד שניה
78K שקל
הערות ל-2. האם הבחור לא דורש מחיר מוגזם בעליל על רכב שהוא די סטנדרטי??
3. סופה 1992 ארוך סגור
ספסל אחורי ל-3 אנשים
85 אלף קילומטראז'
יש נקודות חלודה
מנוע במצב בסדר (לפי טענתו)
לחץ שמן טיפה נמוך לפי מוסך (הבחור טוען שהמנוע "מרעיש" במקצת ולכן פנה למוסך, מה זה יכול להיות?)
יד רביעית
בולמים של מונרו עם גז טיפה יותר גבוהים מהמקורי
כננת רמזי
וו גרירה ברישיון
30K ש"ח
הערות ל-3. המנוע קצת מפחיד אותי, אבל אולי אני פאראנואידי יתר על המידה?
4. אולי המנוע של AMOS מהפורום כאן שבדיוק מוכר סופה שנשמעת "טובה"?
משופצרת, מזוודת, טופלה טוב (ככה נראה לי לפחות) ויש לה אפילו ערכת LPG שאני רואה זאת כיתרון. (או שאולי אני טועה?). בנוסף, יש לי קצת בעיה עם המחיר... קצת גבוה לרכב ישן (לטעמי לפחות, אל תפגע AMOS באם תקרא זאת)
זהו בערך מה שראיתי... לעת עתה מחפש יותר בכיוון ארוך, למרות היותי רווק+צעיר אבל אני מנסה לחשוב גם על שימושיות... לזרוק דברים לרכב, להעמיס אותו כל טוב... לקחת חברים/חברה/כלבה... להעמיס עוד ציוד/זבל ולטייל
אולי שווה לי לחפש גם קצר? מה אתם חושבים? הקצר מספיק "ארוך" בשביל שארוך יהיה ארוך עד כדי מיותר?
תודה לכל העוזרים/עוזרות/ומי שנשאר לקרוא עד לכאן
רמי
הסופה של עמוס במצב מצויין, ומושקעת מאוד מבחינת איכות חיים. LPG זה בהחלט יתרון- אבל קח בחשבון את עניין החוקיות. למרות שהסופה היא 92, היא מתוחזקת ברמה שמביאה אותה למצב יותר טוב מהרבה סופות חדשות, ויש לו תוספות יקרות מאוד על הרכב (אלקטרק ודטרויט, לדוגמה), והיא אוטומטית, אם אני זוכר נכון, שזה גם יתרון חשוב. לדעתי חסר לה קצת גובה, אבל זה דבר שקל לטפל בו (ואחרי זה, היא הופכת להיות סופת טיולים מושלמת, פחות או יותר)... כמובן רצוי גם להחליף את החזית לחזית חדשה יותר- אבל לא חובה. עניין של טעם (כשיהיה לך כסף). בכל מקרה, במחיר שעמוס דורש, לא תוכל למצוא יותר סופה מזה- גם אם תקנה סופה בסיסית ותשפר לבד, תהיה בהשקעה הרבה יותר גדולה ממה שעמוס דורש כרגע, לדעתי.
אם אתה רוצה סגור- תקנה סגור. חבל להסתכל על פתוח- סגירה עולה הרבה, וצריך אח"כ להגיע לעמדה 1 ל"שינוי מבנה". ולהגיע לעמדה 1 עם סופה.... בוא נגיד שלא מומלץ אם לא חייבים.
לגבי ה98- יש ייתרון גדול לעיצוב הפנים אחרי שנת 96, אבל צריך לשלם על זה, סופה 98 לא נפוצה במיוחד, ובעל הרכב כנראה יודע את זה, ומבקש מחיר גבוה.
קצר או ארוך? לדעתי קצר גם נראה יותר טוב וגם פחות מפריע בשטח. מצד שני, בסופה ארוכה יש יותר מקום, ובארוכה מוגבהת הזנב לא מאוד מפריע.
אסף.
אסף.
שלום...
אתה יכול בבקשה לפרט על שדרוג פנים הרכב שהיה ב-96 לסופות? האם הסופות ב-96 כבר אחרי "מתיחת הפנים" או לפני? יש הבדל עצום באבזור הפנים או באיכותו? יש לך אולי תמונות או אתה יכול לקשר אותי לתמונות באינטרנט של הסופות לפני/אחרי השינוי?
בגדול
יש שם מקום שנקרא בית הג'יפ באיזה כפר ליד יבנה, מישהו מכיר/שמע/ממליץ/לא ממליץ?
הבנתי ששם יש מצבור של סופות ואפשר ללכת, לראות, לבחור, לשלם ולצאת...
או שאולי עדיף מאדם פרטי?
רמי
יש שם מקום שנקרא בית הג'יפ באיזה כפר ליד יבנה, מישהו מכיר/שמע/ממליץ/לא ממליץ?
הבנתי ששם יש מצבור של סופות ואפשר ללכת, לראות, לבחור, לשלם ולצאת...
בשום פנים ואופן לא!
אלה אם כן אתה ממש עשיר, אין לך כח לעשות כלום לבד ובאמת יש לך עודף מטורף של מזומנים.
דרך אגב, שם המקום כפר אביב ושם הבעלים אבי איבגי.
הוא מוציא סופה ממכרז, עושה פחחות יפה מאוד (וגם גימור פנימי) ומלבד זה לא נוגע בכלום.
הוזהרת!
אוסי,
אתה טועה, ורחוק מלדייק. אבי אבגי אכן מתמחה בשיפוץ סופות ממכרזים, אבל העבודה שהוא עושה היא לא רק קוסמטית כפי שניתן להבין מדבריך (אני לא מתייחס כרגע למשתמע מדבריך, שעלול להתפרש כהשמצה, וכמו ששמת לב, דו- שיח בעניין הזה שהופיע כאן לפני כמה דקות- נמחק.). ראיתי יותר מאוברול אחד שהוא עשה- ועשה מצויין. ראיתי סופות שהוא בנה לפי דרישות הלקוח, כולל החלפות מכללים מסיביות.
היתרון- אפשר לבוא ולומר לו בדיוק מה אתה רוצה- וזה מה שתקבל.
החסרון- המחיר... לא זול, אבל אם תיקח בחשבון מה אתה מקבל, לפעמים זה מחיר טוב (אתה יכול לקבל סופה משופצת קומפלט עם שיפורים, עם מנוע אחרי אוברול, עם הכל תקין, ואחרי פחחות וצבע- במחיר שלא תצליח למצוא סופה דומה ב"שוק" באותה נקודה בזמן... מצד שני, אם תהיה מספיק סבלני, תוכל למצוא סופה טובה לא פחות במחיר קטן יותר. זה עניין של סבלנות ונכונות לשלם על סופה "תפורה" לפי מידה ובזמן)
שווה לעבור ולראות, ולו בשביל להתרשם- אולי יש מציאה.
אסף.
3. סופה 1992 ארוך סגור
ספסל אחורי ל-3 אנשים
85 אלף קילומטראז'
יש נקודות חלודה
מנוע במצב בסדר (לפי טענתו)
לחץ שמן טיפה נמוך לפי מוסך (הבחור טוען שהמנוע "מרעיש" במקצת ולכן פנה למוסך, מה זה יכול להיות?)
יד רביעית
בולמים של מונרו עם גז טיפה יותר גבוהים מהמקורי
כננת רמזי
וו גרירה ברישיון
30K ש"ח
הערות ל-3. המנוע קצת מפחיד אותי, אבל אולי אני פאראנואידי יתר על המידה?
האם למוכר קוראים אביב ? (לא מצאתי את הודעת המכירה, אבל זה ממש נשמע כמו הג'יפ שלו)
אם כן, אז הוא שכן שלי, והוא די פדנט לגבי הרכב.
הרכב במצב טוב מאוד, אביב קצת פרנואידי לגבי הסופה, היא מטופלת כל הזמן.
הסופה שלו נוסעת ונשמעת טוב,
אם אתה חושש לגבי המנוע, תעשה שיקול שאוברול מלא / מנוע, עולים בערך 5-7K.
שלום זאביק:
כן, המוכר המדובר זה אביב...
כנראה שהשכן שלך :)
אז בתור שכן, מהי דעתך על הרכב... שווה את מחירו?
מה שאר חברי הפורום אומרים? 30K נשמע מחיר סביר לסופה שכזאת?
יש בכל זאת ממה לחשוש מסופה שאין לה לחץ שמן גבוה מספיק וגורם לרעשים במנוע?
יש בכל זאת ממה לחשוש מסופה שאין לה לחץ שמן גבוה מספיק וגורם לרעשים במנוע?
אין לך ממה לחשוש, אתה יודע שהמנוע כנראה גמור, זה לא יפתיע אותך שתצטרך לשפץ אותו לאחר הקנייה. תוסיף 10K ש"ח למחיר שאתה משלם בקנייה.
לחשוש זה ממה שאתה לא יודע, לא ממה שאתה יודע.
שלום חבר'ה
בדקתי כבר מספר רכבים (היום) ואני הולך לבדוק עוד מספר רכבים מחר...
בגלל ידע די נמוך (בתור התחלה, גם זה משהו)
ראיתי כבר שאנשים באו לעזור לחדשים לבדוק רכבים, וחשבתי שאולי יש כאן אדם שמוכן לעזור לי לבדוק רכב או שתיים? (אני מנפה אותם לפי הדרישות שלי או לפי מראה ראשוני בתור "סטנדרט" כניסה לרשימה שלי)
הרכבים שראיתי יש אחד באזור אזור/חולון ואחד בראשון, יש מישהו באזור שמוכן לעזור לחדש?
בתודה מראש
רמי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.