עתיד
20-05-12, 22:43
שלום לכולם,
אני מתכנן איזה משהו ומנסה להבין האם אני מפספס פה משהו או שאכן אני מבין נכון את התהליך
זה עלול להיות קצת ארוך אבל אני רוצה להיות הכי מפורט שאפשר כדי לקבל מידע הכי אמין שאפשר
יש רכב מסויים לצורך הדוגמא נקרא לו "רכב"
לאותו רכב יש מאחורה (סרן חי - שלדת סולם) בולם עם פתיחה מלאה של 54 סנטימטר, שיושב במקור על קפיץ מסויים - מן הסתם שבתצורה הזאת המתלה יכול להפתח עד לכל 54 הסנטימטר שלו בלי ששום דבר יגע בשום דבר או ישתפשף בשום דבר וכו' וכו'
מקובל מאוד להחליף לרכב הנ"ל את הקפיצים לכאלו עם הגבהה של 2 אינץ' על הבולמים המקוריים, ובכך למעשה מעלים את הרכב ב-5 סנטימטר (כמובן על חשבון מהלך הפתיחה של המתלה כי נגסנו בו 2 אינץ') גם במצב הזה אין נגיעה ואין שום שינוי שנדרש ברכב, פשוט מחליפים את הרכיבים ונוסעים
הגבה נוספת מאוד מקובלת ברכב היא הגבהה של 3 אינץ' מתקבל ע"י קפיץ ארוך יותר שמספק את הגבהה, מקובל מאוד לשדרך לקפיץ בולם שמספק פתיחה מלאה של 61 סנטימטר, (7 סנטימטר יותר מהמקור!) ולמעשה בכך לפצות על כל מה "שגנבנו" מהמהלך פתיחה המקורי. - בתצורה הזאת עדיין אין מגבלות כגון נגיעות צינורות בלימה וכו', הכל מתפקד טיפ טופ
התצורה האחרונה היא הגבהה של 4 אינץ' מתקבל ע"י קפיצים ארוכים ומקובל לשדך בולמים עם פתיחה של 72 סנטמטר, פה כבר מתחיל סלט עם צנרת בלימה דריישפטים וכו' וכו' וזה לא נגמר כמו שאומרים.
השאלה היא כזאת :
במידה ושמים קפיץ של 4 אינץ' הגבהה עם בולם עם פתיחה של 61 (להזכיר - אותה פתיחה בתצורה הקודמת לא גורמת שום תקלה), הרכב יהיה בגובה של 4 אינץ' יותר בלי שום השלכות מבחינת צנרת בלימה דריישפטים וכו', למעשה מדובר בתצורה הקודמת שפשוט "תוקעים" את הרכב באינץ' אחד פתוח יותר
הדבר היחיד שחשבתי עליו שצריך לטפל בו זה הנמכה של תושבת מוט פרנהד וגם זה מספיק ב-5 סנטימטר נגיד
האם אני צודק בקו החשיבה שלי ? האם יש עוד גורם שלא לקחתי בחשבון מלבד המוט ?
תודה מראש (ומתנצל על החפירה)
אני מתכנן איזה משהו ומנסה להבין האם אני מפספס פה משהו או שאכן אני מבין נכון את התהליך
זה עלול להיות קצת ארוך אבל אני רוצה להיות הכי מפורט שאפשר כדי לקבל מידע הכי אמין שאפשר
יש רכב מסויים לצורך הדוגמא נקרא לו "רכב"
לאותו רכב יש מאחורה (סרן חי - שלדת סולם) בולם עם פתיחה מלאה של 54 סנטימטר, שיושב במקור על קפיץ מסויים - מן הסתם שבתצורה הזאת המתלה יכול להפתח עד לכל 54 הסנטימטר שלו בלי ששום דבר יגע בשום דבר או ישתפשף בשום דבר וכו' וכו'
מקובל מאוד להחליף לרכב הנ"ל את הקפיצים לכאלו עם הגבהה של 2 אינץ' על הבולמים המקוריים, ובכך למעשה מעלים את הרכב ב-5 סנטימטר (כמובן על חשבון מהלך הפתיחה של המתלה כי נגסנו בו 2 אינץ') גם במצב הזה אין נגיעה ואין שום שינוי שנדרש ברכב, פשוט מחליפים את הרכיבים ונוסעים
הגבה נוספת מאוד מקובלת ברכב היא הגבהה של 3 אינץ' מתקבל ע"י קפיץ ארוך יותר שמספק את הגבהה, מקובל מאוד לשדרך לקפיץ בולם שמספק פתיחה מלאה של 61 סנטימטר, (7 סנטימטר יותר מהמקור!) ולמעשה בכך לפצות על כל מה "שגנבנו" מהמהלך פתיחה המקורי. - בתצורה הזאת עדיין אין מגבלות כגון נגיעות צינורות בלימה וכו', הכל מתפקד טיפ טופ
התצורה האחרונה היא הגבהה של 4 אינץ' מתקבל ע"י קפיצים ארוכים ומקובל לשדך בולמים עם פתיחה של 72 סנטמטר, פה כבר מתחיל סלט עם צנרת בלימה דריישפטים וכו' וכו' וזה לא נגמר כמו שאומרים.
השאלה היא כזאת :
במידה ושמים קפיץ של 4 אינץ' הגבהה עם בולם עם פתיחה של 61 (להזכיר - אותה פתיחה בתצורה הקודמת לא גורמת שום תקלה), הרכב יהיה בגובה של 4 אינץ' יותר בלי שום השלכות מבחינת צנרת בלימה דריישפטים וכו', למעשה מדובר בתצורה הקודמת שפשוט "תוקעים" את הרכב באינץ' אחד פתוח יותר
הדבר היחיד שחשבתי עליו שצריך לטפל בו זה הנמכה של תושבת מוט פרנהד וגם זה מספיק ב-5 סנטימטר נגיד
האם אני צודק בקו החשיבה שלי ? האם יש עוד גורם שלא לקחתי בחשבון מלבד המוט ?
תודה מראש (ומתנצל על החפירה)