התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנוגע למיקום צירים. לא רכב



lizard
21-05-12, 16:23
אני מקווה שזה בסדר שאני כותב בפורום הזה, בכל זאת שאלה הנדסית:-)

בניתי מנוף ואחרי שבניתי אותו ומיקמתי את הצירים בפוזיציה מסויימת מצאתי מקום טוב יותר למקם אותו אבל הצירים לא בדיוק במהלכי עבודה מתאימים.
בתמונות יש שני אפשרויות לצירים. אשמח לדעת אם יש הבדלים בחוזק בין האפשרויות.
המנוף באורך שלוש מטר וכרגע מתוכנן לשאת עד 250 קילו.
59488
59489

תודה
מיכה

ישי.פ
21-05-12, 17:12
אם הבנתי נכון, אז נראה שאפשרות מס'1 עדיפה.
בגלל המרחק הקטן יותר מנק'הציר לכן המומנט המופעל יהיה קטן יותר.
(למרות שלפי המרחקים הקטנים נראה שהשוני זניח)

נמרוד
21-05-12, 17:17
אם יש ציר זה בגלל שאתה רוצה שהמנוף יסתובב עליו, כלומר שתי ההתמונות הנ"ל מייצגות מצבי עבודה אפשריים של המנוף. אז מה השאלה?

lior_b.s
21-05-12, 17:45
כמו שזה נראה בשתי התמונות , הציר ממוקם בדיוק באותם גבהים ואותו שטח ריתוך שאמור להחזיק אותו ואת העומס, ההבדל היחיד נראה פה זה סה"כ הציר ממוקם בצד אחר של הפרופיל, לא נראה שיהיה כזה הבדל בחוזק..

Alon
21-05-12, 18:05
להבנתי בתמונה 1 המנוף יכול להסתובב 90 מעלות או קצת יותר.
בתמונה 2 המנוף יכול להסתובב 180 מעלות או קצת פחות.
או שאני טועה בהבנת התמונות?
אלון

talw
21-05-12, 18:10
תסלח לי מיכה,אך לפי הפרופורציות שאני מבין מהתמונות,250 קילו מ 3 מטר מכופפים את אוזן הצירים עד לגזירה,במיוחד כשהן ב 90 מעלות אחת לשניה.

lizard
21-05-12, 18:15
אני מעוניין ב180 מעלות עבודה.
אבל רוצה לוודא שזה יחזיק.
לא הבנתי מה יגזר. הצירים האלה מיועדים לשערים מאוד מאוד כבדים.

talw
21-05-12, 18:37
59493

אני לא יודע אילו צירים יש בתמונות ומה גודל הפרופילים.
אני סתם יכול לשער,אבל אם אתה אומר 250 קילו מ 3 מטר ,אני הייתי משתמש לפחות בצירים כמו בתמונה (האורך שלהם 20 ס״מ),ומחבר אותם כמה שיותר רחוק אחד מהשני.
או שאם כבר אז כבר .

http://img.tapatalk.com/546ffede-6819-0f41.jpg
http://img.tapatalk.com/546ffede-669c-ae20.jpg
צירים עם לאגר שמיועדים עד לטון.מתאים בול לדרישה שלך.

lizard
21-05-12, 19:24
אלו צירים של 25מ"מ לפחות קוטר ציר.
באמת מפלצות.

talw
21-05-12, 20:00
250 קילו מ 3 מטר = 500 קילו מ 1.5 מטר =1 טון מ 75 ס"מ.....
כמובן שבלי להתייחס למשולש הכוחות שיוצרים עם שני צירים,שרק מפחיתים את העומס ככל שיהיו רחוקים אחד מהשני.
עוד פעם,לפי תחושת הבטן שלי צריך להחליף לפחות לצירים עם כנפיים אחרות ולהרחיק אותם אחד מהשני הרבה יותר.

lizard
24-05-12, 15:39
בסוף הלכתי על התצורה המקורית.
ככה הוא נראה מורכב.
100 קילו כבר הרים בלי בעיה.
59555

אמיר ב.א
24-05-12, 22:15
אני יכול להגיד לך מניסיון ממתקן שבניתי ,
שגם אם יחזיק 250 ק"ג זה לא ערובה לכלום ,
תזכור שלפי חוק מרפי , הציר יגזר כשזה יעשה הכי הרבה נזק...

אצלי זה היה מתקן לגלגל ספייר , שבניתי עם צירים מאוד גדולים (גלגל של דיפנדר שוקל הרבה)
אבל מסתבר שלא מספיק גדולים , לא עשיתי חישוב...
זה החזיק 4שנים , וניגזר באמצע נסיעה בכביש , בזמן שעליתי על במפר ,
בנס קלטתי את זה בזמן עצרתי ואילתרתי משהו להמשך הנסיעה.
תחשוב שהמתקן יכול להכשל כשאתה עומד מתחת והכל יפול לך על הראש...

lizard
24-05-12, 22:26
לצערי הרב זה לא כזה גבוה. למעשה אני נוטה להאמין שעם רכב, כמו שאני מתכנן, ובמצב עמידה על גלגלים, המנוף לא ממש יעזור לי.

חוץ מזה, אין לי מושג איזה צירים שמת אבל הצירים האלה מאוד חזקים. במקרה הכי גרוע אני תמיד יכול לרתך עוד.
הכלל הכי חשוב אצלי זה קודם כל לבדוק מה קורה ומה מצב הציוד, אחרי זה להתחיל להפעיל אותו. הציוד שלי עובד בדיקות כל הזמן ואני בטח שלא מעמיס משהו מבלי לבחון את המנוף קודם.

-->