PDA

צפייה בגרסה מלאה : ATF במי קירור - ניתוק רדיאטור



Ersten
27-05-12, 08:15
שלום לכולם וחג שבועות שמח!
לא מזמן אני גיליתי במיכל עיבוי שמן של גיר אוטומט (מדובר ב- ZJ 98 5.2). בדקתי גם בגיר עצמו - שמן נקי בלי סימני נוזל קירור. יש לציין שלפני שנתיים הותקן רדיאטור חדש מקורי.
השאלה היא האם קיימים מקומות אחרים, חוץ מהרדיאטור, שהשמן יכול לחדור לתוך מערכת קירור של המנוע?

אם לא, אז מה שמתבקש, זה ניתוק קירור השמן מהרדיאטור המקורי והוספת יחידת קירור חיצונית עבור התיבה האוטומטית.
אז איזה יצרן עדיף? ואיזה מוצר? אני מצאתי מספר דוגמאות:

1. חברת HAYDEN (כולל טרמוסטט ובקרה עבור וונטה)
http://stores.ebay.com/MURPHYS-AUTOMOTIVE-LLC/_i.html?_fsub=1807203015

2. חברת LONG
http://stores.ebay.com/MURPHYS-AUTOMOTIVE-LLC/LONG-TRANSMISSION-OIL-COOLERS-/_i.html?_fsub=1807204015&_sid=67800225&_trksid=p4634.c0.m322

או ייצרן אחר.
אשמח לקבל תשובות מבעלי נסיון

תודה מראש
אלכסיי

נמרוד
27-05-12, 08:31
ממש לאחרונה התפרסם באתר מאמר בנושא - מבוא לקרור שמן גיר אוטומטי (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2506) - שווה לקרוא.

kobiarava
27-05-12, 09:09
הכי חשוב-תפריד ומהר, או לחליפין תחליף מיד רדיאטור בחדש. שמן גיר ברדיאטור זה לכלוך, אבל לא ממש עושה נזק, אבל ברגע שהנוזל קרור יגיע לגיר, זה הזמן לשבור את החיסכון... וזה בעיקר עניין של הפרשי לחצים, שמן הגיר נמצא בלחץ יותר גבוה ולכן שמן עובר למים, אבל במצב של עמידה ממושכת ללא התנעה, אפילו כמה ימים, תגיע למצב של זליגת מים לגיר, ומים שם הורסים כל חלקה טובה.





קובי

Ersten
27-05-12, 09:44
נמרוד וקובי תודה.
אני מבין שהמקור היחיד לתופעה הנ"ל - זה רדיאטור. (חבל, הוא מקורי ורק בן שנתיים)
עברתי על מאמר שפורסם לא מזמן באתר. אני אישית בעד הניתוק. הסיבה כתובה למלה. רק רוצה להוסיף טרמוסטט שלא מעביר שמן לרדיאטור כל עוד והוא לא הגיע לטמפרטורה של 75 מעלות. ובנוסף להתקין גם וונטה עם בקרה.
יש המלצות על ייצרן חלקים? מישהו כבר ניסה? ומה הוא גודל הרדיאטור האופטימאלי עבור קירור ATF של גיר של מנוע 5.2?
ישנם גם רדיאטורים בעלי שיטות קירור שונות.
1. שמן עובר דרך צינור אחד שמזוגזג בתוך הרדיאטור (שמן עובר דרך ארוכה אך הכמות מוגבלת)
http://www.ebay.com/itm/Transmission-Cooler-Hayden-Oil-Cooler-Model-OC-1405-/370616362408?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&vxp=mtr&hash=item564a74e5a8#ht_1188wt_698

2. שמן עובר דרך הרבה צינורות אשר מחברים חלל כניסה ויציאה של הרדיאטור (שמן עובר דרך קצרה אך הכמות גדולה יחסית)
http://www.ebay.com/itm/Long-Tru-Cool-Low-Pressure-Drop-Thin-Stacked-Plate-Cooler-Kit-OC-4490-6-/350568820076?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%26it u%3DUA%26otn%3D5%26pmod%3D350566865304%2 6ps%3D63%26clkid%3D8705592329989583624#h t_1062wt_698

אז מה עדיף?

boaz avrahami
27-05-12, 13:31
דבר ראשון אל תיסע כל זמן שיש חשד למים בגיר.
זה הרס מהיר ויקר של הגיר.

דבר שני, איך בדקת ווידאת שאין מים בגיר?
זה דורש פירוק קרטר גיר למיטב הבנתי...
בדוק היטב את העניין!

אני לא משוכנע שהייתי מפריד רדיאטורים בגלל שתי סיבות:
1 גרנד שנת 98 לא סובל מהתחממות.
2. רדיאטור של שנת 98 שונה ומשופר לעומת שנים קודמות וזה מתבטא גם במחברים שונים לרדיאטור שמן.
אם להוסיף רדיאטור שמן אז לך לקיט המקורי של החברה שמגיע עם חבילת הגרירה.
עלות של כמאה דולר לכל החלקים בארהב.
יש באתר של קווין רשימת מקטים לצורך כך.
הרדיאטור מתחבר בטור לרדיאטור המובנה המקורי ואינו תחליף.
קרא את המאמר של רענן - הוא נכון וכתוב נהדר.

בועז

boaz avrahami
27-05-12, 13:44
שמן הגיר האופטימלי הוא כנראה המקורי או לחילופין וולוולחן atf +4
ניתן להשיג בארץ באריזות של ליטר במחיר של כ 50 שח לליטר.
קיבולת מלאה היא כ 11-12 ליטר אם אתה מרוקן מהקרטר ומוצא מישהו שיודע להחליף גם את מה שבטורק והרדיאטור.
לא כולם עושים את זה...

raanan
27-05-12, 13:46
דבר ראשון , תעצור !

נתק הצינורות לרדיאטור,
אטום צד אחד ברדיאטור, בצד השני הכנס לחץ אוויר 50 ל 60PSI .
בדוק האם יש זרימה ובועות ברדיאטור (פתיחת מכסה הרדיאטור כמובן). אם כן, אכן יש בעיה ברדיאטור.
אם לא, צריך לחפש בכיוון אחר.

בהצלחה
רענן

נמרוד - מערד
27-05-12, 18:30
אלכסיי
נתק את הצינורות מהרדיאטור רק משם מגיע שמן הגיר, שים פקקים שלא ינזל מים משם, תזמין מחו"ל או תקנה כאן רדיאטור חיצוני תתקין וסע לשלום.
בכל מקרה תחליף שמן גיר ופילטר.
נמרוד

Ersten
27-05-12, 22:24
תודה לכל המגיבים.
מאז שגיליתי שמן במיכל עיבוי אני לא נוסע עם הרכב.


איך בדקת ווידאת שאין מים בגיר
בועז, דבר יחיד שעשיתי זה בדיקה על המדיד - מפלס השמן ירד ושמן נראה נקי ללא בועות או סימני זיהום אחרים.

רענן תודה על ההצעה של הבדיקה.
אבצע אותה כשיהיה לי קצת זמן ואעדכן מה הממצאים.

raanan
27-05-12, 22:45
תודה לכל המגיבים.
מאז שגיליתי שמן במיכל עיבוי אני לא נוסע עם הרכב.


בועז, דבר יחיד שעשיתי זה בדיקה על המדיד - מפלס השמן ירד ושמן נראה נקי ללא בועות או סימני זיהום אחרים.

יש בח"א משחה בצבע ירוק (מגיעה בכוסית קטנה כמו של גלולות ), הייחוד שלה שהיא משנה את צבעה לסגול במגע עם מים.
טובלים קיסם עץ במשחה ואח"כ את הקיסם טובלים בשמן או דס"ל לזיהוי מים.

בקיצור, אם תצליח לאתר משחה כזאת בחנויות זה מצוין. או קשרים עם מישהו בח"א שעובד בדת"ק/סככת מטוסים.

רענן

boaz avrahami
27-05-12, 23:02
המדיד אינו אינדיקציה ולא הייתי מיחס לו חשיבות כלל.

המיים כבדים מהשמן ולכן הם בשלב ראשון בתחתית הקרטר- המקום הנמוך ביותר.
המדיד לא מגיע עד לתחתית ממש.
משחה כמו שרענן מציין נמצאת בכל תחנת דלק לצורך זיהוי מיים בתחתית מיכלי האחסנה.
המשחה למיטב ידיעתי זקוקה למגע עם מיים ממש ולא תזהה מיים בתחתית הקרטר אם לא יהיה מגע ישיר.

המלצתי- גרור את האוטו למוסך שלך או מכון גירים ובדוק דליפה ברדיאטור שמן ומשם תמשיך לפי הצורך לקרטר.
בתפילה שלא נגרם לך נזק לגיר.

בועז

raanan
27-05-12, 23:11
המלצתי- גרור את האוטו למוסך שלך או מכון גירים ובדוק דליפה ברדיאטור שמן ומשם תמשיך לפי הצורך לקרטר.
בתפילה שלא נגרם לך נזק לגיר
לא צריך להילחץ, גיר לא הולך כזה מהר במגע ראשוני עם מים.
במידה ואכן נפרץ החליל (זה עדיין לא הוכח), החלפת כול השמן (כולל בטורק) ע"י מכונת סירקולציה, בסבירות גבוהה תחזיר המצב לקדמותו.

רענן

boaz avrahami
27-05-12, 23:17
מנסיונות של חבר זה היה כמעט מיידית מרגע.
לנוכח פוטנציאל הנזק הייתי נוקט משנה זהירות... אבל זה רק אני

Ersten
09-06-12, 19:54
היום היה לי קצת זמן והורדתי עגן שמן מהגיר. היו שם טיפות בודדות של מי קירור. ממש כמות קטנה מאוד.
החלטתי בשבוע הבא להוסיף רדיאטור נפרד לגיר בלבד, להרכיב חזרה עגן שמן (לפני זה אקח אותו לאיש רדיאטורים שירתך פקק לנוחות החלפת השמן העתידית), ולקחת את הרכב עם גרר למישהו שיש לו מכונת סכרור על מנת להחליף את השמן כולו.

יש המלצות למוסך באיזור חיפה\קריות שיש לו את המכונה הנ"ל?

תודה מראש
אלכסיי

boaz avrahami
09-06-12, 21:06
בשביל הפקק באגן השמן מרתכים אום מבפנים ואז קודחים חור במרכז האוום מבלי לפגוע בתבריג.
בורג עם שיבה מנחושת או אלומיניום ושלא יבלוט מעל האום.

נזמה לי שהחלק הקדמי של האגן הכי מתאים אבל תבדוק...

Ersten
09-06-12, 22:20
בועז, אם לרתך מבפנים, אז לא כל השמן ירד מאגן. ישאר שמן בגובה של האום. עדיף כבר מבחוץ.

raanan
09-06-12, 22:37
לא מזמן אני גיליתי במיכל עיבוי שמן של גיר אוטומט (מדובר ב- ZJ 98 5.2). בדקתי גם בגיר עצמו - שמן נקי בלי סימני נוזל קירור. יש לציין שלפני שנתיים הותקן רדיאטור חדש מקורי.
אתה בטוח רדיאטור חדש ומקורי ? נשמע מוזר שרדיאטור תוך שנתיים יהיה בעייתי.


אז מה שמתבקש, זה ניתוק קירור השמן מהרדיאטור המקורי והוספת יחידת קירור חיצונית עבור התיבה האוטומטית.
אז איזה יצרן עדיף? ואיזה מוצר?

החלטתי בשבוע הבא להוסיף רדיאטור נפרד לגיר בלבד
לא מומלץ. אם אתה מתעקש אז תתקין קולר ענק .
אני ממליץ לך על קולר של חברת B&M דגם 70274
המיוחד בו, יכולת קירור של 29200BTU . התנגדות נמוכה לזרימה. מסוגל לשמש גם כמצנן לשמן מנוע דיזל !
http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=b%26m 70274&rt=nc&LH_ItemCondition=1&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_fln=1&_ssov=1&_trksid=p4506.c0.m282 (http://motors.shop.ebay.com/i.html?_nkw=b%26m%2070274&rt=nc&LH_ItemCondition=1&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_fln=1&_ssov=1&_trksid=p4506.c0.m282)
אתה מוזמן לראות ולחוש אותו (יש לי חדש לא מורכב ולא למכירה )

רענן

boaz avrahami
09-06-12, 23:18
הפקק הזה נועד למקרה שאתה מבצע תיקון במערכת ולא רוצה לזרוק את השמן היקר.
חוצמזה, אין סיכוישתצליח לרוקן ממש את כל השמן מהמערכת כך שהמעט שישאר בתחתית שולי לחלוטין.

יותר קל לרתך מבפנוכו וגם פחות רגיש לנזילות

Ersten
10-06-12, 09:35
אתה בטוח רדיאטור חדש ומקורי
זה שהוא מקורי אני כן בטוח. זה שהוא חדש אני מניח מפני שהוא נראה כך. לא אני החלפתי אותו. כאשר אני קניתי את הרכב, בעל הקודם אמר לי שלפני חודשים ספורים הוא עשה תיקון לגיר בגלל הרדיאטור וכמובן החליף אותו לחדש. מאז עברו שנה וחצי ורק 8000 ק"מ. האם הבעל הקודם רימה אותי ואחרי שגילה בעיה של נוזל הידראולי בתוך מיכל העיבוי עשה ניקוי כללי למערכת הקירור ומחר את הרכב ככה, אינני יודע. אם זה כך, זה אומר שאני כבר 8000 ק"מ נוסע עם מי קירור בתוך הגיר.


אני ממליץ לך על קולר של חברת B&M דגם 70274

תודה על ההמלצה. יש עם זה רק בעיה אחת - הקולר עבה מדי. מקדימה יש מרווח של 1" והקולר 1.5"
ישנם קולרים לא פחות גדולים ובעלי עובי 3/4" שזה מתאים לרכב.

raanan
10-06-12, 11:07
זה שהוא מקורי אני כן בטוח. זה שהוא חדש אני מניח מפני שהוא נראה כך. לא אני החלפתי אותו. כאשר אני קניתי את הרכב, בעל הקודם אמר לי שלפני חודשים ספורים הוא עשה תיקון לגיר בגלל הרדיאטור וכמובן החליף אותו לחדש. מאז עברו שנה וחצי ורק 8000 ק"מ. האם הבעל הקודם רימה אותי ואחרי שגילה בעיה של נוזל הידראולי בתוך מיכל העיבוי עשה ניקוי כללי למערכת הקירור ומחר את הרכב ככה, אינני יודע. אם זה כך, זה אומר שאני כבר 8000 ק"מ נוסע עם מי קירור בתוך הגיר.
לדעתי, פעמיים "בינגו" , זה לא צירוף מקרים !
האם ידוע (בעולם ) על בעיה כרונית ברדיאטורים המקוריים ?
אני הייתי יותר חושד בכיוון,
הייתה בעיה, בוצע תיקון הלחמה שהחזיק מעמד עד לימים האחרונים.
כנראה נצבעו הדודים (במידה והם ממתכת), ובמקרה הטוב גם הוחלפה רשת מייצור מקומי.


תודה על ההמלצה. יש עם זה רק בעיה אחת - הקולר עבה מדי. מקדימה יש מרווח של 1" והקולר 1.5"
ישנם קולרים לא פחות גדולים ובעלי עובי 3/4" שזה מתאים לרכב.
היכן אתה מתכנן למקם אותו ?
א. ראשון בחזית אחרי הגריל ? אם כן, רצוי מאוד להוסיף וונטה (חשוב "לזחילה" וטיפוס מעלה איטי)
ב. בין רדיאטור המנוע למעבה המזגן ?

ברמה התאורטית, במיקום ב' היעילות 75% מהיעילות של מיקום א'. אבל,
יש למיקום זה גם יתרונות של פשטות ואין צורך בתוספת וונטה חשמלית.
במיקום ב' יש גם "צימוד" מסוים למערכת קירור המנוע.
בחורף זה טוב. אבל,
בקיץ עלול להוסיף מספר מעלות לטמפרטורת המנוע.

תן לי מידות מלאות (אורך X גובה X עובי ) שאאתר לך קולר איכותי ועוצמתי.
קח בחשבון שקולרים איכותיים יהיו ארוכים יותר מגובהם. הכניסה/יציאה תהיה מלמעלה ולכן צריך לקחת בחשבון מקום לרדיוסי כיפוף הצנרת.

רענן

Ersten
10-06-12, 13:35
raanan קודם כל תודה רבה לך ובכלל לכל המגיבים.
אני אבצע מדידות היום בערב כשאגיע הביתה.
מה שאני יודע במידויק עכשיו, זה שעובי המקסימאלי לא יכול לעלות על 1" מפני שזהו המרווח בין הגריל לבין המעבה של המזגן.
למיטב ידיעתי אין מקום בין המעבה לבין הרדיאטור המקורי.


האם ידוע (בעולם ) על בעיה כרונית ברדיאטורים המקוריים ?

אינני יודע
שמעתי ממספר אנשים שאכן קיימת בעיה כרונית אך זה לא בדוק.

raanan
10-06-12, 14:47
raanan מה שאני יודע במידויק עכשיו, זה שעובי המקסימאלי לא יכול לעלות על 1" מפני שזהו המרווח בין הגריל לבין המעבה של המזגן.
אם כך, אתה גם לא יכול להצמיד וונטה לקולר (העובי של הדקות משהו כמו 2" ).
קולר ללא וונטה שמופורד מהרדיאטור, זה אילתור ישראלי שמאוד לא בריא לגיר.


למיטב ידיעתי אין מקום בין המעבה לבין הרדיאטור המקורי.
תבדוק שוב, כי אצלך זאת האופציה העדיפה מאשר להתקין קולר בחזית ללא וונטה.

אם לא תהיה לך ברירה, ממליץ שתחליף רדיאטור למקורי חדש .
ואם תרצה לשפר את יכולת קירור הגיר, תוסיף בחזית קולר בטור (עדיף כמה שיותר גדול גם ללא וונטה).

רענן

Ersten
10-06-12, 20:30
מדדתי את כל החלל הפנוי. כמו שאמרתי - אין מקום בין רדיאטור למעבה. הם צמודים זה לזה עד כדי מילימטרים בודדים.
אבל יש מקום לפני המעבה 70X40X2.5 ס"מ
וזה מה שמתאים לי
http://www.ebay.com/itm/Long-Tru-Cool-Low-Pressure-Drop-Thin-Stacked-Plate-Cooler-Kit-OC-4490-6-/350572974836?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&vxp=mtr&hash=item519fc712f4#ht_1062wt_698

http://www.ebay.com/itm/Transmission-Oil-Cooler-Made-Hayden-Transmission-Coolers-OC-1679-/350571470771?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&vxp=mtr&hash=item519fb01fb3#ht_1001wt_698

אני שוקל גם להוסיף מד חום לאגן השמן במקום הפקק

raanan
11-06-12, 01:01
מדדתי את כל החלל הפנוי. כמו שאמרתי - אין מקום בין רדיאטור למעבה. הם צמודים זה לזה עד כדי מילימטרים בודדים.
אבל יש מקום לפני המעבה 70X40X2.5 ס"מ
וזה מה שמתאים לי
http://www.ebay.com/itm/Long-Tru-Cool-Low-Pressure-Drop-Thin-Stacked-Plate-Cooler-Kit-OC-4490-6-/350572974836?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&vxp=mtr&hash=item519fc712f4#ht_1062wt_698

http://www.ebay.com/itm/Transmission-Oil-Cooler-Made-Hayden-Transmission-Coolers-OC-1679-/350571470771?pt=Motors_Car_Truck_Parts_A ccessories&vxp=mtr&hash=item519fb01fb3#ht_1001wt_698

אני שוקל גם להוסיף מד חום לאגן השמן במקום הפקק
הקולר של LONG עדיף .
שים לב שחשוב לחבר אותו כך שהכניסה והיציאה יהיו למעלה.
לא ממליץ על מדידה מהאגן . הכי נכון זה בצינור היציאה מהגיר (לפני הכניסה לקולר) לחתוך ולהוסיף T
בראש ה T מתקינים את היוניט שתתחבר למחוון חום.

רענן

Ersten
11-06-12, 16:27
שים לב שחשוב לחבר אותו כך שהכניסה והיציאה יהיו למעלה.

למה למעלה?
חשבתי שעגיוני מאוד לחבר כניסה למעלה ויציאה למטה
הרי שנוזל כאשר מתקרר יורד למטה באופן טבעי

raanan
11-06-12, 20:41
למה למעלה?
חשבתי שעגיוני מאוד לחבר כניסה למעלה ויציאה למטה
הרי שנוזל כאשר מתקרר יורד למטה באופן טבעי
תקרא, תדע !
http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2506-מבוא-תיאורתי-לקירור-שמן-גיר-ברכב-שטח-אוטומטי (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?r=2506-%D7%9E%D7%91%D7%95%D7%90-%D7%AA%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7% 99-%D7%9C%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7% 99)

רענן

Ersten
02-07-12, 13:20
סוף-סוף היה לי קצת זמן לטפל בג'יפ.
החלפתי את כל הנוזל ההידראולי לנוזל סינטטי מלא 4+. נכנס 11 ליטר. בנתיים הגיר מתפקד כראוי
כמובן החלפתי גם נוזל קירור. ראיתי שכל הצינורות מבפנים מצופים בשכבה שמנונית. הורדתי את כולם וניקיתי אותם עם קרוסין (נפט). אני מניח שגם בלוק מנוע, רדיאטורים וראש מנוע עם ציפוי דומה. איך אפשר לנקות את הקקה הזה?

raanan
02-07-12, 13:40
סוף-סוף היה לי קצת זמן לטפל בג'יפ.
החלפתי את כל הנוזל ההידראולי לנוזל סינטטי מלא 4+. נכנס 11 ליטר. בנתיים הגיר מתפקד כראוי
כמובן החלפתי גם נוזל קירור. ראיתי שכל הצינורות מבפנים מצופים בשכבה שמנונית. הורדתי את כולם וניקיתי אותם עם קרוסין (נפט). אני מניח שגם בלוק מנוע, רדיאטורים וראש מנוע עם ציפוי דומה. איך אפשר לנקות את הקקה הזה?
את מה ניקת עם הנפט ?
מקווה של צנרת גומי או אטמים.

רענן

Ersten
02-07-12, 21:31
צנרת גומי.
השאלה איך לנקות את כל חלל המים בתוך המנוע והרדיאטור.

boaz avrahami
02-07-12, 21:51
הצינורות לא התרחבו לך אחר כך?
בנזין ונפט לא מסתדרים טוב עם גומי

Ersten
03-07-12, 08:35
הצינורות לא התרחבו לך אחר כך?
בנזין ונפט לא מסתדרים טוב עם גומי
בנזין ונפט לא כל כך מזיקים לצנרת גומי (צינורות דלק למשל). מה שמזיק זה שמן בכל צורותיו. וזה מה שקרה לצנרת של האוטו. נוזל הידראולי שחדר למערכת הקירור פגע בצנרת (הצינורות קצת התרחבו). הנפט שאיתו ניקית להיפך יבש את הצנרת.

-->