PDA

צפייה בגרסה מלאה : נוזל הידראולי הגה כח ב-WJ.



רוכברודאו
05-06-12, 10:01
הו חכמינו אנא הושיעו.

יש צורך להחליף צינור לחץ דולף של משאבת הגה כח. (בין המשאבה למאורר ההידראולי). גראנד 2004. הצינור החדש אצלי כבר אבל - הבעיה: אין נוזל הגה כח מתאים!

טו מייק א לונג סטורי שורט, בחברה בפ"ת טוענים שהנוזל המאושר של מופאר לא נמצא במלאי. אבל כשיגיע עוד כמה שבועות/חודשים יעלה 340 ש"ח לליטר (?!!!) כנראה מעורבב עם סגסוגת זהב 24 קראט..

טוב אז מחפשים תחליפי.. מסתבר שבספרות מקצועית ובבולטיין שפורסם ע"י גיפ לא מאשרים שום נוזל ATF בעיקר לא +ATF4:

http://www.wjjeeps.com/tsb/tsb_wj_1900503.pdf

The factory fill power steering fluid for most 2004 model year Chrysler Group vehicles is"
ATF+4 (MS9602) and it provides superior performance at both low and high temperatures.
WJ/WG and ZH vehicles use unique power steering fluids. Refer to the table to identify
"factory fill and the approved service power steering fluid by year and model.

בטבלה מצויין MS5931 כנוזל המתאים לWJ/WG. אמהמה לא מצליח למצוא נוזל מתאים שמשווק בארץ.. יש למספר יצרנים בחו"ל תחליפי שתואם לתקן MS5931 אבל אף לא אחד מיובא לארץ. במוסך מכובד של ג'יפ הציעו לי לשים קואסטל עם תקן Mercon V (חצי סינטטי). אבל לא מצאתי שום סימוכין שמיהוא משתמש בזה ל WJ בארץ או בחו"ל (חוץ מאותו מוסך..)

מה עושים?
במה אתם אנשי WJ משתמשים לתיבת הגה כח?
למה קרייזלר חייבים לסבך הכל כשמדובר בגראנד..

תודה
אבשלום

grand
06-06-12, 08:04
כיוון שהנוזל משולב בנוסף לתיבת ההגה עם עם מערכת ההידראולית של המאוורר, כנראה שהנוזל צריך להיות בעל תכונות מסוימות בכדי למנוע סתימות בצנרת או עבודה נכונה של המאוורר ההידראולי דווקא.. פחות מטריד אותי ההגה כח.
אבל מה...
קשה עד בלתי אפשרי להשיג את השמן הזה , אני החלפתי רדיאטור לפני מספר חודשים ונאלצתי לרוקן שמן הידראולי, השתמשתי בשמן גיר הכי איכותי שמצאתי (וולוולין מקס-לייף) בינתיים הכל עובד ולא מרגיש שום שינוי בתפקוד המערכות.

רוכברודאו
06-06-12, 10:19
מסכים - השילוב של המאוורר במערכת הגה כח עלול להפוך את זה לסיפור כואב ויקר אם משתמשים בשמן לא נכון.

בדקתי עם היבואן של וולווליין ובאמת נראה נוזל סופר איכותי שעונה על המון תקנים. אבל צריך לעשות פלשינג כמו שצריך עקב ההחלפה. אתה זוכר באיזה כמות השתמשת ע"מ לבצע החלפה מלאה??
תודה!

נמרוד - מערד
06-06-12, 12:06
רמי היי
בספר הרכב כתוב בפרוש לא לשים שמן של גיר, לשים רק שמן יעודי של מופר שכמובן לא ניתן למצוא בשום מקום, או לשים שמן שמיועד להגה הדראולי, גם אני צריך שמן של מופר מי שמוצא שיגיד.
נמרוד

רוכברודאו
06-06-12, 12:57
נמרוד - לאחר תחקיר ארוך (פורומים בחול ושיחות עם מוסכניקים שמבינים דבר או שניים בג'יפ) מסקנתי היא:
נכון שאסור לשים ATF4+ במערכת אבל וזה אבל גדול - מותר להחליף לנוזל אחר על בסיס סינטטי ובתנאי שניקית את כל המערכת מהנוזל הישן - מה נקרא פלשינג.
אפילו במוסכים התייאשו מלהשיג מופאר, וכשהוא כבר ישנו מחירו פשוט לא שפוי (למעלה מ300 ש"ח לליטר!)
אז מה שעושים מיטב מכונאי הארץ מתחלק לשניים:
-חלקם שמים ATF4+ למרות שאסור! זו טעות נפוצה כי בכל שאר דגמי קרייזלר/ג'יפ זה מותר בעקבות מזכר שג'יפ הוציאו ב 2007 ,אבל באותיות הקטנות כתוב שזה לא תופס ל GC
-חלקם שמים נוזל על בסיס סינטטי באיכות גבוהה בעדיפות לתקן mercon V או Allison C-4 או DEX3 וזה מה שרמי עשה.
לדעתי הנוזלים החדשים והמתקדמים הרבה יותר טובים מהמופאר הישן שזה בעצם כמעט זהה ל PENTOSIN CHF11S
http://www.pentosin.net/pressreleases/CRP-116_Pentosin_CHF11S_V3.pdf

אם תבדוק באתר של וולוליין תראה שהנוזל שרמי השתמש בו טוב יותר כמעט בכל פרמטר.

ובסוף.. שים לב שלמרות שלדעתי רוב ה WJשהולכים כצאן לטבח לטיפולים במוסכים מורשים מקבלים ATF4+ כנוזל הגה כח או אף גרוע מכך רק כתוספת לנוזל הקיים ולא החלפה מלאה- כנראה שרובם נוסעים בלי בעיות.... אז לך תבין

נמרוד - מערד
06-06-12, 18:16
אבשלום
אצלי ברכב היתה ויברציה עדינה מהמשאבה, לא מצאתי שמן יעודי, ולכן החלפתי את השמן לשמן של BJ שמיועד להגה הדראולי בצבע חום בהיר, ניקזתי את כל השמן האדום, ארבע פעמים עשיתי פלשינג עם השמן החדש, היה לי שקט כמה חודשים והויברציה חזרה, כרגע אין לי פתרון לבעיה.
נמרוד

grand
06-06-12, 18:53
ממה שאני הבנתי משיטוטים...
לא שמים ATF+4 כיוון שהוא דליל מדי, ועלולות להתפתח נזילות כתוצאה משימוש בו.
עד היום אין לי נזילות טפו..טפו.. ואין רעשים וויברציות עם הוולוולין מקס לייף, ועברו כבר יותר מ 5-6 חודשים.
נקווה לטוב, לא מאמין שיש כאן טכנולוגית חלל, זה כולה שמן הידראולי, וכיוון שוולוולין הוסיפו כל תוסף אפשרי לשמן הזה שווה ניסוי.

רוכברודאו
06-06-12, 19:12
כמה שיותר איכותי מתוסף וסינטטי כך טוב יותר לדעתי. אבל צריך להיזהר מקטגוריית ATF4
נמרוד - צבעו של המופאר המקורי הוא לא אדום אלא יותר דומה לדבש. אם הרכב ביקר פעם במוסך על סעיף הגה כח לפני שהגיע אליך אני מהמר שדחפו לו ATF אדום (אולי מסביר את הבעיה?) הייתי מנסה את הוולוליין. היום קניתי, 60 ש"ח לליטר של חומר איכותי.

רמי - השמן ב WJבגלל המאורר וכו' עובד קשה ומתחמם כהוגן בזמן עבודה ואחרי זה מתקרר ברדיאטור ייעודי. שינויי הטמפ האלו מצריכים חומר שיידע לעבוד בלי לאבד צמיגות במצבים אלו .

-->