התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החמרה בטסטים



gp1
10-06-12, 23:45
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4240442,00.html

omri_t
10-06-12, 23:55
או בעברית פשוטה: המדינה החליטה לעשות עוד צעד כדי שכולנו נהייה עבריינים גם אם אנחנו לא רוצים להיות כאלו!

מה שלא ברור לי, איך רכב מלפני 1995 יכול להיות בעל אותם נתונים כמו ביום שיצא מהמפעל?

Pageup
11-06-12, 00:55
עומרי בעזרתה האדיבה של היבואנית, יחליפו לך חצי רכב, המדינה תקבל את המיסים
בעל ההון יקבל חבילה יפה ואתה השארת עוד מס במסווה של בטיחות.

liron_al
11-06-12, 05:56
מחר אני פותח עסק להשכרת ממירים קטליטים לפי שעה :)

דרור ברלי
11-06-12, 10:58
עומרי בעזרתה האדיבה של היבואנית, יחליפו לך חצי רכב, המדינה תקבל את המיסים
בעל ההון יקבל חבילה יפה ואתה השארת עוד מס במסווה של בטיחות.


זו הפרשנות המדוייקת.

שלמי
11-06-12, 11:20
זה אפילו לא במסווה של בטיחות.
הפעם זה במסווה של "איכות הסביבה".
היה פה פעם שרשור שעסק בדיקטטורה הירוקה, זה בדיוק זה.
גרין ווש מהסוג הגרוע, ושוב פעם נופלים על הדיזל דווקא. למה - כי אפשר.
נשאר רק לקוות שזה ייגמר ברכישת שמן נחשים מסוג חדש במכון הטסטים, ולא מעבר לזה.

דרור ברלי
11-06-12, 12:10
אתם צריכים להבין שזה לא בא מתוך רצון לשפר את הבטיחות או את איכות האוויר.
המטרה היא לטרטר ולגרום לאנשים להוציא כספים או להיפטר מהמכוניות הישנות שהמדינה - באמצעות החקיקה הדרקונית הזו - הופכת את אחזקתן ואת תחזוקתן לבלתי אפשרית. המדינה רוצה שתזרקו את המכוניות הישנות ותרכשו במקומן חדשות = תוציאו כספים = תשלמו הרבה מס לקופת המדינה.
בשורה התחתונה הכל כסף. איך לגבות כמה שיותר כסף מהאזרחים = זה ורק זה מה שמעניין את המדינה.

אני יודע שתיכף יקפצו מחרחרי המריבה התורנים שיגידו שזו דיבה, והמדינה רק רוצה בטובתנו וכו' וכו', אבל אלה באמת לא תיאוריות קונספירציה אלא המציאות. השינוי היחיד שאני רואה כאן הוא שתעריפי המאכערים יעלו שוב.

omri_t
11-06-12, 12:33
ואני אומר שצריך למצוא את הדרך לבטל את המוסד הזה שנקרא רישוי שנתי.
ברוב מדינות העולם, למיטב ידיעתי, זה לא קיים.
ואני לא חושב שישראל שונה במשהו שדווקא אצלנו חייבים את הדבר הזה.

זה ענף שסובל מסרחון ושחיתות.
ענף שלא משרת את האזרחים ולא משיג את המטרה האמיתית לשמה הוא קיים
(ורווח לבעלי מכונים ולמעכרים זו לא באמת המטרה למרות שזה המסר שמועבר לכל)

צריך לאמץ מנגנון בחינה שונה.
להעביר את הסמכות למוסכים מורשים.
פעמיים בשנה נהייה חייבים ללכת למוסך.
שבאם רכבנו לא תקין אסור יהיה לו לשחרר לנו את הרכב.
ובאם שחרר- יסגרו לו את העסק וישללו את רישיונו.
או כל מנגנון שפוי אחר שיתן לנו האזרחים לחיות בבטחה בכביש ובלי הסבל של טסט שנתי מיותר.


זיהום אוויר... אלק...
בואו נתחיל לטפל בגורמים שמזהמים פי כמה מהרכבים בארץ.
ואם כבר, בואו נתחיל לרענן (בסבסוד המדינה) את ציי האוטובוסים והמשאיות שיום שלהם על הכביש שווה ערך לכמה שנים שלי עם הסופה.


טוב, קצת הגזמתי. הרי ברור שכלום מזה לא באמת יקרה. אבל זה היה חלום נחמד....

yes1952
11-06-12, 12:33
אין כאן שום הוצאת דיבה
זו אמת לאמיתה-דרך נוספת לנסות לגבות כספים-המחשבה שבעלי רכבי דיזל כאשר זה מכוון בעיקר לרכבי 4כפול 4 או טנדרים ומשאיות קלות רגילות-
אין ספק שמנסים לדכא את תרבות ה 4*4 ואנו נחשבים לאנשים עשירים(וזו טעות)
המדינה גם בעד שיגנבו לנו את הרכב-מאותה הסיבה
על כל רכב חדש המדינה מרוויחה מיסים מחד-ומס מחברות הביטוח שמוכרות ביטוח חדש מאידך
נראה מה יגידו אירגון חברות התובלה ואירגוני המוניות
יוסי

נמרוד
11-06-12, 16:09
דרור - אם יורשה לי - המטרה הנוספת/עיקרית היא, בסופו של דבר, להקטין את כמות המכוניות על ידי הפיכת השימוש ברכב פרטי לפחות ופחות כדאי.

נכון שהיה נחמד אם היו משקיעים יותר גם בצד השני של המשוואה - בהגדלת ההיצע של תחבורה ציבורית.

אבל יותר קל להשפיע על הורדת הביקוש כי זה מכניס כסף במקום להוציא...

gp1
11-06-12, 18:52
יש איסור מוחלט ! על מכוני הטסטים למכור שמן נחשים או אם תרצו "תוספים". בכל מכון חייבים להיות שלטים בעניין. ( על פי מה שראו עיני וגם נאמר לי בשני מכונים שונים.
נמרוד , נראה לי שאתה בכיוון הממש לא נכון . מפני שהמדינה גורפת הון עתק מהיבואנים ומהציבור בזמן רכישת הרכב כחדש וגם מרכבי הליסינג. הרעיון הוא לאלץ את הציבור לקנות רכבים חדשים עבור מיסים אלו ואז מגיע שלב הדוחות ( מהירות ומהירות ומהירות ועוד מהירות וגם אורות אדומים וחניה וחניה ועוד חניה ועוד מהירות ואז קורסים של נהיגה מונעת - שיטת הניקוד שונתה לאחרונה למשהו רצחני ) ממש מעניין להם את הת^ת הבריאות שלנו או נקיון האויר. היום מתפילים מים בכמויות שרק עולות תוך כמה שנים יהיו עודפי מים מהתפלה שלא ידעו מה לעשות איתם , אבל !!! את מחירי המים לעולם לא יורידו חזרה לאן שהם היו ו.... ההקצבות ישארו רק כדי שיוכלו לקנוס אותנו על חריגות . כנ"ל מחירי החשמל עם כל מאגרי הגז ענקיים שנמצאו לאחרונה המחירים רק יעלו . כמו שפעם אמרו : שטח שנכבש . לא יוחזר.

ד ו ר ו ן
11-06-12, 21:34
. המדינה רוצה שתזרקו את המכוניות הישנות ותרכשו במקומן חדשות = תוציאו כספים = תשלמו הרבה מס לקופת המדינה.
בשורה התחתונה הכל כסף. איך לגבות כמה שיותר כסף מהאזרחים = זה ורק זה מה שמעניין את המדינה.
אתה באמת חושב שמישהו חושב כ״כ רחוק קדימה? אולי אם זאת היתה מדינה אירופאית מתוקנת, לא בצד הזה של הגיגית.
ואתה באמת חושב שמישהו בממשלה מאמין שלאנשים שמחזיקים רכב מיושן יש כסף להחליף אותו?

omri_t
11-06-12, 22:15
אתה באמת חושב שמישהו חושב כ״כ רחוק קדימה? אולי אם זאת היתה מדינה אירופאית מתוקנת, לא בצד הזה של הגיגית.
ואתה באמת חושב שמישהו בממשלה מאמין שלאנשים שמחזיקים רכב מיושן יש כסף להחליף אותו?

לאנשים בממשלה אין שכל ואם יש הוא כרגע ב"תוק", מניעים אותם כל מיני לוביסטים ופקידי אוצר.
וזה לא שלאנשים עם הרכבים הישנים יש כסף להחליף, פשוט ברגע שיכבידו עלינו מספיק- לא נוכל להרשות לעצמנו להחזיק רכב.

כן, הרבה מירמור יש גם בי לאחרונה.

דרור ברלי
12-06-12, 10:30
עמרי, אתה לא ממורמר, פשוט נפתחו לך העיניים. אתה מתחיל להכיר בעובדות...

דורון - לאנשים אין ברירה אלא להחזיק רכב. מה, יש להם תחבורה ציבורית?....
מי שמסתמך על אוטובוסים ורכבות - לאן יגיע ובעיקר מתי?...
ולו רק בשבת, כאשר במדינה המערבית המתקדמת הזו אין תחבורה ציבורית בכלל? במה יסעו? במוניות?


אחרי שמתעמקים קצת באיך המערכת פועלת, נדהמים בכל פעם מחדש מהמניעים שלה - רשעות ותאוות בצע נטו.
ובאמת קשה לצפות מאנשים מנותקים שחיים על חשבון הציבור עם חשבון הוצאות פתוח, להבין עד כמה החיים כאן הפכו להיות בלתי אפשריים, ואך ורק בגללם.

ישי.פ
12-06-12, 10:59
בא לי לבכות! זה כל כך נכון!
ערימות הלוביסטים ש"דואגים" לנו לחיים קשים יותר. פעם ראיתי את עצמי כאדם מאוד ציוני ומאמין במדינה הזאת.
היום בקצב הזה אני כבר תוהה מה ישאר עוד כמה שנים..

אלדר
12-06-12, 22:54
עמרי, אתה לא ממורמר, פשוט נפתחו לך העיניים. אתה מתחיל להכיר בעובדות...

דורון - לאנשים אין ברירה אלא להחזיק רכב. מה, יש להם תחבורה ציבורית?....
מי שמסתמך על אוטובוסים ורכבות - לאן יגיע ובעיקר מתי?...
ולו רק בשבת, כאשר במדינה המערבית המתקדמת הזו אין תחבורה ציבורית בכלל? במה יסעו? במוניות?


אחרי שמתעמקים קצת באיך המערכת פועלת, נדהמים בכל פעם מחדש מהמניעים שלה - רשעות ותאוות בצע נטו.
ובאמת קשה לצפות מאנשים מנותקים שחיים על חשבון הציבור עם חשבון הוצאות פתוח, להבין עד כמה החיים כאן הפכו להיות בלתי אפשריים, ואך ורק בגללם.

+1
כמה שזה נכון, מה אפשר לעשות? לעזוב או לחיות במרמור.

boaz avrahami
13-06-12, 00:50
מעלים את המס על הדלק בשביל שלא ניסע
מעלים את המס על סיגריות בשביל שלא נעשן
מעלים את המס על האלכוהול בשביל שלא נשתה
מעלים את המס על הבשר בשביל שלא נאכל בשר
מעלים את המס על החלב בשביל שלא נצרוך גבינות.
מקשיחים את הטסט בשביל זיהום האוויר
את המעמ מעלים בגלל הגרעון בתקציב.

ביבי וממשלתו ממש דואגים לכם האזרחים הקטנים...

tzagi
13-06-12, 03:42
לדעתי אתם מפספסים את הגישה-מדיניות של מדינת ישראל לבעלי רכב, הם מתחלקים ל2 קבוצות:
1 אלה שמסוגלים להחזיק רכב ( לפי דרישות המדינה)
2. כול השאר (שימו לב שאין קבוצת ביניים) שאין להם תקציב לא צריכים תחבורה פרטית וישתמשו בתחבורה ציבורית,
מה, אין? זה בגלל שכרגע אין מספיק דרישה, כשאנשים יצאו מהמכוניות המזהמות שלהם יהיה דרישה וחברות פרטיות ימלאו את הפער.
זה WIN WIN, גם ניצתרך להשקיע פחות בתשתית, גם נוציא פחות מטבע חוץ על נפט, גם פחות זיהום...אוטופיה.

מי שלא חושב-יודע שזה בדיוק האג'נדה....חי בסרט, כמו SMOKEY AND THE BANDIT סתם לדוגמה.

כמובן שהמדניות הזאת לא אורגינלית,
בהרבה מדינות יש- או היתה מדיניות שהגבילה רכישת רכב לכלל הציבור
אתן לדוגמה ברה'מ בזמן הקומוניזם, מחירי הרכב היו בצורה לא פרופורציאליים להכנסה, אדם היה צריך לחסוך 30-30 שנה כדי לקנות איזה וולגה מצ'וקמקת
יפן- סיפור דומה, אומנם מחירי הרכב הגיוניים אבל אין כזה דבר כשוק משומשות, כשהרכב מגיע לגיל 3...עלות הרישוי השנתי עולה כמו קניית רכב חדש ובפועל מכריחים את בעל הרכב למכור אותו לפרוק ולקנות חדש, כך מעודדים תעסוקה מקומית והורדה של גרוטאות מהכביש, שאר העולם נהנה ממלאי קבוע של מכוניות משומשות,מנועים וגירים עם קילומטרז' נמוך ומחירים סבירים ויפן נהנת מעוד קו של יצוא...ועוד הכנסה של מטבע חוץ. אגב, הרעיון היה יכול לעבוד מעולה בישראל, במדינות כמו עירק משלמים מעולה על רכבים משומשים וזה הגיוני לייצא את ציא הליסינג....אבל כידוע זה לא יקרה בגלל המיסוי, כנאמר למעלה...לא מחזירים שטח כבוש.

-->