התחברות

צפייה בגרסה מלאה : האם ניתן להסב היילקס (או על רכב דומה) עם משולשים מקדימה לסרן חי?



זרקו
12-06-12, 06:35
בוקר טוב,
נניח שלוקחים היילקס 4X4 ממודל חדש יחסית (98 וצפונה), האם ניתן לשתול סרן חי של מודל ישן יותר?
מה צריך? (לגלח ולבנות הכול מחדש?)
סדר גודל עלויות?
האם מישהו עשה את זה?

המטרה: שיפור עבירות.
ובאותה נשימה- נניח שנשארים עם המשולשים- יש קיט הגבהה איכותי שיכלול את ההחלפה שלהם (בדומה לויטארה)?

עזבו כרגע את עניין החוקיות.

יום מענייין
נועם

טל חסיד
12-06-12, 07:38
בוקר טוב
הבניה אפשרית יש כמה בארץ. לאחר ההסבה ההנ"ל אין דרך חזרה למשולשים, המחיר תלוי בכמה גורמים והעקרי שבהם איזה קפיצים אתה הולך להרכיב ברכב קויילאובר או עלים כמו בדגם הישן, ואיזה מערכת הגה בונים ופה גם תלוי שעות העבודה ומרכבותה המחיר מתחיל מ 30000 ויכול להמשיך עד 70000 (שמעתי אל משהו ששילם סכום באיזור הנ"ל)

בהצלחה טל

GodsFather
12-06-12, 08:17
זרקו, אתה יכול למצוא אושר גם בהיילקס עם משולשים מקדימה. יש קיטים טובים בשוק. נכון, זה לא סרן חי אבל זה גם לא סרן חי.

tzagi
12-06-12, 08:56
הכול אפשרי,
זול זה לא, והבעיה היותר גרועה וכמו שאתה יודע יותר טוב ממני, זה מתכון לצרות מהסוג החוקי.
אז להמליץ לעשות את זה בארה'ק? חלילה וחס.
אז כמו שאומרים....If you can't be with the one you love, love the one you with.

שגיא S
12-06-12, 09:24
זרקו..מתלה קדמי נפרד זה לא כזה נורא..יש לא מעט פראדואים, פאגרואים וטרופרים שעושים אתכל המעלות בארץ
שגם הקשוחים עושים..טיפה יותר בזהירות, טיפה יותר לאט...אבל לא חסרים לנדקרוזרים שעלו
את המוקש ועקרבוט וכו׳.

לכן אם כבר אתה הולך על רכב יותר חדש ונח..תשאיר אותו חדש ונוח אל תהרוס אותו.
לעבור אתה תעבור באותם מקומות

זרקו
12-06-12, 20:52
זול זה לא- הבנתי. לא ניתן לקחת מרכב שמיועד לפירוק?

בכל מקרה- מבין כי יש פתרונות גם למשולשים? איזה? מי מוכר? כמה עולה?

גם ללא טיפול במשולשים כמה עביר האוטו בהשוואה לסרן חי?

six 4 life
12-06-12, 21:06
סתם ככה דיעה אישית מעבר לכל הבעיות שהועלו כאן - עבירות של היילקס IFS (משולשים) מוסבת לסרן קדמי לא מתקרבת לעבירות של היילקס מודל ישן עם 2 סרנים במקור כי הרכב פשוט יוצא ג.ב.ו.ה מדי ואין איך להנמיך אותו אחרת הסרן יפוצץ את הקרטר. התוצאה שמתקבלת היא בעיקר היילקס דאווין ולא היילקס לעבירות רצינית.

זרקו
12-06-12, 21:18
למה שיצא גבוה משמעותית?

למי יש.\ מכיר היילקס משולשים שעושה שטח טכני קשה? אפילו קישור יוטיוב יועיל.

ד ו ר ו ן
12-06-12, 21:18
מחליפים את הקרטר..ומשאירים את הרכב בגובה נורמלי.

עוד בעיה היא יחסי ההעברה בסרנים ובגיר.
להיילקסים עם מתלה נפרד יש יחסי העברה גבוהים ביחס לדגמים הישנים.
אז למחיר תוסיף גם עלות החלפת יחסי העברה.
היה כאן מישהו שעשה את ההסבה לדגם 2005, והרכב לא גבוה במיוחד ביחס להיילקסים אחרים, אבל יחסי ההעברה הכניסו אותו לבעיה.

tzagi
13-06-12, 02:55
זול זה לא- הבנתי. לא ניתן לקחת מרכב שמיועד לפירוק?



חוץ מהסרן ואולי קפיצים...אין מה לקחת מפרוק
תצתרך: קיט תושבות קפיצים, קיט הגוי רוחבי, קיט הרחבה לסרן, צינורות בלם ועוד. אגב, בגלל עיצוב השלדה הקדימה יצא יותר גבוהה מהאחורה(עם קפיצים אורגנליים) ולכן תצתרך להגביה את הסרן האחורי.
אבל עלות החלקים היא במיעוטה, העבודה פה יקרה, זה ניתוח רציני וניקוי השלדה הוא חלק מאד רציני ממנה.
וכמו שארז אמר, יש לכם בעיה נוספת בגלל המנוע דיזל..גודל הקרטר וזה מצריך עוד עבודה. והוצאות.

בקיצור, כדי לצאת מזה במחיר שפוי, צריך לעשות את זה לבד....אבל זה לא למכונאיי-מסגר מהשורה, את בעלי המקצוע(או לא) שהייתי סומך עליהם לבצע את העבודה כראוי אפשר לספור על יד אחת.

שגיא S
13-06-12, 17:12
בקיצור. ותר על הרעיון.

תסתכל ביוטיוב - לא חסרים פראדואים/טרופרים/פאג'רואים - שעשו כל מה שאתה עושה עם הסמוראי

סולי
13-06-12, 22:37
כמה עולה?

תצטרך לעשות חישוב לבד, אבל הנה כמה טיפים..

בארה"ב יש קיטים מתאימים למשולשים: http://www.chaosfab.com

יש אפשרות להכניס לארץ... , אבל תכפיל את המחיר בדולרים כפול שתיים ואז תהפוך לשקלים.

קיט הסבה לסרן חי גם יש:
http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/yotamain/4runner/suspension-kits/ifs-eliminator-solid-axle-swap-kit-2.html

לדוגמא למשולשים כדאי להוסיף ציריות מחוזקות, קוילאוברים, כנפונים מתאימים, לקיט הסבה לסרן חי צריך לדוגמא תיבת הגה..
אבל יש הסברים מפורטים ברשת לגבי כל אחד מהאופ'..
אני מכיר לפחות בעל מקצוע אחד שהיה מוכן לעשות פרויקט כזה, כמובן שיש לכך עלות, אבל בוודאי אפשר לקבל הצעות מחיר..

ואני אומר אל תוותר על הרעיון,
לא לפני שיש לך מושג על עלויות על כך אחד מהאופ' שהעלת.

פלג_
14-06-12, 01:10
שלום

בזמנו שהיתי בטיול בתאילנד, היה בקבוצה היילקס, כדוגמת הפורנר (לא זוכר את השם)
שהרכיב סט כזה, הנהג בזמנו שאל אותי אם אני רוצה הוא ישלח אותי לאיפה שהוא קנה.
זה סט הגבבה שמחליפים גם את יד הסרן ועוד.

אגב ההילקס שבתמונה היא עם צמיגים 33.

בכל מקרה אם כבר נכנסים לניתוח כזה ומשקיעים לא מעט, לדעתי רק על 2002, ששם המנוע כבר יותר חזק, אם זה אפשרי כמובן (לא מכיר את המכלולים)

היה לי היילקס 99 כמעט 8 שנים, נהנתי מימנה מאוד (שהיום היא אצל "אבי היילקס")
בוא נגיד שטיילתי עם כל מיני היילקסים ולא היה לי רגשי נחיתות.

בהצלחה
פלג_

tzagi
14-06-12, 03:45
יש אפשרות להכניס לארץ... , אבל תכפיל את המחיר בדולרים כפול שתיים ואז תהפוך לשקלים.
[QUOTE]
איך כפול כשהמכס בלבד כ50% ממחיר ומוצר וההובלה? וזה מוצרים כבדים, המשלוח לא ממש זול. פי 2.5-3 הרבה יותר ראליסטי



קיט הסבה לסרן חי גם יש:
http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/yotamain/4runner/suspension-kits/ifs-eliminator-solid-axle-swap-kit-2.html

[QUOTE] לקיט הסבה לסרן חי צריך לדוגמא תיבת הגה..
.
אתה מתבלבל, כשהילקס SA עובר להיגוי רוחבי הוא צריך תיבה מIFS
כשרכב IFS עובר לSA הוא משתמש בתיבה שלו

עשיתי יותר מכמה הסבות כאלה, פה:http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=25682 יש תמונות לא רעות איך המוצר הסופי נראה.

-->