PDA

צפייה בגרסה מלאה : בולמים לויטרה מוגבההת 3' (קלמיני)



raanan
13-06-12, 10:55
+ 1 על כל מה שנאמר על נתי.

לגבי הבולמים, כפי שכבר ציינתי פעמים רבות. זאת בעיה ידועה והבולמים מתוצרת מונרו הם המיץ של הזבל.
עשה לעצמך טובה ואל תתקין אותם שוב, גם אם אתה חוסך את מרכיב העבודה, לא חסכת זמן, עלות כיוון פרונט והגרוע מכל זה יכול לדפוק לך טיול.
לי זה דפק טיול אחד כשבולם נתפס במצב סגור, וטיול נוסף של 3 ימים סיימתי כשהבולם כבר גמור לחלוטין והבוכנה רצה חלק ללא שיכוך.

אל תנסה גם מונרו אדוונצ'ר, אותו מיץ זבל. 3 סטים של בולמים אחד אחרי השני כשלו.

דיוויד
זה מעניין !
כנראה קלמיני עברו מקיצוניות אחת, לקיצוניות ההפוכה.
אצלי בסט היו בולמים של חב' גבריאל, שורדים לנצח ולא משנה איזה התעללות עברו.
החיסרון שלהם, הויטארה היתה קשה כמו סופה. אבל,
במהירויות גבוהות בשטח (70 + ), היא "גיהצה" המהמורות (בכלל בקורדרוי היא הייתה מצויינת) באופן מדהים.
תכלס, אפשר היה להתחרות עם הסט הזה במרוצי ראלי.

מצטרף להמלצה של דיוויד, אל תתקין שוב מונרו.
לדעתי הכי טוב אולדמן. או, קוני (מונוטויוב) בעדיפות שנייה.

רענן

ישי.פ
13-06-12, 12:32
+ 1 על כל מה שנאמר על נתי.

לגבי הבולמים, כפי שכבר ציינתי פעמים רבות. זאת בעיה ידועה והבולמים מתוצרת מונרו הם המיץ של הזבל.
עשה לעצמך טובה ואל תתקין אותם שוב, גם אם אתה חוסך את מרכיב העבודה, לא חסכת זמן, עלות כיוון פרונט והגרוע מכל זה יכול לדפוק לך טיול.
לי זה דפק טיול אחד כשבולם נתפס במצב סגור, וטיול נוסף של 3 ימים סיימתי כשהבולם כבר גמור לחלוטין והבוכנה רצה חלק ללא שיכוך.

אל תנסה גם מונרו אדוונצ'ר, אותו מיץ זבל. 3 סטים של בולמים אחד אחרי השני כשלו.

דיוויד

החלק העליון של הבולם (המונרו) לא עמד בעומס, ונוצר חופש בחיבור בין המוט לגוף הבולם. כמובן שכתוצאה מכך הבולם שבור ונוזל.
נתי נתן לי אפשרות לשידרוג לבולמים של חברת 4XFOUR ART שלפי החברה הם בולמי מונוטיוב.
אני קצת סקפטי לגבי הבולם הנ"ל בכל זאת הוא עלום שם מבחינתי.

יש לכם המלצה על בולמים שיעשו את העבודה בצורה טובה ובמחיר אטרקטיבי כי קוני נראים לי יקרים מאוד.
אני גם לא בטוח שיש לקוני בולמים שמתאימים לחלק הקדמי בויטרה.
אני גם מחפש בולם שיהיה רך ולא נוקשה מדיי

motorica.net
13-06-12, 12:36
החלק העליון של הבולם (המונרו) לא עמד בעומס, ונוצר חופש בחיבור בין המוט לגוף הבולם. כמובן שכתוצאה מכך הבולם שבור ונוזל.
נתי נתן לי אפשרות לשידרוג לבולמים של חברת 4XFOUR ART שלפי החברה הם בולמי מונוטיוב.
אני קצת סקפטי לגבי הבולם הנ"ל בכל זאת הוא עלום שם מבחינתי.

יש לכם המלצה על בולמים שיעשו את העבודה בצורה טובה, אבל לא יהיו קשים מדיי?

אני חושב על בולמים קידמיים של בילשטיין, גירסת המונוטיוב.
שים לב איך הם נראים, יש לי גירסה שלהם על רכב ספורטיבי ואני מאד מרוצה

http://www.bits4vits.co.uk/store/images/uploads/bilsteinstruts1.jpg

GodsFather
13-06-12, 12:52
היתרון של בילשטיין הוא שיש לך מעבדה בארץ לכיול הבולם במידה ואתה צריך - אספיר. אבל אם קוני יקר לך אז גם בילשטיין יהיו יקרים.


RAW של OUTBACK הם גם טובים מאד וגם שם יש אבא ואמא למוצרים וכמובן את איתי מהפורום. שם המחיר יותר "עממי".

לגבי החברה הטורקית שנתי המליץ לך עליה, הוא עובד איתה תקופה ארוכה, קיטים מוכנים וחלקים בודדים, אני מניח שאם הוא המליץ עליה אז הוא יעמוד מאחורי המוצר, כך שאולי בכל זאת שווה לקחת את "הסיכון".

motorica.net
13-06-12, 13:39
יש לקוני בולמים קידמיים לגרנד ולויטרה.
ל KYB יש בולמים קידמיים זולים ולא מתפרקים כמו המונרו , למעשה הם המקוריים..
בארץ לא ניתן להשיג קידמיים בולמי גז, רק שמן.
אם תרצה בולמי גז של KYB זה רק ייבוא.

benza
13-06-12, 13:43
החלק העליון של הבולם (המונרו) לא עמד בעומס, ונוצר חופש בחיבור בין המוט לגוף הבולם. כמובן שכתוצאה מכך הבולם שבור ונוזל.
נתי נתן לי אפשרות לשידרוג לבולמים של חברת 4XFOUR ART שלפי החברה הם בולמי מונוטיוב.
אני קצת סקפטי לגבי הבולם הנ"ל בכל זאת הוא עלום שם מבחינתי.

יש לכם המלצה על בולמים שיעשו את העבודה בצורה טובה ובמחיר אטרקטיבי כי קוני נראים לי יקרים מאוד.
אני גם לא בטוח שיש לקוני בולמים שמתאימים לחלק הקדמי בויטרה.
אני גם מחפש בולם שיהיה רך ולא נוקשה מדיי

אם אתה רוצה חוו"ד על הבולמים התורכיים דבר עם נדב, הוא נוסע איתם כבר תקופה

motorica.net
13-06-12, 13:50
גם נתי איתם תקופה משמעותית ואין איתם בעיות.
קח בחשבון שהם ארוכים יותר ונועדו להתקנה ללא הספייסרים.

ישי.פ
13-06-12, 21:38
אוקי. הבנתי את התמונת מצב :)
הבולם של בילשטיין באמת נראה מדהים! מסיבי מאוד.
מה אמור להיות בערך המחיר של כאלו בולמים?

לגבי בולם מונוטיוב הבנתי שתיאורטית יש לו פחות מהלך האם במקרה הזה זה יבוא לידי ביטוי ?
כרגע הסטאפ אצלי עם הבולמים של מונרו+התוספת של קלמיני, עדיין הבולם הוא זה שמגביל את המהלך.(ההגבה אצלי יצאה גבוהה ב-2.5 ס"מ)
אז ישנה מחשבה לשלב את הבולם הטורקי הארוך יחד עם התוספת של קלמיני. השאלה האם בסגירה תהיה בעיה.

ישי.פ
13-06-12, 23:17
הבולם בויטרה הוא חלק מהמתלה עצמו.
כלומר הוא מה שמחזיק את הנאבה בצורה אנכית (דואג לזווית קמבר) הבולם חייב להיות מספיק חזק בכדי לעמוד בעומס צידי.
לכן על הבולם להיות חזק!
אני מאוד הופתעתי משיטת חיבור זו שמזכירה פרייבטים

motorica.net
14-06-12, 10:39
ל"שיטה" הזאת קוראים מקפרסון וכן, היא מקובלת מאד ב"פרייבטים" וגם ברכבי שטח בקונפיגורציית IFS.
כנ"ל לגבי double wishbone.

תתפלא אבל מהלך מתלה גדול יותר מושג עם הבולם המקורים והספייסר שקיבלת בקיט.
שילוב של בולם ארוך כמו זה בקיט הטורקי וספייסר מציב אתגר לא פשוט לציריות בפתיחה של המשולשים.
אין בעיה עם הסגירה, הגלגל יפגוש את הכנף קודם אם לא בנית באמפסטופים והסרת אנטירול.

לגבי הבילשטיים , הסיבה לקוטר הרחב היא כי זאת תצורת מונוטיוב הפוכה.
הגוף חיצוני והבוכנה פנימית.

shyy
14-06-12, 11:48
מנסיון אישי השירות של אספיר הוא בדיוק הפוך ממה שסיפרת פה ולכן אני ממליץ לך לא לקנות בילשטיין כי ביום שתצטרך שירות או אחריות הם יתנערו ממך.

raanan
14-06-12, 22:02
רענן, גבריאל היא ספקית בולמים ענקית, בכלים צבאיים דוגמת אביר יש את הבולמים האלו מחזיקים נצח ועמידים בכל התרגילים.
לא אמרתי זאת ?


אצלי בסט היו בולמים של חב' גבריאל, שורדים לנצח ולא משנה איזה התעללות עברו.
החיסרון שלהם, הויטארה היתה קשה כמו סופה. אבל,
במהירויות גבוהות בשטח (70 + ), היא "גיהצה" המהמורות (בכלל בקורדרוי היא הייתה מצויינת) באופן מדהים.
תכלס, אפשר היה להתחרות עם הסט הזה במרוצי ראלי.
הבעיה איתם שהם סיפקו בולמים שיכלו להתאים למשקל של סופה. על הויטארה זה אוברקיל רציני.
קלמיני דאגו לפרנסה טובה למטפלי השיאצו ורופא השיניים בשחזור סתימות ....

רענן

ישי.פ
15-06-12, 00:27
"החלק העליון של הבולם (המונרו) לא עמד בעומס, ונוצר חופש בחיבור בין המוט לגוף הבולם. כמובן שכתוצאה מכך הבולם שבור ונוזל.
יש את האפשרות לשידרוג לבולמים של חברת 4XFOUR ART שלפי החברה הם בולמי מונוטיוב.
אני קצת סקפטי לגבי הבולם הנ"ל בכל זאת הוא עלום שם מבחינתי.

יש לכם המלצה על בולמים שיעשו את העבודה בצורה טובה ובמחיר אטרקטיבי, כי קוני נראים לי יקרים מאוד.
אני גם לא בטוח שיש לקוני בולמים שמתאימים לחלק הקדמי בויטרה.
אני גם מחפש בולם שיהיה רך ולא נוקשה מדיי "

בנוסף היום גיליתי שמתחיל חופש גם בבולם השני(השמאלי)
יש לי הרגשה שהבולם נשבר כאשר הוא מגיע לפתיחה מלאה, בצירוף עם לחץ צידי (למשל בשטח חולי)
הוא לא עומד במומנטים הגדולים ונוצר החופש בחלק העליון שלו עד לשבירה.

אני תוהה, אם אני ארכיב בולמים אחרים, האם הם ישרדו או שאני צריך לשנות משהו בסט אפ הקיים?
ההרגשה היא שהקפיץ הרבה יותר חזק מיכולת ריסון הבולם.

על הבולמים של קלמיני רשום Made in Argentina

Tom Bril
15-06-12, 00:57
אשמח לשמוע ממקור אמין בעל ידע לגבי היכולת שבלשטיין בארץ לפתוח בולמים ולבצע כיול מחדש, לפי מה שהבנתי אין אופציה כזאת, בסדרות הנמוכות דוגמת הB6 .

יכול להיות שאני טועה אך מקור מידע אמין מסר לי את המידע.

לגבי יכולת הבלשטיין, אני הייתי ממליץ על אולנד מן, מניסיון של שנה עם הבלשטיין, כמובן שהכל תלוי במה אתה מחפש ומה הדרישות שלך מהרכב, לפי מה שאני זוכר העדפה שלך להתנהגות דינאמית וספורטיווית ואת זה תקבל בכביש עם יכולת ריסון טוב מהמתלה ותמיכה טובה בהעברות משקל, מה שאני פחות אהבתי זה את הספיגה של מהמורות כביש , התחושה הייתה קשיחה מידי ולא מרוסנת .
בשטח המצב היה דומה, חוסר פוגרסיביות, הבולם קשיח מאוד במהמורות קטנות ושבילים מחורצי אבנים, באמפים גדולים אכן נספגים בכבוד אבל לא יודע.... מה שהו בפעולת הבולמים לא הרגיש נכון, לפי הבנתי הבולם אינו בולם יעודי לעבודת שטח ואולי בכך תמונה הסיבה לתחושותי.

בנוסף אני יוכול לומר לך שהבולם מתחמם ומעבד מיעילותו לאחר נסיעה של חצי שעה בטיול עם 3 מבוגרים וציוד

motorica.net
15-06-12, 08:02
הבולמים בתמונה מסידרת B8, אבל גם אותם כמו ה B6 לא ניתן לכייל.
נסיון עם בולמים על ג'ימני לא רלוונטי לויטרה/GV , מדובר בתצורת מתלים שונה לחלוטין , בולמים שונים ועומסים שונים.
לראיה הבולמים מאחור באותה איכות מחזיקים ויחזיקו עד שימאס לי מהם.

אגב, ממה שידוע לי הבולמים הקידמיים בקיט הטורקי מתוצרת מונרו.

GodsFather
15-06-12, 08:09
בגלל הסדר הכרונולוגי של ההודעות, יש קצת מישמש בין ההודעה שישי פרסם לשאר התגובות. מאידך, לא רציתי למחוק את הדיון ולכן ננסה להסתדר עם מה שיש.

עמכם הסליחה.

Tom Bril
15-06-12, 10:57
הבולמים בתמונה מסידרת B8, אבל גם אותם כמו ה B6 לא ניתן לכייל.
נסיון עם בולמים על ג'ימני לא רלוונטי לויטרה/GV , מדובר בתצורת מתלים שונה לחלוטין , בולמים שונים ועומסים שונים.
לראיה הבולמים מאחור באותה איכות מחזיקים ויחזיקו עד שימאס לי מהם.

אגב, ממה שידוע לי הבולמים הקידמיים בקיט הטורקי מתוצרת מונרו.




אני מכיר את אופי פעולת הבולמים עם רכבים כבדים יותר, פג'רו טויוטה וגראנד צ'ירוקי, בשלושת הרכביםמדובר על עומסים שונים אך השפעתם על התנהגות הרכב בעלת אותו אופי, בכל הרכבים התקבלה אותו אופי עבודה, כמובן שכל רכב מתנהג שונה בתכלית...

ניתן להרגיש את אופי פעולת הבולמים גם בהפרדה בין מתלים שונים, לראייה, בגראנד ויטרה סרן ומקפרסון , בפג'רו עצמות עצה ורב חיבורי, בגראנד עצמות עצה וסרן 4 לינק אם אני לא טועה.

הדרך בה הבולם מרסן את תלתלות הדרך היא בעלות אותו אופי ותיהיה דומה גם בגראנד ויטרה.

ישי.פ
17-06-12, 23:36
לאחר כמה בירורים וטלפונים מסתבר שקוני יכולים להיות על הפרק מבחינת מחיר.
השאלה היא אם יש בעיה מובנית במתלים שכרגע יש לטפל בה, לפני החלפת הבולמים.
לא בא לי להרוס זוג בולמים יקרים!!

יש פה מישהו שיש לו נסיון עם הקוני?
או אולי הבילשטיין בכל זאת עדיפים ?

מכיוון שההגבה אצלי יצאה משום מה גבוהה ב2.5 ס"מ נוספים יכול להיות שהבולם נפתח עד סוף המהלך (מחר אני אבדוק פיזית את העניין)
השאלה האם זהו מצב שיכול לגרום לכזה בלאי בבולם? כי לפי הבנתי אין שום סיבה שתהיה לבולם בעיה להיפתח עד קצה המהלך.
אם אכן הבעיה היא בפתיחה של הבולם, אז לא תהיה לי ברירה אלא ללכת על הבולם הטורקי. כי לקוני אין בולם ארוך יותר לויטרה.

ישי.פ
18-06-12, 00:59
מה אתם אומרים על זה?
שווה משהו?
http://www.jimnybits.co.uk/shop/vitara-/-x90/vitara-3-extended-front-shocks/prod_42.html

GodsFather
18-06-12, 05:03
ישי, אתה לא צריך בולם לויטרה, אתה צריך בולם באורך פתיחה X וסגירה Y עם חיבור מתאים בכל קצה ומותאם למשקל הרכב והתנאים שאתה מציב לאופי הרכיבה שלך.

ברגע שאתה מכריז שאתה מייעד את הבולם לרכב ספציפי, זה נועל את ספק הבולמים למלאי שלו, אבל זה לא אומר שאין לו משהו אחר על המדף שיכול להתאים לך. וזה לא שהספק עושה את זה בכוונת זדון, הוא פשוט עובד לפי מה שהוא יודע.

ישי.פ
18-06-12, 10:28
בגדול אתה צודק.
אבל הצורת חיבור הנ"ל די מגבילה את ההיצע, וחישובים כמו משקל וכוחות של הקפיץ,הם חישובים שאין לי שום דרך לדעת אותם.
היום אני אמדוד נתוני הפתיחה והסגירה וחצי מהדרך תהיה.

GodsFather
18-06-12, 10:52
יש לך משקל רכב ריק ? יש לך השערה למשקל רכב עמוס ? זה כבר התקדמות. הנקודה הנוספת היא שהבולם צריך להתאים ליכולות של הקפיץ כי אם הם לא מסונכרנים אז גם כן יש בעיה. את נתוני הקפיץ יש לך ?

יונתןמצפה
18-06-12, 11:08
אמיר, סלח לי שאני מתערב...
אבל נניח שיהיה לו את נתוני הקפיץ: עובי סליל, פסיעה, אורך... אתה חושב שרוב ספקי הבולמים ידעו ישר לגשת למלאי ולשלוף את הבולם שמתאים לספסיפיקציות? אני מסופק!אפילו אם יהיה לו את נתוני הקפיץ הפשוטים (משקל ריק-עמוס שאליו הוא תוכנן), אני לא מאמין שהם יידעו.
בתיאוריה הכל פשוט, אבל כמה ספקי בולמים בארץ עובדים בשיטה הזו? במקרה הטוב הם יודעים מנסיון שבולם מסוים מתאים לצורת החיבור, ושכבר התקינו אותו ברכב מסויים.
בפועל, מעט מאד ספקים (אם בכלל) יכולים ורוצים לעזור לכל לקוח להתאים את הבולם שעונה בדיוק על הספסיפיקציות של הרכב והקפיץ...
אשמח לשמוע על ספקי בולמים שעובדים בשיטה אחרת. (פוקס לצורך הדיון לא רלוונטי)

GodsFather
18-06-12, 11:15
אותו ספק של פוקס מספק גם בולמים ממדפים נמוכים יותר. כך שכן אפשר להחשיב אותו כאחד שיודע.

גם הספק של קוני וגם של בילשטיין יודעים. ואיפשהו גם החבר'ה של מונרו יודעים, אבל הם יורדים מהפרק בגלל איכות מוצר ירודה.

אני חושב שזה מספיק טוב.

מעבר לכך - עם נתונים כאלה אפשר לרוץ קצת בגוגל ולהבין איזה בולם מתאים מרכב אחר כי בסופו של דבר לא מייצרים פה משהו מיוחד, זו כולה ויטרה מוגבהת.

יונתןמצפה
18-06-12, 11:33
אמיר, אני לא יודע אילו קשרים אישיים יש לך אצל כל הספקים האלו (אני לא רומז כלום), אבל מנסיוני, ללקוח הרגיל הם ממש לא ששים לרוץ לטבלאות ולספרים ולנבור בתוך מאות הדגמים שיש להם כדי למצוא את הבולם עם הספסיפיקציות שיושבות בול... במקרה הטוב אם תבוא עם מספר דגם מסוים הם יעשו את זה בשבילך. שוב, במקרה הטוב...
גם להריץ בגוגל לא תמיד נותן תוצאות כי לרוב הנתונים הללו לא קיימים ברשת אלא בספרים הפנימיים של היצרן.
להתאים בולם שניתן לפירוק במעבדה זה סיפור אחד, למצוא בולם שהוא מוצר מדף לפי ספיסיפקציות קיימות זה סיפור אחר.

הדרך היותר ראלית היא לשאול אילו בולמים יש במידה X ולאילו רכבים הם מיועדים במקור. אז ללכת ולבדוק לבד אילו מהרכבים הללו הכי דומה לנתונים שלך הרכב שלך. וגם כאן אתה עשוי להיות בבעיה כי יש רכבים שהבולמים בהם יושבים ישר, ככה: "ו" ויש כאלו שבאלכסון, ככה: "/" ולכל צורת חיבור ולמיקום ביחס לצורת המתלה הבולם יגיב אחרת...
בקיצור, אני מבין לגמרי את ה"סרט" שישי מתאר, במיוחד שהרכב שלו לא דומה לשום דבר סטנדרטי.

motorica.net
18-06-12, 11:35
כמו שצוין, לא מדובר בבולם סטנדרטי שאפשר לבחור מהמדף לפי נתוני פתיחה/סגירה וחיבורי קצה (יש גם מתאמים).
מדובר בבולם עבור IFS בתצורת מקפרסון ולכן הוא חייב להיות מיוצר עבור ויטרה/גרנד ויטרה.

ובשביל להפוך את הענין ליותר מאתגר, גם בולמים של oldman כשלו אחרי תקופה קצרה.

GodsFather
18-06-12, 11:41
יונתן, לא דיברתי על קשרים שיש לי או אין לי. אבל כנראה שכל אחד והנסיון החיובי והשלילי שלו עם ספקים אלו ואחרים ואני מבין ללבך בנושא.

מעבר לזה, יש פה כמה חברים באתר שעובדים במקומות האלה ובהחלט יוכלו לעזור - אחד היתרונות הגדולים באתר הזה.

לא אמרתי שזה בהכרח יהיה קל כמו לקנות לחם במכולת, אבל זה לא בלתי-אפשרי.

יונתןמצפה
18-06-12, 11:50
ובשביל להפוך את הענין ליותר מאתגר, גם בולמים של oldman כשלו אחרי תקופה קצרה.

לאט לאט התגובות השליליות על המוצר הזה מתרבות. איכשהו זה קצת מזכיר לי את בעלי הטויוטה... אצלי הם כשלו הרבה הרבה לפני המצופה!

raanan
18-06-12, 12:09
ובשביל להפוך את הענין ליותר מאתגר, גם בולמים של oldman כשלו אחרי תקופה קצרה.
דיוויד, אתה זורק פצצה ושובר הצידה ?

איזה דגם ? על איזה רכב הורכבו ? והכי חשוב, מה כשל בהם ?

רענן

motorica.net
18-06-12, 12:37
אולדמן על GV עם קלמיני.
הבוכנה התפרקה לחלוטין עד כדי ניתוך מהצילנדר.
בדיוק כמו במונרו אדוונצר.

תמונה מצורפת.

raanan
18-06-12, 13:46
הבוכנה התפרקה לחלוטין עד כדי ניתוך מהצילנדר.
בדיוק כמו במונרו אדוונצר.
זאת אומרת, מהלך הפתיחה הוגבל ע"י הבולם . מוזר, לא אמור להיות נזק בכזאת קלות.
כמה מהלך יש מעבר לפתיחה המכסמלית ?
אולי כדאי לחשוב על ייצור מגביל מהלך למשולשים .

רענן

motorica.net
18-06-12, 13:50
מה הכוונה למהלך הפתיחה הוגבל ע"י הבולם ?
זה מתלה מקפרסון, זה מה שעוצר את המשולש בפתיחה המקסימאלית.
by design

raanan
18-06-12, 15:24
מה הכוונה למהלך הפתיחה הוגבל ע"י הבולם ?
זה מתלה מקפרסון, זה מה שעוצר את המשולש בפתיחה המקסימאלית.
by design
כן כן מכיר .
רק שאצלי המשולשים נעצרו (בתושבות) לפני פתיחה מלאה של הבולמים . יתכן שקלמיני הגדירו לגבריאל (היצרן) בולמים ארוכים יותר.
אישית לא אוהב שבולם הוא מגבלת הטווח למתלה בפתיחה, על כן גם בטרופר מאחור הוספתי רצועות הגבלה.

רענן

motorica.net
18-06-12, 15:31
תסביר איך ואיפה המשולשים נעצרו בפתיחה מלאה ולא ע"י הבולם.
בטרופר מאחור (סרן חי) אתה לא צריך להתקין רצועות. תאריך באמספטופים.

raanan
18-06-12, 15:53
תסביר איך ואיפה המשולשים נעצרו בפתיחה מלאה ולא ע"י הבולם.
היכן ? בפנימיים בחיבור לשילדה.
איך ? אני חושב שעל החלק התחתון של תושבת הבושינג היה עיבוי בריתוך.
לדעתי שווה לפנות לנדב שיצלם חיבור המשולשים בתושבת .


בטרופר מאחור (סרן חי) אתה לא צריך להתקין רצועות. תאריך באמספטופים.
מעדיף מעצור ע"י הגבלה בפתיחה (לצד השני זה סגירה) ולא ע"י הגבלה באמצעות פחיסה . כך אפשר לשלוט יותר מדוייק על הטווח (פתיחה/סגירה).

רענן

motorica.net
18-06-12, 16:01
אין שום מעצור למשולש לפחות לא כזה שיעצור את המשולש * לפני * הפתיחה המקסימאלית של הבולם.

מענין לראות צילום של נקודות העיגון לרצועות בטרופר, אפשר תמונה ?

motorica.net
18-06-12, 16:02
אותם סימפטומים גם לגויים
http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=38906

motorica.net
18-06-12, 16:32
ובמקרה קיצון, גם זה יכול לקרות...

raanan
18-06-12, 16:39
אין שום מעצור למשולש לפחות לא כזה שיעצור את המשולש * לפני * הפתיחה המקסימאלית של הבולם.
בתאוריה אתה צודק. במעשי יש על הויטארה שעכשיו של נדב.


אותם סימפטומים גם לגויים
http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=38906
לאט לאט אני מגיע לתובנה, קלמיני שידרגו את הקיט ולא לטובה !
אני לא ניתקלתי במרבית הבעיות שחווה ישי.
גם הבולמים שקלמיני סיפקו, היו אוברקיל ששרדו כול התעללות (במחיר פירוק הגב והסתימות בשיניים).


מענין לראות צילום של נקודות העיגון לרצועות בטרופר, אפשר תמונה ?
אתה בחור טוב !
הוצאת אותי מהקרירות הנעימה של המזגן לחום בחוץ ...

60518
60519
60520

רענן

יונתןמצפה
18-06-12, 16:42
אותם סימפטומים גם לגויים
http://www.zukikrawlers.com/showthread.php?t=38906

מתוך הקישור:


I had an OME strut do the same thing. They blamed it on me running HD springs with out a winch bumper LOL. There was a lot of droop, so the strut wasn't even topping out. It was a PITA to get the strut warrantied, they said they 'never had that problem' yeah right. My step dad says they hear the same crap from ARB when something fails.

בקיצור, מסתבר שהמדיניות הזו בארץ מגיעה מעבר לים...
חבל!

motorica.net
18-06-12, 16:59
מה הכוונה במעשי ? מישהו מתישהו יצר שם הגבלה ?
איך היא בדיוק מתקיימת , כמו מעצור של דלת רק צמוד לציר ?
נשמע לי הזוי.. במקור בכל אופן אין שום מעצור לפחות לא כזה שמקדים את גבול הפתיחה של הבולם, גם ארוך יותר מהמקורי.

לגבי הרצועות מאחור, אני העדפתי הארכות של הבאמפסטופים והפרוגרסיביות שנגזרת מכך.
בכל מקרה רצועות הגבלה מקדימה זה בעייתי גם מבחינת נקודות עיגון וגם לא להיט סביב מערכת ההיגוי.

קצת חורגים מהדיון, אבל לא הבנתי את הפלאח שמשמש כסטופר, דרופ קיט מתבקש :)

raanan
18-06-12, 17:33
מה הכוונה במעשי ? מישהו מתישהו יצר שם הגבלה ?
איך היא בדיוק מתקיימת , כמו מעצור של דלת רק צמוד לציר ?
נשמע לי הזוי.. במקור בכל אופן אין שום מעצור לפחות לא כזה שמקדים את גבול הפתיחה של הבולם, גם ארוך יותר מהמקורי.
כמו שכתבתי, אני חושב שהיה עיבוי גס של ריתוך בחלק התחתון .
זה לא היה רדיוס עגול בחלק התחתון .


60525



לגבי הרצועות מאחור, אני העדפתי הארכות של הבאמפסטופים והפרוגרסיביות שנגזרת מכך.
בכל מקרה רצועות הגבלה מקדימה זה בעייתי גם מבחינת נקודות עיגון וגם לא להיט סביב מערכת ההיגוי.
לא התכוונתי לרצועות מקדימה. אבל בעצם למה לא ? בתנאי שמחברים להם במס' נקודות צמדנים אלסטיים. אבל,
לא נראה לי שאפשר לעבור כך טסט.


קצת חורגים מהדיון, אבל לא הבנתי את הפלאח שמשמש כסטופר, דרופ קיט מתבקש http://www.jeepolog.com/images/smilies/smile.png
אכן חורגים מעט ...
לא לא , אני נגד דרופ קיט (לדעתי הוא יותר לפוזה ופחות משפר העבירות כי אין לחץ הצמדה של הגלגל במצב פתוח לקרקע).
מטרת הפלך, הרצועות נותנות מהלך מכסימלי עד לתזוזה קלה של הקפיץ . לדעתי הקפיץ לא "יברח". אבל,
כיוצא ח"א, דוגל באימרה, "כשיש ספק, אין ספק !"

רענן

motorica.net
18-06-12, 17:38
ככה בדיוק נראים גם המשולשים אצלי, זה לא סטופר.
אחרת איך הייתי מכניס את הקפיץ ?

המשולש מגיע לכמעט 90 מעלות בניצב לקרקע. כמו שאמרתי הדבר היחיד שעוצר את המשולש זה הבולם.
צריך או בולם גיבור או רצועות בלימה.

raanan
18-06-12, 18:11
ככה בדיוק נראים גם המשולשים אצלי, זה לא סטופר.
אחרת איך הייתי מכניס את הקפיץ ?

המשולש מגיע לכמעט 90 מעלות בניצב לקרקע. כמו שאמרתי הדבר היחיד שעוצר את המשולש זה הבולם.
זה הענין !
בניגוד למשולשים המקוריים שבאמת כמעט מגיעים ל 90 מעלות (כאשר משוחררים מהנבה ) . בקיט שלי הם היו בזוית של כ 45 מעלות.
יותר מזה, הכנסת הקפיץ הייתה רק עם מקווץ.

נראה לי שלא הבנת היכן היה הריתוך.
סימנתי באיור שהריתוך היה בחלק התחתון של מעטפת הבושינג . כך שלא היה רדיוס מעגל מלא. אלא,
בחלק העליון קשת ומעט אחרי האמצע עיבוי.

אני חושב שזה היה כך


60526
רענן

motorica.net
18-06-12, 20:21
זה בכלל מוזר, אם ככה להתקין את הקפיצים אצלך זה היה צריך להיות סיפור רציני ומכווץ קפיצים לא סטנדרטי.
כמו שאתה מבין גם ב GV וגם בויטרות המצב היום לא כזה, המשולש נפתח לזווית הרבה יותר רחבה ממה שמהלך הבולם מאפשר.

בכל מקרה זה ברור לי לחלוטין שזה ענין של כמה גיבור הבולם או להגביל את המשולש בדרך כלשהי.

raanan
18-06-12, 20:32
בזמנו, קלמיני הגדירו שהסט מיועד לויטארה עם טמבוני ברזל, כננת, צמיגים 30" לפחות וג'אנטים עם אופסט.
אחרת הרכב גבוה יותר מה 3" שמוגדר, קשה יותר ובעייתי בכיוון הפרונט.

לויטארה שלא בתצורה הנ"ל, הם הגדירו לקצר הקפיצים (אני כבר לא זוכר במדוייק כמה. אני חושב שקיצרתי בכריכה מקדימה, ובחצי כריכה מאחור).

רענן

motorica.net
18-06-12, 20:57
טעות.

raanan
18-06-12, 20:59
טעות.
מה ? למה ?

אלדר
18-06-12, 22:47
האם אפשר להרכיב על גרנד ויטרה את הקפיצים של הויטרה 3"?
וכך בעצם לקבל הגבהה של 3" במקום 2.5"

raanan
18-06-12, 23:56
האם אפשר להרכיב על גרנד ויטרה את הקפיצים של הויטרה 3"?
וכך בעצם לקבל הגבהה של 3" במקום 2.5"
"העסק" עובד עכשיו. אז למה אתה מחפש צרות ?
אני מאמין שלא סתם קלמיני הגבילו ל 2.5" (לא מטעמי חיסכון בעוד כריכה על הקפיצים).
תכלס, לכול הגבהה יש את המחיר שהיא גובה (מי פחות ומי יותר).

רענן

motorica.net
19-06-12, 06:55
לא יתן לך כלום, מבחינת הגובה יש מצב שהרכב ירד בגובה.
קפיצים של גרנד ויטרה לא משנה איזה מגביהים באופן משמעותי ויטרה קצרה וקצת פחות ויטרה ארוכה.
עזוב את המספרים , בפועל ממה שאני ראיתי עד היום ה-GV יותר גבוהה בטח לא יותר נמוכה.

אני לא הייתי חותך את הקפיץ ועושה כל מה שאפשר (ואפשר) כדי לתקן את זווית הקמבר.

ישי.פ
19-06-12, 08:57
זה מדהים אותי כל פעם מחדש!
לאור הקישורים שהבאת מחו"ל מסתבר שיש הרבה בעיות ידועות לקיט הזה אבל לקלמיני אין תשובה.
כל מה שהראו בסרטונים ובתמונות אלו בדיוק הבעיות שצצו אצלי.

אתמול פירקתי את הבולם השמאלי שגם "הלך" וכרגע התקנתי את הבולמים המקוריים של הרכב (KYB)
ניסיתי לבצע מדידות של הפתיחה והסגירה. לא נראה לי שהגעתי למספרים הגיוניים.
מה שבטוח , שהבולם אכן הוא זה שמגביל את הפתיחה, אני לא רואה דרך אחרת, מכיוון שמהלך הפתיחה מקדימה עצום ללא מגבילים.
בנוסף להגיע לסגירה של המתלה, זה כמעט בלתי אפשרי. מכיוון שהקפיץ מאוד חזק ( הצד האחודי גם באוויר ועדין אין סגירה)
(צירפתי תמונות של הסגירה והפתיחה)

דבר נוסף; הבולמים עובדים רוב הזמן באיזור הפתוח שלהם, הם לא מתקרבים לסגירה. אולי בולם ארוך יותר יתן פתרון טוב, אבל ישנה בעיה נוספת
אם הבולם לא יגביל את המהלך, סביר שהצרייה תתפרק מהר מאוד:confused:

פתרון שני הוא בולם איכותי כגון "KONIי" שירסן את הפתיחה בצורה טובה יותר וימנע "מכות" בחלק העליון של הבולם.
אני לא בטוח אם בולם כזה גם יעמוד בפתיחה מלאה ולחץ צידי (הטבעת העליונה של הבולם צריכה להיות חזקה!)

motorica.net
19-06-12, 09:45
ישי, תעשה מה שעשיתי.
תפרק את הקפיץ, תחבר את הבולם ותרכיב גלגל.
עם ג'ק מתחת למשולש תוכל לבצע מדידות ולראות מה קורה עם המהלכים מתלה.
ככה בניתי את המאריכים לבאמסטופים, וכמו שאמרתי אין בעיה בסגירה.

הבעיה היא המכות שהבולם חוטף בפתיחה, זה כמו אימפקט וזה קורה כל הזמן, גם בנסיעות בשבילים.

motorica.net
19-06-12, 09:48
קבל עוד תמונה.

raanan
19-06-12, 10:00
ישי, תעשה מה שעשיתי.
יותר פשוט לזחול מתחת לויטארה של נדב ולראות מה ההבדלים.
אצלי הויטארה עבדה קשה מאוד 5 שנים וללא כול בעיה.
נדב ניסה להתחכם ולבצע הגבהה נוספת (אני חושב שהתקין קפיצים חדשים ללא קיצור) ולכן נדפק לו בולם קידמי.
הוא החליף לבולמים התורכיים (קידמיים לפחות), מאז לא שמעתי ממנו על בעיות. אבל , זה לא חוכמה ! (הסבר יובן בקישורים)
http://jeepim.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=533
http://jeepim.net/forum/viewtopic.php?f=10&t=525

רענן

לירן.
19-06-12, 18:37
ישי, אני חושב שהפתרון נמצא בהישג יד.
הייתי מתקין את הבולמים היעודיים של 4X4ART.

דיויד, חברות חיצוניות מייצרות להם את הבולמים, אבל עושה רושם שהם נבנים בצורה משופרת שמתאימה ספציפית לרכבים האלו ולנהיגת שטח חזקה.

motorica.net
19-06-12, 21:06
לא רוצה להתקין אותם מכמה סיבות.
עד כמה שאני יודע החברה "החיצונית" היא מונרו . התקנה שלהם ללא ספייסרים כפי שנדרש מקצרת את מהלך המתלה.
קרוב ל-3,000 ש"ח לזוג בולמים עלומי שם , בשבילי זה הרבה מאד.

לזכותם יש לזקוף יבואן עם שירות יוצאת דופן ואחריות, אבל אין לי כבר כח להתקנות חוזרות ונשנות.
אני מתכוון לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. בינתיים ה KYB המקוריים מחזיקים מעמד יפה.

אלדר
19-06-12, 22:09
האמת שה KYB המקוריים הקדמייםהפתיעו אותי לטובה בויטרה.
בזמן שבסרן האחורי החלפו שני סטים של מונרו הKYB החזיקו מעמד יפה.

GodsFather
20-06-12, 06:09
כמה השקעה, כמה זמן, כל הסיפור הזה היה יכול להסתיים עם זוג בולמים של פוקס/קינגספרינג שהיו מתאימים לכם באופן אישי ועוד הייתם מקבלים על זה אחריות....

לא שווה ?

ואין לי אחוזים באף אחד מהמקומות...

motorica.net
20-06-12, 07:09
FOX לא מייצרים בולמים לויטרה/גרנד ויטרה מקדימה.
לייצר סטראט מקפרסון שיתאים זה כאב ראש הרבה יותר גדול ויש לי אנשים שאני מכיר אצל היבואן בארץ.
ואתה יודע מה ? גם לא מתאים לי להוריד חבילה כזאת.

ברגע שתנועת המשולש תוגבל לפני נקודת הסגירה של הבולם זה לא יקרה יותר.
ובזה צריך להשקיע וזה לא משנה איזה בולם מותקן.

ישי.פ
20-06-12, 11:05
איך חשבת להגביל את תנועת המשולשים?
הגובל יקבל מכות חזקות מאוד ללא בולם טוב, שיתמודד עם הקפיץ המדי אימתני של קלמיני.

הרעיון שרענן העלה לא נראה לי מעשי. הכוחות בנק' הזאת יהיו עצומים ויגרמו לנזק.
אני מאמין שאם הבולם מספיק טוב ומספיק ארוך הוא ישכך את אותן מכות חזקות שנובעות מפתיחת המתלה

כרגע הרשמים שלי עם ה- KYB שהוא עובד נפלא בסגירה! אבל בפתיחה הוא "חוטף" בטירוף.
יש בולמים שאפשר לכוון את הפתיחה והסגירה בצורה שונה ולא סימטרית?

עתיד
20-06-12, 12:13
הבעיה היא שברגע שאתה מגביהה את הרכב, בסוף מהלך הבולם עדיין יש עליו הרבה לחץ, בכל תנע של הרכב כלפי מעלה הקפיץ חובט את הבולם כלפי פתיחה, עם מתלה מקורי אין את הבעיה כי שהבולם מגיע לסוף מהלך הלחץ של המתלה לפתיחה מגיע גם הוא לכמעט סוף מהלך ובצורה כזאת אין את המכה הזאת.

הפיתרון הוא - או למצוא בולם ארוך יותר (אגב אפשר בקלות יחסית לחרוט זכר נקבה לחלק העליון ופשוט להאריך את החלק העליון של הטלסקופ באורך ההגבהה (אם הגבהת 3 אינץ', אתה צריך להאריך את הטלסקופ ב-3 אינץ', אבל בפועל גם אינץ' וחצי כנראה יוריד מספיק לחץ), אפשרות שניה למצוא בולם אחר שארוך יותר באופן טיבעי, קשה עד כמעט בלתי אפשרי למצוא כי לא מדובר בעין בורג או עין עין, אלא בולם עם תושבת יעודית ולכן קשה להאמין שתמצא

ישנה עוד אפשרות שלדעתי היא הפשוטה מכולם, לייצר מגביל מהלך בעזרת רצועה, כמובן שצריך לתכנן את זה נכון שהרצועה לא תיגע בשום דבר שלא צריכה ולא תהווה סכנה באיזור ההיגוי, אבל בצורה כזאת עושים את הרצועה קצרה ב-0.5 סנטימטר מהפתיחה המלאה של הבולם ואז המכות האלו מפסיקות.

אלה האופציות שעומדות בפניך ועד שלא תנקוט אחת מהן אתה תפוצץ בולמים על ימין ועל שמאל

ישי.פ
20-06-12, 12:24
הקיט של קלמיני מגיע עם הנמכות לבולמים אבל כנראה שזה לא מספיק.
פתרון בדמות רצועה הוא לא נכון בעניי, מכיוון שכל פתיחה של המתלה תלווה במכה חזקה של הרצועה,
אני רוצה להגיע לפתרון אלגנטי עי" שיכוך טוב יותר בתוספת מהלך מתלה.
(חבל להגביל את המהלך ולהפסיד אותו)

עתיד
20-06-12, 12:39
יש לך תמונה של ההנמכה לבולמים ? למה לא לייצר אחד כזה רק ארוך יותר ?
רק קח בחשבון דבר אחד אם תאריך את הבולם יותר מידי, אתה תפתח את המתלה יותר מידי ומשם לציריה שבורה הדרך קצרה

motorica.net
20-06-12, 12:44
לא תרגיש מכה עם הגבלה של רצועה בשילוב עם בולם תקין ומתאים.
זה לא שהרצועה לבד משככת את התנועה של המשולש, יש גם את הבולם.
בבולמים יקרים ניתן לכוון גם את שיכוך הכיווץ וגם את שיכוך ההחזרה, אין כאלו סטראטים לאפליקציה שלנו מלפנים.
זה לא שלא ניתן לייצר, בסה"כ מדובר בחבק עם חיבורי עגינה לנאבה , אבל אין מהמוכן.

ישי.פ
20-06-12, 14:00
מבירור מעמיק עם- "KONI" אין להם בולם ארוך יותר אלא רק בולם סטנדרטי.
לגבי יצור של מאריך לבולם. זאת יכולה להיות נק' תורפה נוספת.
הגובה הנוסף מפעיל עומסי כפיפה גדולים מהתכנון המקורי של הבולם ושל התושבות בולם.
נראה לכם שאפשרי לייצר לבד (אולי מבולם ישן) את החביקה ולחבר לבולם אחר?

ל- FOX יש פיתרון לבולמים מהסוג שלנו?
נראה לי לשבסוף הפתרון שלי אכן יהיה הבולמים "הטורקיים", למרות שאני לא שלם עם כך.

motorica.net
20-06-12, 14:17
לגבי פוקס כתבתי שלא.
אפשר לייצר אוזניים לבולם ג'נרי באורך המתאים ולמאסה של הרכב.

וזה הכיוון שאני חותר אליו

http://www.trailslesstraveled.com/content/techarticles/53/1.jpg

raanan
20-06-12, 15:06
הזיכרון התרופף אצלי ... אבל, מה עם סטבלייזר למשלושים ? הוא לא עושה את העבודה ?

רענן

Tom Bril
20-06-12, 15:16
בעברי כאשר הייתי שותף לבניית רכב לאנסר 1600 למרוצי הראלי ספרינט ולהדרכות הנהיגה מכלולי המתלים איכותיים היו מעבר לתקציב אשר הוקדם לבניית הרכב לרכב השתמשנו מרכיבים נחותים במושגים של עולם המרוצים.

הרכב היה מיועד לראלי עפר, לקחנו קפיצים קדמיים של יונדאי גאלופר , קיצרנו אותם והרכבנו על בולמי בלשטיין B8 המיועדים לכביש וממש לא לראלי...
זרועות המשולשים וגומיות לא הוחלפו ונשארו מקוריות , נעשה חיזוק בחיבור הבולמים לשלדה, שוב חיזוק מבני, לא בבולמים עצמם או בתושבות הגומי.

ונחשו מה?, העסק עבד, ועבד יפה מאוד, לראייה מספר נצחונות עם הרכב באותם ימים.

ואיך כל זה קשור לנושא?

אז ככה, מהלך הפתיחה של המשולשים היו כמעט 90 מעלות כאשר הבולם לא מחובר למשולש המתלה, משמעות הדבר היא שהבולמים עצמם שימשו כמגביל מהלך מתלה.

הבולמים מעולם לא כשלו בכל האירועים וההדרכות שהתבצעו על הרכב, אמנם רכיבי המתלה והגלגל קלים יותר בהשוואה לגראנד של דיוויד אך חשוב לציין שמדובר הרכב שהשתתף בתחרויות, הגלגל מנתק מגע מהקרקע 60 אחוז מהזמן .

לדעתי בולמי הB8 הם בעלי מבנה דומה מבחינת קשיחות גם לB6.

מה שעוד מעלה של קרנם של הבולמים הללו מבחינת יכולת עמידה בעומסי הגבלת הגלגל היא העובדה שתושבות הבולמים העליונות (בושינגים) קרסו מספר פעמים ונקרעו ולא הבולמים עצמם.

באירוע נוסף קרס המתלה האחורי עצמו כאשר הגלגל נקרע ממקומו ושוב הבולמים היו בסדר, כמובן שפה מדובר גם על עומסים נוספים שפעלו על המתלה אך אני מחדד את הנקודה.

בקיצור עשיתי אחלה של פרסומת לבלשטיין, אני לא אוהב את התפקוד היום יומי שלהם על רכבים אך מבחינת יכולות עמידות זה המצב : )


נ60662

עתיד
20-06-12, 15:19
סטבילייזר מרסן הפרשים בין מתלים בכדי לצמצם זווית גילגול וטילטול חוזר,
הוא לא משפיע על המהלך האבסולוטי - בזוויות מסויימות המתלה יפתח עד סוף מהלך כך או כך

raanan
20-06-12, 15:27
סטבילייזר מרסן הפרשים בין מתלים בכדי לצמצם זווית גילגול וטילטול חוזר,
הוא לא משפיע על המהלך האבסולוטי - בזוויות מסויימות המתלה יפתח עד סוף מהלך כך או כך

לא בטוח שאתה צודק.
בכול מקרה, אני כבר לא זוכר איך מחובר סטבלייזר למשלושים בויטארה.
יש אפשרות להעלות תמונה/איור ?

רענן

motorica.net
20-06-12, 15:27
ממזמן הוא שוכב לו במחסן :)

raanan
20-06-12, 15:50
ממזמן הוא שוכב לו במחסן :)
אולי יש קשר בין הדברים ? (נזקים לבולמים)
אני זוכר בוודאות שלא ויתרתי על חיבור הסטבלייזר (אני זוכר קדח יעודי במשולש).
שוב, לא מצליח להיזכר איך החיבור. יש אפשרות להעלות תמונה/איור ?

רענן

motorica.net
20-06-12, 16:12
אין קשר, הוא לא מגביל את הפתיחה והעדרו רק מפחית מהעומס במצב פתיחה.
האנטירול בר כ"כ מיותר באפליקציה הזאת לאור הקפיצים הקשים, סתם מגביל את המהלך מתלה ופוגע בנוחות נסיעה.
בכל אופן זה קורה גם ברכבים עם אנטירול בר מותקן.

raanan
20-06-12, 16:40
אין קשר, הוא לא מגביל את הפתיחה והעדרו רק מפחית מהעומס במצב פתיחה.
האנטירול בר כ"כ מיותר באפליקציה הזאת לאור הקפיצים הקשים, סתם מגביל את המהלך מתלה ופוגע בנוחות נסיעה.
בכל אופן זה קורה גם ברכבים עם אנטירול בר מותקן.
סלח לי אבל, לא מבין את הקשר בין נוחות נסיעה לסטבלייזר.
כמו כן, אתה בעצמך מציין שהוא מגביל את מהלך המתלה, זה לא מה שצריכים ע"מ שהמתלה לא יפתח במהירות ובמכות בקצה הטווח של הבולם ?

רענן

ישי.פ
20-06-12, 16:52
chase המקרה שהבאת שונה. לפי התמונה מדובר ב "קויילאובר" שהוא מכלול אחיד שמגיע מייצרן הבולמים.
בויטרה הבולם תופס לבד את מכלול הנאבה, לכן העומס הצידי בנק' העליונה של הבולם הרבה יותר משמעותי.(אין את הקפיץ שיתמוך)
בנוסף יש התאמה בין כוחות הבולם לכוחות הקפיץ.

דיברתי עם עוד כמה חברות בולמים, אף חברה לא ציינה שיש בעיה בפתיחה מלאה של הבולם, אפילו הדגישו בפני שרוב המתלים בנויים בתצורה הזאת.

Tom Bril
20-06-12, 17:09
ישי אתה טועה, תצורת המתלה בתמונה היא מקפורסון, בדומה למה שהולך בויטרה לפי מה שידוע לי,

בתצורת מקפרסון ישנו משולש תחתון והחלק העליון של הנאבה מחובר לבולם עצמו, קילאוובר זה בולם משולב קפיץ גם כמו בויטרה במתליה הקדמיים.

motorica.net
20-06-12, 19:37
סלח לי אבל, לא מבין את הקשר בין נוחות נסיעה לסטבלייזר.
כמו כן, אתה בעצמך מציין שהוא מגביל את מהלך המתלה, זה לא מה שצריכים ע"מ שהמתלה לא יפתח במהירות ובמכות בקצה הטווח של הבולם ?

רענן

מגביל את מהלך המתלה בסגירה לא בפתיחה, ובסגירה אין לי בעיה ואני כן רוצה להרוויח את המהלך מתלה הזה וזה מורגש לטובה בשטח.
ועוד איך יש פגיעה בנוחות עם האנטירול בר , בלעדיו הרכב רך יותר ונעים.

באופן כללי אם רוצים למתן זוויות גילגול של רכב במינימום פגיעה בנוחות , אחת האפשרויות היא עיבוי הקוטר של האנטירולים.
אבל זה לא אומר שאין פגיעה בנוחות.

ישי.פ
20-06-12, 19:44
בתצורה שאתה מדבר עליה הקפיץ הוא מעל הבולם.
בויטרה הקפיץ במקביל לבולם כלומר בויטרה הקפיץ לא מחובר לנאבה כלל.

raanan
20-06-12, 19:54
מגביל את מהלך המתלה בסגירה לא בפתיחה, ובסגירה אין לי בעיה ואני כן רוצה להרוויח את המהלך מתלה הזה וזה מורגש לטובה בשטח.
ועוד איך יש פגיעה בנוחות עם האנטירול בר , בלעדיו הרכב רך יותר ונעים.

באופן כללי אם רוצים למתן זוויות גילגול של רכב במינימום פגיעה בנוחות , אחת האפשרויות היא עיבוי הקוטר של האנטירולים.
אבל זה לא אומר שאין פגיעה בנוחות.

אתה מתחיל לערער לי את הבטחון.
אתה רוצה לומר שאם המוט מחובר למשולשים, המשלושים יכולים להגיע לאותה זוית כלפי מטה ? (כשהבולם מנותק כמובן)
האם המוט לא מסייע לבולם לרסן את מהירות ירידת המשולש ? (מהכוח שהקפיץ מפעיל)
אם כן, אז כן יש השפעה ושמירה על הבולם מאותה בעיה שכול השרשור מדבר עליה.

עוד שאלה,
האם בקיצור הקפיץ (כמו שעשיתי), הקטנתי את המכה שהבולם סופג בסוף טווח הפתיחה ?

רענן

motorica.net
20-06-12, 20:23
אני אמחיש בצורה הכי טובה שאני יכול את המצב הקיים.
כשהרכב מורם באמצעות בוקים, בשני צידיו הקידמיים נתמך על קורות השילדה.
הגלגלים הקידמיים באוויר, המשולשים פתוחים לזווית המקסימאלית שנקבעת כאמור ע"י הבולם.
בנקודה הזאת , לא קיים עומס על האנטירול, הלינקים מחוברים למשולשים ואפשר לנתקם בקלות והאנטירול מעוגן ב-2 נקודות לרצפת המרכב.
העומס קיים בסגירה כאשר יש הפרשי זוויות בין הצדדים ואז גם יש הגבלת מהלך בצד אחד.

וכן, אם קיצרת את הקפיץ הקטנת את המכה שהבולם סופג בסוף טווח הפתיחה.
חוזרים לקפיצים המקוריים העומס קטן עוד יותר באופן משמעותי.
מוכרים את הרכב הבעיה נפתרת לחלוטין :)

raanan
20-06-12, 21:02
מוכרים את הרכב הבעיה נפתרת לחלוטין :)
כנראה שהפתרון ברצועת הגבלה. אולי אפילו רצועה אלסטית.

בהצלחה
רענן

עתיד
20-06-12, 21:11
אנטי רול עובד רק כאשר קיים הפרש גבהים הוא מתנגד להפרש וגורם למתלה הפתוח לרדת מעט יחד עם אחיו הסגור (או לסגור להפתח מעט עם אחיו הפתוח אבל בתאחלס זה כמעט לא קורה כי כל המשקל יושב עליו) בכך הוא מפחית טילטול ומונע זוויות גילגול, עם קפיצים קשים התופעה פוחתת ועדיין בתימרון חרום רכב שבוטל לו סטבילייזר קידמי עלול להכנס לתדר תנע חוזר ולהתהפך !

GodsFather
21-06-12, 10:40
ישי, ראיתי שאתה גם מכותב בשרשור של עמי, אבל אני אוסיף אותו פה ליתר בטחון -

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=63294&p=456494#post456494

נראה שהוא בחר מלכתחילה בטורקים.

ישי.פ
21-06-12, 11:34
אוקי, רק עכשיו ראיתי את העדכון הזה.
השאלה מה המצב עכשיו אחרי-X ק"מ

אתמול יצא לי לנסוע בשביל עפר מלא בבמפים, כאשר על הרכב כרגע יש את ה-KYB המקוריים של הרכב.
אני לא מפסיק להתפעל מהנוחות בסגירת המתלה, וכמה שהרכב נעים מקדימה לעומת הבולמים של מונרו.
כמובן שבפתיחת המתלה כל הסיפור אחר לגמרי וזה לא ממש נעים.

אם הייתי יכול למצוא בולם רך שאפשר לכוון לו את הריבאונד למשהו נוקשה יותר זה היה אידיאלי.

בנוסף המתלה האחורי הרבה יותר רך מהקדמי. בשביל הוא נסגר כמה פעמים עד סוף המהלך.
לדעתי ב"קיט" הזה חובה להוסיף באמפסטופים למרות שלא סופקו יחד עם ה"קיט"

-->