התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דרייבשאפט קידמי משומש



טלסקופ
27-02-05, 09:06
מבדיקת הדרייב שאפט הקדמי של שמוליק (סמו 94'), עולה כי הצלב ו"החלק שמכוסה בגרמושקה וזז קדימה ואחורה", גמרו את חייהם. מבדיקה עם היבואן עולה כי דרייב-שאפט מקורי עולה כמו דירה בינונית ברעננה, ולכן חשבתי לקנות חלק משומש. שאלתי היא האם כדאי ללכת על משומש/משופץ, מה צריך לבדוק כשקונים כזה חלק, והיכן ניתן להשיג חלק משומש? האם ניתן לבצע את ההחלפה בחלק החדש באמצעים ביתיים או שכדאי לפנות למוסך?

זאביק
27-02-05, 09:44
מבדיקה עם היבואן עולה כי דרייב-שאפט מקורי עולה כמו דירה בינונית ברעננה

עזוב אותך מכשירי תנועה.
בדר"כ, הם יקרים בצורה שלא תיאמן.
יש את גרינגראס ברמת החייל,
רוב מוסכי סוזוקי מחזיקים דרייבשפט.
יש מישהו (קוראים לו זאב) שנמצא ברמת-גן, רח' בן גוריון 111 (סדנא קטנה, משפחתית, מאלו שקיימות כבר עשרות שנים), שמתקנים דרייבשפטים, לא יודע אם זה מייצרים חדשים.

בדר"כ לא כדאי לקנות כזה משומש.
משפוץ / חדש.
זה חלק שיחסית רגיש לעיוותים, ומשפיע על היציבות והתנהגות של הרכב בנסיעה.

טלסקופ
27-02-05, 10:00
יש לך במקרה מס' טלפון? או אולי שם מלא?

gily2k
27-02-05, 10:18
סליחה על הגסות ....
אבל שטיות !!
דרייבשאפט מקורי עולה כ 1000 ש"ח - ומגיע קומפלט עם 2 צלבים מעולים של KOYO


ולשפץ עולה כ 600 - 800 ש"ח ובד"כ הם שמים שם צלבים ברמה בינונית


אז כל הרעש בשביל סכום של 200 - 400 ש"ח חדש קומפלט לעומת משופץ ??

עוד נקודה הצלבים המקוריים של KOYO מחזיקים לי כבר כמעט 60K על האחורי עם סרן נעול
ועדיין אין חופש!!!

צלב מרמה בינונית שעשה רק 10K בערך כבר קיבל חופש ויוחלף בקרוב!!

קח בחשבון

אני רוצה דירה ב1000 ש"ח אני סוגר חוזה מחר

טלסקופ
27-02-05, 10:31
לידיעתך: חלק מקורי עולה מעל 1300 ש"ח לפני מע"מ ועבודה. כ"כ, מנסיוני עם אופנועים - החלקים המקוריים לא תמיד הכי טובים. בדר"כ ההיפך הוא הנכון - החליפי בדר"כ זול וטוב יותר.

חנן א.
27-02-05, 10:36
סליחה על הגסות ....
אבל שטיות !!

למה שנסלח על הגסות?

את כל מה שכתבת, היית יכול לכתוב בלי שתי השורות הראשונות. זה היה מיישר קו עם תרבות הדיון שאנחנו מנסים לממש בג'יפולוג. כבוד לשותפך לדיון זה אומר שאתה לא מקפל בחבילה אחת את כל מה שהוא כתב וקורא לזה "שטויות" אלא מתקן בצורה מכבדת את מה שלדעתך הוא טעות.

אלון_ק
27-02-05, 10:52
טלסקופ (שם, יש? שכחתי... :oops: ),

החלק שמכוסה בגרמושקה נקרא "סליפ יוק".
אני הייתי מציע לך ללכת לשפץ את שלך. קבל הצעת מחיר, תשווה למחירים של דרייבשאפטים משופצים שתמצא במוסכים ותראה מה משתלם. רק הפעם, שווה לך מאוד להתעקש על צלב מקורי - הם חזקים בהרבה מהשאר. אני, סוזי ועוד רבים אחרים כבר נהנו מהשבריריות של הצלבים התחליפיים, אל תעשה את זה לעצמך. רק מקורי.

אתה צריך לבדוק שאין שום חופשים, לא בצלבים ולא בסליפ יוק. יש כתבה של חנן שמתארת כיצד לבדוק צלב, אם אתה לא יודע איך. את הסליפ יוק אתה בודק באותו האופן. כמו כן בדוק ששיני ההזנחה בסליפ יוק שלמות ואחידות כנדרש. לכתבה:
http://www.jeepolog.com/j6tech_CJ_checklist.htm
לא כדאי לפנות למוסך עבור ההחלפה הזו. מדובר בפתיחת 8 ברגים וסגירתם, זה הכל. בקש מהמקום בו אתה קונה/משפץ אץ הדרייבשאפט שיראה לך איך שני החלקים צריכים להיות מחוברים כדי שהוא ישאר מאוזן, כך גם אם אי פעם תפריד בטעות בין שני החלקים לא תהיה לך בעיה להחזיר אותם נכון.
*הפרדת בית הצלב מהפלאנג' (שני החלקים שהברגים מחברים) עשוי לדרוש מכות פטיש עדינות על בית הצלב. זה מתואר בכתבה על התקנת לוקרייט בסמוראי. רק שים לב שלא יפול לך על הראש, טוב?

טלסקופ
27-02-05, 11:00
חבר'ה - תודה רבה על התמיכה, ההסברים והעידוד. אני ממש מרגיש שהצטרפתי ליחידה מובחרת של בעלי סמוראי, ולכן נותר רק לומר: נשבר הזין, נגמרה הבמבה, עד מתי נתקע בלי ארבע על ארבע?

gily2k
27-02-05, 11:34
חנן : צודק במאה אחוז , קיבלתי וסליחה

לגבי המחיר : תרים טלפון אלי (0526011526) , אני היום במכשירי תנועה אני יכול לנסות לפעמים הם עושים לי הנחה .

ולגבי עבודה העלות , הממוצעת , היא זמן פנוי שלי או של חבר , קולה , וקצת אוכל

המהנדס
27-02-05, 17:54
ולשפץ עולה כ 600 - 800 ש"ח ובד"כ הם שמים שם צלבים ברמה בינונית

איפה ?
וכמה בלי צלבים ? (רק סליפ-יוק)

k2000
27-02-05, 18:57
אלון תרשה לי לחלוק עלייך
דיבשאפט אחורי ומרכזי בלי שום ספק רק מקורי בלי פשרות.
אבל קדמי למה??

זמן העבודה שלו הוא מועט מאד
וגם אז רוב הזמן הוא לא מתאמץ.

לדעתי אחורי ומרכזי רק מקורי
קדמי שים מה שאתה רוצה (כל עוד זה בגדר הסביר)

חגי

אלון_ק
27-02-05, 20:12
חגי, צודק.

שעיה כליף
27-02-05, 21:29
מבדיקת הדרייב שאפט הקדמי של שמוליק (סמו 94'), עולה כי הצלב ו"החלק שמכוסה בגרמושקה וזז קדימה ואחורה", גמרו את חייהם.

מי בדק ?
אולי כדאי שמישהו מהחברה היותר מנוסים יעיף מבט.
איפה אתה גר ?

סוזי המשתוללת
28-02-05, 00:34
טלסקופ
לפני שאתה מוציא מליונים נסה שני דברים
1) תגרז את הסליפ יוק (החלק עם הגרמושקה) ואז תבדוק חופש
2) פרק את גל ההינע נקה אותו היטב וקח אותו למכשירי תנועה
שם בקש מהמחסנאי שיביא את שני חלקי הדרייבשפט ובדוק כל חלק ביחס לנגדי שלך
ז"א קח את הזכר שלהם וחבר אותו לנקבה שלך וההיפך
בדוק את החופשים בגלי ההינע "המעורבים" ותראה איזה מבין שני החלקים שלך תורם יותר לחופש (אני מהמר על הנקבה )
כך תוכל לקנות רק את החלק הפגום
במידה ותעשה זאת תצטרך להעביר את הצלב במידה והוא תקין

דב רפסון
28-02-05, 14:10
סוזי המשתוללת,
אני חולק על ההמלצות שנתת.
לגבי גרוז-היות והמכלול חשוף לגרגרי עפר\חול, החיבור עם הגריז יוצר משחת-שחיקה(כמו קרבורונדום) וזה יגרום לבלאי מואץ של המכלול. בנוסף אני מסתייג מהשיטה של ביטול חופשים על-ידי גרוז.גרוז נועד להקטין חיכוך ובכך להקטין בלאי(להאריך אורך חיים),ולעיתים להקטין את עלית הטמפרטורה הנגרמת מהחיכוך.
כן, אני זוכר שיש גרמושקה שאמורה לאטום את המכלול,אבל מנסיוני,גרגרי העפר\חול כאלה ממזרים שלאורך זמן הם מוצאים את נתיבי החדירה ליוק,ואם יש אפשרות שהם יתעופפו משם כשם שנכנסו,הרי קיומו של גריז במקום ירתק אותם לנצח.
לגבי החלפת צד אחד בלבד-יש לזכור כי שני הצדדים(הזכר והנקבה) מתבלים בו זמנית.נכון, יכול להיות, שמסיבות שונות ,אחד מהצדדים עשוי להתבלות יותר מהשני-אבל אם זה קורה "ההפרש" בבלאי הוא מזערי ואם יוחלף רק צד אחד, תוך זמן קצר יהיה צורך להחליף גם את השני.
שורה תחתונה-שיפוץ מקצועי לכל המכלול כולל איזון,או החלפה לחדש.

סוזי המשתוללת
28-02-05, 18:12
דב
אני חולק עליך ונשאר עם מהנדסי סוזוקי ששמו שם פיטמת גירוז אחת משתי היחידות בכל הרכב (היחידה נמצאת על גל ההינע השני)
מה שאומר שצריך גריז +גרמושקה ועדיף להחליף גריז כל כמה נסיעות שטח - זה לא כזה קשה
ומנסיון שלי :
1) גם גל הינע חדש מהחברה יש לו חופש מינימלי שמתבטל על ידי הגריז
2)האטימות של הגרמושקות מצויינת כל עוד הן לא נקרעות
3)יש לשים לב שכשגל הינע נסגר עד הסוף שלו הוא מעיף את המכסה של הצד השני מה שמאפשר לחול/אבק לחדור
שמור על אלה וגלי ההינע שלך יחזיקו שנים

אלון_ק
28-02-05, 20:09
סושי, שום חופש לא מתבטל ע"י גריז. הוא פשוט פועל כמשכך במידה מסויימת, זה הכל.

חוץ מזה, אני עם סושי - גירוז זה לא אופציה, זה חובה. הגרמושקה - מנסיוני - מונעת כניסה של הכל, כולל מיים. תראו שאתם מרכיבים אותה נכון, קצת קשה להעלות אותה על הדרייבשאפט.

לגבי שיטת ה"חצי חצי" של סושי, אני נגד. הרעיון לא רע, אבל זה חצי עבודה. זה לא שזה לא יעבוד, זה כן - אבל אם עושים משהו, עושים עד הסוף. אין לי סיבה יותר טובה.

שעיה כליף
28-02-05, 21:07
עדיין לא קבלנו תשובה - מי בדק. :shock:
בכל מקרה סושי צודק ואי אפשר להתווכח עם נסיון.
יש לפרק הכל (בצורה מסודרת ולסמן כנדרש) לנקות היטב מגריז יבש ושאר מיני גרגרים, לבדוק חופשים (אם אין לך ספר אז זה הזמן לרכוש אחד) לבדוק את הצלבים ולגרז נקי, לעטוף עם הגרמושקה ולהדק אותה היטב עם חבקים.

לשיטתו של סושי - ההגיון מנצח, תאר לך שהיוק נמצא בקצה הטולרנס והסליפ בקצה השני, החלפת חלק אחד מתאים יכולה לפתור את הבעיה, העבודה על זה היא מהירה וקלה יחסית כך שזה לא נחשב ל..חצי אוברול או משהו כזה.

gil4
01-03-05, 00:04
לעטוף עם הגרמושקה ולהדק אותה היטב עם חבקים

איזה חבקים?לא אמורים להיות שם חבקים.הגרמושקה בסגירה עלולה להקרע.

סוזי המשתוללת
01-03-05, 00:11
נקסוס
שטויות במיץ כן ?
הכל תלוי במצב הגל ?
בגל ההינע האחורי שלי החלפתי רק את הנקבה והזכר כבר הקיף את כדור הארץ 9 פעמים בקירוב :P
הוא עובד מצויין לא רועד ולא בטיח
גם בגל הקדמי עשיתי כנ"ל
שם החופש היה גדול בהרבה טגם שם החלפתי רק נקבה
לצערי כשאני נוסע עם לוקרים נעולים אז בסביבות ה90 -100 אני חש ברעידה מעצבנת :twisted:
כמה מכם נוסעים בכביש עם לוקרים נעולים ?
אלו שני הסנטים שלי

טלסקופ
01-03-05, 12:28
ושוב - תודה רבה על העיצות. אתמול ניסיתי לפרק את הדרייב שאפט (ביום שישי אני גם אצליח...). המסקנה היא אם כן - לפרק אותו, להחליף צלבים לאלו של KOYO (אגב, מבירור שעשיתי, לא כדאי לקנות אותם מהיבואן אלא מחנות חלפים), ולתת את היוק לשיפוץ. מה נראה לכם?

שעיה כליף
01-03-05, 21:06
טלסקופ
שים לב, כשאתה מפרק סמן את חיבורי הגל משני צידיו, כמו כן סמן את שני חלקי הגל בהתאמה אחד לשני כך שתחזיר אותם למקום (זה לא יעזור אם ממילא זה לא מאוזן אבל מי יודע).
כשהגל בחוץ בדוק את הצלבים (הבדיקה נעשית בתנועת סחיטה, לא אמור להיות חופש).
אצלי בבדיקה היה חופש שנגרם בסופו של דבר מחוסר טבעת אבטחה בצלב.
שוב - בצע ניקוי ובדיקה - לא טוב תקן/תחליף WHAT EVER טוב תחזיר מגורז ומטופל.

גיל
התנועה של הסליפ קצרה בסה"כ ואם הגרמושקה טובה לא תהיה לה בעיה והיא אמורה לטפל בתנועה כזאת, הדק אותה עם חבקים בשני צידיה, זה ימנע כניסת לכלוך ובריחת גריז וגם יעכב את התיבשותו.

boaziko
17-04-05, 16:59
הגרמושקה בדייבשאפט הקדמי נקרעה.
משהו יודע אם ניתן לקנות רק את הגרמושקה? איפה - מכשירי תנועה? חלופי?

אלון_ק
17-04-05, 18:01
מכשירי תנועה. אני לא זוכר בדיוק כמה $, אבל פחות מ20 ש"ח - לא משהו ששוה לטרוח עליו.

המהנדס
17-04-05, 18:05
קנה גם לי 2 . :D

צחי_סמוראי
19-04-05, 13:49
גרמושקה ליוק במוסך סוזוקי נתניה קניתי ב30ש"ח :roll:

boaziko
19-04-05, 19:00
הצד הפנימי של הנקבה בסליפ יוק (הצד שפונה לצלב. הצד ההפוך מכניסת היוק) פתוח לגמרי! האם זה אמור להיות כך?
מה הרעיון? בצד אחד אוטמים עם גומיה והצד השני פתוח לגמרי?!?!? :shock:

המהנדס
19-04-05, 20:28
אם אתה מגרז ויוצא לך מהפתח הזה במקום מהיוק אז צריך להיות שם מכסה.

gil4
19-04-05, 20:32
אתה מתכוון הצד של הנקבה חלול לכל אורכו?
לא ראיתי כזה דבר אצלי.ישנו חריר שמגיע מפיטמת הגירוז וזהו.

המהנדס
19-04-05, 20:33
גיל יש שם פקק בקצה (נקבה) ואצל הרבה אנשים ראיתי שהוא חסר .
אם הוא לא נמצא אין כל השפעה לגירוז

boaziko
19-04-05, 23:37
אני מתכוון חלול - פתוח לגמרי גם מהצד הפנימי...

http://pic.hevre.co.il/Files/7120C73E0F07408C857199AF83FF692A/norm_99043170314A48B594FB7E01053E0D6E.JP G



הריבוע שרואים במרכז ה"צינור" זהו הצלב:

http://pic.hevre.co.il/Files/7120C73E0F07408C857199AF83FF692A/norm_5D2937135E65427A95721C1BF471FF15.JP G


אני מקווה שאפשר להשיג מכסה כזה... אחרת כל נושא הגרמושקה קצת מאבד משמעות.... מקסימום נאלתר משהו...

המהנדס
20-04-05, 09:55
אני לא זוכר מי בא אלי עם אותה בעיה ..... מישהו מהפורום .....

בכל מקרה הפלטה הזו פשוטה לייצור (צריך עבודה של דיסק ואבן משחזת)
הפלטה המקורית נכנסת בלחץ (יענו פטיש) .
קח בחשבון שאתה חייב לפרק את הצלב קודם כדי שזה יכנס במכת פטיש הגונה מלמעלה.

כשזה פתוח בחול ואבק הנזק הוא גדול מאוד לדעתי.

:wink:

טלסקופ
25-04-05, 09:35
זהו, נגמר הסרט עם הדרייב שאפט:
בסופו של דבר, רכשתי חלק חדש, מקורי מהיבואן. העלות: 1350 ש"ח, לפני מע"מ, לפני הנחה.
כמה נתונים: חלק משומש (לא משופץ): כ- 300 ש"ח.
שיפוץ (כולל שיפוץ סליפ-יוק: כ- 750 ש"ח).
מחיר משופץ: אין להשיג בכל המזרח התיכון.
עבודה: אפשר בהחלט לבצע לבד, באמצעים ביתיים (ועם נקסוס כיועץ-תודה רבה :wink: ).

כמובן שלמי שיכול לקזז את מע"מ התשומות של החלק, רכישת חדש כדאית אף יותר (בהנחה שחלק משומש ייקנה מאדם פרטי וללא חשבונית).

בועזיקו- קיים מכסה שנראה כמו פקק ממתכת על הנקבה של הדרייבשאפט. הפקק אוטם את הגריז בין החלקים. אצלי לא היה אטם כזה והעלויות הכספיות שנגרמו מכך מצויינות למעלה...

והכי חשוב: תודה רבה לדב רפסון מהפורום, שעזר ייעץ ותמך.

סוזי המשתוללת
25-04-05, 10:08
הפקק הנ"ל חובה
הוא "נעלם " כתוצאה מהעובדה הגל ההינע נסגר עד הסוף
הסגירה של גל ההינע נובעת מקפיצים /בולמים עייפים או מקפיצות תייש גבוהות שגורמות לסגירת מיתלה

המהנדס
29-05-05, 14:14
בועז מה נסגר עם המכסה ?
האם אפשר להשיג את המכסה המדובר? גם לי הוא נעלם פתאום .

boaziko
29-05-05, 18:11
לא. במכשירי תנועה הם מוכרים את כל השרוול של היוק ("הנקבה"). אם אני זוכר נכון מדובר על 250 ש"ח (אני לא בטוח..... לא קניתי..)

סוזי המשתוללת
29-05-05, 21:09
ניתן לייצר לבד מכסה ליוק ולרתך כמה פיקים

המהנדס
29-05-05, 22:44
תודה .
לייצר לבד זו היתה האופציה האחרונה....
בכל מקרה נראה לי שבפעם הבאה שהדריישאפט השני יהיה בחוץ אני ארתך אותו גם.
לא ברור לי למה זה צריך לקרות בכלל.
בכל הרכבים זה ככה ?

סוזי המשתוללת
30-05-05, 14:46
בקפיצות חזקות ברכב שהקפיצים שלו ישרים / באמפסטופ דפוק הסגירה של המתלה היא מעבר לכולת הדרייבשפט להסגר ואז המכסה עף ומתחילה החגיגה

combina347
19-11-05, 01:08
אלוהים שמישהו יעזור לי
על מה אתם מדברים איזה מחירים אתם מפציצים כאן
ועכשיו לכל האנשים בעלי ההיגיון והאומץ ללכלך את הידיים
צלב עולה 65 ש"ח ויכול להגיע עד ל85 ש"ח תלוי בסוג הצלב
אתם יכולים לקנות צלבים של סוזוקי L200 או 300 זה אותו הדבר רק אל תכנסו למכשירי תנועה

אופן ההרכבה וציוד:
אתם צריכים פטיש, מלחציים(לא חייב), בוקסה שתוכלו לדפוק עליה כדי להכניס את הלגרים ליוק
עליכם להכניס לגר אחד עד הסוף ולאחר מכן את השני והסיבה פשוטה, כאשר אתם דופקים על הלאגר והצלב לא בתוכו קיימת סכנה שהברזלים החמודים והקטנים שיושבים בתוך הלאגר ע"י גריז שמדביק אותם עלולים ליפול ואז הלכה לה כל עבודתינו ואנו עלולים לשבור אותם.

אלון_ק
19-11-05, 02:32
לא, קובי, צלב גרוע עולה 65-85 ש"ח. אם תמצא את הצלב של COYO שזהה לזה שמכשירי תנועה מוכרים, שתף אותנו במחיר השוק שלו; 65 ש"ח זה לא יהיה...

המהנדס
19-11-05, 07:02
אלוהים שמישהו יעזור לי
על מה אתם מדברים איזה מחירים אתם מפציצים כאן
ועכשיו לכל האנשים בעלי ההיגיון והאומץ ללכלך את הידיים
צלב עולה 65 ש"ח ויכול להגיע עד ל85 ש"ח תלוי בסוג הצלב
אתם יכולים לקנות צלבים של סוזוקי L200 או 300 זה אותו הדבר רק אל תכנסו למכשירי תנועה

דיברו פה על שיפוץ דייבשאפט לא על החלפת צלב ....טעית בשירשור וקנית צלבים זולים מאיכות ירודה.
אין מציאות וזול זה יקר חביבי.


אופן ההרכבה וציוד:
אתם צריכים פטיש, מלחציים(לא חייב), בוקסה שתוכלו לדפוק עליה כדי להכניס את הלגרים ליוק
עליכם להכניס לגר אחד עד הסוף ולאחר מכן את השני והסיבה פשוטה, כאשר אתם דופקים על הלאגר והצלב לא בתוכו קיימת סכנה שהברזלים החמודים והקטנים שיושבים בתוך הלאגר ע"י גריז שמדביק אותם עלולים ליפול ואז הלכה לה כל עבודתינו ואנו עלולים לשבור אותם.
אחי אתה חושב שגילית לנו את אמריקה ? :roll:
חוץ מזה יש כתבה מסודרת על החלפת צלבים :
http://www.jeepolog.com/jp_archive/jplg_stories_Ujoint_fix.html

combina347
19-11-05, 20:14
מהנדסי היקר
אתה צריך לראות את כוונותי הטובות
לא היתה לי שום כוונה רעה ועוד שחשבתי שאני עוזר ומגלה משהוא
בסוף יצא שאני למדתי משהו ואמשיך לקרא את כל בכתבה עד סופה וללמוד
תודה רבה אשתדל פעם הבאה כן לעזור


בכל אופן למה שאלון כתב לי
היכן אני יכול לקנות צלב איכותי ביותר ומה מחירו?
ידוע לי שבחברה הצלבים ללא פיטמת גירוז. מה הצלב הכי טוב?

אלון_ק
19-11-05, 22:25
מישהו צריך לעשות עבודת רגליים רצינית בשביל זה, קובי. הצלב של מכשירי תנועה (אעלק, זה צלב של קויו, לא כאילו שסוזוקי מייצרים אותו או משהו) הוא הכי עמיד שמוכר לנו היום (אכן בלי גירוז). מישהו צריך להוריד ממנו את המק"ט שלו, ללכת לגרינגראס (או מקום אחר עם מלאי צלבים גדול) ולראות כמה עולה צלב זהה בשוק. אף אחד עוד לא עשה את זה, למיטב ידיעתי. כולם קונים תחליפיים או את המקור.

yossivarman
20-11-05, 08:53
KC1518CC 1
זהו המק"ט
היבואן זה www.delta-elkon.co.il
רק שהם לא עונים למיילים -

-->